sahkuifk 03.12.2007 00:29:06 | |
---|
eli kiinnostas kuinka ajatte sisään esim. uuden pellin?ite teen niin et katon paikan kohalleen ja sitten soitan siihen joka välissä vaikkei muuten biittiin sopiskaan.bändikavereita se tietysti nyppii mutta tollai ne meillä uudet efektitkin otetaan käyttöön. nyt olis postissa tulossa vähän parempi china ja sitä kun sisään soittaa niin ainakin kitaristilta hermo menee mut menkööt. |
Lesko 03.12.2007 08:14:10 | |
---|
eli kiinnostas kuinka ajatte sisään esim. uuden pellin?ite teen niin et katon paikan kohalleen ja sitten soitan siihen joka välissä vaikkei muuten biittiin sopiskaan.bändikavereita se tietysti nyppii mutta tollai ne meillä uudet efektitkin otetaan käyttöön. nyt olis postissa tulossa vähän parempi china ja sitä kun sisään soittaa niin ainakin kitaristilta hermo menee mut menkööt. Hienoa bänditoimintaa. Arvostakaa jatkossakin toistenne hermoja! "Mitä tarkoittaa groove?"
"Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin " |
wavelength 03.12.2007 10:10:08 | |
---|
Arvatenkin myös treenaat täysin uusia juttuja bänditreeneissä? Onnea ja pitkää ikää orkesterille... :-) Harvoinpa on peltejä tai rumpuja tullut varsinaisesti ajettua sisään. Kyllä ne siitä luonnostaan aukeavat, kun aikansa soittelee. En tiedä mistä puhun. |
K.Suninen 03.12.2007 10:50:50 | |
---|
Ota se mielummin yöks kotio ja hakkaa makuuhuoneessa vaimon korvanjuuressa, ettei bänditoiminta häiriinny. :p Ei noita kannata mitenkään innokkaasti sisäänajella, kyll ne siitä sit menee ittestään.. eikä sitä edes huomaa, en ainakaan ite kauheesti huomannu ole.. niinku mikä se fyysinen gebardeeri siinä oli, ett keinut sä sisään vai et? |
Epämuusikko 03.12.2007 13:23:09 | |
---|
yhtä hieman introverttiä (soinnillisesti) chinaa piti pari kuukautta mättää jotta se aukeni. "Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir.
Bustard #1 |
Glenfiddich 03.12.2007 14:00:52 | |
---|
Hömpötystä moinen sisäänsoitto! Kyllä se aukee siinä ku normisti soittelee. Sitä en kiellä, etteikö soundit tosiaan muuttuisi ajan saatossa. Se on eri asia kuuleeko/tajuaako siitä yleisöstä saatikka bändikavereista kukaan yhtään mitään. Tuskinpa erot kuuluvat. "Nyt soittajat kahville...ja rumpali myös!" |
Acryl 03.12.2007 15:41:54 (muokattu 03.12.2007 16:02:13) | |
---|
5000 km kevyellä kaasulla, jonka jälkeen öljynvaihto ja baanalle ;) Eihän nuo vaadi mitään sisäänajoa. Tai no sen verran että oppii tuntemaan soittimensa eli noin 5 min. palikka
http://grandecohones.net |
arse 03.12.2007 15:50:24 | |
---|
eli kiinnostas kuinka ajatte sisään esim. uuden pellin?ite teen niin et katon paikan kohalleen ja sitten soitan siihen joka välissä vaikkei muuten biittiin sopiskaan.bändikavereita se tietysti nyppii mutta tollai ne meillä uudet efektitkin otetaan käyttöön. nyt olis postissa tulossa vähän parempi china ja sitä kun sisään soittaa niin ainakin kitaristilta hermo menee mut menkööt. Tuollainen on ihan hanurista eikä siitä ole mitään iloa saati hyötyä kenellekään. Jos soittaisit mun bändissä, et soittais kauaa. Niin, ihan vastauksena kysymykseen, ei ole omat vermeet kummempia sisäänajoja kaivanneet. Así no. |
Lesko 03.12.2007 17:26:15 | |
---|
Tuollainen on ihan hanurista eikä siitä ole mitään iloa saati hyötyä kenellekään. Jos soittaisit mun bändissä, et soittais kauaa. Voisin kompata tätä kyllä täysin. Miksi kiusata muita hyödyttömällä asialla? "Mitä tarkoittaa groove?"
"Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin " |
Youni 03.12.2007 19:09:18 | |
---|
Tärkeitä pointteja sanottu. Lisäksi voisin todeta, että joillain symbaaleilla se aukisoitto kestää tosi kauan ja symbaalien äänen muuttuminen jatkuu todella kauan, ellei ikuisesti...? Munkin riden crash-ääni on muuntautunut paljon ja parempaan suuntaan kovalla soitolla monen kuukauden aikana. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
kapulat poikki 03.12.2007 19:30:16 | |
---|
täytyy myöntää että en ole kuullutkaan peltien sisään ajosta ni et sitä pitäs koko ajan soittaa. mä soitan sitä sillon ku kuuluu ja se ajan kanssa sitte paranee. että samaa mistä muutkin selvittää niin minäkin. kerran soitin milleillä ja sitten ajattelin, I had newer touht those was so bad |
jazzmies 04.12.2007 13:40:31 | |
---|
Mikä ihmeen sisäänajo? Jos oikein totta puhutaan, en ole koskaan huomannut mitään sanottavaa eroa saman symbaalin soinnissa kymmenenkään vuoden jälkeen. Hyvälle se kuulosti kun ostin sen ja hyvälle kuulostaa vieläkin. En osta ikinä raa'an kuuloista symbaalia, vaan hyvän kuuloisia. Tunkio- ja mättölegendat ovat IHQ:ja. Ehkä olen vain puukorva! Maukasta makkaraa - Raikasta vettä - Kirkasta kalakeittoa |
hollmi-5 04.12.2007 14:18:32 | |
---|
Mikä ihmeen sisäänajo? Jos oikein totta puhutaan, en ole koskaan huomannut mitään sanottavaa eroa saman symbaalin soinnissa kymmenenkään vuoden jälkeen. Hyvälle se kuulosti kun ostin sen ja hyvälle kuulostaa vieläkin. En osta ikinä raa'an kuuloista symbaalia, vaan hyvän kuuloisia. Tunkio- ja mättölegendat ovat IHQ:ja. Ehkä olen vain puukorva! Kun symbaalin putsaa, tulee se uuden soundi takaisin. Mielestäni se pinttymä on soundimuutokseen suurin syy. Kyllä toki joissakin crasheissa olen ollut havaitsevani soundin pehmenemistä ajan myötä. Voipi olla luulemista ;-) China kuulostaa soittajan paikalle aivan erilaiselta kuin nauhalle tai rumpusetin eteen viiden metrin päähän. Kolahdus muuttuu usein suhahdukseksi. Soundit, piuhat ja kajarit. |
markkuliini 04.12.2007 14:23:55 | |
---|
Kyllä toki joissakin crasheissa olen ollut havaitsevani soundin pehmenemistä ajan myötä. Voipi olla luulemista ;-) Mä olen samaa mieltä. Ihan selvästi uutena ostamani crashit ja jopa ridekin ovat pehmenneet iän ja paljon soiton myötä. Symbaalifirmathan joutuvat pitämään symbaaleja useita päiviä varastossaan valmistumisen jälkeen "rauhoittumassa". Kun metallia hakataan ja puristetaan muotoon, niin siihen tulee melkoiset jännitteet, ja liika jännite alussa saa symbaalin kuulostamaan usein kireältä ja kolkolta. Soittaminen aukaisee soundia mun korvaan ihan selvästi. |
Kailis 01.01.2008 17:13:26 (muokattu 01.01.2008 17:36:20) | |
---|
yhtä hieman introverttiä (soinnillisesti) chinaa piti pari kuukautta mättää jotta se aukeni. Mites somalit? Tai romaanit? (anteeksi, oikeasti en ole rasisti, huumorintajuni on vain kehittymätön) Ei niitä symbaaleja mitenkään erityisesti pidä sisäänajaa. Ehkä joidenkin chinojen ja splashien kohdalla kannattaa välttää kaikkein kovinta mättöä muutaman kuukauden ajan. Symbaalit tosiaankin kypsyvät vanhetessaan. Mä ostin -91 16" ja 18" HH Sabian med-thin crashit, jotka talttuivat vasta monen vuoden jälkeen. Myin ne vasta puoli vuotta sitten Bosphorukseen siirtymisen yhteydessä. |
sahkuifk 01.01.2008 19:17:09 | |
---|
Tarkoitin tuolla sisäänajolla lähinnä sitä kun settiin tulee jotain uutta niin kuinka sen saa iskostettua selkäytimeen ja liikeratoihin sen paikan. Eli löytyy ja kapula osuu vaikka olis kuinka ekstaasihurmos päällänsä. Ajattelin jo että en tarkenna kun nää pellet täällä alko hyökkiin. Kiitos noista oikeistakin vastauksista mitkä koski sitä auki soittoo. Ei tarvi olla mikään meedio että täällä erottaa ne tyypit jotka soittaa ja jotka niin pirusti haluais. |
Kailis 01.01.2008 20:04:00 | |
---|
Tarkoitin tuolla sisäänajolla lähinnä sitä kun settiin tulee jotain uutta niin kuinka sen saa iskostettua selkäytimeen ja liikeratoihin sen paikan. Eli löytyy ja kapula osuu vaikka olis kuinka ekstaasihurmos päällänsä. Ajattelin jo että en tarkenna kun nää pellet täällä alko hyökkiin. Kiitos noista oikeistakin vastauksista mitkä koski sitä auki soittoo. Ei tarvi olla mikään meedio että täällä erottaa ne tyypit jotka soittaa ja jotka niin pirusti haluais. No ehkä IHAN vähän syyllistyn siihen että aina kun jotain kivaa uutta tulee niin käytän sitä enemmän. Mulla oli ongelma 8" tomin kanssa, kun olin tottunut vetämään 12" ja 13" etutomien kanssa, niin yhtäkkiä olikin 8", 10" ja 12". Se on vielä niin pieni että meinasi fillit kolista ihan muualle kuin kalvoon. Ja piti laskea ihan eri tavalla, jos halusi vetää läpi tomit. Nyt alkaa iskostua, ja tykkään kovasti. Eihän siinä mitään oikoreittiä varmaan ole. Mokaa ja korjaa. |
wavelength 01.01.2008 20:38:08 (muokattu 01.01.2008 20:38:20) | |
---|
Tarkoitin tuolla sisäänajolla lähinnä sitä kun settiin tulee jotain uutta niin kuinka sen saa iskostettua selkäytimeen ja liikeratoihin sen paikan. Itse käytän lämmittelyyn tai uuden kokoonpanon haltuunottoon tällaista harjoitusta: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=124663 En tiedä mistä puhun. |
Youni 02.01.2008 17:59:39 | |
---|
Tarkoitin tuolla sisäänajolla lähinnä sitä kun settiin tulee jotain uutta niin kuinka sen saa iskostettua selkäytimeen ja liikeratoihin sen paikan. Eli löytyy ja kapula osuu vaikka olis kuinka ekstaasihurmos päällänsä. Ajattelin jo että en tarkenna kun nää pellet täällä alko hyökkiin. Kiitos noista oikeistakin vastauksista mitkä koski sitä auki soittoo. Ei tarvi olla mikään meedio että täällä erottaa ne tyypit jotka soittaa ja jotka niin pirusti haluais. Jos uuden kattauksen ottaa käyttöön, niin en suosittele tekemään sitä bänditreeneissä. Jos otat, niin soita nyt sentään hyvällä saundilla. Toki voi kokeilla, että miten uusi symbaali sopii vanhoihin biiseihin, mutta rajansa kaikella. Eihän sitä kokoajan tarvi paiskoa. Itse olen uuden osan settiin hankkiessani soitellut himassa kaikkea mitä päähän pälkähtää. Osa tulee tutuksi ja huomaa, että mihin se sopii ja mihin ei. Myös oman soiton nauhoittaminen voi tässäkin olla kätevää, voi kuunnella oman tyylitajunsa tasoa hieman objektiivisemmin. Ajattelin jo että en tarkenna kun nää pellet täällä alko hyökkiin. En tiedä ketä pelleillä tarkoitat tässä topikissa, mutta tätä asennetta en suosittele. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
Kailis 03.01.2008 01:44:17 | |
---|
Jos uuden kattauksen ottaa käyttöön, niin en suosittele tekemään sitä bänditreeneissä. Jos otat, niin soita nyt sentään hyvällä saundilla. Toki voi kokeilla, että miten uusi symbaali sopii vanhoihin biiseihin, mutta rajansa kaikella. Eihän sitä kokoajan tarvi paiskoa. Itse olen uuden osan settiin hankkiessani soitellut himassa kaikkea mitä päähän pälkähtää. Osa tulee tutuksi ja huomaa, että mihin se sopii ja mihin ei. Myös oman soiton nauhoittaminen voi tässäkin olla kätevää, voi kuunnella oman tyylitajunsa tasoa hieman objektiivisemmin.
En tiedä ketä pelleillä tarkoitat tässä topikissa, mutta tätä asennetta en suosittele. Kaikki ei voi soittaa himassa. Ja miten se sananlasku menikään koirasta joka älähtää kun kalikka kalahtaa? |