Renki 11.02.2007 10:55:26 | |
---|
Voisikohan tästä joku ystävällinen tehdä FAQ:n? Mua on ruvennut nyt kiinnostamaan rumpusetin soitto. Ajattelin, että siitä voisi saada jotain erilaista näkökulmaa kun näitten afrikkalaisten rumpujen kanssa pelleilee. En tiedä rumpusetistä mitään.. Mistä mun kannattaisi aloittaa? Löytyykö alkeita netistä? Onko esim. Leevi Leppäsen Rokkaavat rummut sellainen teos mikä on riittävä alkeitten oppimiseen, jos meinaa itseopiskella? Mikä on peruskomppi? Mitä on paradidlet? Kuka on Kuoppamäki? ;) Jos ois rummut niin vois soittaa. |
Renki 11.02.2007 10:57:25 | |
---|
Jos ois rummut niin vois soittaa. |
wavelength 11.02.2007 11:08:05 | |
---|
Onko esim. Leevi Leppäsen Rokkaavat rummut sellainen teos mikä on riittävä alkeitten oppimiseen, jos meinaa itseopiskella? Tuo kirja on maino alkusysäys, kunhan saat pari vinkkiä kokeneemmalta rumpalilta. Mikä on peruskomppi? Mitä on paradidlet? Nämä selviävät Rokkaavista rummuista... ;) |
sedf 14.02.2007 19:57:02 (muokattu 14.02.2007 19:57:19) | |
---|
Voisikohan tästä joku ystävällinen tehdä FAQ:n? Mua on ruvennut nyt kiinnostamaan rumpusetin soitto. Ajattelin, että siitä voisi saada jotain erilaista näkökulmaa kun näitten afrikkalaisten rumpujen kanssa pelleilee. En tiedä rumpusetistä mitään.. Mistä mun kannattaisi aloittaa? Löytyykö alkeita netistä? Onko esim. Leevi Leppäsen Rokkaavat rummut sellainen teos mikä on riittävä alkeitten oppimiseen, jos meinaa itseopiskella? Mikä on peruskomppi? Mitä on paradidlet? Kuka on Kuoppamäki? ;) Rokkaavat rummut on kyllä hyvä kirja. Siinä on kaikki perusasiat ja eri komppeja/fillejä. Todellakin kannattaa jonkun kokeneemman rumpalin kanssa käydä niitä läpi, ettet soita ihan mitä sattuu, vaan nuottien mukaan. ;) |
Epämuusikko 14.02.2007 21:37:02 | |
---|
haitsu soittaa koko ajan samaa. ne pallot on joko haitsun kanssa yhtä aikaa tai niiden välissä. nähdään parin vuoden päästä. It's sounds good!
Bustard #1 |
Pieni rumpalipoika 15.02.2007 00:27:46 | |
---|
haitsu soittaa koko ajan samaa. ne pallot on joko haitsun kanssa yhtä aikaa tai niiden välissä. nähdään parin vuoden päästä. Onks teil sit enempi juteltavaa, ku säkin tiedät miten soitetaan haitsun kanssa yhtäaikaa? Hoho. Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |
Renki 15.02.2007 23:25:06 | |
---|
Voisko joku heittää mulle reggaen peruskompin? Jos ois rummut niin vois soittaa. |
rm_wispila 16.02.2007 07:47:22 | |
---|
Bd - hh - Sn -hh jne. (kaikki iskut siis eri aikaan, vuorotellen) haikan yhtä iskua voi sitten varioida kokemuksen karttuessa... Aika pitkälle tuolla pärjää. Tosin aika usein reggae-jutuissa komppi on "käännetty" eli isku tulee basarilla ja haikka & virppa vetää koristekamaa kakun päälle... Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
Epämuusikko 16.02.2007 11:15:16 | |
---|
Onks teil sit enempi juteltavaa, ku säkin tiedät miten soitetaan haitsun kanssa yhtäaikaa? Hoho. *vaivautunutta hymyä* It's sounds good!
Bustard #1 |
vapauskauppias 18.02.2007 02:23:29 (muokattu 18.02.2007 15:13:13) | |
---|
Bd - hh - Sn -hh jne. (kaikki iskut siis eri aikaan, vuorotellen) Eikäkä. Itse ajattelen reggaen kylläkin täysin nurinkurisesti yleiseen ajattelutapaan verrattuna. Ajattelen haikan tulevan kahdeksasosina, jälkimmäiset kahdeksasosat aksentoituina. Virvelin kantti-isku ja basari tippuvat ajattelutapani mukaan yhtäaikaa kakkoselle ja neloselle. Yleinen ajattelutapa on neljäsosina eli hihat jokaiselle neljäsosalle, kakkonen ja nelonen aksentoituna. Siihen sitten vielä kolmoselle virvelin kantti-isku ja basari yhtäaikaa. Tarkentaakseni vielä: kummatkin ylläolevista kompeista ovat täysin samankuuloisia, ajattelutapa on vain erilainen. |
Nolte 18.02.2007 10:00:33 | |
---|
Virvelin kantti-isku ja basari tippuvat ajattelutapani mukaan yhtäaikaa kakkoselle ja neloselle. Noin olen sen minäkin ajatellut ja joskus käytännössä tehnytkin. Toimii. Hyvät kamat - huono soittaja! |
Youni 19.02.2007 18:17:16 | |
---|
Meinasin tehdä topikin reggaekompeista ihan keskustelumielessä. Noinhan se peruskomppi menee kuten yllä on selitetty. Siihen sitten perkkoja mukaan tarpeeksi, niin alkaa kuulostaa aivan mahtavalta. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |