Kailis 21.10.2014 21:38:11 (muokattu 21.10.2014 21:41:47) | |
---|
Nykäsellekin maksetaan ihan helvetisti. Siis Matille. Ei tää nyt aukea... Mä veikkaan että jos noi kundit jatkaa niin sun ikäisenä vetää Pataässät summuut vaikka päällään seisten. Välillä tahtoo unohtaa että sä tosiaan myös opetat junnuja. Ja se mitä epis sanoi, ei Lipsaset sais vetää yhtään esim. AC/DC:tä jos kyse olisi asenteesta. TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
Juhani_t 21.10.2014 21:41:28 | |
---|
hollmi-5: Ace of Spadesin soittaminen ei ole se juttu. Osaan minäkin kaikilla biisin soittimilla sen soittaa (ja laulaa). Alkuperäisessä 90% on asennetta. Poikien vedossa keskityttiin tekniseen suoritukseen. Ei se huono ollut, mutta kappaleen idea on ihan jossain muualla. "Ihan ok" -tasoisia Motörhead-covereita tekevät nimekkäätkin pumput. Joku metalliliiga yms. Yhteinen tekijä näille kaikille on että keskitytään tekniseen suoritukseen. Siihen tosiaan Motörheadissa annettiin ehkä se 10% ja se 90% meininki/asenne on eräs vaikeimpia asioita kopioida autenttisesti. Teknisestihän ko. pumppu ei ole mitenkään kovin korkealla tasolla, eikä näin ansaitse aitojen muusikoiden hyväksyntää tai ihastelua. Me amatöörit osataan ottaa tässäkin vähän rennommin eikä äänenpaino kiristy foorumeillakaan. "Mikä midi? Levysoitinliitinhän tämä on." |
Epämuusikko 21.10.2014 21:43:01 (muokattu 21.10.2014 21:44:13) | |
---|
Enpä jaksa lähteä rahasta enkä Motörheadin syvimmästä olemuksesta tappelemaan. Tamaxen veto oli kova. Tunkkinne pitäkää. Välillä tahtoo unohtaa että sä tosiaan myös opetat junnuja. Shots fired! "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Juhani_t 21.10.2014 21:45:25 | |
---|
Epämuusikko: Tunkkinne pitäkää.
Veto oli kova. Tästä olen samaa mieltä. Tosin tunkista sanoisin näin keskellä työviikkoa: "Nostolaitteen omistussuhde pysyköön muuttumattomana" "Mikä midi? Levysoitinliitinhän tämä on." |
Kailis 21.10.2014 21:46:21 | |
---|
Mä en MISSÄÄN nimessä halua dissata hollmia. Ihmettelen vaan nuivaa asennetta kun nuoret kollit ihan ilmiselvästi ovat onnistuneet. Mutta joo. TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
Vallu-Veke 21.10.2014 22:04:36 | |
---|
Kailis: Nykäsellekin maksetaan ihan helvetisti. Siis Matille. Ei tää nyt aukea... Mikseipä mestarille maksettais? http://www.youtube.com/watch?v=8X_UTiVv1FUAitoa tulkintaa. Juu no kyllä nuo tama-veljekset soittaa minusta erittäin hyvin ja asenteella. |
Tama-x- 21.10.2014 23:08:56 | |
---|
Strumbali: Tarkennetaan, niin soitat sen alkuperäisen biisin päälle koko ajan? En soita alkuperäisen päälle. Metronomin kanssa soitan, ja siitä toivon että ei ala täälä ns. ''paskamyrsky'' sillä mun veikkauksen mukaan aivan helvetin harva soittaa ilman metronomia ns.''studiossa'', vaikka eihän tuota nyt studioksi voi luokitella mutta äänitykseksi luokitellaan. Ja sehän myös tiedetään että Motörheadin musiikissa on asenne sääntönumero 1. Ja siinä mielessä olen Hollmin kanssa samaa mieltä että videossa olisi pitänyt olla enemmän asennetta kuin soitantaa :D |
Tankero 21.10.2014 23:17:54 | |
---|
Epämuusikko: Meillä molemmilla tulee tuo heittämällä täyteen. Mihin ajattelit seuraavaksi vedota? Ja mitä väliä noilla liksoilla oli tässä yhteydessä? Ainakin yhteensä tulee ja komppia muustakin. Humppajyrä |
jazzmies 21.10.2014 23:40:58 | |
---|
Epämuusikko: Ja mitä väliä noilla liksoilla oli tässä yhteydessä? Jos kokeneena ja aikuisena tekee paljon ei-liiton-liksa-keikkoja, kyseessä on yleensä luultavimmin omaa musiikkia tekevä poppoo. Ja se on taiteen uusiutumisen ydin. Eli Hollmin jutussa ei ole mitään järkeä suhteessa mihinkään, paitsi siihen, että jos kokematon ja aikuinen ja tekee ei-liiton-liksa-keikkoja, niin voiko olla parempaa harrastusta?!? "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
tomboarmageddon 22.10.2014 00:42:58 | |
---|
Tama-x-: En soita alkuperäisen päälle. Metronomin kanssa soitan, ja siitä toivon että ei ala täälä ns. ''paskamyrsky'' sillä mun veikkauksen mukaan aivan helvetin harva soittaa ilman metronomia ns.''studiossa'', vaikka eihän tuota nyt studioksi voi luokitella mutta äänitykseksi luokitellaan. Ja sehän myös tiedetään että Motörheadin musiikissa on asenne sääntönumero 1. Ja siinä mielessä olen Hollmin kanssa samaa mieltä että videossa olisi pitänyt olla enemmän asennetta kuin soitantaa :D Hyvin rullaai klikin päälle soitto. Se on monesti ja monille vaikeeta saada toimimaan. Mullakin meinaa väkisellä tulla semmonen raskassoutunen meininki jos klikin kaa vetää... |
Kailis 22.10.2014 00:50:28 | |
---|
Erityispropsit 1:11 fillistä! TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
Tama-x- 22.10.2014 02:55:51 | |
---|
Kailis: Erityispropsit 1:11 fillistä! Kiitokset, tahto olla vähän vaikia filli meikäläiselle, mutta kyllä sen tonne väliin sai mahtumaan silti :D |
tiukkapipo 22.10.2014 04:29:17 | |
---|
Hyvin Tama-x veti soittokaverinsa kanssa kahteen mieheen klassikon talteen, kannattaa tallentaa nuoruuden soitot hyvin. Yllättävän monen viisikymppisen tulee koottua uudelleen kasaan teiniajan bändejä nostalgiamielessä, ja sitten harmitellaan kun vanhat tallenteet ovat hukkuneet. (Ja voin kertoa - aika kuluu yllättävän nopeasti. Mutta ei sitä kannata nyt miettiä, vaan nyt kannattaa soittaa lisää ja monenlaista musiikkia - ja nauttia soittamisesta.) Asiasta toiseen (tulipahan nyt nyt jostain keskustelusta vain mieleen.) Minusta alkaa tuntua että rock-musiikki tulee kuolemaan - tai oikeastaan se tulee ilmiönä muuttumaan, institutionalisoituakseen valtion rahoittamaksi korkeakulttuuriksi jossa kuitenkin varotaan korkeakulttuurin leimaa kuin ruttoa. Rock-musiikki muuttuu eräänlaiseksi uudeksi klassiseksi musiikiksi, jota kuuluu esittää erilaisten genreperinteiden mukaisesti traditionaalisissa paikoissa. Genrepoliisit käyvät tutkimassa että rock-klubit ovat perinteikkään epäsiistit jne muuten hommassa ei ole oikeaa asennetta ja taidenautinto on pilalla. Yleisön pitää olla pukeutunut rokuvaatteisiin, ja kampauksen tulee olla tyylinmukainen jos meinaa kehdata rock-keikalle mennä. Ja Kiina tulee jyräämään. Aluksi arvostelijat moittivat kiinalaisten asennetta, vaatetusta ja soittoa ulkokohtaiseksi ja konemaiseksi. Mutta kun aikaa kuluu, niin sitten tulee se miljoonas soittaja kavereineen, joilla roikkuvat avainketjut täysin oikeaoppisesti, asennetta ilmaistaan traditionmukaisesti ja osataan tietenkin soittaa ilmiömäisen hyvin. (Kaikki ovat varmaan seuranneet millaista porukkaa klassisten soittokilpailujen finaaleissa nykypäivänä on.) En ole katsonut tuosta kuin pätkiä, mutta - se on jo alkanut. http://youtu.be/CgJCX8EDiVM?t=5m18s |
hollmi-5 22.10.2014 07:29:01 | |
---|
Kailis: Ja se mitä epis sanoi, ei Lipsaset sais vetää yhtään esim. AC/DC:tä jos kyse olisi asenteesta. Lipsaset ei vedä AC/DC-vetoja. Siihen hommaan on VV/TV. Lipsaset on yhtä keikkaa varten perustettu bändi. Siinä bändissä puolet ei osanneet alussa edes soittaa. Silti jokainen keikka poiki uusia ja 16 vuotta on hurhatanut. En todellakaan kuuntele sitä musaa, mitä tehdään. Tuossa bändissä vaan on niin kertakaikkisen mukavat tyypit, että mukana olen ollut. Teen tuota hommaa kuitenkin sillä asenteella, että jokaisen biisin pitää toimia kaikin puolin tai sitä ei soiteta. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Speedy 22.10.2014 08:04:12 | |
---|
hollmi-5: En todellakaan kuuntele sitä musaa, mitä tehdään. Miksi? Virhe! Tyhjä tai liian hämmentynyt kirjoitus! Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
Strumbali 22.10.2014 09:06:06 (muokattu 22.10.2014 09:09:45) | |
---|
Tama-x-: En soita alkuperäisen päälle. Metronomin kanssa soitan, ja siitä toivon että ei ala täälä ns. ''paskamyrsky'' sillä mun veikkauksen mukaan aivan helvetin harva soittaa ilman metronomia ns.''studiossa'', vaikka eihän tuota nyt studioksi voi luokitella mutta äänitykseksi luokitellaan. Ja sehän myös tiedetään että Motörheadin musiikissa on asenne sääntönumero 1. Ja siinä mielessä olen Hollmin kanssa samaa mieltä että videossa olisi pitänyt olla enemmän asennetta kuin soitantaa :D No sitten se oli jo aikamoinen suoritus, jos vedit ensin ulkomuistista rummut ja sen päälle loput....ei siitä metronomista mitään myrskyä tule. Sitä paitti sun soitto on parantunut rumpujen osalta. Vähän katsoin vaan sitä haikkajalan käyttöä, että oli hitusen semmoista tamppaamista yhessä kohassa. :) Edit. ainiin eiku siellähän on tosiaan kaks heeboa eri instrumenteissa. :) Rock Rock! |
wavelength 22.10.2014 09:15:05 | |
---|
Speedy: Miksi? Miksi putkimies ei kuuntele vapaa-ajallaan vessanpöntön lorinaa? |
Speedy 22.10.2014 09:53:48 (muokattu 22.10.2014 09:55:04) | |
---|
wavelength: Miksi putkimies ei kuuntele vapaa-ajallaan vessanpöntön lorinaa? Ainiin, eihän putkimiehellä ole edes pönttöä, riuku toisella puolella pihaa ja vesi kannetaan kaivosta toiselta puolelta pihaa.. Olinpas minä tyhmä kun en sitä muistanut..:) No vakavasti ottaen, siksi se ei sitä kuuntele, koska sitä kiinnostaa se sen verran että se korjaa sen.. Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
Vallu-Veke 22.10.2014 13:12:40 | |
---|
wavelength: Miksi putkimies ei kuuntele vapaa-ajallaan vessanpöntön lorinaa? Naapurin sähkömies kävi korjaamassa pöntön, niin lorinat loppus? |
Kailis 22.10.2014 14:28:05 | |
---|
Ja suutarin lapsilla ei oo kenkiä... TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |