padaa@dadaa! 13.03.2010 19:47:18 (muokattu 13.03.2010 19:47:38) | |
---|
krk: Kuten MoreK tarkkana studiokettuna huomautti, tämä ei tietenkään vastaa oikeaa peliä konkkamikillä tallennettuna, mutta toisaalta stratocasterilla soitetuksi pidän soundia ihan kohtuullisena pastissina. Kyllä se autenttiselta kuulosti, ei voi verrata mihinkään casion kitaraimitaatioihin. Ite olen omia akkarivetoja nauhotellut isokalvoisella konkalla, ja jos strato+piezosysteemiä aitoon asiaan vertaa yksi asia mikä jää puuttumaan on kannen paukuttaminen kämmenellä :D |
MoreK 13.03.2010 20:10:15 | |
---|
krk: Kiitoksia kommenteista so far. Mun akkarimikitys: http://muusikoiden.net/artikkelit/1367 Ohhoh! Tästä jotain aiemmin lueskelin, mutta enpä olisi uskonut stratosta tommosta soundia irtoavan! Erittäin hyvä artikkeli vielä kaiken lisäksi. |
krk 13.03.2010 20:47:03 | |
---|
Illu, Grugi, LeoF, MoreK... Kiitti, emmää nyt tiedä... :) Jonkun verran olen yrittänyt vielä tutkia olisiko tossa blendauksessa (piezomallinnus + normaali strato) jotain saumaa saada etäistä jatsilootan soundia, mutta kyllä siinä aika ruuvaaminen on. Olen siis äänitellyt noita omille raidoilleen ja yrittänyt sitten saada niihin sopivan suhteen, tässä esim. WW:n sooloskabastapohjaan: http://dl.dropbox.com/u/5279424/jatsiloota%20haussa.mp3 Alkaa vaan tuntua että joku ES-175 tai miksei ihan 335 olisi ehkä sittenkin se helpompi vaihtoehto... :) Toisaalta kun olen nyt Gibsoneita koittanut niin vähän häiritsee se mensuuri, nauhat tuntuu olevan liian lähekkäin. Kai siihenkin tottuisi. "Täydellä" 25,5:lla löytyisi kyllä esim. Duesenbergiltä mielenkiintoisia pelejä, C.C tai Imperial. "Son, can you play me a memory?
I'm not really sure how it goes,
But it's sad and it's sweet and I knew it complete,
When I wore a younger man's clothes"
- Billy Joel |
MaQ 13.03.2010 20:57:49 | |
---|
|
krk 13.03.2010 21:05:01 (muokattu 13.03.2010 21:05:22) | |
---|
MaQ: ... Tämän vois kyllä asennuttaa omaankin, jahka sen straton saan ostettua :) Kyllä Teleen ja Les Pauliin löytyy myös omat mallinsa :), ja tuossa mulla oli siis lisäksi mallintava etuvahvistin Mama Bear, pelkällä piezotallalla tulee aika paljon ohkaisempi soundi. "Son, can you play me a memory?
I'm not really sure how it goes,
But it's sad and it's sweet and I knew it complete,
When I wore a younger man's clothes"
- Billy Joel |
MaQ 13.03.2010 21:25:31 | |
---|
krk: Kyllä Teleen ja Les Pauliin löytyy myös omat mallinsa :), ja tuossa mulla oli siis lisäksi mallintava etuvahvistin Mama Bear, pelkällä piezotallalla tulee aika paljon ohkaisempi soundi. Mutta kun mulla ei ole niitäkään. Senkin ainokaisen Les Paul Customin myin rahapulassa siinä vaiheesa kun soittohommat oli muka ohi... yhyy Mun X3 ssa on akkari juttuja valmiina ja ajatus on että vois vaikka toimiakin jotenkin tuon atomic putkipäätteen kans. Ainakin oikealla akkarilla vedeltynä se saundaa ihan ok. J&D llä ( strato ) suurin osa noista mun vedoista nykyään tulee. Akkaria ja ibanezin hevimpää kepukkaa on myös telineessä mutta niitä tulee hiplailtua harvemmin. Olen tuohon tosin vaihtanut viritinkoneiston, tallan ja tusQ satulan joten ihan mulle riittävä soiva peli tuo on. Aito strato on haaveissa ( pitkässä kuusessa nykyisillä rahavaroilla ) |
Zeeboo 14.03.2010 10:52:08 (muokattu 14.03.2010 10:55:36) | |
---|
MoreK: joku pikku häiriöääni kuului silloin tällöin Illu: .. joku ihme napsu tossa kuuluu välillä tahtah: Vähän välillä napsui (oisko ollut digihäikkää) Joo, keletanoja on vuodatettu näiden napsujen kanssa. Tähän tartteis nyt ammattiapua, eli kun marketti-fujitsun emoon integroitu ääni-ötökkä (?) lisäilee omiaan I/O:hon, niin mahtaisko ulkoinen usb-äänikortti olla apu? Tosin, kunhan Mac-momentille on kertynyt euroja ja rouvalle on keksitty aukottomat perusteet, niin omppukone tulee. PC:n kanssa on jo tienattu sata vuotta kiirastulta perkeleitä aina välillä apuun huutamalla. En olis mokomaa huusholliini hommannut, ellei aikanaan opintojen takia olis ollut pakko. Kaiholla ekaa kottaraispönttöä ja MAC-II:sta muistaen Mutta tosiaan, oisko tuohon napsuntappoon vinkkejä, kun köyhyyden väistymistä joutuu vielä tovin odottamaan? "Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta." |
Grugi 14.03.2010 10:57:07 (muokattu 14.03.2010 10:59:43) | |
---|
Zeeboo: Joo, keletanoja on vuodatettu näiden napsujen kanssa. Tähän tartteis nyt ammattiapua, eli kun marketti-fujitsun emoon integroitu ääni-ötökkä (?) lisäilee omiaan I/O:hon, niin mahtaisko ulkoinen usb-äänikortti olla apu? Tosin, kunhan Mac-momentille on kertynyt euroja ja rouvalle on keksitty aukottomat perusteet, niin omppukone tulee. PC:n kanssa on jo tienattu sata vuotta kiirastulta perkeleitä aina välillä apuun huutamalla. En olis mokomaa huusholliini hommannut, ellei aikanaan opintojen takia olis ollut pakko. Mutta tosiaan, oisko tuohon napsuntappoon vinkkejä, kun köyhyyden väistymistä joutuu vielä tovin odottamaan? Kyllä mä lähtisin siitä että hommataan USB-audio interface ja sitten ennen nauhottelua tapetaan kaikki turhat prosessit koneelta ettei ne turhaan kuormita konetta. Tietenkin disabloidaan se integroitu äänipiiri emolta. Nii kun kuitenkin joudut sen USB-audio interfacen Mac:iin hankkimaan niin eipä tossa sinäänsä mitään turhaa hanki. Toki vaihtoehtona on FireWire interface jos niin haluaa. SDMF |
Zeeboo 14.03.2010 11:07:38 | |
---|
Grugi: Kyllä mä lähtisin siitä että hommataan USB-audio interface ja sitten ennen nauhottelua tapetaan kaikki turhat prosessit koneelta ettei ne turhaan kuormita konetta. Tietenkin disabloidaan se integroitu äänipiiri emolta. Nii kun kuitenkin joudut sen USB-audio interfacen Mac:iin hankkimaan niin eipä tossa sinäänsä mitään turhaa hanki. Toki vaihtoehtona on FireWire interface jos niin haluaa. Kiitos tiedosta! Vielä jos annat hyvän vinkin kortin merkistä ja sen sellaisesta... Itsellä ei just ole tietoa näistä (vissiin tullut jo ilmi =D) "Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta." |
padaa@dadaa! 14.03.2010 11:25:14 | |
---|
Grugi: LeoFender Juu kiva kuulla että jotain on mennyt perille ton soittamisen opettelussa, se mitä tulee noihin laskeviin kuvioihin pitää varmasti kutinsa koska en ole niitä juurikaan treenannut saati tossa vedossa ikävä kyllä liikaa edes miettinyt.
Joo, mutta samalla kielellä/kieliparilla laskevilla kuvioilla saa kyllä tehtyä hienon kuuloisia juttuja, Jerry Garcia tästä esimerkkinä. |
Grugi 14.03.2010 11:28:33 (muokattu 14.03.2010 11:29:11) | |
---|
Zeeboo: Kiitos tiedosta! Vielä jos annat hyvän vinkin kortin merkistä ja sen sellaisesta... Itsellä ei just ole tietoa näistä (vissiin tullut jo ilmi =D) M-Audiolta löytyy sekä USB että FireWire laitteita. http://www.m-audio.com/index.php Toki noita valmistajia on muitakin mutta taitaa olla niin että paras ajurituki on M-audiolla tällä hetkellä. Katsot vaikka täältä noita vaihtoehtoja http://www.thomann.de/fi/audiointerfacet.html SDMF |
MoreK 14.03.2010 11:39:58 | |
---|
Zeeboo: Mutta tosiaan, oisko tuohon napsuntappoon vinkkejä, kun köyhyyden väistymistä joutuu vielä tovin odottamaan? Ensiapuna tarkistaisin valmistajan sivuilta löytyykö uudempia audio ajureita tolle emolle. |
MaQ 14.03.2010 11:46:52 | |
---|
Zeeboo: Mutta tosiaan, oisko tuohon napsuntappoon vinkkejä, kun köyhyyden väistymistä joutuu vielä tovin odottamaan? Testaa myös asio4all http://www.asio4all.com/ |
Grugi 14.03.2010 11:47:19 (muokattu 14.03.2010 11:48:01) | |
---|
MoreK: Ensiapuna tarkistaisin valmistajan sivuilta löytyykö uudempia audio ajureita tolle emolle. Edit: Hidas olin. Suottaapi sekin mahdollisesti auttaa mutta kun ei tolla integroidulla piirillä ole ASIO-tukea niin se jo riittää aiheuttamaan mahdollista naksuntaa kun letenssit on mitä on. Toki voi kokeilla Asio4All ajureita mutta se on sitten omalla vastuulla. http://www.asio4all.com/ SDMF |
Zeeboo 14.03.2010 12:30:36 | |
---|
Kiitos kaikille vinkeistä, ja nopeista vastauksista! Tuo napsuminen ja rutina ON tosiaan ärsyttävää. Eikä se ole pelkästään näiden omien äänitysten riesana, vaan siitä pääsee osallisksi tuubia katsoessa ja levyjä kuunnellessa. Aikaisemmin olen näihin "kumpi on paermpi" kyselyihin suhtautunut myötätuntoisella hymähdyksellä, mutta nyt on sitten itse kyseltävä samaa. Koettakkee ymmärtää... Katselin T-kaupan ilmoja, ja pari näistä kävi kiinnostamaan. Eli: M-audion Fast Track ( http://www.thomann.de/fi/maudio_fast_track.htm ) ja Lexiconin Alpha Studio ( http://www.thomann.de/fi/lexicon_alpha_studio.htm ). Varmaan molempi on parempi, mutta oisko jompikumpi vielä piirun suositeltavampi. L:ssä houkuttelee tuo merkki, siitä kun on muista vermeistä vain ynnämerkkisiä kokemuksia. Vielä yksi sellainen tietämättömyyden alleviivaava kysymys: nämähän siis pelaavat koneen audiolle yleis-I/O:na? "Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta." |
MoreK 14.03.2010 19:11:58 | |
---|
Kuha - kerrotko millä syntyi skaban 119 mainio soundi? |
Kuha 14.03.2010 19:13:48 | |
---|
MoreK: Kuha - kerrotko millä syntyi skaban 119 mainio soundi? Eipä tuossa mitään ihmeellistä ollut; Fenkun Custom Shop '60 Strato, jossa 0.11 kielisetti viritetty puolisävelaskelta alaspäin. Koko ketju: Kitara > HBE Compressor retro > Vox ToneLab (jossa omat asetukset) > Mbox. |
latuska90 14.03.2010 19:21:47 | |
---|
Kuhan veto oli kyllä todella uskomattoman upea, kun monien kehumana päätin sitä kuulostella. Mahtiveto! 8D "Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen |
MaQ 14.03.2010 19:46:16 | |
---|
Kaikki näämmä äänestäneet. Saanko etuilla ja julkasta pojot etuajassa? |
padaa@dadaa! 14.03.2010 20:06:38 | |
---|
MaQ: Kaikki näämmä äänestäneet. Saanko etuilla ja julkasta pojot etuajassa? Kannatan. Ei näissä yleensä skabaan osallistumattomat äänestä vaikka se sallittua onkin. |