Aihe: Kiinalainen voitti Wagnerin
1
megatherium
08.09.2005 19:26:37
Hei, mitäs tää nyt on? Hypnoottiset, pentatoniseenko sävelasteikkoon perustuvat raukeina soineet itämaiset sävelkuviot tekivät suuremman vaikutuksen eräässä kauniissa kiinalaisessa laulussa kuin Wagnerin länsimaiseen harmoniseen järjestelmään perustuvan Lentävän hollantilaisen hiukan puiseva ja teennäinen musiikki radiossa.
Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa
sellisti
08.09.2005 22:22:03
Kiva kun kerroit.
"Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?"
Joonas
09.09.2005 16:44:59
Kiinalainen musiikki on erityisen hienoa! Hienoa, että joku muukin on tajunnut kiinalaisten taidon taidemusiikin saralla kuin minä.
Kiinalainen kansanmusiikkikin on kyllä erihienoa. Tämän viestin substanssi on nolla. plaah.

T: Erhun ylpeä omistaja jo vuodesta 2005
Moon vanha kettu. Älä ammu mua.
Congi
09.09.2005 21:15:53
T: Erhun ylpeä omistaja jo vuodesta 2005

Pirun vaikee soitin. Tsemppiä..
Mun pitäis vastaavasti joskus hankkia PiPan
T.Congi
Joonas
10.09.2005 02:37:31
Pirun vaikee soitin. Tsemppiä..
Mun pitäis vastaavasti joskus hankkia PiPan

Sitten kun hankit sen, niin eiköhän pistetä orkesteri pystyyn :) Materiaalia on vaan ollut vähän vaikea haalia, ja Kiinassa katselemani "nuottikirjat" olivat tabulatuureja kiinalaisin kirjoitusmerkein tms. ni niistä ei kauheesti irronnut...

On mulla pari levyä, joista voi plokkailla.

J.
Moon vanha kettu. Älä ammu mua.
Herra-X
10.09.2005 11:47:51
Sitten kun hankit sen, niin eiköhän pistetä orkesteri pystyyn :) Materiaalia on vaan ollut vähän vaikea haalia, ja Kiinassa katselemani "nuottikirjat" olivat tabulatuureja kiinalaisin kirjoitusmerkein tms. ni niistä ei kauheesti irronnut...

On mulla pari levyä, joista voi plokkailla.

J.

Melkein tekee mieli sanoa soittaa verbistä imperatiivi ja se eräs peellä alkavan heviklassikon nimi, mutta taidanpa jättää sanomatta.

Tuntuu niin käsittämättömältä, että kiinalaiset muusikot osaavat soittaa niistä koukeroista, mutta ehkä hekin tuntevat saman meidän nuoteistamme.
kalamies#39 >-)))> THV-Klubi #26
Jemo
13.09.2005 00:09:07

Hmm. alkoi kiinnostamaan. Mitenkähän tällaista musiikkia löytäisi?

-Kamikaze Kettunen
Olemme kuulemma jakomielitautinen. Muuten mukavia! -Einuli
zapster
13.09.2005 15:31:03
Googletin. http://www.ibiblio.org/chinese-music/html/traditional.html

Digeliukselta löytyy kaikenlaisia hienoja levyjä.
Itse kattelen just mielellään kiinalaisia elokuvia paljolti musiikin takia. Usein kiinasta kertovissa dokumenteissa on kivat musat.
Kun ihokarvasi nousevat pystyyn ja väreet lipuvat käsivarsillasi tiedät löytäneesi tutustumisen arvoista musiikkia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)