wrshredder 06.06.2005 14:58:05 | |
---|
(on niin kuollettavan tylsää, että piti keksiä thredi tänne..) Eli ,kuinka vahvasti reagoitte kuulemaanne musiikkiin, alkaako koskaan itkettämään,pelotamaan,jännittämään,naurattamaan jne.. Mä kuuntelen aina kun meen nukkumaan klassista (kuulokkeilla, on pimeetä ja rauhallista), ja tässä taannoin kuuntelin Sibeliuksen Finlandian, ja siinä finlandiahymnin kohdalla pääsi vähän tippa linssiin kun tuli mieleen väkisinkin suomen sodat jne.. Ja sitten kun kuuntelee jonkun terhakan marssin ,niin on tarmoa täynnä. Ja jossain Chopinin valssissa mää vaivun melkein transsiin, kun alan kuvittelemaan kaikkia juttuja.. Entä te ,millain on? "I can play ANYTHING!" - Vladimir Horowitz |
murjaani 06.06.2005 15:33:28 | |
---|
Shostakovits on niin traaginen, ajatteleva ja tavallaan ylevä ja rehellinen, että se kyllä aina koskettaa Bach tuo sellaisen turvallisen kotoisan ja rauhallisen olon yleensä -kaikki on paikallaan ja hyvin |
Herra-X 06.06.2005 16:14:14 | |
---|
No riippuu niin musiikista. Joskus saatan alkaa hiljaa tärisemään musiikin ansiosta, välillä kylmienväreiden ryöpyt tekevät elämästä elämisen arvoisen. Musiikki on parasta huumetta! Itselläni ei kovin äärimmäisiä kokemuksia tällä saralla kuitenkaan ole ollut, enkä niitä kaipaakaan. Musiikki on ihanaa! "Kaikki hauska on hyväksi vatsalle" - Muumimamma |
wrshredder 06.06.2005 17:56:34 | |
---|
Shostakovits on niin traaginen, ajatteleva ja tavallaan ylevä ja rehellinen, että se kyllä aina koskettaa Pitääkin tutustua.. kuullostaa hyvältä :) "I can play ANYTHING!" - Vladimir Horowitz |
murjaani 06.06.2005 18:05:19 | |
---|
Pitääkin tutustua.. kuullostaa hyvältä :) 5. sinfonia kolahti ainakin mulle heti -se voi olla hyvä kipale mistä aloittaa |
Ukko 06.06.2005 18:17:24 | |
---|
Eli ,kuinka vahvasti reagoitte kuulemaanne musiikkiin, ? Silleen jänskästi :) |
northern 06.06.2005 19:12:26 | |
---|
Kylmiä väreitä on kyllä tullut useastikin kappaleesta ja varsinkin herkät balladit saavat usein ajattelemaan omaa elämäänsä. En kyllä muista että mikään kappale olisi minua kuitenkaan saanut itkemään. Klassinenmusiikki ja hevi saavat ainakin minulla synnytettyä suurimmat tunteet.Välillä tulee sellainen olo joistain sävellyksistä että "vähä siisti juttu tossa!" Kuolemaa kauheampaa ei ole muu kuin elämä. |
pianistityttö 06.06.2005 19:55:26 | |
---|
5. sinfonia kolahti ainakin mulle heti -se voi olla hyvä kipale mistä aloittaa 7. on kans hyvä. "Olen onnellisin tuntemani ihminen"
-Artur Rubinstein- |
murjaani 06.06.2005 20:22:28 | |
---|
7. on kans hyvä. monta hienoa sinfoniaa mies väsäsi! |
Herra-X 06.06.2005 21:39:43 | |
---|
En kyllä muista että mikään kappale olisi minua kuitenkaan saanut itkemään. Minut sai kerran King Crimsonin - Night Watch, taisipa olla vielä jokin livetaltiointi. Kyyneleet on tullut silmiin useastakin kappaleesta, mutta kunnon itkua en ole saanut kuin tuosta yhdestä. Nämä kyynele biisitkin ovat olleet lähinnä tuosta proge osastosta. Yksi klassiskipale tulee mieleen ja se oli (muistaakseni) Stravinskyn Es-duuri konsertto. Oi. "Kaikki hauska on hyväksi vatsalle" - Muumimamma |
Ostinaatio 07.06.2005 16:30:23 | |
---|
Tanssin keskellä yötä pakanallisia tansseja ilkosillani Bela Bartokin soidessa. Joskus kuvittelen että osaan taikoa. "Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein |
etnopoju 07.06.2005 16:36:47 | |
---|
ehkä yksi vahvimmista reaktioista oli kun vaivuin euforiseen transsiin, tosin kyseessä ei ollut länsimaisen taidemusiikin teos. |
wrshredder 07.06.2005 16:37:42 | |
---|
ehkä yksi vahvimmista reaktioista oli kun vaivuin euforiseen transsiin, tosin kyseessä ei ollut länsimaisen taidemusiikin teos. Mistä tiedät ettet vaan nukahtanu :) "I can play ANYTHING!" - Vladimir Horowitz |
etnopoju 07.06.2005 17:02:37 | |
---|
|
wrshredder 08.06.2005 10:46:19 | |
---|
"I can play ANYTHING!" - Vladimir Horowitz |
Sävis 08.06.2005 10:58:26 | |
---|
Kyllä mä itken aika usein. Aikalailla kaikki tunnetilat on tullut koettua musiikkia kuunnellessa. Oksentanut en ole (vielä) kertaakaan. "Sävis on mukava ja haisee valkosipulille." -Tellu |
etnopoju 08.06.2005 13:25:38 | |
---|
Brilliant! mikä kappale se oli? en muista biisiä. levy oli killing joken firedances...ihan sairasta kamaa. |
J.Ahonen 08.06.2005 15:14:26 | |
---|
tanssin keskellä yötä pakanallisia tansseja ilkosillani Bela Bartokin soidessa Vasta vähän Bartokia kuunnellut, mutta pahasti siltä näyttää, että perässä tullaan. |
sellisti 08.06.2005 15:17:54 (muokattu 08.06.2005 15:18:37) | |
---|
Tunnelmat vaihtelee laidasta laitaan. Voimakkaita ne yleensä aina ovat, olivat sitten mistä ääripäästä tahansa. Jotain oikein mahtavaa biisiä kuunnellessa (niin kuin nyt esim. juuri Bartokin Konsertto orkesterille ja varsinkin sen finaali) tuntuu kuin oikein hengästyisi ja posketkin punottaa. "Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?" |
etnopoju 08.06.2005 15:43:34 | |
---|
Oksentanut en ole (vielä) kertaakaan. kuuntele david hasselhoffin 'i've been looking for freedom' ja pääset takuulla ainakin lähelle yrjöämistä. |