markkuliini 12.02.2009 01:29:55 (muokattu 12.02.2009 01:50:50) | |
---|
Siis fakta on edelleen se että kapulan "syyt" täytyy mennä suoraan ja itse aloitan sen syynin tietenkin tipistä aloittaen. Kyä näin on! Musakaupassa joskus katsovat kieroon kun tsekkaan joka parin minkä ostan. Tarkistan siis syyt ja pyöreyden ja painonkin vielä mieleiseksi. Joskin Regalin lakatuissa ei paljoa kieroihin törmää. Mutta kun järjellä ajattelee, niin vaikuttaahan tuo syiden suunta ihan ratkaisevasti kestävyyteen. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
sahkuifk 12.02.2009 01:33:59 | |
---|
Jos kapulan paksussa päässä ei näy puun syitä min. 4 niin silloin voi jo epäillä että on sorvattu ulommista vuosikasvuista eli höttöö puulajista riippumatta. Nää olis mukava tarkastaa mutta ei niitä aina pääse syynäämään. Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen. |
Bobana 12.02.2009 01:59:36 | |
---|
Kyä näin on! Musakaupassa joskus katsovat kieroon kun tsekkaan joka parin minkä ostan. Tarkistan siis syyt ja pyöreyden ja painonkin vielä mieleiseksi. Joskin Regalin lakatuissa ei paljoa kieroihin törmää. Mutta kun järjellä ajattelee, niin vaikuttaahan tuo syiden suunta ihan ratkaisevasti kestävyyteen. JA, myös kannattaa tsekata sen vuosikasvun paksuus, eli tipppiin täytyy mahtua 6-8 "syytä" (2B 5B) vähintään jotta kestää rideen pinguttelua. HEI ! Tää on kuluttajan suojaa jummankauta. Paskat tehtaalle takasin! Oppivathan ettei kaikki risut mene läpi... Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
Kailis 12.02.2009 02:32:50 | |
---|
Itse olen tsekannut niin kauan kuin muistan juuri nuo 4 asiaa; Syiden suunta ja suoruus, vuosikasvuston paksuus, kepin suoruus ja paino. -80 luvun lopulla ostin halvalla Paisteen keppejä Töölössä Mechelininkadulla sijaitsevasta liikkeestä. Niissä oli aika paljon vaihtelua, mutta tsekkaamalla sai hyvät kepit halvalla. Nyt tulee jenkeistä sokkona, mutta aika hyvin Vic Firthillä on homma ollut hanskassa. |
ultra 12.02.2009 14:51:17 | |
---|
Olipa lähikaupasta tsekkiläisvalmistajan hickoryt loppu joten olin pakotettu hankkimaan niitä valkopyökkisiä. Alkoi muuten silppu lentää. Vajaassa viikossa pistin puntillisen palasiksi. Viikonlopun keikalla meinas vähän jännittää, kun kahden ekan biisin jälkeen jäljellä oli jotain viis ehjää. Riittivät kuin ihmeen kautta. Ja ne siis napsui poikki ihan mistä sattui - ihan sama miten soitti. Taitaa tulla muutaman syrjähyppyvuoden jälkeen paluu Pro Markeihin. Regal Tipin 8A:t on myös pitänyt testata jo ajat sitten.. |
Bobana 12.02.2009 16:36:41 | |
---|
Olipa lähikaupasta tsekkiläisvalmistajan hickoryt loppu joten olin pakotettu hankkimaan niitä valkopyökkisiä. Alkoi muuten silppu lentää. Vajaassa viikossa pistin puntillisen palasiksi. Viikonlopun keikalla meinas vähän jännittää, kun kahden ekan biisin jälkeen jäljellä oli jotain viis ehjää. Riittivät kuin ihmeen kautta. Ja ne siis napsui poikki ihan mistä sattui - ihan sama miten soitti. Taitaa tulla muutaman syrjähyppyvuoden jälkeen paluu Pro Markeihin. Regal Tipin 8A:t on myös pitänyt testata jo ajat sitten.. Oikeaa puhetta. ProMarkit ei petä. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
wavelength 12.02.2009 16:41:45 | |
---|
Olipa lähikaupasta tsekkiläisvalmistajan hickoryt loppu joten olin pakotettu hankkimaan niitä valkopyökkisiä. Alkoi muuten silppu lentää. Vajaassa viikossa pistin puntillisen palasiksi. Ostin ilmeisesti saman tsekkiläisvalmistajan hikkorikapuloita hieman isomman satsin. Kotona huomasin, että kapuloiden soinnin sävelkorkeuksissa oli enimmillään heittoa kvartin verran. Täytynee vaihtaa sitten kapulaparia biisin sävellajin mukaan... En tiedä mistä puhun.
Myytävänä 18" Masterwork Custom China |
Ruutikallo 13.02.2009 11:05:46 | |
---|
kapuloiden soinnin sävelkorkeuksissa oli enimmillään heittoa kvartin verran. Tämä on seikka johon kiinnitän aina huomiota kapuloita ostaessa. Em. tarkiastusten lisäksi. eihän sitä aina hyvällä musaliikeessä katsota, kun nappaa esim. 5-paria kapuloita testiin ja sitten vekslataan ja venklataan. Vaikka miten olisi präntätty pahviin pitch paired, niin kyllä minä ne useimmiten joudun sekoittamaan paketeistaan. Ok, olkoon hieman pikkumaista joidenkin mielestä, eikä se joka musalajissa ole nokonuukaa. Mutta esim. pikkurumpuetydeissä se sävelkorkeus korostuu. -H- [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
http://www.facebook.com/home.php?ref=home#/group.php?gid=50572131265 |
Kailis 13.02.2009 17:36:50 (muokattu 13.02.2009 17:38:04) | |
---|
Vaikka miten olisi präntätty pahviin pitch paired Noiden sekoittamisen kanssa olisin tarkkana, ihan vaan siksi että myyjät ei tosiaan diggaa. Eikä ihme. Eri asia jos ostat 5 paria ja sekoitat ne miten haluat, mutta jos otat kepin sieltä ja toisen täältä, ei niistä ota enää kukaan tolkkua. |
hollmi-5 13.02.2009 19:36:39 | |
---|
Tämä on seikka johon kiinnitän aina huomiota kapuloita ostaessa. Em. tarkiastusten lisäksi. eihän sitä aina hyvällä musaliikeessä katsota, kun nappaa esim. 5-paria kapuloita testiin ja sitten vekslataan ja venklataan. Vaikka miten olisi präntätty pahviin pitch paired, niin kyllä minä ne useimmiten joudun sekoittamaan paketeistaan. Ok, olkoon hieman pikkumaista joidenkin mielestä, eikä se joka musalajissa ole nokonuukaa. Mutta esim. pikkurumpuetydeissä se sävelkorkeus korostuu. -H- Nysvänysvä ;-) Meitsi ostaa kapuloita laatikoittain, jos ei pelaa tai on yhtään käyrä, niin pois vain. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Bobana 14.02.2009 00:17:30 | |
---|
Nysvänysvä ;-) Meitsi ostaa kapuloita laatikoittain, jos ei pelaa tai on yhtään käyrä, niin pois vain. Ei oo meitillä varaa kun ne kustantaa toistakymppiä/pari. Siis oikeet tikut eli P-Markit. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
Ruutikallo 14.02.2009 11:52:22 | |
---|
Eri asia jos ostat 5 paria ja sekoitat ne miten haluat Harvemmin tulee yhtä-kahta paria kerralla ostettua. Esim. VF:n SD1 General jota käytän pädihommissa, piti ostaa 3-paria jotta löytyi yksi lähes matched pair. =) Onse nysvänysvä.. Välillä. Toki niitä tulee ostettua myös sokkona "säkkikaupalla", niistä sitten muljilemaan. (hmm, ristiriidassa edellisen kirjoitukseni kanssa) -H- [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
http://www.facebook.com/home.php?ref=home#/group.php?gid=50572131265 |
Bobana 14.02.2009 12:02:59 | |
---|
Harvemmin tulee yhtä-kahta paria kerralla ostettua. Esim. VF:n SD1 General jota käytän pädihommissa, piti ostaa 3-paria jotta löytyi yksi lähes matched pair. =) Mä ostan aina 100€ jollonka saa aika mukavat alennukset eli kauppiaan mielialasta riippuen 12-13 paria. Tosin on joutunut jättämään sen valkkaamisen vähemmälle. Viime satsi oli ainakin ihan kelvollinen. Yks on mennyt vasta poikki ettei ole kulunut loppuun tai tipit räjähtäneet. Nyt on enää 2 paria jäljellä eli ei hullummin. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
grooveman 14.02.2009 14:43:20 (muokattu 14.02.2009 14:44:38) | |
---|
Itse ostan myös aina sen tukkupaketin eli 12 paria kerralla hyvällä alennuksella. Merkki on Vic Firth ja tyytyväinen laatuun olen ollut, suoria keppejä tekevät. Tosin en oo vertaillu sävelkorkeuksia tai tsekannut syiden määrää tai suuntaa. On siis todennäköistä että oon vetäny huonoilla kepeillä huomaamatta mitään. Voi hitto, nyt alko ottamaan päähän. "rumpali jolla on huono taimi, on yksinkertaisesti vain huono rumpali."-S.Kuoppamäki |
Kailis 16.02.2009 14:07:26 | |
---|
Joo, tsekkaas noi jutskat niin johan alkaa tsebaa katkeilemaan =) |