![]() 27.02.2008 06:57:15 | |
---|---|
No niin.... Saatana - lainsuojattomiahan me pienyrittäjät ollaan aina oltu tässä maassa perkele. No, mutta vaikka kuluttajansuojalakia (nimensä mukaan suojelee kuluttajaa) ei sovelletakkaan niin onhan yrittäjällä tavarantoimittajan (esim. tukkuliike) kanssa kyllä takuut ja palautusoikeus! ..ainakin mulla on aina ollut | |
![]() 28.02.2008 00:29:03 | |
Suomesta saa nykyään samaan hintaan kuin T kaupasta. Mutta vielä 4-5 vuotta sitten oli toisin. Muistan että ostin silloin jonkun härvelin jonka hinta suomessa oli 350,- ja T kaupassa 300,-. Piti huomauttamalla huomauttaa musiikkikaupan sedälle että laitteen oikea hinta on 300,- . Enään ei tarvitse huomauttaa. Kyllä pieni kilpailu on tehnyt hyvää "vanhanajan" musiikkiliikkeillekin. Tosin ovat vähentyneet kolmesta yhteen meidän kylällä. Laitteiden oikea hinta on aina jotain muuta.Thomann:n kanssa kilpaileminen suomalaisella musakaupalla on mahdottomuus.Thomann on ISO lafka sanan vars.merkityksessä ja taas suomalainen iso lafka on hyttysen kusi erämaassa T:hen verrattuna.T-kauppa ostaa miljoona värkkiä maahantuojalta ja kotomainen kymmenen(tai kaksi).Kotokaupan maahantuojadiilit on myös murto-osa t-kaupan diileihin.Sama asia kuin K-ketju vs. kyläkauppa.... Kilpailu on kyllä hyvästä ! | |
![]() 28.02.2008 00:42:14 | |
T-kauppa vs. kotomainen .Olen tilannut T-kaupasta satoja tuotteita ammattikäyttöön.Kerran varastettiin eräs verme hertsikan postissa(autosta) ja T-kauppa laittoi saman tien uuden ja sopi postin vakuutus-juitsut myöh.keskenään.Vastaavasti olen hankkinut n.20v:n ajan laitteita suomen liikkeistä,joissa vermeiden viallisuuden tms,vuoksi olen odotellut kuukausia toista tilalle.Laitteet jotka on pössähtänyt ennen takuun loppua on T-kauppa hoitanut nopeasti värkin tilalle.Ja sieltä saa pro-kamaakin behringereiden lisäksi. Olen kypsynyt kotimaisiin tyhjän pullistelijoihin. | |
![]() 28.02.2008 18:01:51 | |
T-kauppa vs. kotomainen .Olen tilannut T-kaupasta satoja tuotteita ammattikäyttöön.Kerran varastettiin eräs verme hertsikan postissa(autosta) ja T-kauppa laittoi saman tien uuden ja sopi postin vakuutus-juitsut myöh.keskenään.Vastaavasti olen hankkinut n.20v:n ajan laitteita suomen liikkeistä,joissa vermeiden viallisuuden tms,vuoksi olen odotellut kuukausia toista tilalle.Laitteet jotka on pössähtänyt ennen takuun loppua on T-kauppa hoitanut nopeasti värkin tilalle.Ja sieltä saa pro-kamaakin behringereiden lisäksi. Olen kypsynyt kotimaisiin tyhjän pullistelijoihin. Tuossa SF-maahantuojien asennehommassa osuit hyvin oikeaan. Ihan kuin olisi ainut mahdollisuus. Nykyäänkin menee varmasti monta kauppaa ohi suun "viisastelulla". Siltin suosin suomalaista jos/kun kauppaa tekee mieli tehä. Musikantista Jyväskylästä oon useampia oman käytön roippeita noutanut, kunhan oon taustat katellu netistä. Pena tai muut on joko kaupan tehnyt tai ei. En yleensä o ihmeitä viittiny vääntää rautalangasta. Onhan tuo helepottunut kaupan teko, jos tietää mitä haluaa. Edullisimmin kunnon (pro) kaman taitaa saada netistä tutkimalla ja tilaamalla, "markan panjoja" sen sijaan voi ostaa mistä haluaa - samaa paskaa se on joka tapauksessa. | |
![]() 01.03.2008 00:35:44 | |
En kyllä nyt millään jaksa lukea topiccia läpi... mut mut ite oon aina ostanu vehkeeni Lahdessa Keskusmusiikista. Tulee sitä välillä muissa liikkeissä käytyä, mut aina on jotenkin sellanen tunne, että kävis vieraissa, senpä tähden tyydyn niissä vaan kattelemaan. By: MK | |
![]() 07.03.2008 03:57:29 (muokattu 08.03.2008 03:42:53) | |
... muistavatko palstan veteraanit vielä aikaa, jolloin MS-Audiotron oli Rusiksella, Fasu Aleksilla, Levytukku Ympyrätalossa ja Soitin-Mirsch ja Hellas-piano Fredalla? Puhumattakaan siitä ajasta, kun PSO oli Lasipalatsissa ja Rewatt Kalliossa. ... Mitäs muut muistelee? Ei tietenkään ole pakko pitäytyä vain Hesan musaliikkeissä. Taidan olla vanhimpia, koska muistan kun Westerlund oli Pohjois-Espalla, sittemmin puretun Kino-Palatsin vieressä, eli nykyisestä Akateemisesta kirjakaupasta seuraava talo. Sieltä ostin ekat Ventures- ja Beatles-albumit, ja siellä näin ensimmäisen Rickenbacker-basson (jonka osti sitten Kinksien Pete Quaife kun bändi vieraili Linnanmäen Peacock-teatterissa). PSO taas oli siihen aikaan Kaisaniemenkadulla, nyky-Fasua vastapäätä. Möivät Voxia, Meazzia, Burnsia, Hagströmia. Ostin sieltä ekat sähkikset. Mirsch oli Bulevardilla ja möi Framusta. Häkä Katzilla oli pikku kauppa Uudenmaankadulla. Noissa tuli poikasena asioitua. Huttunen ja Aron Soitin ovat yhäkin samolla paikoilla, uusilla omistajilla. E: Ja vielä oli Korkeavuorenkadulla, siellä vanhaa HPY:n kivilinnaa melkein vastapäätä, sellainen liike kuin Arpiainen. Wesalan Eetu kuulemma osti itselleen suunnilleen koko varaston kun se lopulta meni kumoon, 80-luvulla. | |
![]() 09.03.2008 12:23:34 | |
kyllä ennen oli asiat hyvin, kun ei nettiäkään ollut, että olis päässy tutkimaan asioita. menet paikalliseen kauppaan ja otat sieltä kepin seinältä. tinbgit ja ostat. oikeasta hinnasta ei ollut mitään hajuakaan. Bassoneuvos | |
![]() 22.03.2008 09:39:34 | |
PSO taas oli siihen aikaan Kaisaniemenkadulla, nyky-Fasua vastapäätä. Mutta kuka legenda olikaan myyjänä ko. liikkeessä? 1. Vihje: Instrumentti metallia ja kolme venttiiliä. Kerran harrastelija-aikaan satuin ko. liikkeeseen, kun Remu asteli sisään joku misu kainalossa. Ko. myyjällä meinas mennä ihan pasmat sekaisin. Hurriganes oli jo siihen aikaan olemassa. Sori etukäteen, jos nimi on jo ehtinyt jossain vilahtaa, kun en ole jaksanut kovin tarkasti lukea jokaista kommenttia. | |
![]() 22.03.2008 11:34:48 | |
Kenties Yrjö Latva? Trumpet. | |
![]() 22.03.2008 13:01:48 | |
Kenties Yrjö Latva? Trumpet. Joo. Näinhän se oli | |
![]() 11.05.2016 13:15:42 | |
Myyrmäen soitin, muistaako joku? Myyrmäen soitin toimi suunnilleen vuodet 1986-1988 kerrostalon kellarissa, joku niistä kaduista Louhelasta Myyrmäen jäähallin suuntaan. Sitten harjoitti toimintaansa pari vuotta Iso-Myyrin kauppakeskuksessa, kunnes laittoi lapun luukulle. Omistaja oli keski-ikäinen, parrakas ja silmälasit. Kenties taustaltaan jopa tanssimuusikko? Kovin nuori mies olin noihin aikoihin ja Myyrmäen soitin sinänsä aina tärkeä kohde tarvitessani uusia kitarankieliä tai plektroja, siinä länsi-Vantaalla kun asustelin itsekin silloin. Omistaja oli hauska tapaus. Ei mikään päälle käyvä kauppias, vaan enempi hiljakseen muusikko-anekdootteja lateleva. "Tää on Pirskasen Kaitsun vanha setti, mutta se möi tän, kun Viitasen Repe rupes dokaamaan ja Kuoppala sairastui...". Ja mina nuori pojankloppi nyökyttelin kuuliaisena, niinkuin olisi pitänyt tietää kaikki nämä legendaariset tyypit. Eivät sujuneet kitarankieliostokset nopeasti, vaan harvoinpa minulla oli kiire. Kerran äitini oli odotellut minua autossa ulkopuolella ja miettinyt että jäikö se poika ostamaan koko kaupan tyhjäksi. Krooninen sävelkorvan tulehdus ja ajoittainen rytmitajuttomuustila | |
![]() 11.05.2016 16:58:24 | |
Henk. koht.palvelu vaan on niin must! Aina kun kohtaa asiantuntevan kuitenkin leppoisan kauppiaan on mukava tehdä kauppoja!! | |
![]() 12.05.2016 07:27:27 | |
EP: Henk. koht.palvelu vaan on niin must! Aina kun kohtaa asiantuntevan kuitenkin leppoisan kauppiaan on mukava tehdä kauppoja!! Seppo Tammilehdolla oli Musikeri -niminen puoti Tampereella jonkin aikaa 80-luvun lopulla, sitä ennen se muistaakseni oli hommissa Tampereen Musiikissa. Sen olemuksessa oli semmoista mutkatonta läsnäoloa, että se sai ujon amatöörinkin tuntemaan itsensä ihan tasaveroiseksi juttukumppaniksi. En ole musiikin asiantuntija. | |
![]() 12.05.2016 10:36:25 | |
jape2: Kenties Yrjö Latva? Trumpet. Trumpetisti Yrjö Latvalla oli oma puhallinpuoti 90-luvulla muistaakseni Hgin Kalevankadulla. Sitä ennen hän työskenteli myyjänä Fredalla sijainneessa Soitin Mirchissä, jossa oli Yrjön lähdettyä todella nihkeä asiakaspalvelu ja konkkaanhan tuo soitinkauppa pian menikin. In Finland we have this thing called "diu diu". | |
![]() 12.05.2016 11:25:15 | |
Rämppy: Trumpetisti Yrjö Latvalla oli oma puhallinpuoti 90-luvulla muistaakseni Hgin Kalevankadulla. Sitä ennen hän työskenteli myyjänä Fredalla sijainneessa Soitin Mirchissä, jossa oli Yrjön lähdettyä todella nihkeä asiakaspalvelu ja konkkaanhan tuo soitinkauppa pian menikin. Ja 70-luvulla(vai oliko jo 60-luvun loppua) Latva oli myyjänä Pohjoismaiden Sähkössä Kaisaniemenkadulla. Sieltä ensimmäinen "Farfisa" ja italialainen styrkkari. Piano on viitseliään ihmisen soitin! | |
![]() 12.05.2016 13:38:23 | |
Kefiiri: Seppo Tammilehdolla oli Musikeri -niminen puoti Tampereella jonkin aikaa 80-luvun lopulla, sitä ennen se muistaakseni oli hommissa Tampereen Musiikissa. Sen olemuksessa oli semmoista mutkatonta läsnäoloa, että se sai ujon amatöörinkin tuntemaan itsensä ihan tasaveroiseksi juttukumppaniksi. Tuli kai joskus käytyä syntetisoijia tsiigaamassa. Mikä olikaan osoite? | |
![]() 12.05.2016 14:43:56 | |
Kukas se taas piti musakauppaa Pirkankadulla (Tampere) siinä uimahallintalossa? Oli joku mun opettajista konsalta, nimen oon unohtanu :( | |
![]() 12.05.2016 15:05:56 (muokattu 12.05.2016 15:09:37) | |
EP: Kukas se taas piti musakauppaa Pirkankadulla (Tampere) siinä uimahallintalossa? Oli joku mun opettajista konsalta, nimen oon unohtanu :( Tammilehdon Sepi oli yks heistä ja sukunimeltään Lehtonen oli toinen, en muista kumpi oli ensin, Konsan miehestä en tiedä. Mitä tulee "vanhan ajan" musaliikkeisiin niin perinteikäs Musiikki Fazer avaa liikkeen Treelle monen vuoden tauon jälkeen Suomalaisen Klubin alakertaan Puutarhakadulle, ajankohdasta en osaa sanoa. http://www.f-musiikki.fi/tule-toihin-f-musiikki-tampereelle EDIT siinä on sitten 3 musakauppaa melko likellä toisiaan, Musa Corner, Treen Musiikki/Aurinkomusiikki ja Fasu... Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 12.05.2016 16:38:05 | |
Veksi: Klaukkalan Musiikki Martti Teini oli minun vakio kauppani lähes 20 vuoden ajan, siellä oli mukava meininki, eikä soittajaa ylen katsottu, vaikka aina ei kauppoja tullutkaan, sanotaan että soittaja ystävällinen liike! Terveisiä Martille!! Liike lopettanut n. 8 vuotta sitten! Jaaha, täytyy oikein innostua, kun siinä "kylillä" asuin nuorena miehenä ja Teiniltähän tuli haettua kitarankieliä ja plekuja. Olen mä ostanut itseasiassa kaksi kitaravahvistintakin sieltä, Fender Blues Deluxe viimeksi kesällä -96 ja tuossahan se Fenkku jököttää edelleen olohuoneen nurkassa. Useita kertoja tuli myös vuokrattua laulukamat Teiniltä, siinä kun jokunen vuosi kierrettiin soittamassa kesähäitä. Ei pyytänyt hävytöntä vuokraa ja luottamus oli kova, vaikka aika nuoria pojan kloppeja oltiin. Krooninen sävelkorvan tulehdus ja ajoittainen rytmitajuttomuustila | |
![]() 13.05.2016 11:33:04 | |
Ekat rummut ostin Kuljun musaliikkeestä Kemistä. Kun menin "kaupoille" niin rummut piti noutaa omistajan kotoa. Seuraavalla viikolla kuulin, että liike oli mennyt konkurssiin...eli ostokseni tais mennä "puhtaana käteen". 2+2=~5, hyvin suurilla kakkosen arvoilla. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)