Aihe: Suomen tekniikkagurut
1 2 3 4
vapauskauppias
13.07.2005 02:35:47
Nyt olisi pakottava tarve parantaa tekniikkaa. Keitä tekniikkaguruja täällä Suomenmaalla olisi, jotka voisivat ihan parin irtotunnin aikana selvittää minulle, mitä teen väärin ja miten muuttaa sitä?

Eli tilanne on tämä: "Olen onnistunut saamaan vasemman puolen selästäni, lapaluun seudulta, huonoon kuntoon. Soitosta on turha unelmoidakaan päiviin. Kipu ei edes tunnu helpottavan, pikemminkin voimistuu.

Todennäköisesti tämän olen onnistunut tekemään suurelta osin sutisoitossa. Olen vasta tutustumassa siihen, joten tekniikka on luultavasti päin helvettiä. Voi olla, että normaalikin tekniikka on täysin paska ja nyt suuremman treenauksen takia sen huomaa. Todennäköisempää kuitenkin on, että kyseessä on kumpienkin tekniikoiden huonous. Nyt kyllä suoraan sanottuna vituttaa."

Lainasin itseäni tuosta Seuraavia hankintojasi aiheeseen kirjoittamastani päivityksestä.

Kommentoikaa myös vapaasti, ja jos luulette tietävänne ongelman ytimen, kertokaa siitä rohkeasti. Kiitos!
Simbe
13.07.2005 02:41:39 (muokattu 13.07.2005 02:44:58)
Risto Skrikberg, ehkä kirosana toisille.

Mä sanon, että ottakoon kukin hänen tunneiltaan mielestään olennaisen ja antakoon omien aivojen sitten suodattaa "turha" pois. Väärinymmärryksen vaara on tuolle "tiukalle" rudimenttityylille helppo. Tampereella vaikuttanee vielä, vai? No, saman liiton miehiä on kyllä monia liikkeellä.

e: ai niin, viritäpä kokovartalopeili eteesi, kun soitat suteja. Jos käytät trad. grippiä (tavallisuudesta poiketen?) niin voi olla, että jännität koko vartaloa toiselta sivulta alemmas tai kieroon, että saisit sudin kulman tällä otteella muistuttamaan enemmän matched gripin kulmaa.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä Yamaha 8000 rummut in "Mellow Yellow"
vapauskauppias
13.07.2005 02:50:58

Mä sanon, että ottakoon kukin hänen tunneiltaan mielestään olennaisen ja antakoon omien aivojen sitten suodattaa "turha" pois. Väärinymmärryksen vaara on tuolle "tiukalle" rudimenttityylille helppo. Tampereella vaikuttanee vielä, vai? No, saman liiton miehiä on kyllä monia liikkeellä.

e: ai niin, viritäpä kokovartalopeili eteesi, kun soitat suteja. Jos käytät trad. grippiä (tavallisuudesta poiketen?) niin voi olla, että jännität koko vartaloa toiselta sivulta alemmas tai kieroon, että saisit sudin kulman tällä otteella muistuttamaan enemmän matched gripin kulmaa.

Kiitos vastauksesta.

Miten Skrikbergiä on väärinymmärretty? Mitä tarkoitat? Itse en ole koskaan herrasta kuullut.

Täytyneepi kokeilla vielä tuota peilin kanssa pelleilyä, kunhan alkaa tuo kipu hävitä. Koko ajan kolottaa, ei kiva.
Buusteri
13.07.2005 11:18:27

Toinen vaihtoehto voisi olla Vaasan(?) seudulla vaikuttava Kai Hahto. Hän sai ainakin minun tekniikan 10x parempaan kuntoon ihan muutamassa tunnissa.

Melkeinpä kuitenkin kehottaisin aluksi etsimään jotain ei niin tunnettua rumpalia opettajaksi. Voit päästä _paljon_ halvemmalla ja saada ainakin lähes samanlaista opetusta. Näitä guruja vaan meinaa olla aika harvassa.

Muistaakseni Jyväskylässä tai Helsingissä vaikuttaa sellainen heppu kuin Jaakko Tabell. Hänet jos löydät jostain niin kysy ihmeessä tunteja.
Laiturilla haitari soi. Haita se harmitti, haita risoi..
Ruutikallo
13.07.2005 11:48:58
Pieni mahdollisuus on että pyörität sutia "koko käden mitalla", jolloin lapaluu joutuu liikkumaan melko paljon.
Kokeile pyöritystä enemmän ranteela ja kyynärvarrella.
Kunhan ensin saat selän kuntoon.
Todennäköisesti lihakset rasittuivat "uudesta" liikkeesta. Pari kertaa hierojalla auttaa varmasti??..
Onhan elämä kallista, mutta siihen sisältyy matka auringon ympäri kerran vuodessa...
vapauskauppias
13.07.2005 13:36:41
Toinen vaihtoehto voisi olla Vaasan(?) seudulla vaikuttava Kai Hahto. Hän sai ainakin minun tekniikan 10x parempaan kuntoon ihan muutamassa tunnissa.

Melkeinpä kuitenkin kehottaisin aluksi etsimään jotain ei niin tunnettua rumpalia opettajaksi. Voit päästä _paljon_ halvemmalla ja saada ainakin lähes samanlaista opetusta. Näitä guruja vaan meinaa olla aika harvassa.

Muistaakseni Jyväskylässä tai Helsingissä vaikuttaa sellainen heppu kuin Jaakko Tabell. Hänet jos löydät jostain niin kysy ihmeessä tunteja.

Kiitos vastauksesta.

Itseasiassa otan jo yksityistunteja eräältä rumpalilta. Hän on täälläpäin ihan arvostettukin rumpali. Ainoa huono puoli hänen opetuksessaan on juuri tuo tekniikan opettamisen vähyys. Olen monesti tekniikka jutuista kysynyt, mutta hän aika huonosti ostaa niihin kysymyksiin vastata. Muuten hän on kyllä hyvä opettaja, että en kuitenkaan opettajaa ole vaihtamassa. Ajattelin vain ottaa yhden-kaksi irtonaista yksityistuntia vain käsitellen tekniikkapuolta.
wavelength
13.07.2005 14:15:07

Pieni mahdollisuus on että pyörität sutia "koko käden mitalla", jolloin lapaluu joutuu liikkumaan melko paljon.
Kokeile pyöritystä enemmän ranteela ja kyynärvarrella.

Klaus Suonsaari opetti minulle sutimisen alkeet, ja homma kulkee jotenkin näin:

Suurin osa sudin pyörimisliikkeestä tulee aina tehdä sormien ja ranteen avulla: työntö ranteella kädestä ulospäin, pyyhkäisy sormilla itseä kohti, veto ranteella kättä kohti. Vaikea selittää pelkin sanoin, mutta tällä tekniikalla saa sudittua ehkä noin 2/3 tai jopa 3/4 kalvon alasta liikuttamatta lainkaan kyynärvartta, mikä on varsinkin nopeissa tempoissa äärettömän tärkeää. Tietysti kyynärvarrenkin tulee liikkua -- minulla noin viisi senttiä suuntaan ja toiseen --, mutta sillä ei tehdä itse pyöritystä, vaan lähinnä myötäillään sormien ja ranteen liikettä. Rennot sormet, ranteet, käsivarret ja ylävartalo ovat tässäkin hommassa poikaa!

Todennäköisesti lihakset rasittuivat "uudesta" liikkeesta.

Itse harjoittelin kuvailemaani sutitekniikkaa ensimmäisenä päivänä noin kuusi tuntia putkeen (Pop&Jazz-leiri, tuo ihana harjoittelumotivaattori!), eikä minkäänlaisia kipuja tai vaivoja ilmennyt. Ei se homma ole halonhakkuuta, vaan hellää silittelyä. :)
En tiedä mistä puhun.
J. Cool
13.07.2005 19:00:12 (muokattu 13.07.2005 19:01:08)

mistä päin suomea etsit ja paljonko oot valmis maksamaan yhdestä kerrasta?

-----------------------

tabellista sen verran, että opiskelee jyväskylän konsalla.
O: 16" K-custom dark crash!
vapauskauppias
13.07.2005 19:55:28
mistä päin suomea etsit ja paljonko oot valmis maksamaan yhdestä kerrasta?

-----------------------

tabellista sen verran, että opiskelee jyväskylän konsalla.

Keski-Suomessa asun, mutta olen ehkä jossain vaiheessa valmis lähtemään vähän pitemmällekin vaikka pelkän soittotunnin puitteissa. Mitään hintakattoa en osaa pistää, koska en tiedä paljonko kalleimmat ovat. 100 euroa en kuitenkaan tunnista maksa. Jos osaat suositella jotain, anna tulla vain, ja jos osaat tehdä hinta-arvion hänen tunneistaan, pistä tulemaan sekin.
Rumpf
13.07.2005 21:38:10
Keski-Suomessa asun, mutta olen ehkä jossain vaiheessa valmis lähtemään vähän pitemmällekin vaikka pelkän soittotunnin puitteissa. Mitään hintakattoa en osaa pistää, koska en tiedä paljonko kalleimmat ovat. 100 euroa en kuitenkaan tunnista maksa. Jos osaat suositella jotain, anna tulla vain, ja jos osaat tehdä hinta-arvion hänen tunneistaan, pistä tulemaan sekin.

Hyviksi havaitut:

Petri Honkonen

Tatu Viitala (Wiitala)

Asiansa osaavia ja asuvat molemmat Jyväskylässä!
HCW
13.07.2005 23:57:46 (muokattu 13.07.2005 23:59:35)

Kaitsu on vaikuttanut paljon meikäläisen soittoon ja tekniikkaan. Paljon on vielä tehtävä mutta tiedän mihin päin kulkea. Kaitsu on asiansa osaava mies, mukava heppu ja loistava opettaja. Sanavarastoa löytyy paljon muuhunkin. Mutta tuntien ottaminen kannattaa.

Teknisen suorittamisen pyhä kolminaisuus: Ranteet, sormet ja Moeller.

Eikä maksa paljoa, sama taksa kuin kaikilla muillakin opettajilla eli 20€ tunti.

Jyväskylän konsalla. Otin muutama kuukausi takaperin Jaskalta tunteja ja tekniikkaan liittyen reseptit olivat samoja kuin Kaitsulla. Loistava rumpali tämäkin mies. Asiaa löytyi paljon muustakin. Jaakko on myös mukava heppu ja hyvä opettaja. Taksa sama kuin muillakin opettajilla

Tuntien ottaminen kannattaa aina. Kannattaa käydä mahdollissimman paljon eri tyypeillä mikäli mahdollista. Niistä jää jotain aina käteen.

Ja btw, en tiedä ketään kuka ottaisi tunnista yli 20-25€. Kohtalaisen hyvä tuntipalkka jo tuokin :D
"Mikä h******n groove?Se on ihan yliarvostettua"
Outkast
14.07.2005 00:03:29

xD

"Muista pitää kädet rentoina"
"It's easy to play blues, but it's hard to feel it" - Jimi Hendrix
Simbe
14.07.2005 00:32:15
xD

"Muista pitää kädet rentoina"

Näin juuri, eihän se tietenkään onnistu heti. Olo on kuin hammaslääkärin tuolissa suu helvetinkoneita täynnä. "Ole nyt ihan rennosti vain..."
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä Yamaha 8000 rummut in "Mellow Yellow"
Epämuusikko
14.07.2005 00:32:34 (muokattu 14.07.2005 00:32:55)

Ja btw, en tiedä ketään kuka ottaisi tunnista yli 20-25€. Kohtalaisen hyvä tuntipalkka jo tuokin :D

Audun Kleive 100 €. Ei tosin suomesta, mutta melkein.
Virallisesti ur-poÄrLä #009
HCW
14.07.2005 02:00:10
Jumalauta, 100€. Ei pahalla, mutta mitä tuohon rahaan kuuluu. Hieronta ja suuhoito rumpuilun lisäksi etc. :D

Niin toisaalta onhan nuo jenkkilän äijätkin hinnoissaa. 60 min John Rileyn kanssa maksaa 100 dollaria.
"Mikä h******n groove?Se on ihan yliarvostettua"
J. Cool
14.07.2005 11:44:43

en tiä pitääkö nämä vielä kutinsa, mutta:
jartsa karvonen 200mk/h
jukkis uotila 450mk/h (kuulopuhe! ja kyse oli pianotunneista)
J. Cool
14.07.2005 11:47:38

Otin muutama kuukausi takaperin Jaskalta tunteja ja tekniikkaan liittyen reseptit olivat samoja kuin Kaitsulla. Loistava rumpali tämäkin mies. Asiaa löytyi paljon muustakin. Jaakko on myös mukava heppu ja hyvä opettaja. Taksa sama kuin muillakin opettajilla

tabellin taksa sama kuin hahdon?!
Epämuusikko
14.07.2005 12:21:40 (muokattu 14.07.2005 12:21:54)
Näin juuri, eihän se tietenkään onnistu heti. Olo on kuin hammaslääkärin tuolissa suu helvetinkoneita täynnä. "Ole nyt ihan rennosti vain..."

Eikö ne lääkärissäkin sano kun vedetään rannetta takaisin paikoilleen, että yritäpä rentoutua. Oli siitä itselläkin rentous kaukana, onneksi tapaamisia ei ollut kuin yksi.

Oli siitä tavallaan kuitenkin hyötyä...
Virallisesti ur-poÄrLä #009
Outkast
14.07.2005 12:43:28
Onhan Risto kova rumpali, sitä ei voi kiistää, tosin vanhaa koulukuntaa. Itse suosin uutta, ihan varmaan sen takia että olen ne tekniikat todennut "kehittyneimmiksi"
"It's easy to play blues, but it's hard to feel it" - Jimi Hendrix
AP
14.07.2005 14:06:34
Onhan Risto kova rumpali, sitä ei voi kiistää, tosin vanhaa koulukuntaa. Itse suosin uutta, ihan varmaan sen takia että olen ne tekniikat todennut "kehittyneimmiksi"

????
Kai se nyt "vanha" sama tekniikka on noissa "uudemmissakin" pohjalle ensin opeteltava.?!
K100 #7 Ärlä #011
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)