![]() 17.08.2005 13:33:48 | |
---|---|
No, ota prkle! Oon sulle satasen auki! Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! | |
![]() 17.08.2005 13:35:21 | |
Oon sulle satasen auki! Muistakki maksaa tai laitan ulosottoon! | |
![]() 17.08.2005 13:36:51 | |
Muistakki maksaa tai laitan ulosottoon! Voiko Talun maksaa Takyina? Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! | |
![]() 17.08.2005 13:38:01 | |
Voiko Talun maksaa Takyina? änkyttämällä. josta tulikin mieleen kotti, josta tulikin mieleen kottikärryt eli ennakkovaunut. "alle satakiloisilla ei ole omia mielipiteitä!" | |
![]() 17.08.2005 14:32:53 (muokattu 17.08.2005 14:34:26) | |
Sitten voisi vaikka muuttaa toimintatapaansa oikeammaksi ja välttää aiheuttamasta turhaa ketutusta. Mulle opetettiin aikoinaan koulussa, jotta menestyäkseen yrityksen (tässä tapauksessa siis bändin) tarttee tehdä strateginen valinta. Perusvaihtoehtoja on kolme . Laitan ne ameriikaksi niin kuulostaa hienommalta. Latinaksi en osaan. 1) Customer Intimacy Räätälöidään asiakastarpeen mukaan eli tehdään mitä asiakas haluaa: soitetaan mitä asiakas toivoo, ohjataan liikennettä, tehdään taikatemppuja ja pellehyppyjä yms. Jos tämä on valinta, niin se pitää myydä kalliilla, muuten ei kannata (räätälin tekemä pukukin on kalliimpi kuin sarjavalmisteinen) 2) Product Leadership Myydään standardituotetta, mutta se on laadullisesti kilpailijoita parempi (muidenkin kuin itsensä mielestä). Ei räätälöidä (on niin hyvä, ettei tartte). Tämäkään ei ole halpa, laatu maksaa, joten köyhillä ei ole varaa (ei mersujakaan köyhät osta). 3) Operational Excellency Myydään halvalla, mutta samalla se tarkoittaa sitä, että kulut pidetään pieninä, laatu ei ole huippuluokkaa, eikä räätälöidä. Ääripäässä mies ja casio. Mikään vaihtoehdoista ei sinällään ole toista parempi, mutta menestyäkseen yrityksen tarttee olla valitsemallaan toimintamallilla kilpailijoitaan parempi. Jos yrittää olla kaikissa kolmessa hyvä, niin yhtälö on mahdoton (= business ei kannata, työmäärä ei ole suhteessa palkkioon, rupeaa v-tamaan tms). Markkinatilanne toki vaikuttaa siihen, mikä strategia on järkevin. Jos markkina on sellainen, että kalliille tuotteelle ei ole kysyntää, niin silloin vaihtoehto 3 on ainoa järkevä (tai kärsiä sitten nahoissaan ja lompakossaan). Loppuun vielä että hähähää. Perskele, kun humppa alkaa soida, niin johan tulee hyvä mieli. | |
![]() 17.08.2005 14:47:21 | |
Mulle opetettiin aikoinaan koulussa, jotta menestyäkseen yrityksen (tässä tapauksessa siis bändin) tarttee tehdä strateginen valinta. Perusvaihtoehtoja on kolme . Laitan ne ameriikaksi niin kuulostaa hienommalta. Latinaksi en osaan. 1) Customer Intimacy Räätälöidään asiakastarpeen mukaan eli tehdään mitä asiakas haluaa: soitetaan mitä asiakas toivoo, ohjataan liikennettä, tehdään taikatemppuja ja pellehyppyjä yms. Jos tämä on valinta, niin se pitää myydä kalliilla, muuten ei kannata (räätälin tekemä pukukin on kalliimpi kuin sarjavalmisteinen) 2) Product Leadership Myydään standardituotetta, mutta se on laadullisesti kilpailijoita parempi (muidenkin kuin itsensä mielestä). Ei räätälöidä (on niin hyvä, ettei tartte). Tämäkään ei ole halpa, laatu maksaa, joten köyhillä ei ole varaa (ei mersujakaan köyhät osta). 3) Operational Excellency Myydään halvalla, mutta samalla se tarkoittaa sitä, että kulut pidetään pieninä, laatu ei ole huippuluokkaa, eikä räätälöidä. Ääripäässä mies ja casio. Mikään vaihtoehdoista ei sinällään ole toista parempi, mutta menestyäkseen yrityksen tarttee olla valitsemallaan toimintamallilla kilpailijoitaan parempi. Jos yrittää olla kaikissa kolmessa hyvä, niin yhtälö on mahdoton (= business ei kannata, työmäärä ei ole suhteessa palkkioon, rupeaa v-tamaan tms). Markkinatilanne toki vaikuttaa siihen, mikä strategia on järkevin. Jos markkina on sellainen, että kalliille tuotteelle ei ole kysyntää, niin silloin vaihtoehto 3 on ainoa järkevä (tai kärsiä sitten nahoissaan ja lompakossaan). Loppuun vielä että hähähää. Sunhan täytyy ruveta tekemään semmosta "Sarasvuo"-keikkaa bändien reeneissä ja otat hirveet liksat. Ja Humppamiitissä vois pitää isomman seminaarin. No ei vaan kyllähän se ihan asiaa on ja varmasti pätee myös soittohommissa. | |
![]() 17.08.2005 14:58:38 (muokattu 17.08.2005 14:59:23) | |
Teemu siel tuurauskeikal sun pitäis stripata! Hääpari pyysi! Voit aloittaa heti ku oot ohjannu mosset parkkiin me muut kannetaan sil aikaa lautasia! Ja sami on narikassa! Palveluammatti?! Se ei oo kaunista katseltavaa kun tämänkin kokoinen mies tulee pisaranmuotoisen rrrakastelijanrrropan kanssa ja laittaa lanteella notkeeks. Nojapuut ovat huomattavasti tutumpi väline, erityisesti Porvoon Giglinissä, kysy vaikka Rontilta.. Edit: Ja Sami on siis ainoo kun pääsee kähyymään ja lyömään. Aika reiluu!!! Tyhjän saa pyytämättäkin | |
![]() 17.08.2005 15:21:58 | |
Edit: Ja Sami on siis ainoo kun pääsee kähyymään ja lyömään. Aika reiluu!!! Nooh! Rauhallisesti siinä otetaan :) Mutta, on siinä hommassa yksi hyvä puoli. Tähän lainaisin tutun poken lempibiisiä ja sen lempikohtaa: "Annoin ovimiehelle vitosen, koska olin niin iloinen" | |
![]() 17.08.2005 15:33:22 (muokattu 17.08.2005 16:45:52) | |
Mulle opetettiin aikoinaan koulussa, jotta menestyäkseen yrityksen (tässä tapauksessa siis bändin) tarttee tehdä strateginen valinta. Perusvaihtoehtoja on kolme . Laitan ne ameriikaksi niin kuulostaa hienommalta. Latinaksi en osaan. 1) Customer Intimacy Räätälöidään asiakastarpeen mukaan eli tehdään mitä asiakas haluaa: soitetaan mitä asiakas toivoo, ohjataan liikennettä, tehdään taikatemppuja ja pellehyppyjä yms. Jos tämä on valinta, niin se pitää myydä kalliilla, muuten ei kannata (räätälin tekemä pukukin on kalliimpi kuin sarjavalmisteinen) 2) Product Leadership Myydään standardituotetta, mutta se on laadullisesti kilpailijoita parempi (muidenkin kuin itsensä mielestä). Ei räätälöidä (on niin hyvä, ettei tartte). Tämäkään ei ole halpa, laatu maksaa, joten köyhillä ei ole varaa (ei mersujakaan köyhät osta). 3) Operational Excellency Myydään halvalla, mutta samalla se tarkoittaa sitä, että kulut pidetään pieninä, laatu ei ole huippuluokkaa, eikä räätälöidä. Ääripäässä mies ja casio. Mikään vaihtoehdoista ei sinällään ole toista parempi, mutta menestyäkseen yrityksen tarttee olla valitsemallaan toimintamallilla kilpailijoitaan parempi. Jos yrittää olla kaikissa kolmessa hyvä, niin yhtälö on mahdoton (= business ei kannata, työmäärä ei ole suhteessa palkkioon, rupeaa v-tamaan tms). Markkinatilanne toki vaikuttaa siihen, mikä strategia on järkevin. Jos markkina on sellainen, että kalliille tuotteelle ei ole kysyntää, niin silloin vaihtoehto 3 on ainoa järkevä (tai kärsiä sitten nahoissaan ja lompakossaan). Loppuun vielä että hähähää. Kylmää loogista ajattelua; näinhän se kuitenkin on, vaikka Pula-Aho hähättääkin kirjoituksensa codassa. Mulla ei ole OMB-osastoa mitään vastaan,vaan tekisin itsekin sellaisen ratkaisun, jos olisin nuorempi ja nämä Itä-Suomen markkinat elättäisivät soittovermeitten ja kulkuneuvon investointeja ajatellen. Nyttemmin en syö kenenkään leipää ja astu varpaille turskutellesani haitarilla eri pienissä pippaloissa silloin tällöin sopivilla hinnoilla itseäni ja perhettäni elättäen. Sivussa teen musaa, jota yritän saaada kaupaksi muiden ohella vaikkapa OMB-miehille. | |
![]() 17.08.2005 16:24:29 | |
Nooh! Rauhallisesti siinä otetaan :) Mutta, on siinä hommassa yksi hyvä puoli. Tähän lainaisin tutun poken lempibiisiä ja sen lempikohtaa: "Annoin ovimiehelle vitosen, koska olin niin iloinen" ...luuvitosen... Tyhjän saa pyytämättäkin | |
![]() 17.08.2005 16:49:03 (muokattu 17.08.2005 16:51:13) | |
Sain ovimieheltä luuvitosen, koska iskin naisensa sen. | |
![]() 18.08.2005 14:08:20 | |
"Annoin ovimiehelle vitosen, koska olin niin iloinen" Sam! Toihan jo tuplaa sun keikkaliksas!! Äijä on porho! Kaikki paitsi namiskuukkelit on turhaa!! | |
![]() 21.08.2005 19:36:26 (muokattu 21.08.2005 19:49:13) | |
tarttee tehdä strateginen valinta. Perusvaihtoehtoja on kolme Olen täysin samaa mieltä. Ja se että mitään strategiaa ei ole olemassa, johtaa sellaiseen keikkaan millä jouduin eilen olemaan. Hääkeikka. Ajomatkaa 300km. Noin 100 henkeä joista jopa neljä paria yhtäaikaa tanssimassa. Paikka pikkuinen baarihuone ja rumpali tietysti nurkassa lattiatasossa neljän miehen selän takana. Ruokasalit ja terassit oli erikseen. Yhtyeen pomo oli sitä mieltä että rummut tuli liian lujaa kun virveli-"iskut" oli kapulan pudotusta kalvolle kahden sentin korkeudelta. Ihan oikeasti. Sanoi tämä pomo että vispilöillä sitten jos ei pysty hiljempaa soittamaan. Hän ei kuullut omaa soittoaan muuten. Aika ihme kun mä sielä nurkassakin kuulin koko bändin ihan kivassa balanssissa. Niin, kaikki muu meni pa:n kautta paitsi rummut. Jopa eturivin puhaltimet truuttas asiakkaiden korvaan ja lisäksi pa:n kautta. Kontrolleja ei ollu. Tissuttelin sitten pääasias vispilöillä tangoja ja humppia myöten ja häpesin kaikkien rumpalien puolesta. Tämäkö on rumpaleiden arvostus tanssimusassa joka kuitenkin pitäis olla rytmistä toimintaa? Puhaltajan heiluttama tamburiini kuului niin paljon kovempaa kuin rummut että meinasin lopettaa kokonaan soittamisen. Etten olisi häirinnyt tamburiinin timeä. hähähäh. No ruokapuolesta oli kuulemma pomo ilmoittanu että viis miestä. Eipä hän paikanpäällä pystyny kysymään että koskas ja missäs orkesteri syö. Mun piti asia hoitaa. No mä saan kyllä suuni auki ja järjestyihän se että eka tauolla kolmenvartin päästä syötäis. Kysyin myös juomapuolesta kun oli aika lämmin. Että saisko jotain tänne orkesterin puolelle. No siinä baarissa oli kraana josta sais vettä. Joo. No tämä ruoka. Pyttipannua. Siis PYTTIPANNUA. Häis en oo koskaan saanu moista evästä. Aina on syöty samaa kuin häävieraat. Ja juomapuolta kysyi tarjoilija. Yks bändin vakijäsen kiiruhti sanomaan että jäävettä hän ainakin ja se riittää. Joo. Hääväki söi illan mittaan jotain iltapalaa siinä ruokapuolella ja me veivattiin omaa ohjelmaa tyhjälle parketille. Ohjelman mukaan tietty. Pari on pari ja se on näköjään joillekkin pyhä yhteys. Kun kerran foksia soitettiin yks kappale tyhjälle parketille niin protokollahan tietysti vaatii että pari pitää soittaa samaa vaikka sulhanen kävi pyytämäs valssia. Luvattiin kyllä että valssia tulee hetken päästä. Näin soitettiin toinen foksi tyhjälle parketille ja sitten vielä beattipari ja sitten jo sitä pyydettyä valssia. No ei sitäkään sitten kukaan tanssinu ku hyväisessä humalassa oleva sulhanen oli jo asian unohtanu. Joo. Niin ei sitä iltapalaa bändille annettu. Eikä pomolle tullut mieleenkään sitä edes kysyä. Tilaajapuolen huomio orkesterille oli jo aikaa sitten tullut selväksi. Sitä huomiota ei ollut. Vaikka ehdottomasti juuri tämä bändi oli haluttu pohojammaalta asti viihdyttämään Humalan sopivassa vaiheessa sulhasta rupes laulattamaan. Morsiamen ryöstön jälkeisen lunastuslaulun jälkeen humala ja uskallus nousi. Näin me sitten toimimme karaokebändinä säestäen juovuspäisten hoilaamista monta biisiä. Joo. Tästäkin toiminnasta vois sopia etukäteen ja hinnoitella karaokebändinä toimimisen esim. 50/biisi. Sitten vois vaikka aamuun säestellä amatöörejä ja humalaisia örisiöitä. Puoliltaöin pidimme taukoa ja mä purin sydäntäni vaimolle puhelimessa kun mut huudettiin pihalta soittamaan viimeinen biisi. "Ei itketä lauantaina." Sulhanen kaverinsa kans laulo. Sen löin kapuloilla ihan oman näkemyksen mukaan balanssissa. Ei sitä kukaan sitten moittinu ja suksee oli ankara. Tietysti sulhanen korjas potin. Kamat oli jo autossa kun pomo kyseli korkinavaajaa haitaristilta. Oli hakenu jääkaapista limsapullon. Kysyttäessä kertoi että oli sanottu että sieltä saa ottaa. Ei sitten jumalauta vaivautunu muille kertomaan. Että oikein limpparia sais hakea. Haitaristi haki sitten mullekkin jaffaputelin. Joo. Taas mun piti kotimatkalla pyytää että mentäis johonkin baariin tai grillille vähän syömään. Helevetin huonon ja kalliin lihapiirakan jälkeen (kylmä kaiken lisäksi) ajattelin että nisukaffit on pakko saada vielä. No olipa muu orkesteri jo hotaissut eväänsä ja kertoi pomo että nyt mennään. Sanoin että menkää vaan mutta mä haen ne nisukaffit vielä. Kävinpä jopa kusella vielä päälle. Kiukkuista hiace kyllä starttas kun olivat viis minuuttia joutuneet odottamaan. hähähähh. Aamu neljältä mun ihan keikkaa varten purkamani setti ja vartavasten moposettiasetuksin varustetut pönttöni purettiin kotistudiolle. Että 14 ja puoli tuntia oli keikkaan mennyt aika. Satasen brutosta jää joku 80e. Upeeta, mahtavaa. Heräsin iltapäivällä kolmelta. Vaimo ruokapöydässä sanoi että älä huuda ja tytär että älä kiroile. Sanoin että johonkin mun pitää tämä paha mieli saada purkaa. Sain perheeltä luvan huutaa ja kiroilla tämä päivä mutta sitten pitäis kuulemma unohtaa. Että tämä yks päivä elämäni pahimpien nöyryytysten ja vitutuskeikkojen unohtamiseen riittäis niin huusin ja kiroilin asian teidänkin kuullen. Tämä oli sitten vihoviimeinen huttukeikka mitä mä teen. Vannon sen tässä ja nyt. Käsi sonorin tuplapedaalin laukun päällä. stana. Teille kaikille huttukeikan halajajille sanoisin että tehkää omat strategiset päätöksenne ja hinnoitelkaa ne niin ettei vituta. Pitäkää huoli että jokainen bändin jäsen on sitoutunut bändinne strategiaan. Ja uskaltakaa pyytää se mikä teille kohtuudella kuuluu. Ei nykyään kukaan osaa niitä teille kaupata. Jos et pyydä niin jäät ilman sitä minkä tilaaja olis ilomielin antanu jos olis ymmärtäny tarjota. Yks strateginen vaihtoehto noiden kolmen lisäksi on että jää suosiolla kotiin tai alkaa rokkariksi. Se on nyt mun valintani. Suomirok-coverit on poikaa ja bailuorkesterilla on raideritkin. hähähäh. Palstalla toki häiritsen teitä jatkossakin. Teinhän eka tanssikeikkani vuonna -68 että uskon mielipiteitä asioista löytyvän. Loppuun vielä että hähähää. Tuo Pula-Ahonkin kirjoituksessaan käyttämä hähätys on härmäläisen hymiö. Sitä harva ymmärtää mutta se kuvastaa Etelä-Pohjalaista mentaliteettia. Se on jonkinmoista itsetuhoista ja ahdistuksen tuomaa naurua asioille joille on vaikea mitään itse tehdä ja jotka sivullista voi hyvinkin naurattaa. Ei sitä oikein osaa kuvata. Mun kirjoittamana voitte sen ymmärtää yksinkertaisesti hymiönä. Ja nyt ku mä tälle vihoviimeiselle tanssikeikkareissulle kirjoitan loppuun että hähähähäähähähäh niin ehkä se vähän valottaa tuon hymiön taustoja. Fletarehtaa ne häjyysemmäkki! | |
![]() 21.08.2005 19:42:38 | |
Mä oon meidän bändin liideri. Mä sovin aina etukäteen ruoat ja juomat. Hääkeikoilla ei oo vielä koskaan pizzataksia tarvinnut tilata. Joskus meille ei ole samat ruoat kuin muille häävieraille. Silloin häärahvas syö seisovasta pöydästä ja meille herroille muusikoille on katettu kabinettiin parempaa, ettei rahvas tulisi kateelliseksi. "Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB | |
![]() 21.08.2005 19:53:45 | |
Mä oon meidän bändin liideri. Mä sovin aina etukäteen ruoat ja juomat. Hääkeikoilla ei oo vielä koskaan pizzataksia tarvinnut tilata. Joskus meille ei ole samat ruoat kuin muille häävieraille. Silloin häärahvas syö seisovasta pöydästä ja meille herroille muusikoille on katettu kabinettiin parempaa, ettei rahvas tulisi kateelliseksi. Molemmat taktiikat on tullut koetuksi. Tänä kesänä ei tuon apepuolen kanssa ole ollut ongelmaa. Joissain bileissä ei jaksa edes syödä kaikkea tarjottavaa, juomapuolen olen kuitenkin pitänyt balanssissa. Hinnat huomattavasti ylemmäs kuin sataseen per jätkä, vaikka olis bändi kuin iso. | |
![]() 21.08.2005 19:55:35 | |
meille herroille muusikoille on katettu kabinettiin parempaa, Arvostan sua bändin liiderinä ja tarjoan sen johdosta miitin yösijaksi lämmintä vaunua vaimon laittamine lakanoineen. Uskon että osaat arvostaa yösijaa riisumalla päällysvaatteet lakanoiden väliin mennessäsi. Kerro pikaviestillä jos otat tarjouksen vastaan. Fletarehtaa ne häjyysemmäkki! | |
![]() 21.08.2005 20:06:56 | |
-Huh. Tuota Jamin vuodatusta. Kuulin juuri, että seur. keikalle (yksityis-) on sekä b että dr vaihtunut tuuraajiin. Kysyin harjoituksista: 'Eiköhän ne taitu...' -Toivotavasti balanssi löytyy sekä juhlaväen että soittajien kesken. Tuossa Jamin tapauksessahan ei toiminut oikein mikään... | |
![]() 21.08.2005 20:09:10 | |
Tämä oli sitten vihoviimeinen huttukeikka mitä mä teen. Vannon sen tässä ja nyt. Käsi sonorin tuplapedaalin laukun päällä. stana.. No tuota, mitäs tähän nyt toteasi. Jos yrittää olla positiiinen, niin ehkä oli parempi, että viimeinen keikka aiheutti suuren vitutuksen kuin se, että se olisi ollut mitäänsanomaton yksi muiden joukossa -keikka, ilman mitään tuntemuksia. Jääpähän ainakin mieleen. Ja kenties tuossa kahdenkymmenen vuoden päästä, parin rommimukin jälkeen, sen muisteleminen jo naurattaakin. Perskele, kun humppa alkaa soida, niin johan tulee hyvä mieli. | |
![]() 21.08.2005 20:14:21 | |
Otan osaa Jami. On perseetä, kun ei ite voi vaikuttaa asioihin, jotka ton tason pändipomo on sopinu. Mulla oli viis keikkaa kolmessa päivässä. Yhessä ei ollu ruokaa, kun se oli kaupungin kustantama ulkoipmakonsertti. Muissa neljässä kohtelu oli kuninkaallista. Jos se sitä toki oli myös kaupunginkeikallakin safkaa lukuunottamatta. No oli sit hintakin ihan jotain muuta Älä saatana vanha miäs enää ittees tommosiin rakoihin laita. Nussa on vaan neljännes pohjalaista, mutta vituttaa silti sun puolestas. Pyttipanuu ja raanavesi on tumpeloita varten ei meittiä. Tai mähän kyllä juon raanavettä - jollein ruoan kans oo punaviiniä tarjolla. Mutta silti. Mitä halvemmalla menee, sen huonommille keikoille pääsee. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! | |
![]() 21.08.2005 20:41:13 | |
Jamin puolesta " osanottoni" . Kyllä nuo syö miestä silloin kun ei voi itse oikein vaikuttaa niihin. Mulla on ollut samanlaisia kokemuksia ja silloin olen alkanut viihdyttää itseäni muistelemalla hyviä vitsejä ja juttuja ja naureskelemalla itsekseni yms.Mitä siitä jos joku pitää hulluna kun nauraa itsekseen. Soittelen vaikka asteikkoja tai jotain muuta vaikka hämähämähäkkiä sinne biisien väliin mutta menen henkisesti pois siitä paikasta ja ajattelen vain sitä että kyllä tämä tästä loppuu joskus. Jos mies ei olis kekseliäämpi kuin nainen niin maailmassa juotais vähän kaljaa | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)