faq1 01.11.2005 21:10:30 | |
---|
Albinonin Adagio'a lienee paljon soitettu hautajaisten kappelitilaisuudessa. Entä sopiiko ko. tilaisuuteen Bach'in Air? Mitä muuta ko. tilaisuuteen sopivaa ehdottaisitte (en tarkoita virsiä)? |
sellisti 01.11.2005 21:40:18 | |
---|
Albinonin Adagio'a lienee paljon soitettu hautajaisten kappelitilaisuudessa. Entä sopiiko ko. tilaisuuteen Bach'in Air? Mitä muuta ko. tilaisuuteen sopivaa ehdottaisitte (en tarkoita virsiä)? Bachin Air käy erittäin hyvin, soitin sen itse vaarini hautajaisissa aikanaan. Toisen vaarin hautajaisissa soitin Järnefeltin kehtolaulun, joka on myös hyvä hautajaiskappale. Myös esim. Mozartin Ave Verum Corpus sekä Franckin Panis Angelicus ovat tosi nättejä. Haastattelija: "Olette nyt säveltänyt 150 sinfoniaa, milloin tulee seuraava?"
Leif Segerstam: "No milloin ja milloin, mistä sen nyt tietää. Eihän sitä spermaakaan tule jos on just viisi kertaa nainut". |
risto 01.11.2005 22:56:46 | |
---|
Tää oli varmaan urkukysymys? No, ei se mitään, itse soitin isäni hautajaisissa kitaralla Fugan Bachin luuttusarjasta nro 2 (oisko ollut BWV 997) Olisi varmasti hieno myös urkusovituksena. Ne jotka eivät ymmärrä kokonaisuuksien kauneutta ovat kärkkäitä osoittamaan sormella yksityiskohtien näennäisiä epäloogisuuksia. Mietelause by Risto 2005, Inspired by Platon 427-347eKr. |
JulliH 08.11.2005 22:45:22 | |
---|
Tiedätkö Risto sattuuko tuosta Albinonin Adagiosta olemaan sovitusta yhdelle kitaralle? Voi kyllä olla ettei kappaleen tunnelmaa saa rutistettua yhdelle soittimelle, eikä varsinkaan klasarikitaralle. -Ei kyntömies vakoaan valitse. |
Jäärä 09.11.2005 09:17:48 | |
---|
Tiedätkö Risto sattuuko tuosta Albinonin Adagiosta olemaan sovitusta yhdelle kitaralle? Voi kyllä olla ettei kappaleen tunnelmaa saa rutistettua yhdelle soittimelle, eikä varsinkaan klasarikitaralle. Multa löytyy. Skannaamaan en pääse, joten lähetä yhteystiedot, niin lähetän postissa. Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
risto 09.11.2005 18:55:28 (muokattu 09.11.2005 19:32:05) | |
---|
Multa löytyy. Skannaamaan en pääse, joten lähetä yhteystiedot, niin lähetän postissa. Asiahan siis jo ratkesikin. Mulla onkin muuton jälkeen suurin osa nuoteista kellarissa laatikossa pitäisi käydä ihan kaivamassa. Mutta en varmaankaan ole sitä soitellut kun ei nyt tule yhtään mieleen. Kirjahyllystä löytyy vaan enemmän tai vähemmän aktiivista eli Dowlandia ja Bachia yms.. EDIT: Korjaus: Downland p.o. Dowland Ne jotka eivät ymmärrä kokonaisuuksien kauneutta ovat kärkkäitä osoittamaan sormella yksityiskohtien näennäisiä epäloogisuuksia. Mietelause by Risto 2005, Inspired by Platon 427-347eKr. |
megatherium 09.11.2005 20:02:15 (muokattu 10.11.2005 20:36:56) | |
---|
Grablied auf einem soldaten, D 454. Schubertin lied, jota en ole itse asiassa koskaan kuullutkaan, kuten en keskentekoista requiemiakaan introitus ja Kyriefuugan torso, D 453, c-molli, 64 tahtia. Porukka jaksaisi ainakin tuskastumatta kuunnella teoksen loppuun asti, kun ei ole taivaallisela pituuidella pilattu. Olisi myös varsin kiintoisaa tutustua Saksalaiseen sielunmessuun D 621, joka on myös mittasuhteiultaan varsin kompaktia musiikkia kuorolle ja puhalktimille Deutsche messen tapaan. Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa |
jake.river 09.11.2005 20:41:59 | |
---|
Bachin Arioso on myös aika arvokas hautajaistilaisuuteen. All gave some... Some gave all... |
JulliH 09.11.2005 22:50:48 | |
---|
Bachin Arioso on myös aika arvokas hautajaistilaisuuteen. Tosin se on ehkä aavistuksen liian "positiivisen" kuuloinen ainaski mun korvaani. Toisaalta BWV996 eli Bachin ekasta luuttusarjasta Allemande olis aika hyvää tavaraa hautajaisiin, on vaan suht lyhyt kappale, -Ei kyntömies vakoaan valitse. |
hörhö 10.11.2005 15:13:40 | |
---|
Tosin se on ehkä aavistuksen liian "positiivisen" kuuloinen ainaski mun korvaani. Juu, hautajaisten tarvitsee olla ikävät ja synkeät. "Only sick music makes money today" -Nietzsche (1844-1900) |
JulliH 10.11.2005 17:51:09 | |
---|
Juu, hautajaisten tarvitsee olla ikävät ja synkeät. En sanonut niin. Ajattelin vain että mieluummin siellä soittaisi/kuuntelisi jotain "vakavampaa", siis enemmän tilanteeseen sopivaa, kuin jotain tuhannen rallatusta. Mutta meitä on moneen junaan niin mun puolesta hautajaisissa saa vaikka kukkopilliä huudattaa jos tuntuu että se sopii hetkeen. -Ei kyntömies vakoaan valitse. |
risto 10.11.2005 19:24:32 (muokattu 10.11.2005 19:28:12) | |
---|
Tosin se on ehkä aavistuksen liian "positiivisen" kuuloinen ainaski mun korvaani. Toisaalta BWV996 eli Bachin ekasta luuttusarjasta Allemande olis aika hyvää tavaraa hautajaisiin, on vaan suht lyhyt kappale, BWV 996, siitä löytyy J.Breamin levyä vastaava J.Breamin sovitus, soitin joskus ko. sarjaa sekä 997:kaa. Musafasulta sai ainakin 20v+ sitten:-) mutta ehkä se on vieläkin painossa. Breamin sormitukset kirjassa ovat kuitenkin monin paikoin erittäin vaikeita. Myös sellaisesta kirjasta kuin J.S.Bach (Zen-on guitar Library) ISBN4-11-239102-1 löytyy BWV996 ja 997 vähän helpommilla sormituksilla, mutta ovat kuitenkin vaikeita sarjoja molemmat. Jos ei ole tullut mieleen, niin Classic Arhives midejä voi yhdessä levyn ja nuottien kanssa käyttää esim biisin analysointiin ja ehkä harjoittelun tukena. Jossain mideissä on kuitenkin virheitä että kannattaa olla tarkkana. Täytyypä tehdä vielä korjaus tuohon isäni hautajaisbiisin. Se oli kylläkin Sarabande samasta sarjasta (997) eikä sitä edeltävä Fuga, muisti pettää. Synkkyysrepliikkeihin viitaten: Kristityn hautajaismusiikin ei tarvitse olla äärettömän synkkää koska onhan meillä ylösnousemuksen toivo. Näin meidän perheessä ajatellaan. Hietaniemen kappelissa oli hyvä akustiikkaa ja soitin hitaamalla tempolla kuin Classical Archivesin midit (joista monet liian nopeita vrt. J.Bream tempo). Hitaampi tempo tuo esiin biisin syvyyden ja klasarihan kuulostaa hyvältä kirkossa. Ne jotka eivät ymmärrä kokonaisuuksien kauneutta ovat kärkkäitä osoittamaan sormella yksityiskohtien näennäisiä epäloogisuuksia. Mietelause by Risto 2005, Inspired by Platon 427-347eKr. |
JulliH 10.11.2005 22:22:17 | |
---|
BWV 996, siitä löytyy J.Breamin levyä vastaava J.Breamin sovitus, soitin joskus ko. sarjaa sekä 997:kaa. Musafasulta sai ainakin 20v+ sitten:-) mutta ehkä se on vieläkin painossa. Breamin sormitukset kirjassa ovat kuitenkin monin paikoin erittäin vaikeita. Myös sellaisesta kirjasta kuin J.S.Bach (Zen-on guitar Library) ISBN4-11-239102-1 löytyy BWV996 ja 997 vähän helpommilla sormituksilla, mutta ovat kuitenkin vaikeita sarjoja molemmat. Jos ei ole tullut mieleen, niin Classic Arhives midejä voi yhdessä levyn ja nuottien kanssa käyttää esim biisin analysointiin ja ehkä harjoittelun tukena. Jossain mideissä on kuitenkin virheitä että kannattaa olla tarkkana. Täytyypä tehdä vielä korjaus tuohon isäni hautajaisbiisin. Se oli kylläkin Sarabande samasta sarjasta (997) eikä sitä edeltävä Fuga, muisti pettää. Synkkyysrepliikkeihin viitaten: Kristityn hautajaismusiikin ei tarvitse olla äärettömän synkkää koska onhan meillä ylösnousemuksen toivo. Näin meidän perheessä ajatellaan. Hietaniemen kappelissa oli hyvä akustiikkaa ja soitin hitaamalla tempolla kuin Classical Archivesin midit (joista monet liian nopeita vrt. J.Bream tempo). Hitaampi tempo tuo esiin biisin syvyyden ja klasarihan kuulostaa hyvältä kirkossa. Se mitä itse olen tutustunut niin 996:en prelude ja gigue tuntuu vaikeimmilta, 997:sta on paha sanoa kun niitä en ole paljoakaan soittanut. Yhdyn kyllä tuohon mielipiteeseen että Breamilta löytyy vaikeita sormituksia (no, kaikilta löytyy) mutta en ole montaa kappaletta opetellutkaan "alkuperäisillä" sormituksilla. Oma sormitus, paras sormitus =). Nythän on niin että mulla nimenomaan on Göran Söllscherin kaks cd:tä, Bachin Works for Lute 1 & 2 ja niitä oon soittanu kohtuu paljon tässä syksyn aikana. Sitte kun biisin muistaa kutakuinkin ulkoa niin otan miditiedoston(tai teen sellaisen, hidasta tosin) ja sitäkautta pääsen tabulatuureihin käsiksi. Niistä sitten opettelen kappaleen. Mulle kun toi nuotinluku on varsin vaivalloista. Kirkossa olisi kyllä jees päästä soittelemaan, siis sellaiseen vanhaan missä on sitä tunnelmaa ja missä klasarin ääni saa saarnastuolinkin itkemään. Enpä tiedä jos tonne Tampereen vanhaan kivikirkkoon jokupäivä tekis excursion kitaran kera. -Ei kyntömies vakoaan valitse. |
sellisti 10.11.2005 22:28:05 | |
---|
jotain tuhannen rallatusta. Tuo on Bachin Ariososta aika epäonnistunut kuvaus. Haastattelija: "Olette nyt säveltänyt 150 sinfoniaa, milloin tulee seuraava?"
Leif Segerstam: "No milloin ja milloin, mistä sen nyt tietää. Eihän sitä spermaakaan tule jos on just viisi kertaa nainut". |
JulliH 10.11.2005 22:38:25 (muokattu 10.11.2005 22:38:49) | |
---|
Tuo on Bachin Ariososta aika epäonnistunut kuvaus. En tarkoittanutkaan Ariosoa =). -Ei kyntömies vakoaan valitse. |
isojussi 14.11.2005 01:20:12 | |
---|
Järnefeltin Bercuse Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
J.Ahonen 14.11.2005 11:40:35 | |
---|
Satie gymnopedie pelaisi hyvin funeraaleissa...Ei tosin (ilmeisesti) käytetä syyystä että? Muutkin kuin Mollit toimii minun mielestäni noissa kuviossa. |
faq1 21.11.2005 08:28:38 | |
---|
Tein siskoni hautajaisista videon, jonka taustalle laitoin soimaan Warum-kappaleen saksalaisen naissolistin laulamana. Sehän on pohjattoman surullinen kappale ja nimikin Warum (=Miksi) mielestäni istui siihen. |
Herra-X 21.11.2005 16:05:58 | |
---|
Sello-opettajani kaveri käy aina soittamassa sellolla, kun tsunamiuhreja tuodaan Suomeen. Joka kerta hän soittaa ainakin jonkin soolosellosarjan Sarabanden. kalamies#39 >-)))> |
megatherium 22.11.2005 19:35:26 | |
---|
Riippuu tietenkin ovatko kyseessä kirkolliset vai siviili-tai vapaa-ajattelijoiden menot, jolloin tulisi ehkä kyseeseen Deliusin A mass of life miljonääreille, tai hiukan köyhemmille, joilla on varaa maksaa 45 euroa 2 CD:stä tätä musiikkia tai koettaa metsästää hänen Requieminsa, joka käsitykseni mukaan niinikään pohjautuu ja välittää hänen rationaalista nietzscheläistä filosofiaansa. Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa |