Horatius-87 08.02.2008 16:32:02 | |
---|
Jeap, eli en nopealla selauksella enkä haulla löytänyt mieltäni askarruttaviin kysymyksiin vastausta, jotenka päätin avata tästä uuden aiheen. Eli koulussa on nyt muutama kerta rumpuja tullut soitettua, ja himohan siitä jäi. Houkuttelisi jonkinnäköinen rumpusetti ostaa, mutta rummuista autuaan tietämättömänä tarvitsenen hieman apua.. Eli asun omakotitalossa, kannattavampaa ostaa akustiset vai sähkörummut? Erityisen suljettua tilaa täällä ei ole. Ja millä hinnalla kannattaisi ruveta haeskelemaan? Kun jos innostus katoaa ei huvittaisi sitten jotain 1000e pelejä puoleen hintaan myydä.. Käytettynä kyllä ehdottomasti olin ajattellut hankkivani. Tuolla jossain oli noista "hyvistä" merkeistä tietoa eli niistä ei nyt ehkä niin kannata ruveta jaanaamaan. Tai no jos nyt vähän sitten.. (; Ja kannattaako ensin käydä muutamalla tunnilla ja sitten ostaa, vai toisin päin? Tunneilla muuten en ehkä kävisi kuin muutaman kerran alkuun että ihan perusalkeis-tekniikka tulisi haltuun. Muuta huomioitavaa? Yksinkertainen ja uusavuton - since -92 |
Paas 08.02.2008 17:37:49 | |
---|
Käy vaan tunneilla ensin vähän maistelemassa ja haistelemassa hommaa. Jos sitten kiinnostus tyssääkin heti alkuunsa niin eipähän ole tullut tehtyä turhia investointeja. http://www.sonormuseum.com/ |
Kailis 08.02.2008 17:53:28 (muokattu 08.02.2008 17:57:35) | |
---|
Käy tunneilla äläkä lopeta jos kiinnostusta riittää. Itseäni harmittaa vietävästi, että en jaksanut alussa käydä rumputunneilla, vaan halusin vetää vaan bändin kanssa. Tekniikkaa on vaikea myöhemmin ottaa haltuun, varsinkin jos opettelee väärin. Myös monipuolisuuden kannalta on hyvä käydä tunneilla, vaikka sitten eri opettajilla. Ymmärrän kyllä että polttelee setin hankkiminen, mutta katsele nyt vähän aikaa. |
Horatius-87 09.02.2008 19:52:30 | |
---|
ookkei. no sitte vaan etsii opettajaa. Yksinkertainen ja uusavuton - since -92 |
Youni 09.02.2008 20:22:43 | |
---|
ookkei. no sitte vaan etsii opettajaa. Hyvä valinta. Muista pitää mielesi avoimena. Joku voi turhautua, kun opettaja tuputtaa swingikomppia, vaikka haluat soittaa rokkia. Monen musiikkityylin hallitseminen edes tyydyttävästi on todella hyödyllistä soiton monipuolisuuden ja koordinaation kehittymisen kannalta. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
Jonppa 17.02.2008 13:12:10 | |
---|
Tässä nyt taas vähän tyhmäkin kysmys, mutta... Miten kauan menee suunnilleen, jos treenaa kovasti päivittäin, että alkaa tuollanen perus rokin soittaminen onnistua? Kun tekis mieli aloittaa soittamaan rumpuja, mutta oon kohta jo 20-vuotias, niin oon miettiny että kannattaako enää, kun haluis kuitenki vielä, että pääsis pitemmällekkin noissa soittohommissa. Tiädättekö muuten ketään tunnetumpia rumpaleita, jotka on alottanu vähän myöhemmällä iällä? |
Deino 17.02.2008 13:13:31 | |
---|
Kun tekis mieli aloittaa soittamaan rumpuja, mutta oon kohta jo 20-vuotias, niin oon miettiny että kannattaako enää, kun haluis kuitenki vielä, että pääsis pitemmällekkin noissa soittohommissa. Kannattaa kannattaa. Jos joka päivä soitat esim. 2 tuntia niin pystyt soittamaan varmaan jo vuoden sisään aika monen bändin tuotannon. |
poopi 17.02.2008 13:27:29 (muokattu 17.02.2008 13:28:59) | |
---|
Tässä nyt taas vähän tyhmäkin kysmys, mutta... Miten kauan menee suunnilleen, jos treenaa kovasti päivittäin, että alkaa tuollanen perus rokin soittaminen onnistua? Kun tekis mieli aloittaa soittamaan rumpuja, mutta oon kohta jo 20-vuotias, niin oon miettiny että kannattaako enää, kun haluis kuitenki vielä, että pääsis pitemmällekkin noissa soittohommissa. Tiädättekö muuten ketään tunnetumpia rumpaleita, jotka on alottanu vähän myöhemmällä iällä? Ikää 29, rumpuja soittanut vajaa 2 kuukautta ,treeniä olen vetänyt pari tuntia lähes joka päivä. Komppasin tuossa just treeniksellä ryhmää jolla soittokokemusta 5 - 10 vuotta ja kehuja tuli. En tietenkään mitään sooloja vetele mutta kyllä komppi kasassa pysyy. Eli ainakin tämän hetkisen kokemuksen perusteella voisin sanoa että aloita nyt ihmeessä jos mieli tekee kolistella. Pirun hauskaa hommaa! |
wavelength 17.02.2008 13:57:42 (muokattu 17.02.2008 14:00:14) | |
---|
Tässä nyt taas vähän tyhmäkin kysmys, mutta... Miten kauan menee suunnilleen, jos treenaa kovasti päivittäin, että alkaa tuollanen perus rokin soittaminen onnistua? Kun tekis mieli aloittaa soittamaan rumpuja, mutta oon kohta jo 20-vuotias, niin oon miettiny että kannattaako enää, kun haluis kuitenki vielä, että pääsis pitemmällekkin noissa soittohommissa. Tiädättekö muuten ketään tunnetumpia rumpaleita, jotka on alottanu vähän myöhemmällä iällä? Aloitin rumpaloinnin parikymppisenä, ja pääsin (syystä tai toisesta) kahden über-treenivuoden jälkeen Jyväskylän konservatoriolle. Koulun aikana on tullut tehtyä vajaat sata keikkaa lähes kaikenlaisissa tilanteissa: rokkia, poppia, jazzia, lattaria, humppaa, taustamusaa, häitä, bileitä, sinfoniaa, puhallinorkesteria... Kuuntele paljon musaa ja ilmarummuttele. Treenaa paljon kaikkea mahdollista, tekniikkaa ja eri tyylilajeja ja tyylinmukaisia komppeja ja fillejä. Pari tuntia päivässä soittelua ja määrätietoista harjoittelua, niin äkkiähän se perusrokin soitto alkaa luistaa. Muista vielä hankkiutua johonkin bändiin, niin oppimistahti nopeutuu entisestään. En tiedä mistä puhun. |
Jonppa 17.02.2008 14:09:08 | |
---|
Kiitoksia kaikille! Tuo kyllä rohkaisee hyvin aloittamaan. Vissiin tollanen Tama Stagestar on aika hyvä setti aloittelijalle? |
Deino 17.02.2008 14:11:14 | |
---|
Kiitoksia kaikille! Tuo kyllä rohkaisee hyvin aloittamaan. Vissiin tollanen Tama Stagestar on aika hyvä setti aloittelijalle? Suosittelen käytettyjä Yamaha Stage Customeita. |
Youni 17.02.2008 14:45:42 | |
---|
Stagestarit uutena on huono vaihtoehto. Kuten Deino yllä suosittelen käytettyjä minäkin. Saa samaan hintaan ehkä vanhemmat, mutta paremmat pöntöt. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
Velli 17.02.2008 15:31:58 | |
---|
Ei stagestareja, vaan käytetyt Yamaha Stage Customit. |
marge14 18.02.2008 23:37:44 | |
---|
Tässä nyt taas vähän tyhmäkin kysmys, mutta... Miten kauan menee suunnilleen, jos treenaa kovasti päivittäin, että alkaa tuollanen perus rokin soittaminen onnistua? Kun tekis mieli aloittaa soittamaan rumpuja, mutta oon kohta jo 20-vuotias, niin oon miettiny että kannattaako enää, kun haluis kuitenki vielä, että pääsis pitemmällekkin noissa soittohommissa. Tiädättekö muuten ketään tunnetumpia rumpaleita, jotka on alottanu vähän myöhemmällä iällä? hmm.. Eikös Chris Adler alottanu joskus 21vuotiaana jollain taman alottelija setillä? tai joku alottelija setti se oli kuiteski. |
Youni 19.02.2008 12:34:50 | |
---|
hmm.. Eikös Chris Adler alottanu joskus 21vuotiaana jollain taman alottelija setillä? tai joku alottelija setti se oli kuiteski. Ei sillä ole väliä. Fakta on se, että käytettynä on mahdollista saada parempi setti, kuin uutena kaupasta. Miksi siis ostaa uutena Lavan Tähti-setti, jos saa parempaakin vastinetta rahoilleen? "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
Jonppa 19.02.2008 13:48:39 | |
---|
No ainakin ite mitä oon lukenu ja ettiny tietoa niin lähes kaikki on sanonu, että nimenomaan tuo setti kannattaisi hankkia. Mikä siinä nyt sitten on niin huonoa? Tietääkseni monet on soittanu tuolla ihan keikoilla asti. |
Youni 19.02.2008 14:10:50 (muokattu 19.02.2008 14:15:03) | |
---|
No ainakin ite mitä oon lukenu ja ettiny tietoa niin lähes kaikki on sanonu, että nimenomaan tuo setti kannattaisi hankkia. Mikä siinä nyt sitten on niin huonoa? Tietääkseni monet on soittanu tuolla ihan keikoilla asti. Stagestar on tarkoitettu tähän: http://www.tamadrum.co.jp/world/pro … drum_kit/stagestar/images/image.jpg Tamakin kertoo sivuillaan, että Stagestarit ovat omiaan soittoharrastusta aloitteleville lapsille. Lukioon ostettiin uusi rumpusetti. Opettaja katseli Cabrioita, mutta ostikin yli tonnin miksauspöydän, säästi rummuissa ja osti Lavan tähdet. Tässä kokemuksiani: -mukana tulevat Tama-symbaalit eivät kelpaa symbaaleiksi -rummuista puuttuu botne, osaksi pienien kokojen vuoksi -snaren soundi on huono, mattosyvennys puuttuu -matalaprofiilinen bassorummun pedaali aiheuttaa tuskaa isojalkaiselle soittajalle -koko setin viritysalue on sangen suppea, osaksi pienten kokojen vuoksi -penkki ei ole tukeva +hardwaren kohtuullinen hinta-laatusuhde "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
wavelength 19.02.2008 14:32:55 | |
---|
-mukana tulevat Tama-symbaalit eivät kelpaa symbaaleiksi -rummuista puuttuu botne, osaksi pienien kokojen vuoksi -snaren soundi on huono, mattosyvennys puuttuu -matalaprofiilinen bassorummun pedaali aiheuttaa tuskaa isojalkaiselle soittajalle -koko setin viritysalue on sangen suppea, osaksi pienten kokojen vuoksi -penkki ei ole tukeva +hardwaren kohtuullinen hinta-laatusuhde Pidän rumputunteja paikassa, jossa on talon puolesta setillinen Stagestaria. Omasta mielestäni rummuissa on hyvinkin botnekas soundi, kun vaihtaa päälle Emperorit ja virittää huolella. Eipä silti, ei noita kannata uutena ostaa, kun samalla hinnalla saa paljon laadukkaampaakin. En tiedä mistä puhun. |
Tarre 19.02.2008 14:33:18 | |
---|
No ainakin ite mitä oon lukenu ja ettiny tietoa niin lähes kaikki on sanonu, että nimenomaan tuo setti kannattaisi hankkia. Mikä siinä nyt sitten on niin huonoa? Tietääkseni monet on soittanu tuolla ihan keikoilla asti. Pystyisitkö pistämään jonkin summan, jonka alle setin hinta pitäisi saada? Aloitusviestin hintamääritelmä on melko epämääräinen. Jos tavoitteena on päästä soittamaan alle 400e panostuksella, eivät käytetyt Stagestarit ja joku aloittelijalautassetti ole ainakaan huonoin vaihtoehto. En tiedä tästä asiasta mitään, enkä mistään tähän liittyvästäkään, mutta tämän verran minun oli pakko sanoa. |
Jonppa 19.02.2008 16:55:13 | |
---|
Jotain suunnilleen 400€ korkeintaan 500€ sais maksaa. Käytettyjäkään kun ei tahdo löytyä mistään. |