Aihe: Scarlattin sonaattien levytykset
1
pianistityttö
25.07.2005 13:53:32
Olen kuunnellut paljon Scarlattia Horowitzin soittamana, ja jumaloin hänen Scarlatti-soittoaan.. Mutta onko kellään tiedossa muita hyviä levytyksiä näistä sonaateista?
"Olen onnellisin tuntemani ihminen" -Artur Rubinstein-
samueld
27.07.2005 10:45:47

Olen kuunnellut paljon Scarlattia Horowitzin soittamana, ja jumaloin hänen Scarlatti-soittoaan.. Mutta onko kellään tiedossa muita hyviä levytyksiä näistä sonaateista?

Kuka Scarlatti ja millä vehkeellä vedettynä?
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
pianistityttö
27.07.2005 14:05:32
Kuka Scarlatti ja millä vehkeellä vedettynä?

Tätä kaipasinkin. Kiitos avusta!
"Olen onnellisin tuntemani ihminen" -Artur Rubinstein-
samueld
27.07.2005 14:59:52

Tätä kaipasinkin. Kiitos avusta!

Miksi et vastannut asiallisiin kysymyksiini?

Mä kun en tiedä juuri kuin vähän Domenico Scarlattin tuotoksista ja niitäkin on pääasiassa tullut kuunneltua kitaralla soitettuna.
sellisti
27.07.2005 16:30:30
millä vehkeellä vedettynä?

Päättelepä kysyjän nimimerkistä.
"Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?"
samueld
28.07.2005 13:31:41

Päättelepä kysyjän nimimerkistä.

Hyvähyvä, hyvähyvä!

No vastaan mitään päättelemättä, että mulla on ollut kirjastosta lainassa Yepesin Scarlattilevytys ja se on mielestäni tähän mennessä paras.
Lotum
18.09.2005 12:42:30

Amerikkalainen Scott Ross on tehnyt kokonaislevytyksen Scarlattin sonaateista (34 CD:tä!); tosin cembalolla, mutta ehkä pianistinkin olisi hyvä kuulla, miltä Scarlatti itse ajatteli niiden kuulostavan... ;-) Urakka taisi ottaa voimille, koska Ross kuoli pian levytyksen valmistuttua.

Kokonaislevytyksen julkaisi alun perin Erato jollain tähtitieteellisellä hinnalla, mutta nyt Warner Classics on julkaissut sen uudelleen halpapainoksena. Listahinta Englannissa alle 90 puntaa.

Suosittelen!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)