Aihe: Rudimentit
1 2 3
Ruutikallo
26.01.2009 11:31:43
Turhamaisuuttani treenaan aina peilin edessä....

Erittäin hyöllinen tapa. Suosittelen kaikille.

Aika tehokkaaksi rudimentiksi olen havainnut 3/4 doublestroke rollin joka alkaa flamilla. Tarkennettuna: lRRLLRR, rLLRRLL, siis jatkuvana doublena lisättynä flamilla.

Jaloilla voi pohjalle napata vaikka valssiostinaation.

-H-
"Bilemetallijeejeemättö!!!" -IJarro-
Epämuusikko
26.01.2009 13:06:35
Erittäin hyöllinen tapa. Suosittelen kaikille.

Täällä sama. Kapulaotettaan ja soittoasentoaan on hyvä kokovartalopeilillä kontrolloida. Eikä sitten mitään kaksimielisyyksiä.
R.I.P Oksanen
xtrainer80
26.01.2009 13:34:19 (muokattu 26.01.2009 13:35:19)
Omalla kohdallani peilistä oli heti konkreettista hyötyä, kun huomasin että pidän oikeaa kättä ylempänä (liian ylhäällä). Tämä aiheutti jännitystä ja kipua yläselkään, ja kivun takia oli pakko pitää taukoja. Käden laskeminen poisti kivun käytännössä kokonaan. Onneksi huomasin ennen kuin mitään pahempaa jumia pääsi syntymään.

E: muokkasin kirjoitusasua
Ruutikallo
27.01.2009 10:57:58
.....soittoasentoaan on hyvä kokovartalopeilillä kontrolloida. Eikä sitten mitään kaksimielisyyksiä.

On syytä tarkkailla myös selän suoruutta sekä hartiaseudun rentoutta.
Itellä oli aikanaan runsaasti selkävaivoja, johtuen jakkarasta.
Kiikkuva/keinuva istuin aiheutti jatkuvaa jännitystä selkään.
Sitä myöden hermopinteitä ja nikamalukkoja.

Hieroja, hermoratahieroja sekä niksauttaja olivat lähes viikkottain ohjelmassa.
Sittemmin sijoitin satulamalliseen ja muotoiltuun jakkaraan, joka "pakottaa"
istumaan suorassa. --> Ongelmat poistuivat.

Ainoa vaiva on vasemman lapaluun takaa menevä hermoratarykelmä, joka tuppaa jumittamaan sillointällöin.

-H-
"Bilemetallijeejeemättö!!!" -IJarro-
hartza
29.01.2009 10:27:11

Tulihan noita silloin neljä ensimmäistä vuotta nakuteltua, kun opettaja niistä aina jankkasi ja jokainen tunti niillä aloitettiin. Olihan se kapulan hallinta ihan jotain toista silloin neljännen vuoden aikana :P ...valitettavasti kiinnostus rumpujen soittoon lopahti joiksikin ajoiksi, ja nyt pitemmän tauon jälkeen puolisentoista vuotta aktiivisemmin soittaneena kaduttaa ja todella paljon, miksi piti hylätä se rudimenttien nakuttelu. Alkuun pääseminen tuon pitkän tauon jälkeen oli yhtä tuskaa, tuntui kuin ei olisi koskaan soittanutkaan mitään kapulaharjoituksia. Vasta kuukausien nakuttelun jälkeen alkoi palautumaan tatsi soittoon.

Tuleehan näitä taukoja tietenkin vielä nykyäänkin, kun ei vain yksinkertaisesti huvita soittaa. Onneksi se ei sentään aivan kokonaan ole hävinnyt käsistä, vaan muutamien päivien jälkeen alkaa aina taas sujua. Suosittelen siis ehdottomasti soittamaan päivittäin, ihan vaikka OVOO VOVV:tä jos ei muuta jaksa, 5 - 10 minuuttia kahdesti päivässä kuten Ostos-TV:n kuntolaitteilla konsanaan. Näin omat opettajani neuvoivat aikoinaan, ja hyväksi olen kokenut. :)

Vielä tuosta stanssista, itsellä tuli opettajien avulla ruodon ja hartioiden asento kuntoon, mutta jostain syystä vasemman käden kapulaotteessa olleen "häikän" huomasin itse vasta vähän aikaa sitten. Onneksi ei ole mistään vakavasta virheestä kyse, mutta häikkäsi se kuitenkin siinä määrin, että iskut tuppasivat varsinkin hitaammilla temmoilla laahaamaan. Mistä lie johtunut, mutta otettuani vähän mallia oikean käden otteesta alkoi soitto taas sujumaan - ainakin vähän tarkemmin, jos ei nyt ihan atomikellon tasolle pääsekään. :P
Kärsin kroonisesta motivaatiokrampista.
Humppapoliisi
19.02.2009 21:57:01

Tuli ostettua erään Peter Magadinin opus "The complete drumset rudiments". Tarkoitus oli saada ideoita rudimenttien käyttöön. Tuli jopa cd mukana. Voi pojat ku pistin sen soimaan. EI SAATANA. Kuka tekee opaskirjan ja vielä nauhottaa cd:n jos ei ite pysy taimissa! Hirveetä sohlaamista ku ukkeli kiilaa paradiddlessä ja muissa rudimenteissa. Meni vähän maku. Ja usko treenivihkosiin.
-
markkuliini
20.02.2009 00:15:41

Tuli ostettua erään Peter Magadinin opus "The complete drumset rudiments". Tarkoitus oli saada ideoita rudimenttien käyttöön. Tuli jopa cd mukana. Voi pojat ku pistin sen soimaan. EI SAATANA. Kuka tekee opaskirjan ja vielä nauhottaa cd:n jos ei ite pysy taimissa! Hirveetä sohlaamista ku ukkeli kiilaa paradiddlessä ja muissa rudimenteissa. Meni vähän maku. Ja usko treenivihkosiin.

Mä joskus tsekkalilin samaisen kaverin polyrytmi-kirjaa, ja ihan sama fiilis tuli. Epämääräistä sohlaamista oli sekin cd täynnä- Noissa opaskirjoissa on vähän sama meininki kuin muissakin kirjoissa. Ei se, että joku kirja julkaistaan, ole mikään laadun tae. Eli ei kannata ostaa sikaa säkissä. Ei kai sulla musiikkiinkin menen usko jos kuulet huonon biisin radiosta? :P

Mutta tokihan se harmittaa jos tuntuu että tuli tehtyä huono ostos. Ehkä ne itse treenit on kuitenkin käyttökelpoisia?
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
Humppapoliisi
20.02.2009 09:50:11

Ei se, että joku kirja julkaistaan, ole mikään laadun tae. Eli ei kannata ostaa sikaa säkissä.
...
Mutta tokihan se harmittaa jos tuntuu että tuli tehtyä huono ostos. Ehkä ne itse treenit on kuitenkin käyttökelpoisia?

Jotenkin kuitenkin aina kuvitellut ettei sitä nyt ihan mitä tahansa myydä. Mutta tulipa taas opittua jotain uutta. :) Kieltämättä meni maku myös noihin itse harjoituksiin. Mutta ehkä joka päivä avaan sen vihkosen ja kattelen niitä läpi. Sitä kun rupeaa miettimään että jos tämä kaveri on harjoitellut näitä ja harjoittelun tulos on se mitä cd:llä on, niin ei siinä kovin kova motivaatio ole niitä harjoitella.
-
Epämuusikko
20.02.2009 13:42:01
Monen kirjan mukana tulleet cd:t on paikoitellen melkoista röytöä. Ei ole "practice what you preach" kaikille mennyt perille. mm. Ilolla huomasin että esim. Gavin Harrison soitti ekan kirjansa jonkun viiteen menevän subdivision päin honkia. Ihmisiä ne on nekin.
Kesy animaali.
wavelength
20.02.2009 14:33:20 (muokattu 20.02.2009 14:33:32)

Ilolla huomasin että esim. Gavin Harrison soitti ekan kirjansa jonkun viiteen menevän subdivision päin honkia.

Itse asiassa kyseessä oli rytminen illuusio, joka kuuluukin soittaa päin ittua.
En tiedä mistä puhun. Myytävänä 18" Masterwork Custom China
Epämuusikko
20.02.2009 23:24:28 (muokattu 20.02.2009 23:25:31)
Itse asiassa kyseessä oli rytminen illuusio, joka kuuluukin soittaa päin ittua.

Ai niin prkl.

:)

Kyllä pääsi itselläkin pari tuntia sitten muutama illuusio. Ihan tahaton jopa. Menin itsekin hämilleni. "Loin" uuden ykkösen, muut ottivat sen omakseen. Vituttaahan tuo, selvinpäin nussiminen. Eiku.
Kesy animaali.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)