slowdive 29.06.2024 17:59:11 | |
---|
Olisiko kenelläkään heittää otsikkoon sopivia suosituksia? Ei mitään erityisiä genrerajoja, olen kyllä nirso, mutta musiikkimaku taipuu kyllä jazzista äärimetalliin ja singer/songwriter hymistelystä konemusiikkiin. Huumorimusiikki, klubihitit tai koko kansan rallatukset ei kiinnosta, vaan enemmänkin sellainen laatukama, mitä voisi kuvitella jonkun espanjalaisen kultivoituneen musadiggarin hyllystä löytyvän. Voi olla myös instrumentaalimusaa, silloin soisi espanjalaisuuden kuuluvan muuten siinä musiikissa. Myöskin ihan flamencojuttuja saa suositella. Jonkun verran jo tuttua, mutta paljon hyvää on varmasti löytämättäkin. Pelkkien nimien listailun tai linkkien copypasteilun sijaan olisi mukava kuulla pari pohjustavaa sanaa suosituksen oheen. Knobs to the southeast. |
Henri Henri Olavi 29.06.2024 18:06:51 | |
---|
Mano Negra. Espanjan ehkä tunnetuin punk-bändi. Majid Kavousifar//
Vapaus on homouden keskeisin elementti. |
A.O.K. 29.06.2024 20:42:27 | |
---|
Well by seventy-six we'll be A.O.K. |
jPekka 01.07.2024 10:46:29 | |
---|
Henri Henri Olavi: Mano Negra. Espanjan ehkä tunnetuin punk-bändi. Mano Negra kylläkin syntyi ja toimi Ranskassa. Osa biiseistä kyllä espanjaksi, koska Chaon veljekset ovat Espanjasta Francon diktatuuria paenneiden maahanmuuttajien lapsia. "Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä." |
Henri Henri Olavi 01.07.2024 12:16:36 | |
---|
jPekka: Mano Negra kylläkin syntyi ja toimi Ranskassa. Osa biiseistä kyllä espanjaksi, koska Chaon veljekset ovat Espanjasta Francon diktatuuria paenneiden maahanmuuttajien lapsia. Niin olikin. Mä tosiaan menin vaan tuolla Chaon alkuperällä. Majid Kavousifar//
Vapaus on homouden keskeisin elementti. |
Proge-Matti 02.07.2024 13:17:21 (muokattu 02.07.2024 13:18:27) | |
---|
Kiinnostavia artistivinkkejä uskoisin löytyvän kirjastani "Unisatama: progressiivinen rock 1980-2020", jossa on esitelty neljätoista espanjalaista yhtyettä: Amarok Amoeba Split Asturcon Canturbe Dracma Galadriel Greyfield Harvest Kotebel Medina Azahara Numen Omni Rivendel Senogul |
jPekka 02.07.2024 13:27:12 | |
---|
Ah, tuli mieleen mainio barcelonalainen reggaebändi Microguagua, joka tuli nähtyä aikoinaan katusoittokeikalla Parc Güellissa. Julkaissut useampiakin levyjä, ainoa jonka itse olen ehtinyt kuunnella on Al borde de la ruta, vallan mainio tapaus. Tehnyt yhteistyötä säikeessä mainitun Manu Chaon* kanssa. * Joka hänkin toki on levyttänyt paljon espanjaksi. "Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä." |
Iso-Jaakko 12.08.2024 22:48:28 | |
---|
Aikamme flamenco-laulajista Diego el Cigala on kyllä kova! Ja Juan Gabriel -niminen laulaja Meksikosta on kans todella kova laulaja ja showmies! Kannattaa katella sen videoita juupituubista ja nauttia. Oisko tuo jotakin mariachi-musiikkia genreltään. Mujo kuje konja po mjesecu! |
McNulty 08.09.2024 04:28:11 | |
---|
moving in stereo |
Ali Maanantaina 10:55:09 | |
---|
Toundra, instrumentaalia, muuta ei tule heti mieleen. "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less." Twitter - Discogs |