Aihe: Avautuminen Helsingin Konservatoriosta 2. 1 2 | |
---|---|
![]() 16.03.2005 12:01:27 | |
Laitanpa nyt tännekin, kun ketuttaa niin **tusti. Helsingin konservatorio ei kutsu hakijoita 2. asteen kokeisiin, elleivät he ole suorittaneet 3/3, (2/2) tai (1/1) tasoista peruskurssitutkintoa. Olen lopettanut musiikkiopiston vuosia sitten, ja siksi yritinkin mennä suorittamaan tätä kyseistä tutkintoa (joka tässä vaiheessa epävirallisia opintoja on vain virallinen lappunen, jolla ei ole muuten kuin hakujen takia merkitystä) ulkopuolisena Helsingin Konservatorioon. Kaikki oli hyvin (kaikki paperit lähetetty ajoissa, kunnolla täytettyinä jne), kunnes sain kuulla, että tutkintopäivät ovat jo niin täynnä, ettei minua enää voida ottaa. Tottakai kaikkien muidenkin musiikkikoulujen tutkintooniloittautumispäivät ovat jo ohi, joten nyt en voi suorittaa kouluun vaadittavaa tutkintoa Missään! Eli nyt siirtyy koko paska taas vuodella ja tämä tyttö saa just hermoromahduksen. Viimeksi meni puihin sen takia, koska hakijoita, jotka eivät olleet suorittaneet tutkintoa, ei kutsuttu valintakokeeseen VAIKKA hakuoppaassa, netissä ym. ei puhuttu mitään pakollisista suorituksista ennen kouluun hakua. Eikä muuten puhuttu tänäkään vuonna - ne vaan jotenkin täytyy olla suoritettu (sanaton sopimus?), jotta pääsisi edes pääsykokeeseen asti. Miksei Konsa voi suoraan kirjoittaa tuota hakuoppaaseen ja ehtoihin?!! Nyt siellä lukee, että "..hakija on aikaisemmissa musiikkiopinnoissaan saavuttanut ainakin MUSIIKKIOPISTON PERUSTASON opintoja (peruskurssit 3) VASTAAVAT tiedot ja taidot." Ja lähes perään he lisäävät, että "Kaikki hakemuksensa liitteineen määräaikaan mennessä jättäneet kutsutaan pääsykokeeseen". My ass. Ne eivät halua mua tonne. You have 13 hours in which to solve this Labyrinth.. | |
![]() 17.03.2005 20:03:36 | |
My ass. Ne eivät halua mua tonne. vastasin jo johonkin muuhun avautumiseesi. pokkana vaan sinne minne haluat. [i hear voices but at least they're on tune] | |
![]() 06.04.2005 18:57:28 | |
Mua yleensä ottaen ketuttaa semmonen, että itseoppineita kyllä ei arvosteta ollenkaan noissa opistopiireissä. Olenhan minä kyllä aikoinaan penikkana käynyt musiikki-opistoa, mutta lopetin kauvan aikaa sitten senkin. Alotin uudestaan n. vuosi sitten itsenäisesti taas opiskeleen teoriaa, mutta kun ei ole tutkintoja niin voi voi. | |
![]() 04.05.2005 15:20:36 | |
Pakko sanoa vielä näin parin kuukauden päästäkin, että monessa opistossa tutkintopäiviä on ympäri vuoden. Eli mahdollisuus löytyy varmasti syksylläkin. Vantaalla ainakin mun yksityisoppilaat menee paikalliseen musaopistoon syksyllä. Loppuvuoden oiva flutterzung-harjoite: raparperilirua reilu litra. | |
![]() 21.05.2005 15:31:05 | |
Haitko minnekään muualle?? Mäkään en päässyt edes pääsykokeisiin Stadiaan,oisko ollut tuo sama syy:-) "Olen Erittäin hyvä ellen Täydellinen" | |
![]() 21.05.2005 15:42:31 | |
mä oon huomannut saman kitaratutkintojen kanssa. mun olis pitänyt joko taikoa jostakin rahaa palkata ammattibändi treenaamaan mun kanssa koko kevät- talvi kuopioon viikonloppuisin, koska helsinkiin ne ei mua halua ottaa suorittamaan tutkintoa. (asun siis itse kuitenkin helsingissä) eikä ilmeisesti täällä ole edes mahdollisuutta suorittaa enää mitään sähkökitaran 3/3 paperia, koska sitä ei enää ole edes olemassa tai jotain...? näin mun kitaramaikka ainakin sanoi. olenkin alkanut miettiä koko touhun mielekkyyttä, sillä ilmeisestikään minulla ei ole mahdollisuutta enää päästä minnekään opiskelemaan sähkökitaralla eikä siellä sitäpaitsi ole mitään opetusta, joka vastaisi musiikkityyliä, jota haluan soittaa. pitää varmaan lopettaa nämä bändihommat vaan suosiolla kokonaan... | |
![]() 21.05.2005 15:44:51 | |
No elä nyt hyvä mies lopeta, jos osaat soittaa se riittää. Pärjäät ihan hyvin varmasti ilman tutkintoakin. Niin itsekin ajattelen->Nimim: huomenna ekat pääsykokeet ja torstaina toiset:-) mä oon huomannut saman kitaratutkintojen kanssa. mun olis pitänyt joko taikoa jostakin rahaa palkata ammattibändi treenaamaan mun kanssa koko kevät- talvi kuopioon viikonloppuisin, koska helsinkiin ne ei mua halua ottaa suorittamaan tutkintoa. (asun siis itse kuitenkin helsingissä) eikä ilmeisesti täällä ole edes mahdollisuutta suorittaa enää mitään sähkökitaran 3/3 paperia, koska sitä ei enää ole edes olemassa tai jotain...? näin mun kitaramaikka ainakin sanoi. olenkin alkanut miettiä koko touhun mielekkyyttä, sillä ilmeisestikään minulla ei ole mahdollisuutta enää päästä minnekään opiskelemaan sähkökitaralla eikä siellä sitäpaitsi ole mitään opetusta, joka vastaisi musiikkityyliä, jota haluan soittaa. pitää varmaan lopettaa nämä bändihommat vaan suosiolla kokonaan... "Olen Erittäin hyvä ellen Täydellinen" | |
![]() 21.05.2005 16:23:42 | |
No elä nyt hyvä mies lopeta, jos osaat soittaa se riittää. Pärjäät ihan hyvin varmasti ilman tutkintoakin. Niin itsekin ajattelen->Nimim: huomenna ekat pääsykokeet ja torstaina toiset:-) kiitos rohkaisusta. samaa sanoi mun kitaramaikkakin. mua vaan ärsyttää rockin soittamisessa se, että mä en pysty olemaan oikein yhtäaikaa virtuoosi sekä säveltäjä ja se tarkoittaa sitä, että se musiikkiesitys kärsii väkisinkin siitä, koska rockissa musiikki pitää myös esittää itse. katsoin just hiljattain zappa DVD:tä ja oli pakko todeta ihan sama...muuten homma toimi, mutta se zapan soitto oli ihan paskaa. melkein hävetti sen puolesta ne soolot. | |
![]() 21.05.2005 16:30:00 | |
suoraan sanottuna välistä mua itseänikin hävettää olla "rokkari", koska suurin osa rokista on niin keskinkertaista, typerää ja noloa paskaa. | |
![]() 22.05.2005 23:23:39 | |
katsoin just hiljattain zappa DVD:tä ja oli pakko todeta ihan sama...muuten homma toimi, mutta se zapan soitto oli ihan paskaa. melkein hävetti sen puolesta ne soolot. Jännää kun sanotaan Zapan soittoa huonoksi! :P Mutta siinä mielessä Zappa on kiintoisa tapaus, ettei hänellä tainnut olla juuri minkäänlaista musiikkikoulutusta. Opiskeli modernit klassiset ja teoriat itsekseen. Zappa olisi tainnut haistattaa pitkät konservatorioille, jos joku olisi häntä sellaiseen halunnut. Tämä klassisen musiikin tuulimyllyjä vastaan taisteluhan kyllä kostautui. Jokaisen klassisen projektinsa hän joutui viemään läpi veren maku suussa, kun ei ollut koskaan hankkiutunut piireihin. | |
![]() 23.05.2005 00:01:36 | |
Jännää kun sanotaan Zapan soittoa huonoksi! :P kyllä se muuten siitä hommasta selviää, mut eihän se helvetti pystyny sooloja soittamaan. kuuntelepa niitä sooloja ihan kunnolla ja kerro mulle ihan rehellisesti onko ne sinusta tarkasti soitettu. mä en edes puolestakaan sen jutuista saa mitään selvää, kun ne on niin epätarkasti soitettu. varmaan suurin osa konsan jätkistä vetää juttunsa paremmin, kun zappa. hemmetin hyvä tone kyl äijällä silti... Mutta siinä mielessä Zappa on kiintoisa tapaus, ettei hänellä tainnut olla juuri minkäänlaista musiikkikoulutusta. Opiskeli modernit klassiset ja teoriat itsekseen. Zappa olisi tainnut haistattaa pitkät konservatorioille, jos joku olisi häntä sellaiseen halunnut. mun mielestä se aloitti opiskelunsa itse, mutta sitten myöhemmin sai opetusta ainakin sävellyksessä ja eikö se sitä paitsi käyny berkley collegen? | |
![]() 23.05.2005 01:12:05 | |
kyllä se muuten siitä hommasta selviää, mut eihän se helvetti pystyny sooloja soittamaan. Häh? Mun mielestä Zappa on kitaristina nimenomaan soolokitaristi. Omien sanojensa mukaan jätkä ei osannut edes soittaa ja laulaa samaan aikaan. Piti sitten keskittyä niihin sooloihin. kuuntelepa niitä sooloja ihan kunnolla ja kerro mulle ihan rehellisesti onko ne sinusta tarkasti soitettu. Okei. Kuuntelin Republicans-soolon yhdeltä soolokitaralevyltä. Mahtava soolo, pysyy kasassa koko viiden minuutin keston ajan, selkeä rakenne, niin omanlaisensa etten pystyisi sitä kuvittelemaan kenenkään muun kuin Zapan soittamaksi. Nopeat nuotit menevät vähän "klimpeiksi" mutta se lienee tarkoituskin. Tätäkö tarkoitit epätarkkuudella? Tuo soolo tietysti edustaa parhaimmistoa, kun se on valittu oikein levylle. Zappa kokeili sooloissaan aina outoja juttuja, joten onnistumisprosentti ei ollut lähellekään sataa. Mutta kyllä hän aina oikein keskittymällä keskittyi sooloihinsa, ihastui niihin ihan liikaakin kun joka paikkaan tunki. mun mielestä se aloitti opiskelunsa itse, mutta sitten myöhemmin sai opetusta ainakin sävellyksessä ja eikö se sitä paitsi käyny berkley collegen? Jaa-a, muistaakseni sai vähän opetusta jossakin junior collegessa tai high schoolissa mutta kyllästyi opiskeluun. Olisi mulla tuo Real Frank Zappa book käden ulottuvilla, mutta se on siitä zappamainen kirja ettei sieltä löydä mitään, jos jotakin tiettyä tietoa hakee... | |
![]() 23.05.2005 01:13:12 | |
Ja tarvitaan todella hyvää sisälukutaitoa tajuamaan, miten tämä liittyy Helsingin konservatorion pääsykokeisiin. :) | |
![]() 23.05.2005 08:43:32 | |
Ja tarvitaan todella hyvää sisälukutaitoa tajuamaan, miten tämä liittyy Helsingin konservatorion pääsykokeisiin. :) Oh nonnonnooo don't phunk with my heart.. Hei väliaikatietoja. Kutsu kilahti joku aika sitten luukusta, ja kuun vika päivä saa pitää peukaloita. Nyt pitää teorioita kertailla (20 rosentin vaikutus).. Biisit menee päällä seisten, vaikken niitä niin aiokaan laulaa. ...Why don't you do right like some other men do...
Pehmeä keksi on leivos - Bella Italia #11 | |
![]() 23.05.2005 10:54:23 (muokattu 23.05.2005 10:54:32) | |
Nopeat nuotit menevät vähän "klimpeiksi" mutta se lienee tarkoituskin. Tätäkö tarkoitit epätarkkuudella? joo, mut en usko, että se on täysin tarkoituksellista. | |
![]() 23.05.2005 12:10:12 | |
Nyt pitää teorioita kertailla (20 rosentin vaikutus).. Biisit menee päällä seisten, vaikken niitä niin aiokaan laulaa. Ei niillä teoriolla ole paljon yhtään merkitystä. Pääasia kun vaan osaa soittaa/laulaa. Onnea pääsykokeisiin! "Olen onnellisin tuntemani ihminen"
-Artur Rubinstein- | |
![]() 23.05.2005 14:39:32 | |
Ei niillä teoriolla ole paljon yhtään merkitystä. Pääasia kun vaan osaa soittaa/laulaa. Onnea pääsykokeisiin! Kannattaa silti antaa sellainen käsitys että on edes jonkin verran kärryillä. 20 prosenttiakin voi vaikuttaa ratkaisevasti. "Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?" | |
![]() 23.05.2005 14:51:32 | |
Kannattaa silti antaa sellainen käsitys että on edes jonkin verran kärryillä. 20 prosenttiakin voi vaikuttaa ratkaisevasti. Totta, mulla ihan sama juttu noiden teorioiden kanssa.. Tsempata pitää( jos nyt edes pääsee kakkosvaiheeseen):-) Nimim:tänään eka koitos ( Sibiksessä) "Olen Erittäin hyvä ellen Täydellinen" | |
![]() 02.08.2005 14:09:57 | |
Jännä juttu et Helsinkiin vaaditaan toi 3/3, koska kun ite hain kuopioon 2.asteelle ei sitä vaadittu. Kaveri pääs 1/3 soittotaidoilla ja toinen taas 1/3 teorialla... Että on hieman kummia nuo valinta kriteerit... No ehkä se vaan johtuu siit, et sinne hesaan hakee niin paljo enempi porukkaa... | |
![]() 15.08.2005 13:23:22 (muokattu 15.08.2005 13:24:12) | |
Tavoite kuitenkin on, että opiskelija valmistuu määräajassa ja omaa tietyt taidot. Hankalaa se on, jos ei ole mitään todistetta taidoistaan. Toisaalta, jos muodollinen osaaminen puuttuu, mutta homma on hallussa, äkkiähän sen käy jossain kansanopistossa suorittamassa.. *wink wink* | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)