Aihe: Sähkörummut
1 2 3 4 57 8 9 10 11
ÄM
19.11.2005 14:48:04

Tuossa joku selvennys yhteensopivuudesta eri aivojen kanssa:
http://www.roland.com/products/en/_ … ;FAQ=EN05-08583&dsp=1&ln=en

Yksi "parannusvaihtoehto" voisi olla myös tuollainen orkkispolkimen kanssa toimiva CY-12H (T-kaupassa 179€):
http://www.roland.com/products/en/CY-12H/

Mut jos ei ihan noin hifiksi lähde, niin pienen parannuksen saanee myös korvaamalla orkkis-haitsupädin vaikka perus 2-zone symbaalipädillä.

Eli CY-12H on ihan vaan padi?

VH-11 on kyllä aika kallis, ottaen huomioon, ettei siitä saa ihan täyttä hyötyäkään.

Mielenkiintoinen homma taulukossa oli myös, että VH-12 näyttäis olevan täysin yhteen sopiva TD-12:sta kanssa. Eli onkohan siis niin, ettei TD-20:n ja TD-12:sta haikka ominaisuuksissa ole juurikaan eroa, varsinkaan jos TD-12-settiin pukkaa ton VH-12:sta haikaksi?
HeavyMachinery
19.11.2005 15:01:26

Eli CY-12H on ihan vaan padi?

VH-11 on kyllä aika kallis, ottaen huomioon, ettei siitä saa ihan täyttä hyötyäkään.

Mielenkiintoinen homma taulukossa oli myös, että VH-12 näyttäis olevan täysin yhteen sopiva TD-12:sta kanssa. Eli onkohan siis niin, ettei TD-20:n ja TD-12:sta haikka ominaisuuksissa ole juurikaan eroa, varsinkaan jos TD-12-settiin pukkaa ton VH-12:sta haikaksi?

Joo olin kahden vaiheilla että vaihtisinko sen vh-11 vh-12 ostaessa settiä. En oikein osannut päättää ja "tyydyin" (luetaan säästin 100€) 11 malliin ja on se kyllä todella aidon tuntuinen. Suurin pettymys td-12 setissä oli virveli pädi ja basari soundit....
Minä tiedän - siis pelkään !
ÄM
19.11.2005 18:22:46

Joo olin kahden vaiheilla että vaihtisinko sen vh-11 vh-12 ostaessa settiä. En oikein osannut päättää ja "tyydyin" (luetaan säästin 100€) 11 malliin ja on se kyllä todella aidon tuntuinen. Suurin pettymys td-12 setissä oli virveli pädi ja basari soundit....

Joo niinhän ne noissa demoissa sanoo, että jos silmät kiinni vetää, ei eroa VH-12 VH-11 välillä huomaa.

Mikäs siinä snarepadissa kusee?
HeavyMachinery
19.11.2005 18:27:04 (muokattu 19.11.2005 18:27:20)

Joo niinhän ne noissa demoissa sanoo, että jos silmät kiinni vetää, ei eroa VH-12 VH-11 välillä huomaa.

Mikäs siinä snarepadissa kusee?

Koko lähinnä sais olla sen 12" vähintään Tilasin rolandin omat pietsot ja rupean askertelemaan 14" padiä....
HeavyManDrummer
19.11.2005 19:15:12 (muokattu 19.11.2005 19:22:36)
Jahas tämähän aihe poikikin vastauksia :) Joo mitäs mieltä ootte Jammun sähkis seteistä? Kuulemma parempia ku roland. mutta makuasioita nämä. Koitin jammun sitä ihan perus halpaa settiä niin se oli jo ihan mukavan tuntoista mutta eihän se akustisia päihitä. Pitää nyt kattoa sittne ku tulee ajankohtaiseksi muutto jos tulee niin vois rueta todenteolla miettimään sähkissettiä. Voi olla kuitenkin että tulee kohta hankittua tai sitten ei...

YAMAHA DTXPressIII Special Version
http://www.thomann.de/prodbilder/yamaha_dtxpress_s_pimx_135900.jpg

Tuollasta ajattelin että vois laittaa...
Pikku-Mikkola.
LumPus
19.11.2005 19:23:20
Jahas tämähän aihe poikikin vastauksia :) Joo mitäs mieltä ootte Jammun sähkis seteistä? Kuulemma parempia ku roland. mutta makuasioita nämä. Koitin jammun sitä ihan perus halpaa settiä niin se oli jo ihan mukavan tuntoista mutta eihän se akustisia päihitä. Pitää nyt kattoa sittne ku tulee ajankohtaiseksi muutto jos tulee niin vois rueta todenteolla miettimään sähkissettiä. Voi olla kuitenkin että tulee kohta hankittua tai sitten ei...

yleinen mielipide A/B testeissä on ollut että roland pesee sekä saundiltaan että tuntumaltaan.

makuasioita, sano..
Ei tästä hyvä tule, tämä on jo.
HeavyManDrummer
19.11.2005 19:26:47
yleinen mielipide A/B testeissä on ollut että roland pesee sekä saundiltaan että tuntumaltaan.

makuasioita, sano..

Niinhän ne on, Mutta mitä nämä triggerit on ku niistä en kyllä ole vielä tajunnu mitään?
Pikku-Mikkola.
ÄM
19.11.2005 19:36:13

YAMAHA DTXPressIII Special Version

Mullahan on tämmönen ihme customsetti, jossa on Rollen TD6 aivo ja Yammun räkki ja padit (snare 12" oikealla kalvolla, jonka vaihdoin verkkokalvoon). Oon ollu tyytyväinen, koska aivo on täyttänyt odotukset ja Yammun padin tuntuu jotenkin kivemmilta, kuin Rolandin. Ainut suuri heikkous on haikka. Joten tänä päivänä jos olisin hankintaa tekemässä olis toi DTXPress III vakavassa harkinnassa, juuri ton haikan takia. Sitä aivoa pitäis vaan tutkia tarkasti, että mikä on aivojaan. TD6 on todella selkeä ja helppo käyttöinen.
ÄM
19.11.2005 19:38:43 (muokattu 19.11.2005 19:39:37)

Niinhän ne on, Mutta mitä nämä triggerit on ku niistä en kyllä ole vielä tajunnu mitään?

Triggeri poimii iskun esim akustisesta rummusta ja kertoo sen singnaalina aivolle. Vähän kuin mikki, mutta ei aisti esim taajuuksia ym., ainoastaan iskun ja sen voimakkuuden. Eli niillä voi vaikka trigata koko akustisen setin, saadakseen soundit tulemaan rumpumodulista, joko pelkästään, tai mausteeksi mikkisoundien lisäksi.
LumPus
19.11.2005 20:03:45
Triggeri poimii iskun esim akustisesta rummusta ja kertoo sen singnaalina aivolle. Vähän kuin mikki, mutta ei aisti esim taajuuksia ym., ainoastaan iskun ja sen voimakkuuden. Eli niillä voi vaikka trigata koko akustisen setin, saadakseen soundit tulemaan rumpumodulista, joko pelkästään, tai mausteeksi mikkisoundien lisäksi.

juuri näin, eli triggeri antaa saundin sijasta vaan sähköimpulssin, jonka moduli muuttaa saundiksi. aistii siis lyöntivoimakkuuden, kanavan ja joissain tapauksissa lyönnin pituuden.
HeavyManDrummer
20.11.2005 14:01:38
Kiitoksia tiedosta. Joo kyllä mä ainakin jammun pädeistä tykkäsin aivosta sitten en mene sanomaan mitään... Mutta voi sitten olla eri asia pidemmän päälle. Kattoo nyt.
Pikku-Mikkola.
Moso
24.11.2005 21:41:41
Mä vihaan sähkö-rumpuja.. :P Niillä on niin epätodellista soittaa ja ei tuu samaa tuntumaa ku akustisista! :D
wavelength
24.11.2005 22:16:27 (muokattu 24.11.2005 22:16:49)

Niillä on niin epätodellista soittaa ja ei tuu samaa tuntumaa ku akustisista!

Ehkä se johtuu siitä, että ne ovat juurikin sähkörumpuja. Eipä saa sähköpostistakaan samoja viboja kuin perinteisestä paperille kirjoitetusta... Silti on molemmille käyttöä.
Pimeässä on parempi hiihtää.
LumPus
24.11.2005 23:26:00
Mä vihaan sähkö-rumpuja.. :P Niillä on niin epätodellista soittaa ja ei tuu samaa tuntumaa ku akustisista! :D

mä vihaan sähkökitaroita. niisseioo yhtään aito akustinen saundi, ne pitäs kieltää lailla kokonaan ja kaikki jotka on niihin koskaan koskenu pitäs sulattaa tervapadassa hitaasti. kukaan ei saa olla erimieltä, koska tää on totuus.

=)
rm_wispila
25.11.2005 09:02:08
Tuntumakin on vain sellainen tottumis/tunnepuolen juttu. Itse soittelen alakerrassa ikivanhoilla rolandin 8-kulmaisilla kumilätkillä. Ihmeekseni olen huomannut ilmiön, että erilaisilla soundeilla "muuttuu" lätkien tuntumakin...

Olenko siis lahoamassa yläpäästä vai mikä siinä on, kun vaihtaa pehmeän puuvirppasoundin johonkin etniseen perkkasoundiin, niin pehmeän kumilätkän sijaan tuntuu kuin löisi tiiliseinään... ja kaikki tämä siis vain soundista tulevan mielikuvan syytä.

Jotenkin siis tuo kaali "korjaa" tuntoaistia äänikuvan vuoksi...
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
HeavyMachinery
25.11.2005 12:37:44

Tuntumakin on vain sellainen tottumis/tunnepuolen juttu. Itse soittelen alakerrassa ikivanhoilla rolandin 8-kulmaisilla kumilätkillä. Ihmeekseni olen huomannut ilmiön, että erilaisilla soundeilla "muuttuu" lätkien tuntumakin...

Olenko siis lahoamassa yläpäästä vai mikä siinä on, kun vaihtaa pehmeän puuvirppasoundin johonkin etniseen perkkasoundiin, niin pehmeän kumilätkän sijaan tuntuu kuin löisi tiiliseinään... ja kaikki tämä siis vain soundista tulevan mielikuvan syytä.

Jotenkin siis tuo kaali "korjaa" tuntoaistia äänikuvan vuoksi...

Toi on niin tuttua. Nyt kun on alkanut saamaan soundit kohdalleen niin tuntuu tatsikin paljon paremmalta.
ÄM
25.11.2005 13:23:59

Toi on niin tuttua. Nyt kun on alkanut saamaan soundit kohdalleen niin tuntuu tatsikin paljon paremmalta.

Pitää paikkansa. Kun soundi vastaa tuntumaa, niin tatsi tuntuu jotenkin luonnollisemmalta. Joilain soundeilla on jotenkin tosi vaikee soittaa.

Tänään on luvassa källi bändikavereille: On pikku veto, joten hoidan sähkörummuilla. Vika hidas lienee "You might need somebody", jonka soitin valmiiksi TD-6:n muistiin. Pistän sieltä tulemaan, ja hyökkään rumpujen takaa hakemaan jotain isotissistä tanssimaan. Sitten taivuttelen siinä bändin edessä, niin kyllä jätkiä vituttaa.
rm_wispila
25.11.2005 13:39:26
...harmi kun dm-5:ssa ei ole tuota sequa lainkaan. Nyt ymmärrän sen tarpeen paremmin...
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
waukku
01.12.2005 14:16:19
Miksei TD6? Perussetti joka skaalautuu mukavasti erilaisiin tarpeisiin. TD12 on jo 2,5 kertaa kutosta kalliimpi. Jos sitä harkitsee, kannattaa jo tutustua suoraan myös TD-20:seen (jos homma ei oo rahasta kiinni).

TD6KV on hyvä setti ja maksaa aikalailla saman verran kuin pelkkkä TD12 aivo.

Olen omistanut td-6 noin vuoden, yhden biisin olen äänittänyt, soitan ehkä kerran kuussa. Pointti tässä on nyt se että en ole yamahoita testannu, mut mun td-6set
on ainakin suolesta, triggerin herkkyys vaihtelee pädeittäin, vaikka periaatteessa
samoja pädejä. ei poimi kaikkea ellet opi lyömään monotonisen kovaa jokaisella iskulla. todella perseestä, kun fiilistelet ja haitsu jättääki sillontällön poimimatta iskun.
itseni ainakin se vehje on saanut ajoittain raivon partaalle. ja oma moka oli myös se,
että ostin ne koska ei ollut enää paikkaa akustisille, joten noilla treenauksen jälkeen
akustisilla soitto on aivan kauheeta, (ei sillä tavoin että ikävöi sähkiksiä, vaan toivoo ettei sähkiksiin olisi koskaan koskenutkaan) sähkiksillä saa esim. vääristyneen kuvan oman rollin soittonopeudesta, koska pädit vaan antaa niin paljon reboundia, verrattuna esim. akustiseeen tomiin, ellet sitä sit aivan falsettiin viritä. mutta tämä on vain minun mielipide. neuvoisin säästämään sen tonnin lisää ja ostamaan td-8 setin. siinä on kaikki pädit meshejä. paitsi siis pellit ja haitsu.
How can it mean anything to me if I really don't feel anything at all?
south_of_heaven
01.12.2005 20:52:39
mun td-6set on ainakin suolesta, triggerin herkkyys vaihtelee pädeittäin, vaikka periaatteessa
samoja pädejä.

herkkyyttä voi säätää. Lue manuaali.
ilmoitti South_of_Heaven
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)