kaksi 18.03.2007 18:47:38 | |
---|
Moi! Löysin netistä 1 päivä tällaseen komppiin nuotit, ja aloin treenailla sitä, aluksi katoin että onpas helppo komppi ja aloin reenaamaan sitä, mutta lopputulos oli se, että meni ainakin pari tuntia että se opin :O :D Eikö toi teijän mielestäkin oo ihan yksinkertainen? En älyy et miten mulla niin kauan ton kaa meni.. tMiE |
kaksi 18.03.2007 18:47:59 | |
---|
tMiE |
Youni 18.03.2007 18:48:25 (muokattu 18.03.2007 18:51:43) | |
---|
Moi! Löysin netistä 1 päivä tällaseen komppiin nuotit, ja aloin treenailla sitä, aluksi katoin että onpas helppo komppi ja aloin reenaamaan sitä, mutta lopputulos oli se, että meni ainakin pari tuntia että se opin :O :D Eikö toi teijän mielestäkin oo ihan yksinkertainen? En älyy et miten mulla niin kauan ton kaa meni.. Missä se komppi on? E: Ehdit edelle, siinähän se. E2: En sanoisi kyllä helpon näköiseksi. Saa olla raajojen riippumattomuus toisistaan aika hyvä, että tuon hetkessä handlaa. Hitaasti kun aloittaa, niin kyllähän tuon nyt toimimaan saa. Sanoisin että haastava tässä kun pöytään yritän tuota naputella. :D "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
kaksi 18.03.2007 18:52:37 | |
---|
no hyvä etten ainut oo kenestä toi tuntu vaikeelta :D Onneks sain sen loppujen lopuks tänään menemään. (: tMiE |
Youni 18.03.2007 18:58:48 | |
---|
Nojuu. Tosta kun treenaa ilman basaria ensin, niin tajuaa idean. Sitten basari mukaan. Kyllä toi nyt alkaa menemään. Menen tästä setillä kokeilemaan. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
kaksi 18.03.2007 19:00:21 | |
---|
ok (: Mä en aluks tiennyt yhtään että miten aloittaisin, ja tein aluks silleen että kirjotin mun nuotti vihkoon pienen pätkän kerrallaan ja vedin aina silleen. tMiE |
Youni 18.03.2007 19:05:30 | |
---|
Ui hitto! En yhtään tajunnut pöytään naputellessa, että tätähän mä olen setillä soittanut pitkän aikaa fiilareissa, kun rumpuopettaja tämän näytti. Todella groovy komppi! Kahdesta peräkkäisestä snareiskusta toisen voi soittaa tuplaiskuna, tuo mukavasti groovea. Tämän kompin pätkää olen käyttänyt myös funkkifiilistelyssä perinteisemmän biitin seassa. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
kaksi 18.03.2007 19:07:34 | |
---|
hehe (: Mä en oo viellä niitä double strokeja koittanut siihen. Pitää tänää koitella. tMiE |
K.Suninen 18.03.2007 19:53:44 | |
---|
Mä taas aina ekana katon haikan ja basarin, koska niistä näkee aikas hyvin tässäkin tapauksessa kompin luonteen "NO CYMBALS UNDER 16" allowed. This is a rule that is made to make
sure that no splashes or any other ridicilous shit can be used." A.R.D.W |
Strumbali 18.03.2007 20:52:06 (muokattu 18.03.2007 21:14:51) | |
---|
Oliko tuossa muuta helppoa, kuin kuunteleminen. ;). Hyvin on palikat hanskassa(ja hanskat irrallaan basarista), jos tuon vetelee.. ettäjotta |
wavelength 18.03.2007 22:05:51 | |
---|
Suht iisiä kamaa Future Soundsin jälkeen... Muuttumattomana pysyvä haitsun rytmi ja virvelin backbeatit auttaa hahmottamista paljon. |
Narcosynthesis 19.03.2007 08:45:55 | |
---|
Yeah, Garibaldi tuli mullekin mieleen, Future Sounds tai Funky Beat...hyvä komppireeni ja haastavakin ainakin meikäläisen taidoilla! Arvoisat lyöjät: tottelemattomia VEDETÄÄN TURPAAN! (kyltti Helsingin konservatorion rumpuluokan seinällä joskus 2000-luvun alussa) |
Strumbali 19.03.2007 09:19:26 | |
---|
ettäjotta |
jussiohman 19.03.2007 09:24:15 | |
---|
Pitipä tulostaa samantien. Nuo virvelijutut näyttää hyvältä aineskin. Pitäisikö nuo ei-aksentoidut virpat vetää ihan ghosteina vai mites? |
Narcosynthesis 19.03.2007 10:16:50 | |
---|
Pitipä tulostaa samantien. Nuo virvelijutut näyttää hyvältä aineskin. Pitäisikö nuo ei-aksentoidut virpat vetää ihan ghosteina vai mites? Goustaamalla saa kieltämättä tuohon aika ekstragrooven rupsutusmeiningin aikaan! Toisaalta aksentit ajavat sitä groovea siihen jo valmiiksi aika kivasti. Itselleni kyllä vääntyi ghosteiksi jotenkin itsestään... Arvoisat lyöjät: tottelemattomia VEDETÄÄN TURPAAN! (kyltti Helsingin konservatorion rumpuluokan seinällä joskus 2000-luvun alussa) |
Starless 19.03.2007 14:25:15 | |
---|
Aika jännä... Aika paljonkin olen itse soitellu tommosia niin ei kovin vaikea ollut mutta ymmärrän kyllä jos ei heti handlaa. |
-Henri- 19.03.2007 16:05:02 | |
---|
Tunneilla tuli soitettua tollasta funk ja fuusiokamaa loppuvaiheessa aika paljon. Ei tuottane suuria vaikeuksia saada kulkemaan hyvin. Ja joo-o, tuo muuttumaton haikan rytmihän on kohtuu helppo. Off-topic Tuli Balbexin kalikat postissa =) Hikkori on noissa melkosen painavaa, joten taidan käyttää noita valkopyökkisiä enimmäkseen. Hyviltä tuntuu =) /Off-topic Time Will Heal...
Time Will Kill... |
Legatus 20.03.2007 07:34:09 | |
---|
Mä taas aina ekana katon haikan ja basarin, koska niistä näkee aikas hyvin tässäkin tapauksessa kompin luonteen Minä taas katon ekana haikan ja virvelin, koska silloin kun saa kädet komppaamaan tuota keskenään hyvin nii sen jälkeen lisään basarin. Ainakin näin rumpuopettajani joskus neuvoi. 11. Liikkuessasi julkisella paikalla, älä häiritse ketään. Jos joku häiritsee sinua, pyydä häntä lopettamaan. Ellei hän lopeta, tuhoa hänet. |
Youni 20.03.2007 12:24:14 | |
---|
Minä taas katon ekana haikan ja virvelin, koska silloin kun saa kädet komppaamaan tuota keskenään hyvin nii sen jälkeen lisään basarin. Ainakin näin rumpuopettajani joskus neuvoi. Kukin tablaa tavallaan. Minullekin opettaja neuvoi tuota kädet ensin-juttua ja on toiminut. Riippuu se toki vähän kompistakin, että miten kannattaa alkaa sitä avaamaan. Tuossa kompissa haikan ja snaren yhteistyö on aika tärkeää. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
K.Suninen 21.03.2007 09:34:37 | |
---|
Ja siis vaikka oppiskin soittamaan tän kompin raajajärjestyksellisesti oikein timessä, niin sit täytyykin alkaa reenaamaan sitä niin, että se vielä kuulostaisi hyvältä.. eli ei muutaku metronomia ja miljoonalla eri tempolla biitin kärjellä intensiivisesti koko ajan.. Ei todellakaan helppo komppi siinä mielessä.. "NO CYMBALS UNDER 16" allowed. This is a rule that is made to make
sure that no splashes or any other ridicilous shit can be used." A.R.D.W |