Albiinokaamio 23.10.2005 00:41:40 | |
---|
Olin tossa joku aika sitten kuuntelemassa kun Pekka Kuusisto soitti Paganinin viulukonserttoa ja kadenssin aikana pisti jousen nuottitelineelle, asetti viulun niskan taakse ja soitti säestystä pizzicatona samalla viheltäen kadenssin. Itse tykkäsin tästä konsertista vaikka olen kuullut myös paljon kritiikkiä. Sopiiko klassiseen musiikkiin hieman persoonallisempi esiintymistapa (kuten kai paganinillakin oli) vai pitääkö vain seisoa/istua tönkkönä koko esiintymisen ajan? Odin owns ye all! |
wrshredder 23.10.2005 01:02:15 | |
---|
TÄÄÄÄH!! Paganinin konsertto!! Missäpäin Suomea noita voi nähdä., voi ettäkun tekis mieli nähdä ees joku Paganini konsertto ,muttakun sitävarten pitäisi lähteä jonnekin .öö..höh! tottakai tuollainen esiintyminen sopii asiaan ,ja varsinkin Paganinin yhteydessä! olis sen jälkeen katkonut saksilla kaikki muut paitsi g-kielen ja soittanut sen Napoleon sonaatin? niinku mestari aikoinaan :D Romantikkoitkijät#23
"Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music" - Angela Monet |
sellisti 23.10.2005 21:26:15 (muokattu 23.10.2005 21:27:35) | |
---|
Olin tossa joku aika sitten kuuntelemassa kun Pekka Kuusisto soitti Paganinin viulukonserttoa ja kadenssin aikana pisti jousen nuottitelineelle, asetti viulun niskan taakse ja soitti säestystä pizzicatona samalla viheltäen kadenssin. Itse tykkäsin tästä konsertista vaikka olen kuullut myös paljon kritiikkiä. Sopiiko klassiseen musiikkiin hieman persoonallisempi esiintymistapa (kuten kai paganinillakin oli) vai pitääkö vain seisoa/istua tönkkönä koko esiintymisen ajan? No Kuusiston veljekset (Pekka etenkin) ovat tunnettuja aika rennosta ja rempseästä suhtautumisesta klassisen musiikin osittain paikalleen jämähtäneisiin esitystraditioihin. Viheltämään ryhtyminen kesken klasaribiisin kieltämättä on jo aika crossover-huumoria, enkä ihmettele vaikka tuosta moni ärsyyntyisikin, mutta on se toisaalta ihan terveellistä että välillä tuuletetaan luutuneita käsityksiä, vaikka sitten noinkin radikaalein menetelmin. Syntyypähän ainakin keskustelua, tai ainakin väittelyä. Voihan olla, että Pekan tarkoitus on moisella tempulla ollut yrittää aikaansaada yleisössä yhtä voimakas reaktio, kuin mitä Paganini itse aikanaan aikaansai; hänen demonisen intensiivistä soittoaanhan pidettiin suorastaan itse pirusta lähtöisin. Persoonallisuus sinänsä ei kyllä vaadi ihan noin alleviivattuja "tehokeinoja" - tulkinta ja esitys voi olla persoonallinen vaikka pidättäydyttäisiinkin perinteessä, kunhan muusikko on persoonallinen. Tosin enpä usko, että kukaan muusikko aloittajan kuvaamalla tavalla esiintyessään ihan tönkkönä seisoo/istuu. Haastattelija: "Olette nyt säveltänyt 150 sinfoniaa, milloin tulee seuraava?"
Leif Segerstam: "No milloin ja milloin, mistä sen nyt tietää. Eihän sitä spermaakaan tule jos on just viisi kertaa nainut". |
Storm 28.10.2005 23:06:07 | |
---|
TÄÄÄÄH!! Paganinin konsertto!! Missäpäin Suomea noita voi nähdä., voi ettäkun tekis mieli nähdä ees joku Paganini konsertto ,muttakun sitävarten pitäisi lähteä jonnekin .öö..höh! tottakai tuollainen esiintyminen sopii asiaan ,ja varsinkin Paganinin yhteydessä! olis sen jälkeen katkonut saksilla kaikki muut paitsi g-kielen ja soittanut sen Napoleon sonaatin? niinku mestari aikoinaan :D Sibeliustalossa oli tässä vähän aikaa sitten Paganinin 1.viulukonsertto+Brahmsin 1. sinfonia, voi olla että Albiinokaamio puhuu juuri ko. konsertista. |
wrshredder 29.10.2005 02:11:50 (muokattu 29.10.2005 02:16:08) | |
---|
Sibeliustalossa oli tässä vähän aikaa sitten Paganinin 1.viulukonsertto+Brahmsin 1. sinfonia, voi olla että Albiinokaamio puhuu juuri ko. konsertista. Sibeliustalossa sitä ,sibeliustalossa tätä! Äärh! pitää varmaan muuttaa helsinkiin sitte :D Tais olla (ehkä)2001 ko Porin promenadikeskuksessa joku soitti Paganinin 1.viulukonserton. en ollu koko säveltäjästä tietoinen vielä silloin.. potuttaa. Romantikkoitkijät#23
So, this dude, Sauron, made a big badass ring. He did some nasty shit with it, and then he got killed and this human took it. Then he did nasty shit, too. The ring made everyone an asshole and then Ian Holm got i |
pianistityttö 29.10.2005 10:59:46 | |
---|
Sibeliustalossa sitä ,sibeliustalossa tätä! Äärh! pitää varmaan muuttaa helsinkiin sitte :D Tai siis Lahteen varmaankin.. :) Älä muuta, muuta Tampereelle! "Olen onnellisin tuntemani ihminen"
-Artur Rubinstein- |
wrshredder 29.10.2005 11:53:42 | |
---|
Tai siis Lahteen varmaankin.. :) Älä muuta, muuta Tampereelle! Kappas, jokapäivä oppii uutta! :D Joo vois seurata veljen ja siskon jalanjäljillä ja muuttaa Tampereelle., onksiä paljo hyvii konserttei?.. Romantikkoitkijät#23
So, this dude, Sauron, made a big badass ring. He did some nasty shit with it, and then he got killed and this human took it. Then he did nasty shit, too. The ring made everyone an asshole and then Ian Holm got i |
Albiinokaamio 30.10.2005 20:48:16 | |
---|
Sibeliustalossa oli tässä vähän aikaa sitten Paganinin 1.viulukonsertto+Brahmsin 1. sinfonia, voi olla että Albiinokaamio puhuu juuri ko. konsertista. Tästä puhuin juu Odin owns ye all! |