Speedy 18.11.2012 04:08:53 | |
---|
Olli: Ei taida olla tää rumpujen soitto ihan sun alaa. Kannattaa koittaa vaikka karaookkea Jos tuo on oikeasti soitettu nuotista (ja vieläpä oikein, eikä "muka" oikein) niin ei tuo huono suoritus ole.. Eihän tuossa nyt mitään kovin vaikeaa ole, jos nuita on soittanut.. Mutta veikkaan että aika monelta m.nettiläiseltä jäisi tekemättä, jos tuosta nuotti iskettäisi eteen..=I Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
wavelength 18.11.2012 11:12:45 (muokattu 21.11.2012 20:47:11) | |
---|
x . |
Strumbali 18.11.2012 11:33:37 | |
---|
Speedy: Jos tuo on oikeasti soitettu nuotista (ja vieläpä oikein, eikä "muka" oikein) niin ei tuo huono suoritus ole.. Eihän tuossa nyt mitään kovin vaikeaa ole, jos nuita on soittanut.. Mutta veikkaan että aika monelta m.nettiläiseltä jäisi tekemättä, jos tuosta nuotti iskettäisi eteen..=I Niin, mietin sitä, että onko statistilla taustalla joku pulssi, eli polkeeko tahtia jalalla lattiaan tms. metronomi? se auttais vähän hahmottamaan sitä hommaa.. ja tahtilaji... 1,2,3,4... Mä en sanonu, että sä sanoit! |
moderndrummer88 18.11.2012 12:08:46 | |
---|
Strumbali: Niin, mietin sitä, että onko statistilla taustalla joku pulssi, eli polkeeko tahtia jalalla lattiaan tms. metronomi? se auttais vähän hahmottamaan sitä hommaa.. ja tahtilaji... 1,2,3,4... Kyllähän tosta aika selvästi kuulee 4/4-tahtilajin, tempo välillä heiluu hieman, mutta suurimmaksi osaksi kyllä menee ihan selkeässä timessä |
Strumbali 18.11.2012 16:12:12 | |
---|
moderndrummer88: Kyllähän tosta aika selvästi kuulee 4/4-tahtilajin, tempo välillä heiluu hieman, mutta suurimmaksi osaksi kyllä menee ihan selkeässä timessä Näinhän se minustakin oli, kun kuuntelin. Mä en sanonu, että sä sanoit! |
statistiÖ 18.11.2012 19:50:13 (muokattu 18.11.2012 21:45:12) | |
---|
moderndrummer88: Kyllähän tosta aika selvästi kuulee 4/4-tahtilajin, tempo välillä heiluu hieman, mutta suurimmaksi osaksi kyllä menee ihan selkeässä timessä Soon 3/4. Metronomilla menty. Aika on kohdillaan tai elää paikoin tarkoituksella. Kone mä en tietenkään ole. Speedy: ei tuo huono suoritus ole.. Eihän tuossa nyt mitään kovin vaikeaa ole, jos nuita on soittanut.. Mutta veikkaan että aika monelta m.nettiläiseltä jäisi tekemättä, jos tuosta nuotti iskettäisi eteen..=I Kiitos mielenkiintoisesta analyysistä! jk. Tarkemmin ajatellen, mitä "nuita on soittanut"? Ei tuota ole kukaan muu soittanut. Tottahan siellä tietysti tuttuja "rakennuspalikoita" on. moderndrummer88: No tämähän tuli puskista, ottaisitko kuvan nuoteista ja laita tänne kiitos! Ei taida olla tapana julkaista? Ei kukaan muukaan? RLRR LRLR RLRR LRLR |
moderndrummer88 18.11.2012 20:11:50 | |
---|
statistiÖ: Soon 3/4. Metronomilla menty. Aika on kohdillaan tai elää paikoin tarkoituksella. Kone mä en tietenkään ole. ! No tämähän tuli puskista, ottaisitko kuvan nuoteista ja laita tänne kiitos! |
Aryokal 19.11.2012 15:48:41 | |
---|
|
-Dr.DW- 19.11.2012 23:04:40 | |
---|
rage against the machine! |
moderndrummer88 19.11.2012 23:15:27 (muokattu 19.11.2012 23:16:12) | |
---|
statistiÖ: Ei taida olla tapana julkaista? Ei kukaan muukaan? Onko tuo ihan nuoteista olevaa kamaa jota soitat? Voit laittaa sähköpostilla mulle sen pikkurumpuetydin/harjoituksen, haluaisin mielellään nähdä minkälaista käppyrää siellä kartalla on, jos kerta mennään 3/4-maailmassa. Sähköpostiosoite löytyy jäsenkuvauksesta. |
lkx 20.11.2012 00:31:31 (muokattu 20.11.2012 00:39:37) | |
---|
Velli: Tuossa omasta mielestäni paras biisi juuri julkaistulta Bajo Ceron levyltä, jossa lätkin kannuja: Mielenkiintoista matskua. Hienosti vedetty! Ja tuo Aryokalin näyte oli myös varsin mallikasta soittoa. Hienosti rakennettuja juttuja rumpuosastolla. Soitamme huonosti, mutta kovaa ja koko ajan. |
Speedy 20.11.2012 01:09:08 | |
---|
moderndrummer88: haluaisin mielellään nähdä minkälaista käppyrää siellä kartalla on, jos kerta mennään 3/4-maailmassa. Sähköpostiosoite löytyy jäsenkuvauksesta. Ei kai tuossa mitään sen ihmeempää ole kun 4/4 tahdissakaan, ihan selkeesti vois mennä 3/4, tai 5/4, tai mikä vaan 1/4:aan pohjautuva, toki myös 1/8:aan.. Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
statistiÖ 20.11.2012 01:19:04 (muokattu 20.11.2012 15:57:36) | |
---|
moderndrummer88: pikkurumpuetydin/harjoituksen, haluaisin mielellään nähdä minkälaista käppyrää siellä kartalla on, jos kerta mennään 3/4-maailmassa. Siis kiitos kiinnostuksesta, periaatteessa voisin lähettää. Ei se ole harjoitus, eikä varmaan etydikään (?). Itse olen nuottivihkoon sen kirjoitellut. Kaksi kertaa soitin saman kolme viivastollista nuotteja ja 3/4-tahtiin. Onko tässä jotain uskomatonta? Speedy: Ei kai tuossa mitään sen ihmeempää ole kun 4/4 tahdissakaan, ihan selkeesti vois mennä 3/4, tai 5/4, tai mikä vaan 1/4:aan pohjautuva, toki myös 1/8:aan.. Ei ole ihmeempää. Paitsi mun mielestä on erihenkinen 3/4-tahdilla kuin 4/4. Saisihan siitä 4/4, kun siirtää tahtiviivoja ja (arvaan) nuottien määrää (tai aika-arvoa) vähän muuttaa. Ei kerkeä tarkastaa nyt. jk. 1/4-nuotti pitää lisätä, pikaisesti laskettu. Pitääpä testata, miltä kuulostaa kyseinen uusi luomus vrt. 3/4-tahtiversioon. jk2. Nuotinnoksen kääntö 4/4-tahtiin osoittaa mun laskeneen pikaisesti väärin ja Speedyn olevan (tuolla myöhemmin) oikeassa, yksi 1/4-nuotti tippuu pois. Ihan erinäköinen tuli pläjäyksestä. I RLRR LRLR RLRR LRLR I Jos ei soi hiljaa, soi kovaa I |
Epämuusikko 20.11.2012 09:22:25 | |
---|
statistiÖ: Siis kiitos kiinnostuksesta, periaatteessa voisin lähettää. Ei se ole harjoitus, eikä varmaan etydikään (?). Itse olen nuottivihkoon sen kirjoitellut. Kaksi kertaa soitin saman kolme viivastollista nuotteja ja 3/4-tahtiin. Onko tässä jotain uskomatonta? Tavallaan ei, mutta tavallaan joo. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Kefiiri 20.11.2012 09:34:48 (muokattu 20.11.2012 09:44:33) | |
---|
Epämuusikko: Tavallaan ei, mutta tavallaan joo. Hitsi tuota Epämuusikon viisastelua, vaikka asia juuri noin onkin. Aika harva täällä keksii itse noita harjoituksia, ja siksikin olisi kiva nähdä ihan tuo nuottikuva. Pelkän kuuntelun perusteella en rajallisine transkriptiotaitoineni oikein osaa hahmottaa miltä Statistin esitys nuotteina näyttäisi. Minäkin ajattelin homman menevän 4/4 tahtilajissa, vissiin siksi kun alkuun tulee neljä saman mittaista kopautusta. Eikös nuo nuotit omiin kuviin voisi laittaa. Muut eivät ole laittaneet omia kuvioitaan näkösälle varmaankin pitkälti siitä syystä, ettei ole mitä laittaa. |
moderndrummer88 20.11.2012 09:44:08 | |
---|
Speedy: Ei kai tuossa mitään sen ihmeempää ole kun 4/4 tahdissakaan, ihan selkeesti vois mennä 3/4, tai 5/4, tai mikä vaan 1/4:aan pohjautuva, toki myös 1/8:aan.. Kun mun mielestä tossa merkkaillaan niin nätisti 4/4-maailmaa, tokihan se voi kulkea vaikka 3/4-tahtilajissakin, ykkösen paikka vaan alkaa hämärtyä, eihän siinä mitään väärää tietenkään ole. Mihin tahtilajiin itse ton speedy kirjoittaisit jos lähtisit transkriptiota tekemään, jos sulla ei ois tota informaatiota, että "mennään 3/4"? Minä ainakin kuulen sen 4/4 |
Kefiiri 20.11.2012 09:52:14 (muokattu 20.11.2012 10:06:23) | |
---|
Teoriassa homma voisi kai alkaa kohotahdillakin, vai mikä semmoisen tahdin nimi on, kun sävelmä ikään kuin alkaa tauolla, jota kuitenkaan ei ole merkitty? Näin ei kuitenkaan liene. |
Speedy 20.11.2012 10:40:40 | |
---|
moderndrummer88: Kun mun mielestä tossa merkkaillaan niin nätisti 4/4-maailmaa, tokihan se voi kulkea vaikka 3/4-tahtilajissakin, ykkösen paikka vaan alkaa hämärtyä, eihän siinä mitään väärää tietenkään ole. Mihin tahtilajiin itse ton speedy kirjoittaisit jos lähtisit transkriptiota tekemään, jos sulla ei ois tota informaatiota, että "mennään 3/4"? Minä ainakin kuulen sen 4/4 Varmaan 4/4 ihan siitä olettamuksesta, että se on helpompi.. Tein tuossa aamuvoimisteluksi siitä transkription molempiin tahtilajeihin.. Kyllä tuo menee 3/4, koska iskuja on liikaa 4/4 tahtiin yhden 1/4 nuotin verran (tai kertausta ei voi tehdä ja hyppäyttää "melodian" neljäsosan verran eteenpäin). Teoriassa molemmissa tahtilajeissa ihan järkeviä tahdin mittaisia fraaseja kyllä.. Statistin omaa nuotinnosta odotellessa, en laita tätä julkiseen jakeluun.. Mutta kyllä hän jollain tavalla on kartalla, kun kaksi kertaahan tuo menee läpi.. tosin yksi virhe kertauksessa on =) Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
markkuliini 20.11.2012 11:25:42 | |
---|
On teillä harrastukset... Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Speedy 20.11.2012 11:29:00 (muokattu 20.11.2012 11:30:15) | |
---|
markkuliini: On teillä harrastukset... Joo, kyllä mulla tää musiikki on myös harrastus, jos se olisi vain työtä, siitä tulisi myös työtä, eli tylsää..=I Joka tapauksessa, eikö täällä ole ideana että analysoidaan toisten ääninäytteitä soitostaan? Rakentavassa hengessä, eikä tapella, joidenkin mielestä ehkä valitettavasti.. En nyt muista kenen soittoa viimeksi olisi yhtä intensitiivisesti tutkittu. Minusta se on vain hyvä asia, sillä kaikki oppii jotain.. toivottavasti.. Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |