KoskPaavo 02.01.2009 20:32:31 | |
---|
Jaahans-- mun mielestä koko suuntaus, siis se, että jostain sävellyksestä, josta puolet on tarkoituksella hra Tradia , ja loppu omaa on jotenkin halpaa. Kyllä mä henk. koht. arvostan semmoista hommaa jossa joko avoimesti tehdään omaa niin paljon kuin mahd. ja onnistutaan tai mennään metsään , kuin se että otetaan jo se kansan päässä soiva pätkä ja sitten siihen ympätään oma pätkä. Ei näin. " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
AlfaKalle 14.01.2009 18:21:50 | |
---|
Jari Sillanpää - Oon Kuka Oon |
Begemoth 15.01.2009 09:25:54 | |
---|
Tervehdys Muusikoiden.net sivuilla oli keskustelua Antti Huovilan Silkintuntuiden elämä - biisistä. Kerronpa sen taustoista laulun tekijänä. Vexin kans tehtiin Antin levylle 2007 6 laulua. Vexin ideana oli viiden biisin osalta nimenomaan tehdä ne siten, että puolet melodiasta on ns. Herra Tradin sävellystä (eli jo olemassa olevaa) ja puolet allekirjoittaneen. Varmistin ennen biisien tekoa Teostosta , miten minun tulee toimia tällaisissa tapauksissa. Teostoon piti lähettää sitten demot ja nuotit ja ne päättivät ns. osuuksista. Esimerkikiksi Rakkaat naiset - biisissä on puolet Suomen ensimmäistä hittiä Emmaa ja puolet minulta. Kun sain tekijäkappaleen levy-yhtiöstä ko. Antin levystä, oli silmät pudota minun päästä myös, koskapa Trad. merkintää ei ollut levyn etiketteihin merkitty, vaikka nuotteihinkin Tradin olin merkinnyt nimenomaan eka säveltäjäksi ja kovalla kunnioituksella ko. biisejä kohtaan. Hyvää vuoden jatkoa kaikille hyvissä mielin. Säv. Jussi Rasinkangas ps. Taisi olla ensimmäinen ns. nettikirjoitus (koskapa oma käyttö rajoittuu sähköpostin puolelle ja asia tuli esille kun poika selaili sivuja), mutta ehkäpä kannatti laittaa , jotta epätietoisuus selviäisi. No, kylläpä on kovin kevyttä meininkiä. Ymmärrän toisaalta, että kyse on liiketoiminnasta eikä todellakaan taiteesta. Ei, kun rahat pois vaan vätyksiltä ja lisää suoltamaan iskelmää! aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä. |
KoskPaavo 15.01.2009 09:47:20 | |
---|
No, kylläpä on kovin kevyttä meininkiä. Ymmärrän toisaalta, että kyse on liiketoiminnasta eikä todellakaan taiteesta. Ei, kun rahat pois vaan vätyksiltä ja lisää suoltamaan iskelmää! Tuo se minuakin tökki, huimasti liioiteltuna voitais ottaa vaikka hieno maisemakuva digikameralla ( trad) ja sitten omalla pensselillä siihen vaikka kissa alanurkkaan, ja sitten myyntiin. " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
Johannes kurkunkastaja 16.01.2009 07:53:33 (muokattu 16.01.2009 07:54:27) | |
---|
Enpä itse laulujentekijänä ainakaan tietoisesti sortuisi moiseen"varastamiseen" omaa hyötyä tavoitellen. Eikös muuten Isto Hiltunen "lainannut" Rinta Rottingilla -biisiinsä Hummani hei-biisistä osan Rautavaaran perikunnalta siitä lupaa kysymättä, jos oikein muistan? |
isojussi 16.01.2009 09:34:05 | |
---|
...Eikös muuten Isto Hiltunen "lainannut" Rinta Rottingilla -biisiinsä Hummani hei-biisistä osan Rautavaaran perikunnalta siitä lupaa kysymättä, jos oikein muistan? Eiköös sillä suunnalla oo jo ennestään totuttu lainailuun.... "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
KoskPaavo 16.01.2009 09:38:23 | |
---|
Eiköös sillä suunnalla oo jo ennestään totuttu lainailuun.... Joo, se oli silloin kanssa siinä "Laurilan tallissa" , mihinhän tuokin huippumanageri on kadonnut? " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
isojussi 16.01.2009 09:40:50 | |
---|
Joo, se oli silloin kanssa siinä "Laurilan tallissa" , mihinhän tuokin huippumanageri on kadonnut? Tarkotin kyllä enempi urheilija-näyttelijää... "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
KoskPaavo 16.01.2009 10:28:35 | |
---|
Tarkotin kyllä enempi urheilija-näyttelijää... Jaa-a , sieltä.. Laurilan tallissa vaan tää Muhailovic lainaili balkanin tradkappaleita kanssa kuulemma kovin, "kerran"... " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
Ainoy 26.01.2009 14:43:14 | |
---|
Enpä itse laulujentekijänä ainakaan tietoisesti sortuisi moiseen"varastamiseen" omaa hyötyä tavoitellen. Eikös muuten Isto Hiltunen "lainannut" Rinta Rottingilla -biisiinsä Hummani hei-biisistä osan Rautavaaran perikunnalta siitä lupaa kysymättä, jos oikein muistan? Eikös Rautavaaran Yölinjalla ole ihan selkeä I walk the line, tosin se kohta "..yölinjallain/I walk the line..." on ihan hippusen erilainen...? Mietin että onko se jossakin joskus todettu jne? "When we are born we cry that we are come to this great stage of fools." (William Shakespeare) |
mack the knife 26.01.2009 16:48:25 | |
---|
Eikös Rautavaaran Yölinjalla ole ihan selkeä I walk the line, tosin se kohta "..yölinjallain/I walk the line..." on ihan hippusen erilainen...? Mietin että onko se jossakin joskus todettu jne? On se todettu. Rautavaaran nimeä ei ole enää säveltäjänä sen biisin tiedoissa. COVS n:o 1. |
phren 27.01.2009 16:36:01 | |
---|
On se todettu. Rautavaaran nimeä ei ole enää säveltäjänä sen biisin tiedoissa. Joo, mut pitäis kyllä munsta olla. Ei se mikään plagiaatti ole |
mack the knife 27.01.2009 16:47:22 | |
---|
Joo, mut pitäis kyllä munsta olla. Ei se mikään plagiaatti ole Ei vai. Kuuntele nyt vielä. COVS n:o 1. |
Tankero 27.01.2009 19:02:02 | |
---|
Joo, mut pitäis kyllä munsta olla. Ei se mikään plagiaatti ole HOHO, ei niin. Humppajyrä |
phren 27.01.2009 21:20:37 | |
---|
Kyllä mä voin kuunnella ne biisit vaikka kuinka monta kertaa, mutta mielipidettäni en muuta... Tässä mun korvan mukaan I Walk the Linen (ylempi) ja Yölinjan (alempi) melodiat C-duurissa: c.h.c|d....d..|d.f.e.d|c....|.c.h.c|d..d..|d.f.e.d|c...|.c.d.e|f...f..|f.a.g.f|e.......|.c.h.a|g...|.d.c.h|c g.c.d|e.e.e.e|g.g.h.d|c...|.c.d.e|f.f.f.g|a.a.g.f|e...|.e.d.e|f..a.a|..a.g.f|e..g.g|..c.h.a|g...|.g.h.d|c Samalla sointupohjalla ei edes voi vetää |
mack the knife 27.01.2009 21:33:09 | |
---|
Kyllä mä voin kuunnella ne biisit vaikka kuinka monta kertaa, mutta mielipidettäni en muuta... Tässä mun korvan mukaan I Walk the Linen (ylempi) ja Yölinjan (alempi) melodiat C-duurissa: c.h.c|d....d..|d.f.e.d|c....|.c.h.c|d..d..|d.f.e.d|c...|.c.d.e|f...f..|f.a.g.f|e.......|.c.h.a|g...|.d.c.h|c g.c.d|e.e.e.e|g.g.h.d|c...|.c.d.e|f.f.f.g|a.a.g.f|e...|.e.d.e|f..a.a|..a.g.f|e..g.g|..c.h.a|g...|.g.h.d|c Samalla sointupohjalla ei edes voi vetää No, ihan sama mulle. Ei se ole kuitenkaan selvittelemättä mennyt läpi. COVS n:o 1. |