Aihe: Möllerin tekniikka?
1 2
jussiohman
21.12.2007 11:53:56 (muokattu 21.12.2007 13:20:19)
Soitatteko te noin? Joku päivä kekkas vahingossa tuon liikkeen ja youtubea selatessa löyty oikein nimikin sille. Äkkiseltään tuntuu rennommalta tavalta soittaa tuplaiskuja. Dave Wecklin versio näyttii jotenkin vaikealta vispaamiselta. Tossa joku random kaveri tekee vähän iisimmän näköisesti.
http://www.youtube.com/watch?v=2YjGL9jDfVQ

Edit: No ilmankos ei näyttäny samalta ku Wecklillä!
älä turhaan ressaa, sie oot mikä oot!
wavelength
21.12.2007 13:11:16

Tuo ei ole Mölleriä nähnytkään. Kyseessä näytti olevan open/close, joka toimiikin stydien tuplien soittamiseen oikein mainiosti. Möllerin tekniikka perustuu kapulan liikuttamiseen piiskamaisella käsivarren liikkeellä, ja sitä käytetään erilaisten aksenttikuvioiden soittamiseen.
En tiedä mistä puhun.
Bobana
21.12.2007 13:25:16
Soitatteko te noin? Joku päivä kekkas vahingossa tuon liikkeen ja youtubea selatessa löyty oikein nimikin sille. Äkkiseltään tuntuu rennommalta tavalta soittaa tuplaiskuja. Dave Wecklin versio näyttii jotenkin vaikealta vispaamiselta. Tossa joku random kaveri tekee vähän iisimmän näköisesti.
http://www.youtube.com/watch?v=2YjGL9jDfVQ

Edit: No ilmankos ei näyttäny samalta ku Wecklillä!

Kyllä on jätkällä niin vammanen soittoasento kun olla ja voi. Mä en ainakaan tolleen perse pystyssä saa mitään tehtyä ja toi virvelikin saatana navassa asti... Pakko!
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
Bobana
21.12.2007 13:28:55
Ainii1!!
Toinen on vielä se että kun tehään tollanen ittensä ihailu-video niin vittujako siinä tarvii selitellä että: Meidän mummo sillon ja sitä ja kun se Pera on nii mulukku. Suoraan asiaan saatana.
Anteeksi. Nyt on perjantai ja tarvitsen päihteitä työviikon paineitten poistamiseen. Siis keskaria.
markkuliini
21.12.2007 13:30:54

Ainii1!!
Toinen on vielä se että kun tehään tollanen ittensä ihailu-video niin vittujako siinä tarvii selitellä että: Meidän mummo sillon ja sitä ja kun se Pera on nii mulukku. Suoraan asiaan saatana.
Anteeksi. Nyt on perjantai ja tarvitsen päihteitä työviikon paineitten poistamiseen. Siis keskaria.

Otahan muutama vielä niin rauhoitut.
Strumbali
21.12.2007 13:32:56 (muokattu 21.12.2007 14:02:38)
Jojo Mayerilla oli Youtubessa semmoinen pätkä, mikä ainakin itselleni avasi jonkin verran (vasemman) käden liikerataa germaanisella otteella moelleria hyödynnettäessä. En vain löydä sitä enään.. Myös Vic Firthin sivuilla oli muistaakseni aiheesta pätkä. Jojon pätkä oli vaan parempi. ;-)

En minä löydä sitä pätkää. Siinä oli vain mielestäni oivallusta aiheuttavasti esitetty se käden liike kapulan kärki kalvossa ja (vasemman) käden kääntö klo.20:00 tietämiin ja sitten sieltä vedetään se kapula ylös rennolla ranteella.

Eli tuo "sivuttais"liike ei aina noista pätkistä käy ilmi. Noh, on se ihan hyvä se Wecklin pätkä: http://www.youtube.com/watch?v=QFZfOLbnBwI
Bobana
21.12.2007 13:36:26
Otahan muutama vielä niin rauhoitut.

No kun en oo saanu vielä ensimmäistäkään...
markkuliini
21.12.2007 17:38:57

No kun en oo saanu vielä ensimmäistäkään...

No otetaan se 'vielä' tuosta aiemmasta poies.
Fuzzy Boner
21.12.2007 22:01:55
Lukkarisen Jaska mun mielest soittaa tolla tekulla. John Riley hommaa?

Toimivan näköstä ja tietty kuulosta
Bobana
22.12.2007 00:12:26
No otetaan se 'vielä' tuosta aiemmasta poies.

No niihän minä jo aiemmin sanoin tekeväni. Tai siis no nyt minä jo olen ottanut. Onks se imperfekti vai mikä? Emmie tie. No, lääke auttoi kumminkin...
Kamalakala
22.12.2007 15:00:59
Strumbali
23.12.2007 01:13:41 (muokattu 23.12.2007 01:42:07)
No sen verran, että mielestäni useimmat näistä "pätkistä" hosuvat suoraan sinne tripletteihin, kun pitäisi ensin vähän katella sitä ranteen ja käden liikettä, jos lähetään nollasta liikenteeseen. Onhan toi meno Wecklillä ja Chapinilla "menevää", kun kymmenia vuosia on tahkottu. Iisisti vaan, jos mölläys on harjoittelun alla. Omat kommenttini on ihan vain harrastajapohjalla ja oma oikean käden ehkä mölläykseni on lähtenyt näkemällä Deep Purplen California Jam videon ja Erkinharjun hihat-aksentointia kuunnellen, siis silloin ammoisina aikoina. Että siinä sitten asiantuntemusta.
dbringer
24.12.2007 13:11:05

http://www.youtube.com/watch?v=_HSVhDsO9jc

Tuossa on aika hyvä video aiheesta. Samalla hepulla on muitakin suht havainnollisia videoita.
Epämuusikko
25.12.2007 00:04:16
Lukkarisen Jaska mun mielest soittaa tolla tekulla. John Riley hommaa?

Siihen oli hurahtanut juum. Piiska viuhuu.
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir. Bustard #1
Hevipoika
16.03.2008 11:58:59 (muokattu 16.03.2008 12:08:12)
Yhdyn kyllä siihen että kaveri ei mitenkää ihan viisaalta näyttäny ja se tekniikka ei ollu möllereitä nähnykkää.. Mut kyl siitä Wecklin videolta saa ihan hyvin selvää, pitää vaan muistaa olla kärsivällinen ja olla kriittinen omaa soittoaan kohtaan ettei se mene samanlaiseks vammailuks ku tossa videossa :D

Tossa on yks rumpali jolla on parhaimpia tekniikoita
http://drummerworld.com/Videos/jimchapinimoeller.html

Kannattaa muistaa aina se että siinä on ne kolme osaa.
1: Isku alas (down stroke)
2: Kapulan pudotus (tap)
3. Kapulan nosto (up stroke)

Itse en vielä hallitse tuota tekniikkaa mutta nuista kyllä on ollu apua.
M.i.k.key
17.03.2008 17:59:55
Vaikea katsoa naama peruslukemilla noitten peltoreitten takia...
möllisty
Anonymous-jazz
17.03.2008 18:06:00

Möllerin tekniikka ? Möllerin kalanmaksaöljyä naamaan ja pysyy naama peruslukemilla koko jatsin soiton ajan.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Syncopation
05.05.2008 14:07:24
Katsokaa Jojo Mayerin Secret Weapons for the Modern Drummer DVD. Siinä Jojo neuvoo kyllä tosi hyvin Möllerin tekniikkaa.
Drummers never die!
_Pearl_
13.08.2008 20:04:09
Hei osaisko joku neuvoo miten möllerin tekniikkaa vois reenata ja jalostaa? Oon päässy jyvälle tekniikasta mutta en oikeen tiiä miten sitä vois vähä kehittää...
kimkorho
13.08.2008 21:52:25

Hei osaisko joku neuvoo miten möllerin tekniikkaa vois reenata ja jalostaa? Oon päässy jyvälle tekniikasta mutta en oikeen tiiä miten sitä vois vähä kehittää...

Lue tuo sun postausta edeltävä viesti uudestaan, ja hanki käsiisi se Jojo Mayerin DVD! Veikkaan, ettei tältä planeetalta löydy havainnollisempaa oppia Moellerista saati muutoinkaan kapulatekniikasta, paitsi tietysti asian hyvin hallitsevan henk.koht. opettajan tunneilla...
www.theindigo.fi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)