megatherium 19.09.2005 21:58:30 | |
---|
Sen kreikkalaisen kapun, joka "voitti" Sibbekapukilvan, tulkinta 4. sinfonian 1. osastahan oli aivan loistavan syvälleluotaava sielunrippi ja fantasianomainen matka alitajunnan psykologisiin sielunmaisemiin. Tunsin lämpöä jopa sydämen seudussanikin, vaika ilma oli hieman pakastavan kylmähkötila. Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa |
sellisti 20.09.2005 13:50:16 | |
---|
En harmikseni kuullut yhtäkään kilpailutulkintaa, mutta olihan tuomariston ratkaisu taas sellainen, josta riittää varmasti polemiikkia aika pitkälle tulevaisuuteen. Aika alentavaa jakaa joku "finaalin osanottopalkinto". Että onnea vaan kun pääsit finaaliin mutta etpä ollut silti mikään kaksinen. Saa nähdä vieläkö riittää osallistujia viiden vuoden päästä jos tuollaisia viestejä lähetetään. "Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?" |
megatherium 20.09.2005 19:19:17 (muokattu 20.09.2005 19:19:42) | |
---|
Saattaisi ehkä olla paikallaan kuitenkin todeta, että oikea maestro veti pidemmän tahtipuikon-korren ansaiten näin kannustuspalkintonsa. Saamansa kannustuspalkinnon rahallisen arvon suuruutta mittapuuna käyttäen Tselikasin kapellimestasritaide länsimaiseen oikeuskäsitykseen-ja ehkä myös käytäntöön perustuneella juryn päätöksellä oli number one. Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa |
Karlsson 21.09.2005 08:32:11 | |
---|
Lapinlahden lintuja mukaillen: E-P: "Vittu ku vituttaa, niin tasotonta johtamista!" "Tosson mitali" "Kittii! Nyt ei vituta yhtään!" "Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05 |
sellisti 21.09.2005 10:56:36 | |
---|
Saattaisi ehkä olla paikallaan kuitenkin todeta, että oikea maestro veti pidemmän tahtipuikon-korren ansaiten näin kannustuspalkintonsa. Saamansa kannustuspalkinnon rahallisen arvon suuruutta mittapuuna käyttäen Tselikasin kapellimestasritaide länsimaiseen oikeuskäsitykseen-ja ehkä myös käytäntöön perustuneella juryn päätöksellä oli number one. Niinpä kai, mutta jos palkintorahoja jäi vielä yli 26000 euroa jakamatta, niin ei Kreikan poikakaan juryä mitenkään ällikällä lyönyt. Melkein kuin jury olisi halunnut sanoa, että Tselikas oli "vähiten huono". Hänhän oli myös finaalin nuorin ja ainoa joka ei ollut (ymmärtääkseni?) vielä johtanut ammatikseen, sekin saattoi vaikuttaa päätökseen. "Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?" |