Aihe: "Yö, kerran unhoa annoit"
1
Tohtori Mustajärvi
05.04.2008 09:51:26
Onko tietoa onko Kari Tapio levyttänyt kyseistä kappaletta? Ainakin keikoillaan herra sitä esittää..
"MIkä sua vaivaa, onko kipuja? Ottaako päähän onko krapula?" "Tohtori touhukas tohtoroi, lauteet paukkuu ja laulusoi"
baron
05.04.2008 09:59:00

Onko tietoa onko Kari Tapio levyttänyt kyseistä kappaletta? Ainakin keikoillaan herra sitä esittää..

Varmaan kuuluisi tuonne jelppipalstalle. En tiedä muuta kuin että yksi harvoista Olavi Virran sävellyksistä.
isojussi
05.04.2008 10:49:13 (muokattu 05.04.2008 10:49:40)
Kyllähän se muutaman biisin sentään kerkis ittekin säveltää nopeella haulla selvis, että se käytti salanimiä:

Erwin Ovan
Ilmen Paul
Joki Oskari
Lehto Matti
Oskari
Rio Salvador
Ström Pauli
Vasa Kaarto
Virtanen Kaarto

ja sävelsi seuraavat biisit:

Ahkera antti
Buffalo
Elokuun ilta
Elän elämää
Ensi suru
Fazerina
Hackspett håkansson
Hölökkä polkka
Joen toisella puolella
Jää hyvästi armas
Kerroitko hänelle
Kevätvalssi
Kohtaus
Kotikoivikkotie
Lauantain toivottu jenkka
Lienen kulkuri
Lännen farmilla
Marja-maija
Menneitä muistellessa
Miksi jätit minut
Minun lauluni
Normaali heppu
Nuori ihanteeni
Punatukkaiselle tytölleni
Päivän päättyessä
Sinutko unhoittaisin
Syysillan muistoja
Sä et kyyneltä nää
Tikka tuulispää
Toivetyttöni
Tuulikannel
Vain sinulle
Yksin hämärässä
Yö kerran unhoa annoit

Eihän tossa kauheeta määrää oo levytettyyn nähden. eikä montaa niin tunnettuakaan, kuin Yö kerran unhoa annoit, jonka ola myös itse sanoitti, niin kuin myös biisit:

Ahkera antti
Balladi rakkaudesta
Broadwayn rytmi
Elokuun ilta
Espanjalainen tango
Gigolette
Jää hyvästi armas
Kauas jäänyt on synnyinmaani
Kotikoivikkotie
Kun ilta ehtii
Kuutamofoxi
Kuutamosuudelma
Lienen kulkuri
Liian nuori pariisiin
Linda
Lännen farmilla
Malaguena
Mallorcan pepita
Menneitä muistellessa
Mexicana
Minun lauluni
Nyt soita balalaikka
Oot mulle armain
Papan mambo
Poema
Päivän päättyessä
Ruusuhuone
Ruusutarha
Sinutko unhoittaisin
Sua lemmin kuin järjetön mä oisin
Sulle laulan mä hiljaa
Sä et kyyneltä nää
Tango apasianato
Tikka tuulispää
Tuhatviulua
Tuntematon tulevaisuus
Tuulikannel
Tähti ja meripoika
Uinuos lapsonen
Wilhelmina
Yksin hämärässä

Lähdelinkki:

http://www.yle.fi/aanilevysto/firs2/index.php
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Tohtori Mustajärvi
05.04.2008 11:25:34
No, kyllä minä sen tiesin, että Virtaa se tämäkin biisi oli. Nyt kiinnostaa ainoastaan Kari Tapio.
"MIkä sua vaivaa, onko kipuja? Ottaako päähän onko krapula?" "Tohtori touhukas tohtoroi, lauteet paukkuu ja laulusoi"
Qsine
05.04.2008 13:07:27

Mutta oletteko koskaan tulleet ajatelleeksi teoriaa, jonka mukaan kappale saattaa oikeasti, riviensä välistä, kertoa fellaatiosta?
"Aurinkovoide ja kengurupallo eivät sovi yhteen. Jos aiot voidella itsesi, älä tartu kengurupalloon!"
häläppääjä
05.04.2008 18:52:27

Eikö Kari Tapio oo teheny Olavi Virta-levyn ihan äsköttäin? Oonko kuullu oikeen? Tuntus että on levyttäny sillon myös tämän pelin..
WanhaWetäjä
05.04.2008 21:07:25

Eikö Kari Tapio oo teheny Olavi Virta-levyn ihan äsköttäin? Oonko kuullu oikeen? Tuntus että on levyttäny sillon myös tämän pelin..

http://www.iltalehti.fi/popstars/200803257430560_ps.shtml

Joo...eipä ole kuitenkaan tuo biisi tuolla levyllä.

http://musakauppa.aina.fi/album/Kar … B2E595-F6F6-4F9D-B6A5-9C7B297BB410/
yy kaa...mikä laatikko?
pekkajau
05.04.2008 21:48:40
Mutta oletteko koskaan tulleet ajatelleeksi teoriaa, jonka mukaan kappale saattaa oikeasti, riviensä välistä, kertoa fellaatiosta?

Ihan hyvin voi olla! Samoin helppo kuvitella U. Monosen miettineen ihan muuta sanoittaessaan:" Valkea venhoni kiitää kaukaista saartasi päin. Joutsenen lailla se liitää..."
Minä olen "hauska"!
EP
05.04.2008 22:06:11
Varmaan kuuluisi tuonne jelppipalstalle. En tiedä muuta kuin että yksi harvoista Olavi Virran sävellyksistä.

Juu ja sanoituskin!
Ilmenee saamastani kirjasta Olavi Virta: "Lauluja Elämästä ja Valkokankaalta"
..ihan mukava kirja, sisältää kertomuksia laulujen syntyhistoriasta, kuvia elokuvista, alkuperäisistä nuottijulkaisuista ym.
..nuotit tosin "toivelaulukirjamaisia", mutta ehkä tämän tapaiseen teokseen hyvinkin sopivia.
pekkajau
05.04.2008 22:17:22
Tais Ola aikoinaan kääntää Kipparikvartetin kassan tms. hämäryyttä siinä oli kun se vaihtui Eero Väreesen? Eero Väre oli kuulema aika hyvä laulunopettaja.
Minä olen "hauska"!
isojussi
06.04.2008 04:15:49

HOHO - ei oo kyllä tullu mieleen. Olisko pitäny?
AnnaH
06.04.2008 12:36:49
Kari Tapio ei ole levyttänyt tätä kappaletta, ainakaan vielä, mutta hänen keikkaohjelmistossa se kyllä on.
Qsine
06.04.2008 13:39:53

HOHO - ei oo kyllä tullu mieleen. Olisko pitäny?

Eipä oikeastaan, mutta joskus tylsien keikkojen tylsimpinä tunteina käydään keikkamappeja läpi ja etsimme ah niin viattomista sanoituksista likaisia, hyvin likaisia piilomerkityksiä. Sen verran suonette off-topicoinnin, että kaikkien aikojen suosikkimme on "Tummat silmät, ruskea tukka", joka siis on pohjimmiltaan lyriikan muotoon kaunisteltu tutkielma siitä, miten (Paula Koivuniemen upeasti tulkitsema) surullisen hahmon munahaukka himoaa etelämaalaisen gigolon suoroa.

Tämä tästä, kiitän ajastanne.
"Aurinkovoide ja kengurupallo eivät sovi yhteen. Jos aiot voidella itsesi, älä tartu kengurupalloon!"
isojussi
06.04.2008 14:11:27
Juu ja sanoituskin!
Ilmenee saamastani kirjasta Olavi Virta: "Lauluja Elämästä ja Valkokankaalta"
..ihan mukava kirja, sisältää kertomuksia laulujen syntyhistoriasta, kuvia elokuvista, alkuperäisistä nuottijulkaisuista ym.
..nuotit tosin "toivelaulukirjamaisia", mutta ehkä tämän tapaiseen teokseen hyvinkin sopivia.

Hienoa, että olet hankkinut sen kirjan - mutta luetko sää sen lisäks noita aiempia postauksia ollenkaan?
Tohtori Mustajärvi
06.04.2008 15:36:08
Kari Tapio ei ole levyttänyt tätä kappaletta, ainakaan vielä, mutta hänen keikkaohjelmistossa se kyllä on.

Kiitos Anna!!

Tätä vastausta kaipasinkin, enkä mitään muita selityksiä mitä tuossa edellä oli....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)