Storm 26.08.2005 14:59:18 (muokattu 26.08.2005 15:00:45) | |
---|
Niin, suomalaisia ei taida olla kuin tämä muusikoiden.netin osa-alue (ainakaan aktiivisia)? Ulkomaisista paras on kyllä ehdottomasti The Good Music Guiden foorumi http://www.good-music-guide.com/forum/index.phpToinen, tosin hiljaisempi ja pienempi on: http://www.classicalmusicguide.com edit: miksei otsikkoa voi editoida? Eihän tuo ole nyt ollenkaan suomea. :D Sen siitä saa kun taas tekee monta asiaa yhtä aikaa. |
Herra-X 26.08.2005 20:18:18 | |
---|
Otsikosta annan plussan. Ylen1:llä on muistaakseni jonkin näköinen foorumi. Ei kuitenkaan (muistaakseni) kovin aktiivinen. kalamies#39 >-)))>
THV-Klubi #26 |
pianistityttö 28.08.2005 11:26:02 | |
---|
"Olen onnellisin tuntemani ihminen"
-Artur Rubinstein- |
Kitarajeesus 28.08.2005 17:32:39 | |
---|
Musiikki on elämä. |
Herra-X 28.08.2005 18:18:16 | |
---|
Jep, panin asian merkille jo ensimmäisellä käyntikerrallani. Paljastuit Megasemme. kalamies#39 >-)))>
THV-Klubi #26 |
sellisti 28.08.2005 19:39:19 (muokattu 28.08.2005 19:40:13) | |
---|
Juu, käyppä huvikseen katsomassa kuka sinne kirjoittelee... http://chat.yle.fi/yleradio1/keskustelu/viewforum.php?f=3 Eipä tarvi lukea paljon otsikoita pidemmälle: "Verdi EI säveltänyt suurta aariaa" "Beethoven amatöörimäinen melodikko" "Beethovenissa joku mättää" "Rimsky on huono stimulantti" "Verdin nyyhkymusiikki" "Schumannin inhottava mömmö" "Mistä johtuu Schubertin musiikin tenhovoima?" "Missä piilee Beethovenin ja Mozartin ero?" "Kiduttava Fidelio" jne. jne. jne. jne. jne. jne. jne. jne. jne. jne. Onko sairaalloiselle kirjoitteluvimmalle jotain tieteellistä termiä..? "Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?" |
sellisti 30.08.2005 20:48:17 (muokattu 30.08.2005 20:52:33) | |
---|
http://www.musicfinland.com/classical/keskustelu/ Tuollaisen löysin. Aihealueita aika niukasta eikä niitä nyt välttämättä tarvitsisi rajata ensinkään, mutta täytyypä silti vähän tutustua. E: Jaa, no tuo nyt oli ihan perseestä. Ei kukaan ole kirjoittanut pariin vuoteen eikä viestejä muutenkaan kuin kourallinen. Taitaa olla aika kuollut foorumi. "Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?" |
megatherium 30.08.2005 21:04:38 | |
---|
Eipä tarvi lukea paljon otsikoita pidemmälle: "Verdi EI säveltänyt suurta aariaa" "Beethoven amatöörimäinen melodikko" "Beethovenissa joku mättää" "Rimsky on huono stimulantti" "Verdin nyyhkymusiikki" "Schumannin inhottava mömmö" "Mistä johtuu Schubertin musiikin tenhovoima?" "Missä piilee Beethovenin ja Mozartin ero?" "Kiduttava Fidelio" jne. jne. jne. jne. jne. jne. jne. jne. jne. jne. Onko sairaalloiselle kirjoitteluvimmalle jotain tieteellistä termiä..? Käsittääkseni kaikki suuret kirjailijat ovat latentteja mielipuolia ja murhamiehiä, mutta voivat paeta taiteseensa, ajatelkaamme esim. Shakespearea, tai ainakin Goethea joka itsekin tunnusti tämän; ei ole olemassa yhtään rikosta, jota hän ei olisi voinut kuulemma tehdä. Sen sijaan esim. Napoleon oli todellisuuteen ajautunut epäonnistunut taiteilija, kuten monet muutkin maailmanhoistorian hirviöt Galigula ja kumppanit hitleriä unohtamatta. Älkää siis tehkö politiikkaa, tehkää taidetta, niin teistä tulee kunnon ihmisiä; jotkut osaavat kummankin roolin oikein hyvin. En viitsi kertoa omaa mielipidettäni kaikesta siitä, mikä maailmassamme on sairasta, mutta voitte itsekin kuvitella sen oikein hyvin. Lukekaa historiaa, sieltä se selviää. Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa |
megatherium 30.08.2005 21:10:32 (muokattu 30.08.2005 21:10:46) | |
---|
Heh, nimimerkki Mikki Hiiri vaikuttaa jotenkin tutulta. Sivistyssanoja, kapulakieltä ja Schubert... Älkää nyt viitsikö hyvät herrat; en totta totisesti ole ainoa Schubertiin hurahtanut tässä maailmassa; kaikki eivät vain tee siitä numeroa, kuten eivät ilmeisesti muistakaan musiikillisista intresseistään. Musiikki on kuitenkin niin upea asia, että siitä kanattaa puhua. Loppumaton henkisten kokemusten nautinnon lähde, vailla vertaa. Uskonnonkin jätin joskus taaperona. Teoreettinen filosofiakin kolahtaa huomatavasti enemmän, mutta ei yllä suuren taiteen tasolle. Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa |
sellisti 30.08.2005 21:31:16 | |
---|
Älkää nyt viitsikö hyvät herrat; en totta totisesti ole ainoa Schubertiin hurahtanut tässä maailmassa; kaikki eivät vain tee siitä numeroa, kuten eivät ilmeisesti muistakaan musiikillisista intresseistään. Musiikki on kuitenkin niin upea asia, että siitä kanattaa puhua. Totta kai musiikista kannattaa puhua, ja kyllähän täällä puhutaankin. Yhtä lailla musiikillisista intresseistä kuin muustakin. Mutta tietynlainen itsensä toistaminen rasittavuuksiin asti ei millään lailla edistä sanoman perillemenoa. Tarkoitan että kannattaako samaa asiaa varten perustaa kymmeniä eri ketjuja? "Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?" |
megatherium 31.08.2005 19:13:46 (muokattu 31.08.2005 19:14:28) | |
---|
Totta kai musiikista kannattaa puhua, ja kyllähän täällä puhutaankin. Yhtä lailla musiikillisista intresseistä kuin muustakin. Mutta tietynlainen itsensä toistaminen rasittavuuksiin asti ei millään lailla edistä sanoman perillemenoa. Tarkoitan että kannattaako samaa asiaa varten perustaa kymmeniä eri ketjuja? Mitä se muuten sinulle mahtaa kuulua, mitä joku muilla palstoilla kirjoittelee, mistä noita juttuja plagioit? Eikö oma kirjoittelusi sitten myös täytä yhtälailla sairauden määritelmää, kuin mistä minua kehtasit haukkua ja väittää, että olen joku nimimerkki jollain muulla foorumilla? Hulluja ollaan sitten molemmat; mutta hyvää vastapainoa tämä on raskaalle ruumiilliselle työlle. Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa |
sellisti 31.08.2005 22:42:17 (muokattu 31.08.2005 22:44:08) | |
---|
Mitä se muuten sinulle mahtaa kuulua, mitä joku muilla palstoilla kirjoittelee, mistä noita juttuja plagioit? Eipä se tietysti kuulukaan, enkä niiden kirjoitusten sisältöön ottanutkaan mitään kantaa. Totesin vaan että samannäköisiä otsikoita näyttää löytyvän sieltäkin. Eikö oma kirjoittelusi sitten myös täytä yhtälailla sairauden määritelmää, kuin mistä minua kehtasit haukkua ja väittää, että olen joku nimimerkki jollain muulla foorumilla? Sen väitöksen kyllä teki joku muu kuin minä (muttei tainnut olla väärässä..?) ja sairaalloisuuskommenttikin oli pilke silmässä kirjoitettu, mutta pyydän anteeksi jos toimin loukkaavasti. Hulluja ollaan sitten molemmat; mutta hyvää vastapainoa tämä on raskaalle ruumiilliselle työlle. Sanos muuta. Ollaan vaan hulluja, se helpottaa. "Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?" |
megatherium 05.09.2005 17:36:59 (muokattu 05.09.2005 17:37:37) | |
---|
Eipä se tietysti kuulukaan, enkä niiden kirjoitusten sisältöön ottanutkaan mitään kantaa. Totesin vaan että samannäköisiä otsikoita näyttää löytyvän sieltäkin.
Sen väitöksen kyllä teki joku muu kuin minä (muttei tainnut olla väärässä..?) ja sairaalloisuuskommenttikin oli pilke silmässä kirjoitettu, mutta pyydän anteeksi jos toimin loukkaavasti.
Sanos muuta. Ollaan vaan hulluja, se helpottaa. Tarkoitat tietysti kuvainnollisesti, ja kansanomaisesti, sillä mistään asiallisesta ja täsmällisestä taudinmäärityksestähän termissä ei ole kyse. Kukin on hullu omalla tavallaan, kuka ns. "jumalan hullu" ja kuka Schubert-hullu. Viimeksi mainitusta otan täyden vastuun. Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa |