Juho L 13.04.2003 15:57:14 (muokattu 13.04.2003 15:57:58) | |
---|
Notta mitä sample-CD:tä suosittelisitte? Lähinnä haen etnoilua ja ehkä jotain piano-, akustinen kitara- ja puhallinsampleja. Edit: Ei! Se on Sample-CD! Ei yhdyssanavirheitä enää ikinä. Miksi otsikkoa ei voi muuttaa helkkuri soikoon?! "You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player |
jPekka 14.04.2003 09:46:57 | |
---|
Notta mitä sample-CD:tä suosittelisitte? Lähinnä haen etnoilua ja ehkä jotain piano-, akustinen kitara- ja puhallinsampleja. Yksittäisiä soitinääniä, looppeja, mitä? Ainoa omistamani sample-cd on Soundscanin "Acoustic Percussions", joka sisältää melkoisen laajan valikoiman laadukkaita sampleja erilaisista etnisistä ja latinomaiden lyömäsoittimista. Taisi mukana olla jokunen kielisoitinkin. Mutta ennen kaikkea: ei looppeja, vain yksittäisiä soitinääniä. Loopeille ei itselläni ole ollut juuri minkäänlaista käyttöä, joten niistä olisi ollut täysin turha maksaa. . - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
Diz 14.04.2003 09:56:35 (muokattu 14.04.2003 09:57:00) | |
---|
Zero-G on hyvä valinta. Guitar Separates antaa jo ihan mukavan valikoiman akustista. Puhaltimia sun muita juduja löytyy ZeroG:ltä myös. |
noir 14.04.2003 23:39:52 | |
---|
Löytyykös muuten tällaisia kiekkoja kirjastoista? Jotain leffaefektejä olen löytänyt, mutta nämä on ainakin huomaamatta jäänyt. Friend of the devil is a friend of mine. |
jPekka 15.04.2003 10:00:23 | |
---|
Löytyykös muuten tällaisia kiekkoja kirjastoista? Jotain leffaefektejä olen löytänyt, mutta nämä on ainakin huomaamatta jäänyt. Tuskinpa. Eivätköhän samplelevyjen valmistajat kiellä tuotteidensa kirjastokäytön aivan automaattisesti. Samplejen käyttölupakin on normaalisti vain levyn omistajalla, joten kirjastosta lainatulta levyltä kopioidut - tunnistettavissa olevat - samplet saattaisivat olla oikeusjutun paikka. . - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
Juho L 10.05.2003 18:05:30 (muokattu 10.05.2003 18:07:08) | |
---|
Nostanpa tämän takaisin tänne huipulle. Olin näköjään unohtanut koko systeemin. Ei looppeja missään nimessä. Eihän tässä mitään uusavuttomia TRANCE4EVA-miehiä olla. Joku sellainen kaiken kattava laadukas etno+perinteiset rumpusamplekehitelmä olisi mainio. Oliko tuossa aiemmin mainitussa etnoperkussio-CD:llä myös perinteisiä rumpuja? Tuo kitara-CD voi olla ihan jees. Entäs sitten huiluja ja jotain harvinaisempaa etnosoitinta? Edit: Siis näitä kiteytettynä haetaan: 1. Perinteisiä akustisia rumpuja 2. Etnoperkussioita 3. Akustisia kitaroita 4. Huiluja 5. Etnosoittimia "You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player |
Jabbe 10.05.2003 18:12:53 | |
---|
Mä meinasin et vois joskus ite väsätä sample cd:n. Äänittäs vaikka rumpuja koululla ja tekis niistä sit sampleja ja looppeja. Onko kukaan tehnyt vastaavaa, kannattaako? |
Jabbe 10.05.2003 18:13:37 | |
---|
Löytyykös muuten tällaisia kiekkoja kirjastoista? Jotain leffaefektejä olen löytänyt, mutta nämä on ainakin huomaamatta jäänyt. Future Music -lehden liiteceedeinä on jotain samplejuttuja. Aika vähän mutta kuitenkin. Kannattaa katsoa. |
Juho L 10.05.2003 18:50:07 | |
---|
Kolusin tuossa Zero-G:n varastoa ja sieltähän voi vaikka ostaa läjän niitä. Ainakin Deepest India, Celtic, Woodwind & Brass, Guitar Separates, Orchestral Flavours ja Vintage Keyboards lähtee. Vielä niitä perkussioita. Tuolla Zero-G:llä oli vain looppeja. "You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player |
Wuf 10.05.2003 21:48:48 | |
---|
Mä meinasin et vois joskus ite väsätä sample cd:n. Äänittäs vaikka rumpuja koululla ja tekis niistä sit sampleja ja looppeja. Onko kukaan tehnyt vastaavaa, kannattaako? No tuskinpa pääset tuntipalkalle :) Kannattaa tietty, ainakin omaan käyttöön. Ja aika hienoa jälkeä saa aikaiseksi, kun tekee hyviä looppeja oikeilla soittimilla ja kasaa niistä isomman kokonaisuuden vaikkapa träkkerillä. Toisaalta, jos osaa ohjelmoida, niin träkkerillä lähtee erillisistä sampleista kasatut rummut kaikkeen elektroniseen musiikkiin oikein kivasti, mutta kaikkien muiden soittimien kohdalla tulee jo ohjelman rajat vastaan (tai riippuu tietty minkälaista haluaa). "Between the dog and wolf /
Bared fangs met in intercourse...." |
Jabbe 10.05.2003 21:50:30 | |
---|
...mä millään träkkerillä ikinä ole tehnyt. No, taidan odottaa että saadaan koululle Pro Tools ja kunnon soittimet. Sit jaksaa jo sämpläilläkin.. :) |
Fortune 11.05.2003 12:52:22 | |
---|
Toisaalta, jos osaa ohjelmoida, niin träkkerillä lähtee erillisistä sampleista kasatut rummut kaikkeen elektroniseen musiikkiin oikein kivasti, mutta kaikkien muiden soittimien kohdalla tulee jo ohjelman rajat vastaan (tai riippuu tietty minkälaista haluaa). Ja jos jaksaa nysvätä, niin hyvistä sampleista saa vaikkapa ModPlugilla jo tyydyttävän kuuloiset akustisia rumpuja matkivat rumpukompit rokkijytyytyksen taustalle (huom! biisintekotarpeisiin, en ole levyttämässä :). Eli jos vähänkään tajuaa rumpujensoiton tekniikasta mitään, niin iskuvoimakkuuksia jne. viilaamalla pääsee aika perhanan hyviin tuloksiin. Aikaahan se vie, mutta kun ei ole omaa lemmikkirumpalia.
|
Juho L 11.05.2003 13:49:17 | |
---|
Aikaahan se vie, mutta kun ei ole omaa lemmikkirumpalia. Tai on hävittänyt häkin avaimet. "You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player |
Jabbe 11.05.2003 14:04:01 | |
---|
Vaan jos osaakin soittaa itse rumpuja? :) Saa ainakin mieleisensä kompin. Pitäisi vaan saada rummut ja studio niin eiköhän se siitä... |
Wuf 11.05.2003 14:24:06 (muokattu 11.05.2003 14:25:31) | |
---|
Ja jos jaksaa nysvätä, niin hyvistä sampleista saa vaikkapa ModPlugilla jo tyydyttävän kuuloiset akustisia rumpuja matkivat rumpukompit rokkijytyytyksen taustalle Jooh, ja vielä kun käyttää miljoonaa eri samplea, niin kyllä tuolla kunnon rumpukompit tekee. Ihan oikeasti soitettuja tuolla on vähän hankala matkia kun nuotit menevät melkein liiankin tarkasti kohdalleen, mutta tätäkin voi kiertää tekemällä itse rumpukomppiin ja filleihin paljon vaihtelua. Toisaalta voi käyttää useampaa melkein saman kuuloista samplea ja jättää niiden alkuun vaihtelevasti 'tyhjää' niin että ne eivät ala aivan konemaisesti siitä mihin ne on ohjelmoitu. Vielä vaan paljon sampleja päällekäin (erityisesti virvelirummussa ja pelleissä), niin aika kivasti tuolla lähtee. Ja aikaahan tuossa kyllä menee..
"Between the dog and wolf /
Juho L 11.05.2003 17:11:19 | |
---|
Ihan oikeasti soitettuja tuolla on vähän hankala matkia kun nuotit menevät melkein liiankin tarkasti kohdalleen Trackerilla voi olla vähän nihkeätä tehdä, mutta sekvensserillä saa ihan hyvin liiallisen tarkkuuden pois, kun ihan vähän siirtelee niitä iskuja. "You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player |
Wuf 11.05.2003 18:01:03 | |
---|
Trackerilla voi olla vähän nihkeätä tehdä, mutta sekvensserillä saa ihan hyvin liiallisen tarkkuuden pois, kun ihan vähän siirtelee niitä iskuja. Tai kun käyttää sekvensseriä, niin tylysti nauhoittaa rummut vaikka hidastettuna, ja jättää kvantisoimatta..
"Between the dog and wolf /
Jabbe 11.05.2003 20:41:57 | |
---|
Jos soitan itse rummuilla (tai sähkörummuilla?) ja teen sample-cd:n, niin haluaako joku ostaa? |
Juho L 11.05.2003 20:44:33 | |
---|
Jos soitan itse rummuilla (tai sähkörummuilla?) ja teen sample-cd:n, niin haluaako joku ostaa? Minä voin ostaa, jos se on ilmainen. "You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player |
Juho L 11.05.2003 20:47:19 | |
---|
Tässä on lopullinen lista CD:stä, joita aioin: ZERO G Deepest India Audio ZERO G Celtic Audio BEST SERVICE Soundscan Vol. 15 "Acoustic Percussion" BEST SERVICE Soundscan Vol. 17 "Acoustic Keyboards" BEST SERVICE ProSamples Serie 16 "Guitar & Bass from Quantum LeapGuitar & Bass" BEST SERVICE ProSamples Serie 30 "World Instruments from EthnoWorld" BEST SERVICE ProSamples Serie 31 "Rare Ethnic Instruments fromRare Instruments" Onko näistä kenelläkään mitään kokemuksia? Vähän nihkeästi löytää arvosteluja. "You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player |