Aihe: Vapaamielistä keskustelua rumpujen soittamisesta II?
1 2 3 4 553 54 55 56 57244 245 246 247 248
EJ84
18.10.2011 11:17:20

passe: http://www.drummerworld.com/drummers/Freddie_Gruber.html

Kevyet mullat Freddielle.

Jokainen vuorollaan. Mielikuvieni perusteella rumpumaailma on jälleen menettänyt yhden suurimmista opettajista Chapinin ja Morellon jälkeen. :(
"If we are ignorant about a phenomenon, that is a fact about our state of mind, not a fact about the phenomenon itself."
Ruutikallo
21.10.2011 19:08:11
Laitetaanpa välillä treenaamiseen liittyvää turinointia.

Sattumalta kehitin tänään uuden syncopation-treenin. No sen "uutuudesta" en voi olla varma, mutta itselle se on uusi ja osoittautui melko haastavaksikin

Vas.jalka polkee 1/4-osia haitsuun, vasemman käden soittaessa 1/8-osa triolia snareen ja oik.käsi rideen shufflen viimeisen 1/8-osan.
Eli vas.jalka ja oik.käsi muodostaa shufflen, vas.käsi tasaisen triolin ja sitten bassarilla Syncopation-melodiaa.

Suosittelen kokeilemaan. Joskaan tuon käyttö normiaaleissa työympäristöissä on vähän kyseenalaista, mutta kiva juttu testata.
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
markkuliini
21.10.2011 19:24:56

henydrum: Laitetaanpa välillä treenaamiseen liittyvää turinointia.

Sattumalta kehitin tänään uuden syncopation-treenin. No sen "uutuudesta" en voi olla varma, mutta itselle se on uusi ja osoittautui melko haastavaksikin

Vas.jalka polkee 1/4-osia haitsuun, vasemman käden soittaessa 1/8-osa triolia snareen ja oik.käsi rideen shufflen viimeisen 1/8-osan.
Eli vas.jalka ja oik.käsi muodostaa shufflen, vas.käsi tasaisen triolin ja sitten bassarilla Syncopation-melodiaa.

Suosittelen kokeilemaan. Joskaan tuon käyttö normiaaleissa työympäristöissä on vähän kyseenalaista, mutta kiva juttu testata.

Hmmm... Ettei tää olis vaan treeni treenin takia...?
Mun mielestä jokainen syncopation tms.independence-treeni pitäis pystyä perustelemaan. Muuten näihin hukkuu, ja tulee treenattua ihan turhia asioita.
Mikä tän treenin perustelu on?
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
moderndrummer88
21.10.2011 19:37:06
markkuliini: Hmmm... Ettei tää olis vaan treeni treenin takia...?
Mun mielestä jokainen syncopation tms.independence-treeni pitäis pystyä perustelemaan. Muuten näihin hukkuu, ja tulee treenattua ihan turhia asioita.
Mikä tän treenin perustelu on?

No jos ei nyt muuta, niin ainakin pikaisesti mietittynä tuo kehittää basarin kolmimuunteisen fraseerauksen tarkkuutta.

Carlockillahan oli vähän samantapainen treeni DVD:llänsä, jossa virppa soitti tosin tasaisia 16. osia.
rintapek
21.10.2011 19:55:35

Mjaa... mä ny en o mikään oikee runpali, mut tos eilen reeniksellä tuli harrastettua noit organoleptisiä kokeiluja. Kun mä pääsääntöisesti soitan noit sähköpannuja, niin siin ny oikeesti o mitn väliä mikä on missäkin, niin kokeiluluontoisesti laitoin hihat- padin tyhjälle kakkostomin paikalle ihan riden viereen.

Tuli muuten välittömästi tosi kotoinen olo ja kauhee ihmetys siitä, et miks mä en o älynny tehdä tätä aiemmin. Tarttee vissiin akkareihinkin ryhtyä funtsimaan kaapelihaikkaa.
One kind of music only - the good kind
Kailis
21.10.2011 20:19:33

rintapek: Mjaa... mä ny en o mikään oikee runpali, mut tos eilen reeniksellä tuli harrastettua noit organoleptisiä kokeiluja. Kun mä pääsääntöisesti soitan noit sähköpannuja, niin siin ny oikeesti o mitn väliä mikä on missäkin, niin kokeiluluontoisesti laitoin hihat- padin tyhjälle kakkostomin paikalle ihan riden viereen.

Tuli muuten välittömästi tosi kotoinen olo ja kauhee ihmetys siitä, et miks mä en o älynny tehdä tätä aiemmin. Tarttee vissiin akkareihinkin ryhtyä funtsimaan kaapelihaikkaa.

Muuten ihan jees, mutta kaapelihaikan tatsi parhaimmillaankaan ei vastaa suoravetoa. Siis, mulla on molemmat.
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
Ruutikallo
21.10.2011 20:45:51 (muokattu 21.10.2011 20:47:31)
markkuliini: Hmmm... Ettei tää olis vaan treeni treenin takia...?
Mun mielestä jokainen syncopation tms.independence-treeni pitäis pystyä perustelemaan.

Tämän tuossa itsekin kyseenalaistin, ehken riittävän selvästi =)
Tuolla kun tuskin on mitään käyttöä normaalitilanteissa. Tuli sattumalta mieleen kun koitin soittaa vasurilla triolikomppausta, aksentoiden siitä shufflea, ja haitsulla pidin 4-osapulssia, enkä oikein tiennyt mitä oikealla sillävälin tekisi =)
Sitten muistin "Gadd shufflen" ja Syncopation-kirja oli telineessä.
Sattumaa ja hankalaa,näköjään.

Enpä tiedä onko tuosta muuhun kuin bassarin kolmimuunteisuustreeniksi. Tosin onhan siihen simppelimpiäkin treenejä.
Eikä tässä nyt mitään Minnemann-indepenceä ole tarkoitus etsiä, eli juurikin treeniä treenin takia, vailla perusteita tai käytännön hyötyä.

Muuten näihin hukkuu.
Älä suotta.

E. Jaaps, MD siellä jo bassaria ehdottikin.
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
Ruutikallo
21.10.2011 20:52:21 (muokattu 21.10.2011 20:56:22)
Toinen juttu Syncopationin pohjalta oli Flat-Flamit lattiatomin ja snaren kanssa.
Taas 8-osatrioleina, yhtäaikaisesti siis molemmilla käsillä ja aksentoiden vuorokäsin syncopationin melodia. Siis aksentit aina joko ensimmäisellä tai viimeisellä 8-osalla

Tosin tätäkään en osaa perustella muulla, kuin vajavaisella tekniikallani, jonka mieluusti soisin olevan paremmin hallussa.

E. Lisäys.
Ja tuo flat-flam on aika hankala pitää kurissa. Tosin yhteen rumpuun soitettaessa siitä tulee kiva "pomppu" =)
markkuliini
21.10.2011 21:06:25

henydrum: Toinen juttu Syncopationin pohjalta oli Flat-Flamit lattiatomin ja snaren kanssa.
Taas 8-osatrioleina, yhtäaikaisesti siis molemmilla käsillä ja aksentoiden vuorokäsin syncopationin melodia. Siis aksentit aina joko ensimmäisellä tai viimeisellä 8-osalla

Tää on ihan jees. Tätä voi käyttää musassakin. :)
Ruutikallo
21.10.2011 21:39:20
markkuliini: Tää on ihan jees. Tätä voi käyttää musassakin. :)

Practice method accepted =)
Joo, diggaan tuosta flat-flamista muutenkin.

Tää nyt on tälästä turinaa, kun tuntuu että soittopuolen keskustelu liikkuu melkolailla muualla kuin treeni-ideoissa jne.
Niitä olisi kuitenkin hiton nasta saada esille. On kuitenkin varmasti monia juttuja mitä ei useimmille ole tullut mieleenkään. Ja kuitenkin nuorempaa, tulevaa sukupolvea pukkaa kiitettävästi palstalle.
-Dr.DW-
21.10.2011 22:16:35
Hmm, missä mahtaa olla maa 10 000 vuoden päästä?
Ainakin jos Dubsteppiä kuuntelee ja ihmiset oppii ruuvaamaan, noin niinkun yleisestikin, niin me ollaan intergalaktinen ruuviryhmä! =D
...Eli siis löysin Dubstepin=P
Viuna on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän!
wavelength
21.10.2011 22:36:28

henydrum: Toinen juttu Syncopationin pohjalta oli Flat-Flamit lattiatomin ja snaren kanssa. Taas 8-osatrioleina, yhtäaikaisesti siis molemmilla käsillä ja aksentoiden vuorokäsin syncopationin melodia. Siis aksentit aina joko ensimmäisellä tai viimeisellä 8-osalla

Siis soitetaan molemmilla käsillä yhtä aikaa ja vuorokäsin?! En ymmärrä...
markkuliini
21.10.2011 22:46:16

wavelength: Siis soitetaan molemmilla käsillä yhtä aikaa ja vuorokäsin?! En ymmärrä...

Mä ymmärsin että aksentit tulee vuorokäsin. Eli molemmat kädet kokoajan yhtäaikaa, mutta aksentti vaihtaa aina kättä.
Ruutikallo
21.10.2011 23:07:21
markkuliini: Mä ymmärsin että aksentit tulee vuorokäsin. Eli molemmat kädet kokoajan yhtäaikaa, mutta aksentti vaihtaa aina kättä.

Point taken....
Saatto olla epäselvähkö selitys.
wavelength
22.10.2011 10:06:56

markkuliini: Mä ymmärsin että aksentit tulee vuorokäsin. Eli molemmat kädet kokoajan yhtäaikaa, mutta aksentti vaihtaa aina kättä.

No niinhämmääki, kato. Varsin hyvää tekevä treeni!
Ronttu
23.10.2011 15:07:58 (muokattu 23.10.2011 15:28:00)
Oon aina ihmetelly miten Blade tekee tämän kaltaiset iskut rideen esim kohdassa 1.09
http://www.youtube.com/watch?v=GCmKjygC2w8&feature=related

Voimakkaan näköinen isku mutta volyymia ei lähde juuri yhtään.
Soittaminen on vaikeaa
mukis
23.10.2011 16:17:48

markkuliini: Tää on ihan jees. Tätä voi käyttää musassakin. :)

Tästä vähän huokuu se, että olet ennalta turhan tiukasti rajannut musakäsitettä.

Mun mielestä olis tosi mahtava juttu, jos jengi kehittäis rohkeasti ja ennakkoluulottomasti ihan mitä tahansa juttuja rummuilla. Siis siten, että ei tarvitsisi aina miettiä, että sopikoo tämä nyt siihen ja tuohon olemassa olevaan konseptiin, vaan niin, että tarpeeksi hyvää rumpujuttua voisi käyttää vaikka sävellyksen lähtökohtana tai innoittajana.
hollmi-5
23.10.2011 16:29:02
mukis: Tästä vähän huokuu se, että olet ennalta turhan tiukasti rajannut musakäsitettä.

Mun mielestä olis tosi mahtava juttu, jos jengi kehittäis rohkeasti ja ennakkoluulottomasti ihan mitä tahansa juttuja rummuilla. Siis siten, että ei tarvitsisi aina miettiä, että sopikoo tämä nyt siihen ja tuohon olemassa olevaan konseptiin, vaan niin, että tarpeeksi hyvää rumpujuttua voisi käyttää vaikka sävellyksen lähtökohtana tai innoittajana.

Ymmärrän kyllä, mitä haet. Osa treeneistä on ihan musaan sopimattomia, mutta kehittävät raajojen... indipendenceäkös se nyt oli :)
Soundit, piuhat ja kajarit.
rintapek
23.10.2011 16:48:35

Kailis: Muuten ihan jees, mutta kaapelihaikan tatsi parhaimmillaankaan ei vastaa suoravetoa. Siis, mulla on molemmat.

Kiitos tiedosta. Kyl mä toki testaan, ennenkuin otan ton akkareissa käyttöön, jos otan. Mut en mä tatsista ole hirveen huolissani. Mun tatsi ei parhaimmillaankaan vastaa oikeen rumpalin tatsia.

Mut kun mä olen joka tapauksessa riisunu ton ns kakkostomin pois käytöstä, kun en mä sillä tee just mitään. Mainiosti pärjään etutomilla ja lattiatompalla, niin olen pitäny ratsua tos suurinpiirtein kakkostomin paikalla. Se on mun mielestä siinä kätevästi käsillä. Siin vois olla tilaa vielä haikallekin. Mä jotenkin tohon ideaan miellyin.
rintapek
23.10.2011 16:50:04

hollmi-5: Ymmärrän kyllä, mitä haet. Osa treeneistä on ihan musaan sopimattomia, mutta kehittävät raajojen... indipendenceäkös se nyt oli :)

Joo. Se on just sitä, et vasen käsi ei tiedä mitä oikea tekee. ;-)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)