Märdi 05.09.2007 11:57:15 | |
---|
Joo elikkä oisin tosi kiitollinen jos joku kertois jonku ohjelman tai että onko edes semmosta ohjelmaa tai mitään millä sais rummut poistettua kappaleesta. Ostin sähkörummut ja haluisin saada biisistä pois rummut koska kun siinä soittelee mukana ni sen biisin rummut hämää siinä aika ikävästi. esim: fillit on erilaisia kun omat ja se ärsyttää. joten, help me =D |
markkuliini 05.09.2007 12:03:11 | |
---|
Ei onnistu. Ellet saa alkuperäisiä moniraitamiksauksia haltuusi. Soitahan levy-yhtiöihin ja kysy antaisivatko lainaan.. :) |
hollmi-5 05.09.2007 12:28:01 | |
---|
Joo elikkä oisin tosi kiitollinen jos joku kertois jonku ohjelman tai että onko edes semmosta ohjelmaa tai mitään millä sais rummut poistettua kappaleesta. Ostin sähkörummut ja haluisin saada biisistä pois rummut koska kun siinä soittelee mukana ni sen biisin rummut hämää siinä aika ikävästi. esim: fillit on erilaisia kun omat ja se ärsyttää. joten, help me =D On todella opettavaista soitella alkuperäisen rumpuraidan mukaan. Soundit, piuhat ja kajarit. |
wavelength 05.09.2007 14:42:12 (muokattu 05.09.2007 14:44:44) | |
---|
Rummut ovat stereokuvassa kaikkialla, ja niiden ääni vaikuttaa kaikilla taajuusalueilla. Valmiista miksauksesta niitä ei saa millään lailla pois. Joissain wanhoissa levytyksissä rummut panoroitiin pelkästään vasempaan tai oikeaan kanavaan, mutta nykyään tuota nerokasta ratkaisua ei käytetä missään. PS. Ärsyttävyysongelmaan auttaa esimerkiksi se, että soitat ne fillit samalla lailla. Jos alkaa kyllästyttää, vaihda biisiä. |
Sonormies 05.09.2007 22:05:34 | |
---|
esim: fillit on erilaisia kun omat ja se ärsyttää. Ihminen oppii vaikka kiipeämään perse edellä puuhun, kun tarpeeksi totuttelee - myös soittamaan toisen rumpalin tahtiin. Itse asiassa se on erittäin hyödyllistäkin. Tee mukana soittamisesta itsellesi positiivinen haaste: Ensin opettelet fillit niin kuin originaalilla tallenteella on. Kun koko biisi on hanskassa, suunnittele ja treenaa originaalia paremmat fillit ja piekse se alkuperäinen rumpali. Kyllä siinä kohta Peartin Niiloakin harmittaa, kun kuulee sun versiosi YYZetan rumpuraidasta. Soittoiloa! "Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen |
Kärsänpuolikas 05.09.2007 23:07:35 | |
---|
korkuinen |
Drakomorphos 05.09.2007 23:12:26 | |
---|
|
Perseapina 05.09.2007 23:31:01 (muokattu 05.09.2007 23:31:32) | |
---|
Ja drummerworldistä löytyy myös mukavia basson-kanssa-play-along -kipaleita. EDIT: Väliviiva perkele... Got my mojo workin' |
J. Cool 06.09.2007 00:29:56 | |
---|
olis kyllä mahtava jos jostain vois ostaa rummuttomia oikeita biisejä. playalongit ja midihipat on usein musiikilliselta arvoltaan aika kuraa. treenatessa ei häiritse biisin rummut, ja ne on hyväkin usein olla siellä. mut olis todella kivaa ja opettavaista äänittää oikeiden biisien päälle omia raitoja. se vaan, että nehän leviäs hetkessä nettiin, jos tällainen olis mahdollista. ja sitten olis levy-yhtiöt hymyilemässä oikeen somasti. |
Anonymous-jazz 06.09.2007 01:51:17 (muokattu 06.09.2007 01:53:16) | |
---|
On todella opettavaista soitella alkuperäisen rumpuraidan mukaan. Naulan kantaan... Nimenomaan se on juuri näin. Edit: HOHO ja vuosikausien harjoittelun tuloksena on halpa Weckl/Gadd/Paice/Colaiuta/Ulhrich kopio :D Juristi-isä pojansa uravalinnasta: "Tanssiorkesterin rummunlyöjä, onpa siinäkin ammatti". |
Cimble 06.09.2007 11:22:55 (muokattu 06.09.2007 11:23:15) | |
---|
Edit: HOHO ja vuosikausien harjoittelun tuloksena on halpa Weckl/Gadd/Paice/Colaiuta/Ulhrich kopio :D Kääk, Ulrich-kopio!? Että ei edes alkuperäinen, vaan vieläpä kopio? Nyyh, ja vieläpä vuosikausien vaivan jälkeen... ;) No sori, nyt vähän lipsahti :) Mutta itse aiheesta, oikeasti on minunkin mielestä hyvin hyödyllistä soittaa musan päälle, varsinkin niiden alkuperäisten rumpujen kera. Kehittää mm. tarkkuutta ja studiossa on helpompi soittaa sitten klikin kans. Ja voihan niitä omia fillejä vetää eri laillakin alkuperäisen päälle. Näinhän siihen saa polyrytmiikkaa ;) Itsekin tuli poikasempana soitettua musan päälle ja kyl se kehitti varmasti extraa, vaikken kummoinen ole vielä nykyäänkään. Se, minkä kaiken musan päälle vetelin ei ole yleinen asia...... :) Omakotitalossa oli mahdollista aina yksin ollessaan huudattaa stereot ruvelle ja hakata pönttöjä päälle. Toinen ehkä parempi keino oli laittaa tulemaan kuulokkeista, mut musan piti olla epäterveellisen kovalla, että se kuului riittävästi rumpujen alta. Kyllä korvat tais monesti huutaa armoo. Tosin kyllä nykyäänkin huutaa, kun studiossa klikin PITÄÄ KUULUA kaiken muun muassa! Hoho. Vain fiilis määrää, vaikka tosin pitää nyt helvetti osata soittaakin. Mutta fiiliksellä tietysti! |
Märdi 06.09.2007 14:02:47 | |
---|
Ihminen oppii vaikka kiipeämään perse edellä puuhun, kun tarpeeksi totuttelee - myös soittamaan toisen rumpalin tahtiin. Itse asiassa se on erittäin hyödyllistäkin. Eli oon soittanu rumpui kuitekii sen verran pitkää et kyllä siinä tahdissa pysyy mut saa laittaa moduulista volumet aika kovalle ettei sen biisin rummut kuulu taustalta, ja tarpeeks kovalla kun ne volumet on ni meinaa lentää korva seinää |
Sonormies 06.09.2007 18:29:42 | |
---|
Mulla on tavalliset Prismasta ostetut napit korvissa ja halvat kuppikuulokkeet siinä päällä. Musan saa kuulumaan volaa säätämällä juuri sopivasti. Samoin oma soitto tulee mukavasti kuulosuojaimien läpi. Ainoa vika on se, että kuppisuojaimet hiostavat hieman, mutta eihän mikään ole täydellistä. "Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen |
hollmi-5 07.09.2007 10:42:43 | |
---|
Mulla on tavalliset Prismasta ostetut napit korvissa ja halvat kuppikuulokkeet siinä päällä. Musan saa kuulumaan volaa säätämällä juuri sopivasti. Samoin oma soitto tulee mukavasti kuulosuojaimien läpi. Ainoa vika on se, että kuppisuojaimet hiostavat hieman, mutta eihän mikään ole täydellistä. Minulla on Shuren In Ear-monitorit ja IPod. Paljon biisejä ja sopiva balanssi. Minulla nappikuulokkeet/umpiluurit ei oikein toimineet. Musaa piti ajaa liian kovaa ja korvat tinnittivät. Shureissa on parempi vaimennus ja musan voi pitää hiljemmalla. Soundit, piuhat ja kajarit. |
wavelength 07.09.2007 11:10:23 | |
---|
Mulla on käytössä Elacinit ja suljetut kuulokkeet. Toimii, vaikka luureja saakin huudattaa hieman kovalla. |
Youni 08.09.2007 19:14:26 | |
---|
Itse olen laittanut napit kuppikuulosuojainten alle. Vielä kun hankkisi korvatulppakuulokkeet, niin olisi vielä parempi. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
K.Suninen 09.09.2007 10:39:41 | |
---|
Meikällä Kossin the Plugit ja peltorit päällä. Toimii niin hyvin, etten oo harkinnukaan parempien hankkimista. Joskus jätän otan toisen napin pois korvasta, tai sitten pistän volan niin pienelle, että musan kuulee just ja just, se pakottaa keskittymään paljon enemmän kaikkeen. niinku mikä se fyysinen gebardeeri siinä oli, ett keinut sä sisään vai et? |
mr_b 11.09.2007 23:37:33 | |
---|
olis kyllä mahtava jos jostain vois ostaa rummuttomia oikeita biisejä. playalongit ja midihipat on usein musiikilliselta arvoltaan aika kuraa. Rhythm -lehden mukana tuli joskus cdeitä, joissa oli jokaisessa instrumentaaliversio jostain biiseistä rummuilla ja ilman. Mitäs näitä nyt oli *plärää levyhyllyä* heheh, ensimmäisessä käteen osuneessa oli Rosanna :-) Kaipa tuollaisia jostain netistäkin voisi saada. I've been a teenager since before you were born |
J. Cool 17.09.2007 23:06:44 | |
---|
Kaipa tuollaisia jostain netistäkin voisi saada. jos joku ensin laittais ne sinne ; ) |