Aihe: Mitä kannattaa ostaa?
1
Petri-helena
04.11.2003 18:13:28
Joo,mitä ostaa jos haluis tollasta rankkaa, kaoottista klassista, tyyliin nyt vaikka joku Carmina Burana.
hörhö
04.11.2003 23:04:06

Joo,mitä ostaa jos haluis tollasta rankkaa, kaoottista klassista, tyyliin nyt vaikka joku Carmina Burana.

No tuo mainitsemasi teos ei kyllä mielestäni lukeudu noihin adjektiiveihin muuten, kuin o fortuna osan kohdalla vain hiukan. Tämä oli tietysti vain minun mielipide.

En näin äkkiseltään osaa kuvitella, mitä haet, mutta se voisi löytyä 1900-luvulta.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara
megatherium
06.11.2003 20:09:24
No tuo mainitsemasi teos ei kyllä mielestäni lukeudu noihin adjektiiveihin muuten, kuin o fortuna osan kohdalla vain hiukan. Tämä oli tietysti vain minun mielipide.

En näin äkkiseltään osaa kuvitella, mitä haet, mutta se voisi löytyä 1900-luvulta.

Miten olisi Stravinskyn skandaalimainen Kevätuhri?
hörhö
06.11.2003 22:27:46

Miten olisi Stravinskyn skandaalimainen Kevätuhri?

Oikea suunta, mutta ei ehkä vielä sitä pahinta luukutusta.
megatherium
07.11.2003 14:01:49 (muokattu 08.11.2003 14:11:07)
Oikea suunta, mutta ei ehkä vielä sitä pahinta luukutusta.

Joo tiedän, kokeilkaas Elliot Carterin, Ivesin erään manttelinperijän ja oppilaan konsertto orkesterilleko se oli. Kaoottisuus sopii hyvin kuvaamaan tuon musiikin luonnetta, vuodelta 1969.
sellisti
07.11.2003 21:43:00

Kaoottista ja rankkaa ja jossain määrin vielä "klassistakin" on ainakin Jon Léifsin "Hekla", joka jo jossain toisessakin viestiketjussa mainittiin. Löytyy ainakin levyltä "Earquake" (jonka mukana sai muuten korvatulpat kaupan päälle).
Soitto on laiffii.
megatherium
08.11.2003 14:13:01
Tällaiseen "kaoottiseen" ja brutaaleilla tehoilla herkuttelevaan nykymusiikkiin alkaa olla vaikea soveltaa määritelmää musiikista muodon saaneena soivana materiana.
hörhö
08.11.2003 18:56:27 (muokattu 08.11.2003 18:56:37)

Löytyy ainakin levyltä "Earquake" (jonka mukana sai muuten korvatulpat kaupan päälle).

Mistä tätä levyä saa? Olen etsinyt tuota teosta pitkään.
sellisti
09.11.2003 21:38:08
Mistä tätä levyä saa? Olen etsinyt tuota teosta pitkään.

Silloin tällöin sitä näkee aina jossakin, hupaisaa kyllä useammin Anttilan alennushyllyssä kuin klassisen levykaupan valikoimassa. En nyt osaa sanoa, mistä juuri tuo levy tällä hetkellä löytyisi, mutta Hekla on toki levytetty useamminkin, ja mm. Naxoksella on ainakin yksi versio. Levykauppa Fuga Helsingissä tilaa nopeasti ja edullisesti levyn jos et sitä muualta löydä, ja laittaa vielä postiinkin.
Soitto on laiffii.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)