toba 31.01.2007 22:43:50 | |
---|
Oon nyt vasta huomannut että ilman kenkiä saa ehkäpä paremman tatsin pedaaleihin joka tarkoittaa sitä myös että nopeutta tulee lisää, tuntuu että meikän täysvaimennetut lenkkarit vähä jotenki jarruttaa sitä polkemista, mutta tuntuu myös ilman kenkiä soitto on ehkä jopa vähän liian epäjämäkkää. Haluaisin jotkut todella kevyet kengät (vaikka lenkkarinikin on) joissa on minimaalinen se paksuus. Jotain kuitenkin pientä jämäkkyyttä jalkojen ympärille niin tuntuu että sitten se on just jees. Kokeilen vielä mutta tuntuu että paljaan jaloin polkeminen (sukat jalassa kuitenkin) on tehokkaampaa ja pedaalin tuntee hyvin. |
Zoso 31.01.2007 23:06:59 | |
---|
Kengillä. Nopeiten soitan "juhlakengillä", ku ne ei paina mitään. |
toba 31.01.2007 23:36:04 | |
---|
Kengillä. Nopeiten soitan "juhlakengillä", ku ne ei paina mitään. Haha, sellaset kunnon manne-monot jalkaa ja menoks ;) |
wavelength 31.01.2007 23:50:15 | |
---|
Kokeilepa painitossuja. |
Anri8000 31.01.2007 23:54:13 | |
---|
Soitin monta vuotta ilman kenkiä kaikkea musaa,kunnes huomasin,että rokit lähtee kyllä tennarit jalassa paremmin.Vrt.koita ajaa autoa paljain jaloin. mutta sitten taas kun soitellaan hiljempaa ja vähän maltillisemmalla meiningillä,niin silloin on hauska fiilistellä sukkasillaan. tämä kaikki ei siis tapahdu yhden keikan eikä edes yhden bändin kanssa.. Maailman maku myrkyllinen mutta syötävä on ihmisen. |
grind 01.02.2007 08:58:21 | |
---|
Sandaalit ovat parhaat omaan jalkaan, hyvänä kakkosena kevyet converse sneakers tyyliset popot. |
hollmi-5 01.02.2007 09:12:49 (muokattu 01.02.2007 12:24:16) | |
---|
Muistaako joku, kun Vic Firthillä oli rumpalille suunnitellut soittokengät? Meidänkin musiikkikaupassa oli yhdet. Parhaat soittokengät minulle ovat ohutpohjaiset. Nahkapohja on hyvä, kun se hiukan luistaa. Voi käyttää tuplalyöntiin Jeff Porcaron opetusvideolla esiteltyä tekniikkaa, jossa jalka liukuu toisen lyönnin aikana hiukan ylöspäin pedaalilla. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Tarre 01.02.2007 09:51:45 | |
---|
Soitan lähes aina paljain jaloin. Suomessa on tapana olla sisällä ilman kenkiä ja kun olen sisällä soittamisen aloittanut niin näin se vain on mennyt. Nykyään otan kengät pois, missä vain soitankin. Ehkä jotain tanssikenkiä vois joskus kuvitella... Ovi saranoillaan kääntyilee, Taisto vuoteellansa. |
welho 01.02.2007 10:49:56 | |
---|
Tennarit jalassa tulee mieluiten soiteltua tai sitten pikkukengät jos puku sitä vaatii, mutta silloinkin mieluiten tennarit:D Converset, Vansit yms.. www.welhodrum.com |
Progressor 01.02.2007 10:56:48 | |
---|
Parhaat soittokengät minulle ovat ohutpohjaiset. Nahkapohja on hyvä, kun se hiukan luistaa. Voi käyttää tuplalyöntiin Jeff Porcaron opetusvideolla esiteltyä tekniikkaa, jossa jalka liukuu toisen lyönnin aikana hiukan ylöspäin pedaalilla. Tämä on minunkin näkemykseni. Aluksi soitin sukkasiltani, mutta sukat tahtoivat kulua. Sitten käytin sisäpelikenkiä, mutta ne eivät luistaneet tarpeeksi. Jonkin aikaa käytin juhlakenkiä, mutta niitä ei oikein viitsisi viedä likaiselle treenikämpälle. Nykyään käytän mokkasiineja. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
Narcosynthesis 01.02.2007 11:07:29 | |
---|
Sukat jalassa vetelen. Painitossut olen havainnut hyväksi kakkosvaihtoehdoksi (tai vastaavat)...mielestäni saan parhaan tatsin pedaaliin juuri näin, vaikka kengät jalassakin soitto sujuu ok. Ehkä voisin tiivistää omat tuntemukseni siten, että kengät jalassa soittaminen tuntuu samalta kuin ihmisten kuristaminen lapaset kädessä;D Arvoisat lyöjät: tottelemattomia VEDETÄÄN TURPAAN! (kyltti Helsingin konservatorion rumpuluokan seinällä joskus 2000-luvun alussa) |
Youni 01.02.2007 11:57:21 (muokattu 01.02.2007 12:00:34) | |
---|
Sukat jalassa soitan, toki tennari tuo potkua, jos rokkia aletaan soittamaan. Humppakeikat juhlakengillä. Muistaako joku, kun Vic Virthillä oli rumpalille suunnitellut soittokengät? Meidänkin musiikkikaupassa oli yhdet. Firthin sivuilta ei ainakaan löydy mitään infoa aiheesta. On ne voineet tiedot piilottaa, kun valmistus on jo lopetettu. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
welho 01.02.2007 12:52:04 | |
---|
Firthin sivuilta ei ainakaan löydy mitään infoa aiheesta. On ne voineet tiedot piilottaa, kun valmistus on jo lopetettu. Weckkeli ainakin poseeras mainoksissa:)
www.welhodrum.com |
Youni 01.02.2007 13:18:33 | |
---|
Weckkeli ainakin poseeras mainoksissa:) Äksdee! Jumalauta Weckl! Mun idoli!!!11 "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
Linnunlaulupuu 01.02.2007 13:30:09 | |
---|
Superstareilla, tietty. Kyllä elämä osaa joskus yllättää ihanuudellaan. Tule tänne. |
Narcosynthesis 01.02.2007 14:28:46 | |
---|
Superstareilla, tietty. No joo, noi mäkin voisin hyväksyä! :) Arvoisat lyöjät: tottelemattomia VEDETÄÄN TURPAAN! (kyltti Helsingin konservatorion rumpuluokan seinällä joskus 2000-luvun alussa) |
Niq 01.02.2007 14:44:59 (muokattu 01.02.2007 14:45:18) | |
---|
Vrt.koita ajaa autoa paljain jaloin. Mä ajan aina kesäisin näin. Sandaalitkin hiostaa niin ikävästi. Puhumattakaan kengät+sukat -yhdistelmästä. Muutenkin tykkään olla ilman minkäänlaisia jalkineita/sukkia aina kun se on mahdollista. Rumpujakin siis soitan sukkasiltaan/paljain jaloin, keikoillakin. Viimesyksyiselle ulkoilmakeikalle oli pakko laittaa villasukat tavallisten päälle kun oli myöhään illalla jo sen verran kylmä. :) "I have a cunning plan" -Baldrick |
Linnunlaulupuu 01.02.2007 14:48:37 | |
---|
No joo, noi mäkin voisin hyväksyä! :) Pitää soittamisessa jotain tyylikästä olla ;) Grooveni kun sitä ei ainakaan ole. Kyllä elämä osaa joskus yllättää ihanuudellaan. Tule tänne. |
Vic Firth 01.02.2007 15:54:17 | |
---|
Soitan lähes aina paljain jaloin. Suomessa on tapana olla sisällä ilman kenkiä ja kun olen sisällä soittamisen aloittanut niin näin se vain on mennyt. Nykyään otan kengät pois, missä vain soitankin. Jep mulla sama juttu. Sitä kun oon aina vaan soittanut ilman kenkiä,niin kenkien kanssa ei oikein millään saa samanmoista tatsia! Pedaalin jokaisen liikkeen ja tärähdyksen on jalkapohjassa tunnuttava kunnolla! Mihin vittuun mä jätin sen etutomin?? |
ltg 01.02.2007 18:10:06 | |
---|
Sukat jalassa on tullut soiteltua kaikki treenit, keikat sun muut. Tennareita olen kokeillut, mutta tuntuu kovim tönköltä se. Painitossuja voisi testatakin. Mielessänne pyörii kysymys. Kysymys, jolla ei ole väliä, mutta silti se kasvattaa painetta sisällänne. Oppikaa olemaan ilman kysymystä, johon ette vastausta löydä. (Sabanismin uteliaisuuden 2:7) THV-klubi #5
Romantikkoitkijät #39 |