KoskPaavo 12.02.2010 23:56:22 | |
---|
mack the knife: Tuo on kyllä totta loppujen lopuksi. Isäkin yritti soittaa haitarin bassopuolella samaa melodiaa kuin diskantilla, se oli jo silloin oikeassa. Niinpä, mites esim. irkut tuon tekis ,en tiedä, joskus tulee mieleen että me ollaan myös jonkin jutun vankeja, ääh , tai ei tietenkään vankeja mutta syntymästämme saakka tämän länsimaisen kulttuuriperinnön kasvatteja, joka määrittelee ... huh,.. antaa olla Tuo toteutettavuushan riippuu ihan siitä, miten filsun envelope triggautuu... |
baron 13.02.2010 00:21:58 (muokattu 13.02.2010 00:51:09) | |
---|
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
levesinet 13.02.2010 11:07:15 | |
---|
baron: Tä? Et muka tunne kiipparitabuja? Joo, paljastui aukko sivistyksessäni. Sitä paitsi en osaa käyttää suhteuttamatonta fonttia tällä foorumilla, joten mössöksi menisi. |
kurrekullervo 16.02.2010 16:50:49 | |
---|
Muutettuani tänne kuumaan ja eksoottiseen Kajaaniin olen tavannut harmonikansoittajia (hienoja alan miehiä) jotka tekevät keikkaa myös OMB tyyliin; mukana ehkä laulaja tai laulava kitaristi. Siis harmonikka on miditetty ja jatkona moduli (Roland RA-90, Generalmusic, Ketron tms). Kysymys kuuluu, miten esim. yllämainittu Siks oon mä suruinen sävellyksen komppiosasto hoituu asianmukaisesti? Käsittääkseni harmonikan vasemman käden näppäimistö triggaa MIDI-modulia eri kanavalla kuin diskanttipuoli. Asiantuntijat, tietoa olkaa hyvä! |
EP 16.02.2010 21:42:22 (muokattu 16.02.2010 21:54:44) | |
---|
---------------- |
Meisseli 17.02.2010 00:17:06 | |
---|
jon lord: Siks oon mä suruinen ( koko matka c-mollia ) ja väliin G7, se on siinä. G:kin vaan kolmisointuna. Musiikin opiskelija |
KoskPaavo 17.02.2010 10:36:21 | |
---|
kurrekullervo: Muutettuani tänne kuumaan ja eksoottiseen Kajaaniin olen tavannut harmonikansoittajia (hienoja alan miehiä) jotka tekevät keikkaa myös OMB tyyliin; mukana ehkä laulaja tai laulava kitaristi. Siis harmonikka on miditetty ja jatkona moduli (Roland RA-90, Generalmusic, Ketron tms). Kysymys kuuluu, miten esim. yllämainittu Siks oon mä suruinen sävellyksen komppiosasto hoituu asianmukaisesti? Käsittääkseni harmonikan vasemman käden näppäimistö triggaa MIDI-modulia eri kanavalla kuin diskanttipuoli. Asiantuntijat, tietoa olkaa hyvä! Mulla ei ole midihaitaria , mutta tosiaan se haitarin bassopuoli on vielä niinkin jaoteltu että sointubassot määrävät komppimoduulin soinnun sekä perusbassot vielä koneen perusbasson samalla tavalla kuin esim. jalkio.Monimutkaisemmatkin soinnut (esim. G7+5, -5, G9 yms) on tuollakin vehkeellä mahdollisia, mutta vaatii ns. soittajan. Tuo toteutettavuushan riippuu ihan siitä, miten filsun envelope triggautuu... |