Bobana 03.12.2009 23:04:59 | |
---|
mukis: Mun mielestä musiikki nimenomaan pitää laittaa järjestykseen - subjektiivisesti. Jokainen näin myös toimii omassa mielessään. Vai voisiko joku kyetä kuuntelemaan musiikkia täysin luokittelematta ja arvottamatta? Kyseisellä herralla oli terve ja ennakkoluuluton suhtautuminen musiikkiin . Sellaista minä arvostan. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
Bobana 03.12.2009 23:10:12 | |
---|
hansakemanelius: Hupsista mikä väittämä. Junttilan :) puolelta yleensä tuollaiset väittämät tulevat...... Anteeksi. Tämä ei ollut sinua vastaan vaan tunnekuohussa tuli lauottua... : ) Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
south_of_heaven 04.12.2009 03:28:06 (muokattu 04.12.2009 03:32:09) | |
---|
moderndrummer88: Ihan omilla puheillasi annoit ymmärtää, että et tunnu olevan kärryillä mistä puhut. Kun sanoin, että junnujazzarit ovat nörttejä? Kuten sanoin, olen pari tavannut (joskin vain pari) ja heitto olikin sillä mielellä heitetty, että otetaanpas nyt sitä ryönää niskaan kun sitä kerran saa... Ei mulla tässä mitään henkilökohtaista ollut ketään vastaan. Jotenkin sitten pikkuhiljaa koko hevihomma alkoi tuntua puurouttavalta, teki mieli soittaa kevyempää musaa... Mulla on muuten tämä sama juttu, mutta ei kuitenkaan tee mieli metallin soittamista lopettaa. Joku vähän dynaamisempi rokkikama, jossa pääsis ghosteja vetelemään niin että ne kuuluu jonnekin, ois jees. Yleensä soitossani pyrin niihin, mutta eihän ne sieltä jytkeen alta kuulu. en tosiaankaan ollut mikään jazzin ystävä kun sain ekaa kertaa käteen Kind Of Bluen, En minäkään, mutta kummasti aukesi sitten juurikin tuon teoksen avulla. Ei ole haitaksi kenellekään. :) ...koska on nyt on silmät avautunu ja poistunu juuri ne vaalenapunaiset -hevilasit silmiltä ja huomannu miten paljon sitä onkaan paskaa musaa kuunnellu, vain lähinnä sen nimissä, että se on heviä ja siksi sitä tulee kuunnella. Ymmärtänet kuitenkin, etteivät kaikki toimi tällä mentaliteetilla? Olen esimerkiksi itse nykyään äärimmäisen valikoiva kuuntelemani metallimusiikin suhteen. Eihän mikään musiikki ole hyvää, jos sitä pitää kuunnella sen takia että nyt vaan täytyy. Etkö juuri tässä itsekkin nyt sitten todennu, että hevi on "valtavirtaa" ja ennemminkin sääntö kuin poikkeus puhumalla tosta "normaalitilanteesta"...? Viittasin silläkin kommentilla ikääsi, mutta paskan väliä, piti päästellä silloin höyryjä ulos, nyt kaikki on kunnossa:) rokrok. Tuli muuten mieleen eräs omakohtainen jaettu keikkakokemus erään nimeltämainitsemattoman jazz-bändin kanssa. On siitä jo aikaa, mutta oltiin tuttavuussuhteiden kautta saatu sovittua keikka Järvenpään Svengiin. Kyseessä oli yksityistilaisuus, jolla oli tarkoitus juhlistaa jotakin asiaa. Kuultiin jo aiemmin, että meidän jälkeemme lavalla soittaa suurinpiirtein samanikäisten jazz-bändi. Olin junalla matkalla Järvenpäähän tekemään soundcheckiä kun loppumatkasta totesin ko. bändin seisovan aika lähellä itseäni junassa. En ollut bändin identiteetistä satavarma, ennenkuin satuin kuulemaan palan keskustelua: "Hei kävittekste muute netis kuuntelee sitä hevibändii joka tuol soittaa nyt samal keikal? Vittu mitä paskaa! Ihan karseet shittii!" Tässä vaiheessa repesin, mutta jokseenkin huomaamattomasti. Sitten juna tulikin Järvenpäähän, ja siinä vaiheessa kun bändi alkoi etsiä oikeaa suuntaa, kysyin että olettehan tämä bändi joka tälle keikalle oli tulossa. Sanoivat että juu, ja mä sanoin perään että miepä olen sen paskan bändin rumpali! Aika punaseks veti se bändin jäsen joka oli aiemmin tuonut ilmi vahvat mielipiteensä meidän bändin musasta:D Mutta ei siinä mitään, heitettiin ylävitoset ja vaihettiin nimet ja sen jälkeen oli hyvä fiilis kaikilla. Kehuivat jopa mun soittoa keikan jälkeen, vaikka olivat soittajina mun silmissä jo ihan toisessa kastissa kuin meikäläinen... Life in plastic, it's fantastic! |
Olly 04.12.2009 03:43:16 | |
---|
Suora istunta... http://www.youtube.com/watch?v=vKYGa8A9Fog vai jäykkä etukeno... http://www.youtube.com/watch?v=mko3nMG5zVg vai takakeno? http://www.youtube.com/watch?v=ei7RpgnEjx8 Asento ei muuten liene ratkaisu, mutta voisin kuvitella, että etupainoinen asento kokemattomalle (mä) voi tehdä basarin polkaisun väärään aikaan. "No mutta mulla oli paino menemässä jo siihen suuntaan, ei voinut keskeyttää." Toki näillä herroilla on jo aivan eri tavalla mielessä mitä tapahtuu missäkin osassa biisiä, ja filleihin on varaversiot. Jokaista arvostan rumpalina, jokainen täyttää mielestäni sen paikan, mitä kyseinen musiikki vaatii rumpalilta. Due to lack of interest, tomorrow has been cancelled. |
hansakemanelius 04.12.2009 08:24:08 | |
---|
Bobana: Anteeksi. Tämä ei ollut sinua vastaan vaan tunnekuohussa tuli lauottua... : ) Hym-hym-hymiöitä potenssiin kaksi :) :) Njema problema! Twistkompilla pärjää pitkälle... |
moderndrummer88 04.12.2009 10:22:20 (muokattu 04.12.2009 10:36:42) | |
---|
south_of_heaven: Viittasin silläkin kommentilla ikääsi, mutta paskan väliä, piti päästellä silloin höyryjä ulos, nyt kaikki on kunnossa:) rokrok. Ymmärsin. Eli aivan kuten sanoit, tämän ikäisen jannun pitäisi vielä tässä vaiheessa soittaa heviä, jotta se olisi kuin kaikki muutkin(=valtavirtaa)? "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
mukis 04.12.2009 11:28:21 | |
---|
Bobana: Kyseisellä herralla oli terve ja ennakkoluuluton suhtautuminen musiikkiin . Sellaista minä arvostan. Tarkennus siihen mun luokittelukommenttiin: yritin siis tarkoittaa sitä, että jokainen luultavasti luokittelee kaiken kuulemansa musiikin joka tapauksessa. Itselläni se kietoutuu jonnekin kolmen luokan vaiheille jotenkin tähän tapaan: a) Hei, täähän on hyvän kuuloista, lisää tätä, b) neutraali suhtautuminen, ei innosta, mutta ei ärsytäkään ja c) Hyi helvetti, paskaa. Autoillessa asia konkretisoituu mitä selvimmin. Mulla on radiosssa kuusi pikavalintanappulaa eri radiokanaville. Olen tallettanut peruskanavia novaa, rockia, groovea ym. Aina, jos kanavalta kuuluu kategorian c musaa painan välittömästi toista nappia, b-tapauksessa harkitsen ainakin hetken aikaa ja tapauksessa a lisään volaa. |
hansakemanelius 04.12.2009 12:01:57 | |
---|
mukis: Tarkennus siihen mun luokittelukommenttiin: yritin siis tarkoittaa sitä, että jokainen luultavasti luokittelee kaiken kuulemansa musiikin joka tapauksessa. Itselläni se kietoutuu jonnekin kolmen luokan vaiheille jotenkin tähän tapaan: a) Hei, täähän on hyvän kuuloista, lisää tätä, b) neutraali suhtautuminen, ei innosta, mutta ei ärsytäkään ja c) Hyi helvetti, paskaa. Autoillessa asia konkretisoituu mitä selvimmin. Mulla on radiosssa kuusi pikavalintanappulaa eri radiokanaville. Olen tallettanut peruskanavia novaa, rockia, groovea ym. Aina, jos kanavalta kuuluu kategorian c musaa painan välittömästi toista nappia, b-tapauksessa harkitsen ainakin hetken aikaa ja tapauksessa a lisään volaa. Tuo pitää yleisesti paikkansa. Joidenkin radiotutkimusten mukaan viisi sekuntia väärää musaa riittää kanavan vaihtamiseen. Twistkompilla pärjää pitkälle... |
Nolte 04.12.2009 12:20:49 | |
---|
mukis: Tarkennus siihen mun luokittelukommenttiin: yritin siis tarkoittaa sitä, että jokainen luultavasti luokittelee kaiken kuulemansa musiikin joka tapauksessa. Kyllä ilman muuta, enemmän tai vähemmän. Tässä säikeessä vaan jotkut haluavat pistää musiikkityylejä jonkinlaiseen kummalliseen absoluuttiseen arvojärjestykseen. Voihan niinkin toki ajatella esim. vaikkapa siltä pohjalta, että koska jazz oli ensin, niin se on arvokkampaa, kuin metalli. Onhan tuo tavallaan loogista, mutta kun sillä ei ole mitään merkitystä sille musiikin kuuntelijalle, joka tykkää jostakin tietystä musasta. Ei se tuollaisen "tiedon" takia lakkaa tykkäämästä siitä, mistä tykkää. Voi myös toki yrittää selittää "tyhmälle", että miksi sen suosikkimusa on kakkaa ja joku toinen hienoa. Onnea matkaan. Tulokset tuskin ovat yleisesti ottaen kovin mairittelevia. :) Itselläni se kietoutuu jonnekin kolmen luokan vaiheille jotenkin tähän tapaan: a) Hei, täähän on hyvän kuuloista, lisää tätä, b) neutraali suhtautuminen, ei innosta, mutta ei ärsytäkään ja c) Hyi helvetti, paskaa. Noin se suunnilleen menee minullakin. Tätä en allekirjoita! |
Bobana 04.12.2009 13:05:34 | |
---|
No mutta mitäpä mieltä ovat herrat tästä: http://www.myspace.com/doubleanalfistfuck Tää alkaa olla jo sellasta koputusta että menee meikältäkin yli. Mutta soitannollisesti jannut kyllä osaavat noin niinkun genrelähtöisesti. Muuten taitaa olla aikalailla... ööö... ääripäätä. Veikkaan että se tai ne muoti-ilmiöt ovat näitä ääripään juttuja. Mutta perus metalli ei häviä enää mihinkään. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
hansakemanelius 04.12.2009 15:25:18 | |
---|
Bobana: No mutta mitäpä mieltä ovat herrat tästä: http://www.myspace.com/doubleanalfistfuck Tää alkaa olla jo sellasta koputusta että menee meikältäkin yli. Mutta soitannollisesti jannut kyllä osaavat noin niinkun genrelähtöisesti. Muuten taitaa olla aikalailla... ööö... ääripäätä. Veikkaan että se tai ne muoti-ilmiöt ovat näitä ääripään juttuja. Mutta perus metalli ei häviä enää mihinkään. Hyvin valittu bändin nimi. Ei tarvitse lähettää promoja radiokanaville..... Twistkompilla pärjää pitkälle... |
Lucky 7 04.12.2009 15:36:37 | |
---|
Äiti ei oo vissiin paijannu näitä poikia. Se mitä ei muista, ei pidäkään muistaa. |
Kailis 04.12.2009 16:18:38 | |
---|
Lucky 7: Äiti ei oo vissiin paijannu näitä poikia. Ehkä sen laulajan äiti on tuossa kuvassa, mene ja tiedä... |
south_of_heaven 04.12.2009 17:35:14 (muokattu 04.12.2009 17:35:30) | |
---|
moderndrummer88: Ymmärsin. Eli aivan kuten sanoit, tämän ikäisen jannun pitäisi vielä tässä vaiheessa soittaa heviä, jotta se olisi kuin kaikki muutkin(=valtavirtaa)? Tässä vaiheessa täytyy alkaa oikein miettimään, mitä on 'valtavirtahevi'... ei kai se suinkaan ole sitä, mitä kaikki hevibändit soittaa? joka tapauksessa, multa meni sun ja omat pointit viheltäen ohi, kuin kompillinen ripulia. nou hätä. Life in plastic, it's fantastic! |
south_of_heaven 04.12.2009 17:36:24 | |
---|
Life in plastic, it's fantastic! |
arse 04.12.2009 19:13:25 | |
---|
Bobana: No mutta mitäpä mieltä ovat herrat tästä: http://www.myspace.com/doubleanalfistfuck Tää alkaa olla jo sellasta koputusta että menee meikältäkin yli. Mutta soitannollisesti jannut kyllä osaavat noin niinkun genrelähtöisesti. Muuten taitaa olla aikalailla... ööö... ääripäätä. Veikkaan että se tai ne muoti-ilmiöt ovat näitä ääripään juttuja. Mutta perus metalli ei häviä enää mihinkään. Huumorihommaahan tuo, mutta mä arvostan huolellisesti laadittua läppää. Erityisesti, jos noin överiksi heitetään, olisi aika kornia jos soittopuoli olisi jotenkin sinne päin. Tiukkaa soittoa kuitenkin, ja musisoinnin riemu on ihan parasta, vaikka lopputuloksena olisi mitä ripulia. My style is to follow the rhythm with snare (right hand) (free hand use for sure), left foot on both hi-hat and bass almost always which realistically by it self adds another layer or number (Hihat 1 bass drum 2), or rhythm lol! |
Bobana 04.12.2009 22:53:32 | |
---|
arse: Huumorihommaahan tuo, mutta mä arvostan huolellisesti laadittua läppää. Erityisesti, jos noin överiksi heitetään, olisi aika kornia jos soittopuoli olisi jotenkin sinne päin. Tiukkaa soittoa kuitenkin, ja musisoinnin riemu on ihan parasta, vaikka lopputuloksena olisi mitä ripulia. Niin. Olin myös samaa mieltä aiemmin että soittajia ovat. Toisaalta kun taas rupesin penkomaan (virhe) noiden "kavereita" niin kyllä siinä huumori katosi aika äkkiä... On niitä joka junaan juu... Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
Bobana 05.12.2009 01:08:11 (muokattu 05.12.2009 01:11:54) | |
---|
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
Bobana 05.12.2009 02:23:41 | |
---|
Yksinpuhelua...? No, miten vaan. Tämä on jo kultti eikä sitä voi pyyhkiä enää millään pois: http://www.youtube.com/watch?v=HfnWfvdtxc8&feature=related Ei varmaan kannata enää miettiä sitä että millon toi metalli häviäis vaan kannattaa miettiä että kuinka sen kanssa tulee toimeen. (Bob 1:3, 8_) Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
south_of_heaven 05.12.2009 14:48:37 | |
---|
Bobana: http://www.youtube.com/watch?v=YzOF9w8kG-c Tuossa sedille classista. En kyllä ymmärrä metallin soittajanakaan miksi vitussa pitää hutkia noin kovaa noita peltejä. Noinko niistä tulee hyvä soundi? oli kyllä aika röllin näköisiä tyyppejä:D vaikka kitaristit taitavia kyllä. Life in plastic, it's fantastic! |