wrshredder 25.05.2005 14:12:17 (muokattu 25.05.2005 14:13:01) | |
---|
Ellikkäs missä kappaleessa/kappaleissa on mielestänne hyvä melodian pätkä.. Mikä tekee mielestänne melodiasta hyvän? Mun mielestä Tsaikovskin June: barcerolle on hyvä ja chopinilta noita löytyy loputtomiin ,enkä muista kaikkien nimiä. Heittäkää omia kehiin nyt! "I can play ANYTHING!" - Vladimir Horowitz |
wrshredder 27.05.2005 11:27:38 | |
---|
No jo on tietämätöntä porukkaa! peijjona sentään.. "I can play ANYTHING!" - Vladimir Horowitz |
Karlsson 27.05.2005 12:14:43 | |
---|
Jaa-a. Sanotaan vaikka Alligrieren (joo kirjotetaan varmaan oikeamminkin) Miserere. Kuoroteos kyseessä. "...minkä tahansa asian tuot esille hyvänä, kumoan sen." -MrQ |
sellisti 27.05.2005 13:11:19 | |
---|
No jo on tietämätöntä porukkaa! peijjona sentään.. Etkö itse jaksa etsiä? "Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?" |
pianistityttö 27.05.2005 15:58:04 | |
---|
Ellikkäs missä kappaleessa/kappaleissa on mielestänne hyvä melodian pätkä.. Mikä tekee mielestänne melodiasta hyvän? Mun mielestä Tsaikovskin June: barcerolle on hyvä ja chopinilta noita löytyy loputtomiin ,enkä muista kaikkien nimiä. Heittäkää omia kehiin nyt! Noh.. Mulla on menossa nyt sellovaihe, että sellokonsertot iskee. Elgarin, Dvorakin, Saint-Saensin, Lalon ja Schumannin on loistavia. (en jaksanut ettiä heittomerkkejä) "Olen onnellisin tuntemani ihminen"
-Artur Rubinstein- |
wrshredder 27.05.2005 20:57:26 | |
---|
Etkö itse jaksa etsiä? Täh. Katso Sam Otherin kommentti.. se oli hyvä kommentti. Kysyin hyvää melodiaa ja hän vastasi. Noin se toimii.. "I can play ANYTHING!" - Vladimir Horowitz |
sellisti 27.05.2005 22:02:23 | |
---|
Joo sori, luin aloitusviestin hätäisesti ja luulin että pyysit suosittelemaan itsellesi jotain. Mun moka. Mutta jos ei vastausta heti tule, niin ei se tarkoita että ihmiset on tietämättömiä. "Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?" |
etnopoju 28.05.2005 05:34:08 | |
---|
melodiat on yliarvostettuja. |
Sertzo S 28.05.2005 09:23:55 | |
---|
melodiat on yliarvostettuja. Eivät ole! |
Ostinaatio 28.05.2005 10:40:17 | |
---|
Bela Bartokin yksinkertaisemmissa unkarilaista perinnejuttua mallittelevissa jutuissa on komeita melodioita. Yksinkertainen on muutenkin kaunista. "Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein |
wrshredder 28.05.2005 16:13:08 | |
---|
Mutta jos ei vastausta heti tule, niin ei se tarkoita että ihmiset on tietämättömiä. Heitin siinä vaan läppänä että ettekö te muusikot tiedä yhtään hyviä melodioita junou.. ja hätäännyin ko threadi alko uhkaavasti laskea. mutta kyllä tää tästä pikkuhiljaa lähtee.. "I can play ANYTHING!" - Vladimir Horowitz |
sellisti 28.05.2005 16:30:40 | |
---|
Heitin siinä vaan läppänä että ettekö te muusikot tiedä yhtään hyviä melodioita junou.. ja hätäännyin ko threadi alko uhkaavasti laskea. mutta kyllä tää tästä pikkuhiljaa lähtee.. Jep... Minä tykkään esim. Brahmsista melodikkona. Hänen melodiansa eivät ole "vain" kauniita vaan niissä on jotain muutakin, syvällistä ja filosofista. Kuten vaikkapa molempien pianokonserttojen hitaat osat tai viulukonserton hidas osa. Aivan järkyttävän hienoja. "Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?" |
wrshredder 28.05.2005 16:33:26 | |
---|
Jep... Minä tykkään esim. Brahmsista melodikkona. Hänen melodiansa eivät ole "vain" kauniita vaan niissä on jotain muutakin, syvällistä ja filosofista. Kuten vaikkapa molempien pianokonserttojen hitaat osat tai viulukonserton hidas osa. Aivan järkyttävän hienoja. Joo.. Unkarilaisisa tansseissakin on melodioita jotka jää päähän soimaan. "I can play ANYTHING!" - Vladimir Horowitz |
gaad 28.05.2005 19:55:36 | |
---|
Joo.. Unkarilaisisa tansseissakin on melodioita jotka jää päähän soimaan. Tutustu myös ihmeessä Lisztin unkarilaisiin rapsodioihin! LLL |
sellisti 28.05.2005 23:21:44 | |
---|
Noh.. Mulla on menossa nyt sellovaihe, että sellokonsertot iskee. Elgarin, Dvorakin, Saint-Saensin, Lalon ja Schumannin on loistavia. (en jaksanut ettiä heittomerkkejä) Jos kerran noista tykkäät, niin hanki käsiisi ilman muuta myös Tshaikovskin Rokokoo-muunnelmat. Todella hieno teos sellolle ja orkesterille. Myös Prokofjevin Sinfonia Concertantea ja Hatshaturjanin konserttoa voisin suositella. "Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?" |
Storm 29.05.2005 02:12:14 (muokattu 29.05.2005 02:12:30) | |
---|
Prokofjev on minusta yksi parhaimmista "melodikoista", joskin hieman aliarvostettu. Esimerkiksi hänen Romeo&Julia balettinsa suorastaan pursuaa upeita melodioita. Samoin myös elokuvaan sävelletty Lieutenant Kijé (etenkin toinen osa: romanssi). |
etnopoju 29.05.2005 21:42:19 | |
---|
kumma ettei kukaan oo maininnu mendelssohnin viulukonserttoa g-mollissa... mut joo, mä hehkutan varesea siitä huolimatta, että sillä ei ole mitään nättejä melodioita. |
sellisti 29.05.2005 23:07:11 | |
---|
kumma ettei kukaan oo maininnu mendelssohnin viulukonserttoa g-mollissa... Johtuu varmaan siitä että se menee e-mollissa... :) Mutta pilkunviilaus sikseen, hienoja melodioita tosiaan ja ansaitsee kyllä maininnan. "Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?" |
wrshredder 30.05.2005 15:30:28 | |
---|
Tutustu myös ihmeessä Lisztin unkarilaisiin rapsodioihin! Oon tutustunu jo!! Aivan mahtavia. Mun lemppari on ehdottomasti Horowitzin indispensable -kokoelmalevyllä oleva versio Nr. 2 . Sitä ei pysty hymyilemättä kuuntelemaan, on niin tunnelmallinen. Mahtava. Täydellinen! Hyvä, parempi , paras , Kirka , Horowitz! :) "I can play ANYTHING!" - Vladimir Horowitz |
sellisti 30.05.2005 16:17:23 | |
---|
Oon tutustunu jo!! Aivan mahtavia. Mun lemppari on ehdottomasti Horowitzin indispensable -kokoelmalevyllä oleva versio Nr. 2 . Sitä ei pysty hymyilemättä kuuntelemaan, on niin tunnelmallinen. Mahtava. Täydellinen! Hyvä, parempi , paras , Kirka , Horowitz! :) Horowitz lisäilee näihin virtuoosikappaleisiin usein vielä omiaan mukaan - aivan kuin ne eivät olisi tarpeeksi vaikeita ilmankin. Mutta ei se niitä ainakaan huononna. "Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?" |