Aihe: Viime keikka part II
1 2 3 4 535 36 37 38 3968 69 70 71 72
baron
10.02.2013 01:16:15 (muokattu 10.02.2013 02:26:27)

Tän illan keikka meni sikäli pieleen että poiki vain yhden uuden keikan. Tätä menoa ei keikkakalenteri täyty vaan pysyy ennallaan.
Sikäli taas hyvin että paikalla oli vireessä oleva iso Yamaha flyygeli!
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
half
10.02.2013 12:21:41
Bar Jams Liedossa eilen. Eipä mitään poikkeavaa raportoitavaksi asti.
http://www.youtube.com/watch?v=20pCwQC6pWw
Jucciz
10.02.2013 13:35:27 (muokattu 10.02.2013 13:37:12)
Merikievari eilen. Perusmeininki: kaksi bändisettiä ja kaksi artistisettiä. Väkeä oli max 50 ihmistä. Sali oli kylmä kun roudattiin ja tehtiin soundcheckiä, näpit oli suht jäässä. Valokalusto ja tanssiväki kuitenkin lämmittivät tilaa sen verran, että artistisettien alkuun mennessä sormet eivät olleet lavalla enää kauhean kylmät. Jääkaapissa oli pari-kolme kinkku-juusto-kurkkuvoileipää per soittaja sekä kahvia, munkkeja, pari vissyä ja pari limpparia. Tavallaan olisin kyllä arvostanut lämmintä ruokaa talon puolesta, koska reissussa kuitenkin oltiin se 12 tuntia: neljältä iltapäivällä lähtö ja aamuneljältä paluu kotiin. Onneksi älysin ottaa suolapähkinöitä evääksi.

Kyllä tää melko kuolevalta alalta vaikuttaa, mitä kanssamuusikoiden kanssa aiheesta rupattelimme. Keikkoja on vähän, yleisöä samoin, ja puitteetkin paikoin melko karut. Omalla kohdallani olen kyllä ihan valmis siirtymään reippaamman kevyen musiikin pariin, kunhan vaan saisi tehdä keikkahommia jatkossakin. Tanssiliiterit, lavat ja laivat eivät sinänsä synnytä työpaikkoina riemunkiljahduksia, vaikka toki kaikki työtarjoukset otetaan vastaan ja hoidetaan ammattitaidolla. Luulen, että live-musiikista pidetään kyllä jatkossakin. Jos suuntaus sitten onkin enemmän pop/rock-puolelle, mulla ei todellakaan ole mitään sitä vastaan.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
half
17.02.2013 12:42:45
Tower Turussa eilen. Ei olla käyty pariin vuoteen, mutta sitä ennen soitettiin siellä 7 vuotta ilta kuuden viikon välein. Meininki on jatkanut kansainvälistymistään.
baron
01.03.2013 22:23:23

Mun haave (jää toteutumatta) että soittaisin valkoista flyygeliä shaketti päällä hienon hotellin loungebaarissa missä ämmillä on avoimet kuteet, minkkistoolat, timantit ja siemaisevat sampanjaa ja jätkien povitaskut pullottaa luottokorteista.

Vaikka tämän iltapäivän keikka poikkesi ulkonaisesti ylläkuvatusta niin asenteeltaan se oli juuri sellainen!!
Kunpa tällaisia keikkoja saisi lisää!
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
WanhaWetäjä
10.03.2013 19:06:39 (muokattu 10.03.2013 19:07:55)

http://www.koomikot.com/video/niko_kivelän_äänimaailmaa
Joopa joo...tähän on tultu ja tämä on tätä päivä, 300 ihmistä maksaa 10€ että näkee ja kuulee tällästä *...kaa* 2 x 20 min!
Hirveetä huutoa ja mekastusta, TV:sta liiankin tuttua käsittämätöntä adhd-osastoa, nice!
Aivan uskomatonta...tulipahan tuokin nähtyä ja koettua. Tällästä laitetaan sitten ns lavatanssi-illan alkuun, ei herra isä sentään.

Alettiin soittaan klo 23, stand upin jälkeen, jengi (= suuri osa lähes lapsia eli 18-20v) poistui takavasemmalle eli karaokebaariin ja discoon, lopetettiin 01.30 kun ketään ei enää ollut paikalla, 4 keski-ikäistä tanssiparia koko iltana, nuoriso örisi toisaalla.
Pitkästä aikaa ja todellakin sellanen keikka että oli suunnattomia vaikeuksia ymmärtää MIKSI ylipäätään tilataan tanssibandi tuollaiseen iltaan.

Luonnollisesti toimiston ohje oli "olkaa sitten ajoissa paikalla, soitto alkaa 21.30"...kuin myös stand up"taiteilija" käytti meidän laitteita, tästäkään ei mitään infoa etukäteen...ihan oikeesti teki mieli sanoa että kuka maksaa? JOS ois ollu mun PA niin varmasti olisin sen sanonutkin. Ei taida kamat tykätä hyvää moisesta puhkumisesta ja räkimisestä...

Suurin osa henkilökunnasta oli ns hoono soomi-osastoa, myös vastaava.
Tossa mesta http://www.kankaanpaanviihdekeskus.fi
Hienot puitteet, ei siinä mitään. Onnea ja menestystä, onhan tuolla normi tanssi-iltoja suurin osa, stand uppia vain kerran/kk.
half
13.03.2013 09:23:54
Kankaanpään kuntoutuslaitos eilen. Helevetillinen paluukeli yöllä.
half
31.03.2013 21:30:22
Aina mainio Kanaparoni Turun Jäkärlässä eilen. Jonkinlainen lava asiaankuuluvin kaitein pitäisi olla lakisääteistä.
Janus
31.03.2013 21:47:08 (muokattu 31.03.2013 21:51:20)
WanhaWetäjä: http://www.koomikot.com/video/niko_kivelän_äänimaailmaa
Joopa joo...tähän on tultu ja tämä on tätä päivä, 300 ihmistä maksaa 10€ että näkee ja kuulee tällästä *...kaa* 2 x 20 min!
Hirveetä huutoa ja mekastusta, TV:sta liiankin tuttua käsittämätöntä adhd-osastoa, nice!
Aivan uskomatonta...tulipahan tuokin nähtyä ja koettua. Tällästä laitetaan sitten ns lavatanssi-illan alkuun, ei herra isä sentään.

EDIT: eipä mitään.

Niko on kyllä noista standup-koomikoista kovimpia, käyttää myös luupperia todella luovasti. Kohderyhmä jutuilla varmasti hyvin erilainen kuin lavatanssien yleisö (ainakin ennen vanhaan).
Jucciz
31.03.2013 22:11:14
Kimmel, Joensuu eilen. Mukavan nopeasti hurahti kekka ja kivaa oli, joskin suht rauhallinen ilta oli osanoton suhteen. Ei toki haittaa henkilökohtaisesti tuo asia lain. Palvelu pelasi: ruoka-annokset järjestyivät, saunaan pääsi ja backstagella oli asiaankuuluva tarjoilu.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Epämuusikko
31.03.2013 22:39:30
Himangan Koski-Hovi. Homma toimi!
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Isotalo
31.03.2013 23:08:28
Janus: EDIT: eipä mitään.

Niko on kyllä noista standup-koomikoista kovimpia, käyttää myös luupperia todella luovasti. Kohderyhmä jutuilla varmasti hyvin erilainen kuin lavatanssien yleisö (ainakin ennen vanhaan).

Osaa myös laulaa ja hyvä rumpalikin oli. Erittäin lahjakas jäbä kaikenkaikkiaan.
WanhaWetäjä
01.04.2013 02:08:26 (muokattu 01.04.2013 02:30:33)

Janus: EDIT: eipä mitään.
No olisit nyt avautunut!

Niko on kyllä noista standup-koomikoista kovimpia, käyttää myös luupperia todella luovasti.
Taiteenlajihan tuokin lienee...mun korvaan juttujen taso oli kuin joku urpo olisi kertonut edelllisen viikonlopun kännisekoiluistaan...
mutta varmaan juuri siksi se olikin hauskaa ja samaistuminen oli luontevaa just mopon selästä päässeen kohderyhmän mielestä, ei siinä mitään.

Kohderyhmä jutuilla varmasti hyvin erilainen kuin lavatanssien yleisö (ainakin ennen vanhaan).
Sepä se, kuten edellä totesin.
Miksi ihmeessä moisen aktin jälkeen bandin pitäisi yrittää laittaa tanssit pystyyn, ei kenellekkään???
Kokemus oli lähinnä tyyliin "mitä vittua me täällä tehdään???"

Kyllä nämä hommat kuolee käsiin, eilen kylpylä Keski-Suomessa, väkeä talossa oli kyllä, lähinnä perheitä, n. 20 henkeä max tanssimassa, ikähaitari 60>kuolema...
Aikanaan suosittu mesta, elävää musaa 6 iltaa viikossa, nyt 2 iltaa joista toinen triolla, toinen OMB...kertonee kaiken oleellisen.

EDIT toivebiiseja "soittakaa humppaa" ja "Vihreät niityt"...hoho!
wavelength
01.04.2013 09:18:12

Ilomantsin hotelli Pääskynpesä, oikein laitosmainen kuntoutuskeskus lähellä itärajaa. Soittopaikkana oli liikuntasali (!), jossa pieni ontto lava. Soundi oli huikeaa kuminaa ainakin sekunnin mittaisella jälkikaiulla ja -pöminällä. Itse tanssitilaan ei saanut yleisö viedä minkäänlaisia juomia. Lähtökohdat lupailivat hienoa iltaa...

Tanssikansaa oli paikalla 1-30, mutta laatu korvasi määrän. Kaikki lajit upposivat, eikä soitto mukamas tullut liian kovaa. Iloinen yllätys oli yleisön täydellinen kaikkoaminen artistisettien jälkeen, joten talkoot päättyivät ennen puolta yötä.

Hotellissa huolto pelasi ja henkilökunnan kanssa oli vasiten helppo työskennellä.
EP
01.04.2013 10:59:20 (muokattu 01.04.2013 11:00:31)
WanhaWetäjä:

..Miksi ihmeessä moisen aktin jälkeen bandin pitäisi yrittää laittaa tanssit pystyyn, ei kenellekkään???
Kokemus oli lähinnä tyyliin "mitä vittua me täällä tehdään???"

No aika vaikeeta se tollasen stand up :n jälkeen onkin, mutta eihän se teidän vika ollut joten jollei yleisöä niin ajan vois käyttää vaikka "treenaamiseen" tai ujuttaa vähän eri genren biisejä sekaan?
Ei täysin hukkaan heitettyä aikaa ja saihan siitä palkan.

Kyllä nämä hommat kuolee käsiin, eilen kylpylä Keski-Suomessa, väkeä talossa oli kyllä, lähinnä perheitä, n. 20 henkeä max tanssimassa, ikähaitari 60>kuolema...
Aikanaan suosittu mesta, elävää musaa 6 iltaa viikossa, nyt 2 iltaa joista toinen triolla, toinen OMB...kertonee kaiken oleellisen.

EDIT toivebiiseja "soittakaa humppaa" ja "Vihreät niityt"...hoho!

Mut parempi kai se 60+ kun se "juuri mopon selästä laskeutunut", sitten vaan sitä humppa ja iloinen ilme naamalle! :D
Epämuusikko
01.04.2013 13:25:18
Moneen asiaan "miksi" on avainkysymys.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
WanhaWetäjä
01.04.2013 17:12:24

EP: No aika vaikeeta se tollasen stand up :n jälkeen onkin, mutta eihän se teidän vika ollut joten jollei yleisöä niin ajan vois käyttää vaikka "treenaamiseen" tai ujuttaa vähän eri genren biisejä sekaan?
Ei täysin hukkaan heitettyä aikaa ja saihan siitä palkan.

Joo, tulihan tuosta liksa, sai ruuan, lyhyt soitto ja helppo roudaus, siinä plussat. Ohjelmiston ulkopuolelta saati eri genresta biisien vetäminen ei tuolla kokoonpanolla onnistu, valitettavasti.
Ideana kahden täysin eri genren istuttaminen samaan iltaan on kuollut jo syntyessään. Uskoisin että kyse on tästä " elävää musaa pitää olla että saadaan jatkoaikaluvat".

Mut parempi kai se 60+ kun se "juuri mopon selästä laskeutunut", sitten vaan sitä humppa ja iloinen ilme naamalle! :D
Toki, kiitollista jengia, kaikki kelpasi mutta vanha perinnehuttu oli se mikä puri parhaiten.
Muutenkin tuossa illassa oli jotain vanhaa (bandin ja yleisön lisäksi) eli syödään hyvin, otetaan hieman alkoholia, tanssitaan, pidetään hauskaa... ei ollut todellakaan mitään vesilasijivejalkoja esittelemässä piruettejaan ja tempoista vittuilemassa ;-)
Mikä erityisesti oli mieleen oli se että kävelyhumpan kaltaista myötähäpeää aiheuttavaa hirvittävän näköistä ontumista ei harrastanut kukaan.
isojussi
01.04.2013 20:33:21
WanhaWetäjä: No olisit nyt avautunut!

Taiteenlajihan tuokin lienee...mun korvaan juttujen taso oli kuin joku urpo olisi kertonut edelllisen viikonlopun kännisekoiluistaan...
mutta varmaan juuri siksi se olikin hauskaa ja samaistuminen oli luontevaa just mopon selästä päässeen kohderyhmän mielestä, ei siinä mitään.

Ole huoletta - yllättävän moni ajattelee samoin, kuin sä.

Mä oon itte perinteisen lavakoomikkokoulukunnan kannalla. Mulle ei kans mm toi kivelän luupperilla leikkiminen oikein putoo. Eemeli-Esa Pakarinen-Jaakko Teppo - jatkumoo haetaan. Ne oli/on alan miehiä.

Siinä vaiheessa, kun mietitään, tarviiko stan up koomikon olla hauska, ollaan hakoteillä.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
EP
02.04.2013 06:02:43
isojussi: Ole huoletta - yllättävän moni ajattelee samoin, kuin sä.

Mä oon itte perinteisen lavakoomikkokoulukunnan kannalla. Mulle ei kans mm toi kivelän luupperilla leikkiminen oikein putoo. Eemeli-Esa Pakarinen-Jaakko Teppo - jatkumoo haetaan. Ne oli/on alan miehiä.

Siinä vaiheessa, kun mietitään, tarviiko stan up koomikon olla hauska, ollaan hakoteillä.

Kerrankin sun kanssa täysin samaa mieltä.
jykke65
06.04.2013 00:20:19

Jucciz: Merikievari eilen. Perusmeininki: kaksi bändisettiä ja kaksi artistisettiä. Väkeä oli max 50 ihmistä. Sali oli kylmä kun roudattiin ja tehtiin soundcheckiä, näpit oli suht jäässä. Valokalusto ja tanssiväki kuitenkin lämmittivät tilaa sen verran, että artistisettien alkuun mennessä sormet eivät olleet lavalla enää kauhean kylmät. Jääkaapissa oli pari-kolme kinkku-juusto-kurkkuvoileipää per soittaja sekä kahvia, munkkeja, pari vissyä ja pari limpparia. Tavallaan olisin kyllä arvostanut lämmintä ruokaa talon puolesta, koska reissussa kuitenkin oltiin se 12 tuntia: neljältä iltapäivällä lähtö ja aamuneljältä paluu kotiin. Onneksi älysin ottaa suolapähkinöitä evääksi.

Kyllä tää melko kuolevalta alalta vaikuttaa, mitä kanssamuusikoiden kanssa aiheesta rupattelimme. Keikkoja on vähän, yleisöä samoin, ja puitteetkin paikoin melko karut. Omalla kohdallani olen kyllä ihan valmis siirtymään reippaamman kevyen musiikin pariin, kunhan vaan saisi tehdä keikkahommia jatkossakin. Tanssiliiterit, lavat ja laivat eivät sinänsä synnytä työpaikkoina riemunkiljahduksia, vaikka toki kaikki työtarjoukset otetaan vastaan ja hoidetaan ammattitaidolla. Luulen, että live-musiikista pidetään kyllä jatkossakin. Jos suuntaus sitten onkin enemmän pop/rock-puolelle, mulla ei todellakaan ole mitään sitä vastaan.

Hieno ja asiallinen kommentti!
Koitettaisko kerrankin aloittaa kaikki samasta biisistä ja samaan aikaan?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)