Chemo 04.06.2006 21:02:16 | |
---|
Oletteko tutustuneet Musiikin Mestarit-sarjaan? Vai onko taviksille suunnattu lehtipistejulkaisu liian epäcool ja keskinkertainen fanaattisemmille musaharrastajille? Mä tunnustan ostavani noita. Mulla on oikein keräilykansiokin. Vaikka jotkut levykipaleet ovatkin ihan liian puhkikuultuja, on joukossa ollut hauskoja paluita teoksiin joiden kuuntelusta on kauan; ja onpa noissa joku sellainenkin kipale ollut joita en ole muistanut kuulleeni. Se lehdykkä on toiminut kivana pikaoppaana noihin, ja muutenkin mukavana kevyenä lukupalana. Levyt ovat olleet ihan kohtuullisia laadultaan; muiden halpalevyjen kanssa on joskus ollut vähän niin ja näin (toki joskus saa oikeinkin hyvää - jopa loistavaa - halvalla). Näin meillä, miten teillä? Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
sellisti 04.06.2006 23:45:38 | |
---|
onko taviksille suunnattu lehtipistejulkaisu liian epäcool ja keskinkertainen fanaattisemmille musaharrastajille? Ei todellakaan. Ainakaan ajatuksen tasolla; en tosin ole itse tutustunut. Ei minusta siinä ole mitään epäcoolia että tehdään klassista tutummaksi isommalle yleisölle, tämähän vaikuttaa hyvältä keinolta ja on kertomastasi päätellen vielä ihan toimivakin paketti. Minkäköhänlaisia lienee myyntiluvut..? Tuskin nämä ihan mitään bestsellereitä on, mutta hyvä että tällaisiakin kumminkin tehdään. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
Pentinpuro 05.06.2006 09:02:38 | |
---|
Ostin eka numeron, ihan hauskalta vaikutti ja osia voi käyttää kivasti jopa opetusmateriaalina. Harkitsin tilaamista koululle, mutta se jäi sitten. Yksi asia, mikä pisti pahasti silmään, on se, että ainakin tuo eka numero oli täynnä kirjoitusvirheitä. Ei kestä. |
wrshredder 05.06.2006 19:43:49 (muokattu 05.06.2006 19:44:09) | |
---|
joo ,mulla on kanssa tsaikkari lehti. iha jees. ja tuli cdkin mukana! (mut en kerää..) THV-Klubi#52
Romantikkoitkijät#23
S.M.A.K - perustajajäsen |
Ondine 05.06.2006 22:40:51 | |
---|
Mitä biisejä oli valittu mukaan Tsaikkari-levylle? |
fifi 06.06.2006 12:22:32 | |
---|
heh, pakko tunnustaa (nolo punastus). Olen langennut. Minusta on vaan niin kiva omistaa sarjoja... Tsaikkari-levyllä oli Pianokonsertto nro 1, Pähkinänsärkijä ja katkelmia Joutsenlammesta. Eli ei siis mitään yllättävää. Sehän näissä levyissä on, että siellä on ne samat biisit, mitkä löytyvät useimmista klassisen musiikin kokoelmista. Siellä on ne tunnetuimmat teokset, mitkä on kuultu jo sata kertaa. |
bluesteel 06.07.2006 22:43:41 (muokattu 06.07.2006 22:44:20) | |
---|
Mikä se Tcaikovskin tunnetuin biisi on? Mistään en oo löytänyt nuotteja enkä tiedä nimeä... se menee silleen taa-tattattat-taa-taka-taa-taa... taa-taa-taa-taa-taa(takatakataka)... |
pianistityttö 07.07.2006 13:03:05 | |
---|
Mikä se Tcaikovskin tunnetuin biisi on? Mistään en oo löytänyt nuotteja enkä tiedä nimeä... se menee silleen taa-tattattat-taa-taka-taa-taa... taa-taa-taa-taa-taa(takatakataka)... Ehkä helpottais jos kerrot mille soittimelle/soittimille se on tehty. Orkesteri- vai sooloteos? "Olen onnellisin tuntemani ihminen"
-Artur Rubinstein- |
bluesteel 07.07.2006 13:49:54 | |
---|
Ehkä helpottais jos kerrot mille soittimelle/soittimille se on tehty. Orkesteri- vai sooloteos? Orkesteri. Jotain klarinettia ja jotain puhaltimia tms. |
megatherium 10.07.2006 15:32:45 | |
---|
Ole niin erikoistunut keräilijä-tyyppi Schubetiin kihahtaneena että en usko sangen yleiskatsaukselliseen länsimaisen säveltaiteen kartoitukseen, vaan keskityn yleensä yhteen veijariin kerralla. Tai jopa yhteen ainoan säveltäjän yhteen ainoaan musiikin lajityyppiin. Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa |
Chemo 27.07.2006 19:43:28 | |
---|
keskityn yleensä yhteen veijariin kerralla. Tai jopa yhteen ainoan säveltäjän yhteen ainoaan musiikin lajityyppiin. Itse asiassa, vähän sama juttu täällä (ja Schubertkin kolisee kyllä =)... mutta mulle toimii sekin että joskus katsoo asioita vähän kauempaa - nää lehdykät ovat mulla siinä roolissa. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |