Sävis 27.07.2007 17:32:51 | |
---|
Tää on ollut jossain mainoksessakin ja on varmaan yksi tunnetuimpia klasaribiisejä, mutta ei tiedä säveltäjää saatikka nimeä, eli voisiko joku auttaa? http://files-upload.com/400712/Untitled2.MP3.html Kyseessä on osa "Air" J.S.Bachin orkesterisarjasta numero 3 (BWV 1068). "Kato! Mää joogaan sua nopeemmin! Mun aurani on rauhallisempi ku sulla, saatana! Mun sieluni kiertää korkeammilla tasoilla, senkin paskavelli! Siinäs istut lootusasennossa, niinku mykkä paskalla, sillävälin ku meikä harppoo pitkin avaruutta! NI!" -noir |
pllk 06.08.2007 23:40:10 | |
---|
|
filtteri 07.08.2007 17:04:51 | |
---|
|
sellisti 07.08.2007 17:23:08 (muokattu 07.08.2007 17:23:19) | |
---|
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
pllk 07.08.2007 19:13:15 | |
---|
Sanoisin että Tshaikovskia on mutta mistä biisistä, siinäpä pulma... Kiitos vinkistä, enpä olisi yhdistänyt melodiaa Tshaikovskiin. Etsintä jatkuu... |
pianistityttö 10.08.2007 09:58:36 | |
---|
"Olen onnellisin tuntemani ihminen"
-Artur Rubinstein- |
pllk 10.08.2007 13:39:01 | |
---|
Kiitos sinullekin, alun perin ajattelin, että säveltäjä olisi suomalainen. |
wrshredder 14.08.2007 10:56:29 | |
---|
TÖ MOUST SÄTISFAIN FIILIN JUU KÄN KET IN TÖ TSIM IS TÖ PAMP!!!1 |
Musiikkimyyrä 18.08.2007 12:49:55 | |
---|
Sanokaapa tunnettuja (hyvin toimivia) pianokouluja aloittajille. Homma on niin, että soittotunnit alkavat ensi viikolla ja olen täysi mokkeri pianoasioissa. |
pianistityttö 19.08.2007 19:35:37 | |
---|
Sanokaapa tunnettuja (hyvin toimivia) pianokouluja aloittajille. Homma on niin, että soittotunnit alkavat ensi viikolla ja olen täysi mokkeri pianoasioissa. Ei hätää - eihän sinun täydykään tietää pianonsoitosta mitään vielä. Kyllä opettaja opettaa. :) "Olen onnellisin tuntemani ihminen"
-Artur Rubinstein- |
Leper Messiah 08.09.2007 09:41:24 | |
---|
Olisi Händelin d-molli sonaatti ja ongelma yhden osan temmon kanssa. Osien temmoiksi on merkitty largo, vivace, furioso, adagio, andante ja a tempo di minuet. Ongelma näistä siis on tuo furioso. Sen verran älyän, että ilmeisesti aika perkeleen nopeasti pitäisi soittaa, mutta kuinka nopeasti? Onko kellään heittää mitään bpm-suositusta? Osta demo!
Menisit sinä kasvamaan ja olemaan jollekulle pienemmälles besserwisser. -ngli |
-Olivia- 08.09.2007 14:41:29 | |
---|
Olisi Händelin d-molli sonaatti ja ongelma yhden osan temmon kanssa. Osien temmoiksi on merkitty largo, vivace, furioso, adagio, andante ja a tempo di minuet. Ongelma näistä siis on tuo furioso. Sen verran älyän, että ilmeisesti aika perkeleen nopeasti pitäisi soittaa, mutta kuinka nopeasti? Onko kellään heittää mitään bpm-suositusta? Käsittääkseni furioso kuvaa enemmän tapaa soittaa kuin pelkkää nopeutta sinänsä. Kun soitat niin raivoisasti kuin suinkin kykenet niin eiköhän tempokin itsestään muovaudu aika hyväksi. :) |
Leper Messiah 08.09.2007 23:43:29 | |
---|
Käsittääkseni furioso kuvaa enemmän tapaa soittaa kuin pelkkää nopeutta sinänsä. Kun soitat niin raivoisasti kuin suinkin kykenet niin eiköhän tempokin itsestään muovaudu aika hyväksi. :) Niinhän se kuvaa, mutta kun tässä se on nimenomaan tempomerkintänä. Koko nuoteissa ei ole muita merkintöjä kuin itse nuotit (nokkahuilu ja piano), kenraalibasso ja jokaisen osan alussa samassa kohdassa samalla fontilla tempomerkintä. No, Furiosoa edeltävä osa on Vivace, joten ehkä tempopysyy kutakuinkin samana mutta soittotapa vain muuttuu. Sehän siinä hankalaa onkin, enhän minä tuommosia osaa noin nopeasti tilutella. Osta demo!
Menisit sinä kasvamaan ja olemaan jollekulle pienemmälles besserwisser. -ngli |
sellisti 12.09.2007 11:11:53 | |
---|
Niinhän se kuvaa, mutta kun tässä se on nimenomaan tempomerkintänä. Koko nuoteissa ei ole muita merkintöjä kuin itse nuotit (nokkahuilu ja piano), kenraalibasso ja jokaisen osan alussa samassa kohdassa samalla fontilla tempomerkintä. Nuo ovat enemmänkin esitysohjeita kuin tempomerkintöjä. Vivace on suoraan suomennettuna "hilpeästi", eli nopeaksihan se yleensä mielletään mutta miten sille määrittelet tarkan tempon? Eiköhän tuo furiosokin löydy kun haet siihen osaan sellaista myrskyistä ja raivokasta tunnelmaa. Aika nopea se varmaankin saa olla, mutta mitään tarkkoja metronomilukemia on turha alkaa ehdotella. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
pllk 15.09.2007 13:47:23 | |
---|
Tietääkö joku, missä kappaleessa on seuraavantapainen melodia? http://koti.mbnet.fi/pllk/muut/kpl123.mid Vihdoin tärppäsi: kyseessä on sellistin arvauksen mukaisesti Tshaikovskin "Muistoja Firenzestä" ("Souvenir de Florence", op. 70), tarkemmin kolmannen osan alku. |
sellisti 17.09.2007 22:15:39 | |
---|
Vihdoin tärppäsi: kyseessä on sellistin arvauksen mukaisesti Tshaikovskin "Muistoja Firenzestä" ("Souvenir de Florence", op. 70), tarkemmin kolmannen osan alku. No säveltäjästä olinkin aika varma, mutta olis tuo teoskin kyllä pitänyt muistaa... hyvä että selvisi. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
Karu 02.12.2007 00:07:54 | |
---|
Onko tämä paketti kannattava ostos? http://www.cdon.com/main.phtml?prod … 00&navroot=905&page=product Klassista aloin kuunnella kesällä, mutten ole vielä kamalasti ostanut levyjä. Tuosta tekstistä en saa oikein mitään selville nimien lisäksi. Jos tuo vaikuttaa huonolta niin suositelkaahan jotain muuta pakettia. Mielellään suomalaisesta puljusta, mutta myös luotettava ulkomainen liike käy. |
sellisti 04.12.2007 22:34:15 | |
---|
Onko tämä paketti kannattava ostos? http://www.cdon.com/main.phtml?prod … 00&navroot=905&page=product No huh, kattava tuo ainakin on, 30 cd:tä... lähtien keskiaikaisesta kirkkolaulusta. Jos olet kaikkiruokainen klassisen suhteen niin tuossa takuulla riittää kiinnostuksen kohteita useammaksi vuodeksi, mutta jos tykkäät enemmän jostain tietyn aikakauden (klassismi/romantiikka tms.) musiikista niin pienempikin pakkaus saattais riittää. Mutta ei tuo varmasti huono ole. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
Sharkman 05.12.2007 17:24:23 | |
---|
Mutta ei tuo varmasti huono ole. Minun silmiini ei osunut yhtään uudempaan musiikkiin viittaavaa levyä tuossa kokoelmassa. Älä stressaa.. lupaan, että tämä on viimeinen viesti minkä tänne kirjoitan. |
Karu 06.12.2007 00:03:45 | |
---|
No huh, kattava tuo ainakin on, 30 cd:tä... lähtien keskiaikaisesta kirkkolaulusta. Jos olet kaikkiruokainen klassisen suhteen niin tuossa takuulla riittää kiinnostuksen kohteita useammaksi vuodeksi, mutta jos tykkäät enemmän jostain tietyn aikakauden (klassismi/romantiikka tms.) musiikista niin pienempikin pakkaus saattais riittää. Mutta ei tuo varmasti huono ole. Jooh, ei ole vielä sellaista ehdotonta suosikkia muodostunut, niin ajattelin mahdollisimman monipuolisen paketin hankkia. Tosin ei tuo keskiaikainen kirkkolaulu niin kauheasti kiinnosta, mutta eipä sitä tuossa taida kovin paljoa olla. En osaa lainata useaa tekstiä kerralla, niin täytyy kysyä ilman lainausta: mitä tarkoitat Sharkman uudemmalla musiikilla? |