Ragorn 26.05.2005 14:22:17 | |
---|
Eli siis.. Klassinen musiikki on ruvennut suuresti kiinnostamaan ja haluaisin vähän vinkkejä. Etsisin tunnelmallista klassista. Sanokaa jotain hyviä nimiä tai jotain.. Vittu, lefa iski heti. |
wrshredder 26.05.2005 14:42:26 | |
---|
Kannattaa varmaankin kuunnella romantiikan ajan musiikkia : Liszt , Chopin , Brahms , Tsaikovski ,Beethoven , Grieg jne.. Omia suosikkejani on tällä hetkellä mm. Paganinin viulukonsertot ja Beethovenin pianosonaatit , todella addiktiivisia.. Kirjastosta lainaat mainituilta säveltäjiltä kamalan kasan levyjä ja katsot mikä kiinnostaa.. "I can play ANYTHING!" - Vladimir Horowitz |
pianistityttö 26.05.2005 15:52:17 (muokattu 27.05.2005 10:30:25) | |
---|
No mutta onhan niitä tunnelmallisia kappaleita muissakin aikakausissa kuin romantiikassa.. Kuitenkin nyt ensimmäinen ehdotus tulee aika romanttiselta puolelta. Satuin äsken nimittäin soittamaan kappaleita Albenizin Espanjalaisesta sarjasta. Suosittelen kuunneltavaksi, eritoten pidän Alicia de Larocchan tulkinnoista. "Olen onnellisin tuntemani ihminen"
-Artur Rubinstein- |
Herra-X 26.05.2005 21:13:54 | |
---|
Riippuu minkälaista tunnelmaa haluaa? Debussyn piano teokset tulevat minulle tunnelmallisesta mieleen. "Kaikki hauska on hyväksi vatsalle" - Muumimamma |
Ostinaatio 26.05.2005 21:30:05 | |
---|
Riippuu minkälaista tunnelmaa haluaa? Debussyn piano teokset tulevat minulle tunnelmallisesta mieleen. Debussy ja impressionistit tulivat mullekkin mieleen. "Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein |
wrshredder 27.05.2005 11:26:46 | |
---|
No mutta onhan niitä tunnelmallisia kappaleita muissakin aikakausissa kuin romantiikassa... Totta kai ,mutta luulen että "aloittelija" ei jaksaisi kuunnella mitään barokkihassäkkää 3minuuttia pidempään.. Haa, nyt keksein! Karl Orfin carmina burana(nimi ehkä väärin, korjatkaa) , siinä on tunnelmaa jos jossain.. "I can play ANYTHING!" - Vladimir Horowitz |
sellisti 27.05.2005 12:41:58 (muokattu 27.05.2005 12:42:44) | |
---|
Totta kai ,mutta luulen että "aloittelija" ei jaksaisi kuunnella mitään barokkihassäkkää 3minuuttia pidempään.. En mä näe miksi barokki olisi aloittelijalle sen vaikeampaa sietää kuin romantiikkakaan. Esim. Bachilla löytyy paljon kauniita, tunnelmallisia kappaleita kuten vaikkapa Air, D-duuri-orkesterisarjasta. Tai Händelin Largo tai Vivaldin Vuodenaikojen hitaat osat. Tai Albinonin Adagio tai Marcellon c-mollioboekonserton hidas osa. Nää nyt on tätä "best of" -osastoa, mutta tunnelmallista yhtä kaikki. Kyllä kaikista tyylikausista löytyy tunnelmallista musiikkia. "Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?" |
pianistityttö 27.05.2005 15:50:55 | |
---|
Haa, nyt keksein! Karl Orfin carmina burana(nimi ehkä väärin, korjatkaa) , siinä on tunnelmaa jos jossain.. Ilman muuta, juu. Kävin muuten kuuntelemassa tuon Tre-talossa ja hienolta kuulosti. Se liikuttaa aina vaikka sen on kuullut jo monet kerrat. "Olen onnellisin tuntemani ihminen"
-Artur Rubinstein- |
Ragorn 27.05.2005 19:53:58 | |
---|
Kiitos kaikille! Listasin nimet ylös ja ensi maanantaina käyn hakemassa pinkan levyjä kirjastosta. Sanon sitten että tykkäsinkö. Vittu, lefa iski heti. |
wrshredder 27.05.2005 20:51:06 | |
---|
En mä näe miksi barokki olisi aloittelijalle sen vaikeampaa sietää kuin romantiikkakaan. Esim. Bachilla löytyy paljon kauniita, tunnelmallisia kappaleita kuten vaikkapa Air, D-duuri-orkesterisarjasta. Tai Händelin Largo tai Vivaldin Vuodenaikojen hitaat osat. Tai Albinonin Adagio tai Marcellon c-mollioboekonserton hidas osa. Nää nyt on tätä "best of" -osastoa, mutta tunnelmallista yhtä kaikki. Kyllä kaikista tyylikausista löytyy tunnelmallista musiikkia. Joo kyllä barokissakin tunnelmaa on , oli aika hätänen kommentti.. Kyllähän tota löytyy joka säveltäjältä, mitä olis musiikki ilman tunnelmaa! Kuulin muuten eilen suuren puhallinorkesterin soittamana Blues brothers revue nimisen kappaleen ,ja oli muuten niin perskuleen hyvä kipale!, ne soitti ensinnäkin niin hemmetin lujaa ja soitto svengasi ihan täysillä. Se oli oikeesti parasta mitä oon siinä konserttisalissa koskaan kuullu. siinä oli tunnelmaa.. "I can play ANYTHING!" - Vladimir Horowitz |
etnopoju 28.05.2005 05:35:07 | |
---|
edgar varésen joku biisi. |
wrshredder 28.05.2005 16:18:57 | |
---|
Telemanin joku biisi :) "I can play ANYTHING!" - Vladimir Horowitz |
pianistityttö 28.05.2005 17:35:44 | |
---|
Bachin joku biisi. Esim. se Albinonin Adagio jonka se sävelsi. Nojoo, okei.. "Olen onnellisin tuntemani ihminen"
-Artur Rubinstein- |
wrshredder 28.05.2005 17:45:37 | |
---|
Tarregan Capricho Arabe ja Recuerdos de... "I can play ANYTHING!" - Vladimir Horowitz |
Sandey 29.05.2005 00:28:23 | |
---|
Jos vokaalimusiikki iskee yhtään, niin kannattaa kokeilla Schubertin liedejä. Aivan ihania. Ja Haydnin teokset on myös hienoja. Kys. säveltäjän trumpettikonsertot on kanssa ihan omaa luokkaansa.:) |
wrshredder 31.05.2005 14:54:01 | |
---|
No kävitkö jo lainaamassa sitä musiikkia, en jaksa odottaa, kerro! "I can play ANYTHING!" - Vladimir Horowitz |
Storm 01.06.2005 01:48:29 | |
---|
Ilman muuta, juu. Kävin muuten kuuntelemassa tuon Tre-talossa ja hienolta kuulosti. Se liikuttaa aina vaikka sen on kuullut jo monet kerrat. Juu, etenkin se toinen O Fortuna eli teoksen lopetus. Jotenkin sen ne tuomiolliset ensimmäiset tahdit kongin ryydittämänä saa kyllä selkäpiin karmimaan. |
wrshredder 01.06.2005 13:07:07 | |
---|
Juu, etenkin se toinen O Fortuna eli teoksen lopetus. Jotenkin sen ne tuomiolliset ensimmäiset tahdit kongin ryydittämänä saa kyllä selkäpiin karmimaan. Kuullostaa varmasti aika siistiltä livenä tuo, ko jostain kasettimankasta :) "I can play ANYTHING!" - Vladimir Horowitz |
Ragorn 01.06.2005 20:37:16 (muokattu 01.06.2005 20:37:39) | |
---|
Joo-o... Nyt on muutamaa levyä kuunneltu... Ei tunnu tarttumapintaa löytyvän. Ihan rauhallista on kyllä ja hyvää tausta musiikkia. Pitää vielä kuunnella lisää, että pääsee sisälle. Pitää vähän totutella uuteen musa genreen. np. Debussy - Complete Piano Works, Number Five Vittu, lefa iski heti. |
egaga 02.06.2005 01:24:29 | |
---|
Suosittelen Toivo Kuulan Complete Works for Violin and Piano -levyä, joka saa minut liikuttuneeksi kauneudellaan ja luontomaisilla sävyillään. Tosi hifisti puhkoo silmänsä. |