John Titor 14.03.2006 12:04:08 (muokattu 14.03.2006 12:05:15) | |
---|
En kyllä ymmärrä miksi tätäkin projektia pitää dissata jonain kikkelinvenytyskilpailuna? Mainiosti sävellettyjä, soitettuja ja muotorakenteeltaan selkeitä instrumentaalikappaleita, hienoja sooloja, vaikuttavia taidonnäytteitä sekä kollektiivisesta että yksilökohtaisesta improvisoinnista, groovea, erilaisia tunnelmia jne. eli kaikkea mitä hyvä levy oletusarvoisesti pitää sisällään ja vielä vähän enemmänkin. Ja miksi niitä vaihtuvia tahtilajeja ei saisi olla, jos musiikki ei kuitenkaan kuulosta niiden takia sävelletyltä? Jos musiikki, joka päässä virtaa, sisältää vaihtuvia tahtilajeja, niin pitääkö sitä sorvata uusiksi vain jotta se saadaan menemään neljään? Jos ette pysty tanssimaan tai puluttamaan biisien tahdissa niin eiköhän se johdu teidän puutteellisesta rytmitajustanne? Kuunnelkaapa vaikka Kindred Spirits, erityisesti synasoolo, ai että. Ja soittakaapa vastaavanlainen kitarasoolo omaan biisiinne niin pääsette itsekin tälle foorumille kaiken maailman spedejen haukuttavaksi. Taidankin kuunnella, ihan vaan kuunnella, kuin Earth, Wind and Firea konsanaan, taas pitkästä aikaa molemmat Liquid Tensionit läpi ihan vain kaikkien puritistitunnejazzeskojen kiusaksi. Joku Spastic Ink on sitten huomattavasti enemmän sitä kikkelinvenyttämistä, puhumattakaan b-luokan tiluttajista joilla edes soitto ei toimi, puhumattakaan biiseistä. |
wavelength 14.03.2006 12:37:42 | |
---|
Taidankin kuunnella, ihan vaan kuunnella, kuin Earth, Wind and Firea konsanaan, taas pitkästä aikaa molemmat Liquid Tensionit läpi ihan vain kaikkien puritistitunnejazzeskojen kiusaksi. Taidanpa tehdä samoin, tosin vain omaksi nautinnokseni. Ai että, timessä on ilmaa kuin liveäänityksessä konsanaan. En tiedä mistä puhun. |
LexaR 14.03.2006 18:41:27 | |
---|
Joku Spastic Ink on sitten huomattavasti enemmän sitä kikkelinvenyttämistä musta se tilutus toimii siinä... niil on näit vitun kummallisii puheäänimaailmoi instrumenteil ja ne pystyy kuvaa liikettäki musiikilla. Ylimääräst kikkailuu siin tosin kyl on vaik muille jakaa You live and you learn. At any rate, you live. |
moottorisaha 14.03.2006 22:59:09 | |
---|
When The Water Breaks on kertakaikkiaan aivan mestarillinen teos. Tarjoisin juomat jätkille jo pelkästään tuon biisin takia. :) "I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio |
moottorisaha 15.03.2006 22:08:53 (muokattu 15.03.2006 22:11:30) | |
---|
En kyllä ymmärrä miksi tätäkin projektia pitää dissata jonain kikkelinvenytyskilpailuna? Mainiosti sävellettyjä, soitettuja ja muotorakenteeltaan selkeitä instrumentaalikappaleita, hienoja sooloja, vaikuttavia taidonnäytteitä sekä kollektiivisesta että yksilökohtaisesta improvisoinnista, groovea, erilaisia tunnelmia jne. eli kaikkea mitä hyvä levy oletusarvoisesti pitää sisällään ja vielä vähän enemmänkin. Ja miksi niitä vaihtuvia tahtilajeja ei saisi olla, jos musiikki ei kuitenkaan kuulosta niiden takia sävelletyltä? Jos musiikki, joka päässä virtaa, sisältää vaihtuvia tahtilajeja, niin pitääkö sitä sorvata uusiksi vain jotta se saadaan menemään neljään? Jos ette pysty tanssimaan tai puluttamaan biisien tahdissa niin eiköhän se johdu teidän puutteellisesta rytmitajustanne? Kuunnelkaapa vaikka Kindred Spirits, erityisesti synasoolo, ai että. Ja soittakaapa vastaavanlainen kitarasoolo omaan biisiinne niin pääsette itsekin tälle foorumille kaiken maailman spedejen haukuttavaksi. Taidankin kuunnella, ihan vaan kuunnella, kuin Earth, Wind and Firea konsanaan, taas pitkästä aikaa molemmat Liquid Tensionit läpi ihan vain kaikkien puritistitunnejazzeskojen kiusaksi. Joku Spastic Ink on sitten huomattavasti enemmän sitä kikkelinvenyttämistä, puhumattakaan b-luokan tiluttajista joilla edes soitto ei toimi, puhumattakaan biiseistä. Nimenomaan näin! Aivan uskomattoman hyvä kirjoitus, jokainen pointti pitää täydellisesti paikkansa. Kuunnelkaapa nyt jumalauta tuo aiemmin hehkuttamani When The Water Breaks. Kikkelinvenytystä, wtf? Kyseessä on aivan loistavasti sävelletty biisi. Pistänpä oikein notepadilla ylös tuon John Titorin kirjoituksen. :) "I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio |
Kimmo72 15.03.2006 22:58:49 (muokattu 15.03.2006 22:59:30) | |
---|
Nimenomaan näin! Aivan uskomattoman hyvä kirjoitus, jokainen pointti pitää täydellisesti paikkansa. Kuunnelkaapa nyt jumalauta tuo aiemmin hehkuttamani When The Water Breaks. Kikkelinvenytystä, wtf? Kyseessä on aivan loistavasti sävelletty biisi. Pistänpä oikein notepadilla ylös tuon John Titorin kirjoituksen. :) Kyllä kyllä. Kuunneltu on ja sataan kertaa :) Hienoa musiikkia on tehneet DT:n pojat ei siinä mitään. Muitakin hienoja "sideprojecteja" on kyllä. Tosin yhtään väheksymättä LTE:tä. Tais mennä OT:si jo heti... Mutta "vannoutuneena" DT fanina kyllä kuuntelen mieluusti. Molemmat julkaisuthan tietysti löytyy täältä, että ei siinä.. (tyhjänpäiväinen postaus olutpäissään) :D Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
MrHands 16.03.2006 00:23:16 | |
---|
Jonku LTE:n biisin alku kuulosti suoralta ripiltä Final Fantasy seiskan musiikeista. Mikä biisi mahtaa olla kyseessä. Muistaakseni lähti pianolla jonka jälkeen tuli tilua ja tilua. |
JurviZ 16.03.2006 00:52:55 | |
---|
LTE on parasta. Saisi kaikessa musiikissa olla enemmän tahtilajin muutoksia jos se kerta noin hyvältä kuulostaa. Ite en ainakaan osaa laskea niitä ollenkaan, joten pakko kuunnella ihan korvilla, ja hyvältähän se kuulostaa. Invisible flying pyramids, there are millions in the sky! |
ANtTIKRISTUS 16.03.2006 11:05:58 | |
---|
LTE on parasta. Saisi kaikessa musiikissa olla enemmän tahtilajin muutoksia jos se kerta noin hyvältä kuulostaa. Ite en ainakaan osaa laskea niitä ollenkaan, joten pakko kuunnella ihan korvilla, ja hyvältähän se kuulostaa. Kannattaa muistaa kuitenkin, että niitä tahtilajien muutoksia on turha alkaa kylvämään vain sen takia, että niitä vain haluaa sinne. Se ei palvele kappaletta millään tavalla. Eri asia tietenkin, jos niitä sattuu sinne ihan puhtaasti sävellystyön tuloksena. Esim. itsellä käy monasti niin, että päässä veivaan jotain sävellystä. Kun alan soittamaan sitä ja laitan biisiä ylös muistiin niin huomaan, että mukaanhan on sattunut monenmoista tahtia sitä kuitenkaan ajattelematta. Progemetallissa tyypillistä on monesti kokeilla kaikkea erilaista, eikä aina vain tyytyä pelkkiin 3/4 tai 4/4 tahteihin. Se tuo minusta semmoista mukavaa särmää ja erinlaisuutta kappaleisiin. Kalassa vietettyä aikaa ei vähennetä ihmisen eliniästä |
wavelength 16.03.2006 11:19:59 | |
---|
Saisi kaikessa musiikissa olla enemmän tahtilajin muutoksia jos se kerta noin hyvältä kuulostaa. Nopeat tahtilajin muutokset eivät toimi oikein muualla kuin tässä progetilukikkelinvenytysmusiikissa, eikä edes siinä liikaa käytettynä. Särökitara kuulostaa myös hyvältä, mutta en rupeaisi sitä beboppiin, reggaeen tai uusklassiseen musiikkiin levittelemään. Tyylinmukaisuus ja tyylitajuisuus kunniaan! En tiedä mistä puhun. |
Modest Murskaaja 16.03.2006 11:21:23 | |
---|
Biaxident on biisin nimi, ja on eräs ainoista bändin hyvistä kipaleista. Puuduttavaa kamaa tosiaan... ei jaksa kuunnella kauaa. Tosiaan. Itse yllätyin kuullessani tuolta levyltä noin hyvän biisin (jolla tosin todella huono nimi). Itse en liiallista kikkailua yleensä jaksa kuunnella, mutta eräänä päivänä huomasin jopa senkin kuulostavan tietyssä tunnelmassa todella hyvältä, ja yllätin itseni toteamalla tämän itselleni. Monimutkaista kikkailua on kyllä joskus aika hauskakin soittaa; itse harrastan tätä yksin kämpällä ollessani tiluttamalla salaa haitaria nurkassa:D Ristiriitaisuus on hyvästä |
Flow 16.03.2006 12:40:13 | |
---|
Jos LTE, joskus vielä levyttää niin Tony Levinin on silloin parempi olla paukuttelemassa bassoa. Muistan tosin joskus jostain lukeneeni, että projekti on kuollut ja kuopattu... Itse olen sitä mieltä, että tuo kakkos levy on parempi kuin eka. Johtuu ehkä siitä kun levyltä löytyvät Biaxident ja 914. Parempaa tämä materiaali on kuin Dream Theaterilla kolme viimeisintä... “When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on.”
-Thomas Jefferson |
juuso a 17.03.2006 01:52:00 | |
---|
En kyllä ymmärrä miksi tätäkin projektia pitää dissata jonain kikkelinvenytyskilpailuna? .... Wöörd. Kaikki mitä itsekin ajattelen tuli tossa sun kirjoituksessa ilmi. Ei toi LTE kuulosta mun mielestä mitenkään teennäiseltä. Sitäkai noi arvostelijat yrittää sanoa että se on tekemällä tehtyä tilua eikä mitään muuta. Olisi ihan mukava kuulla vielä levyllinen tätäkin kamaa. Onhan noissa biiseissä sentään sen verran koukkuja että aika ajoin tulee kuunneltua molemmat levyt läpi. Puhumattakaan tietysti Petruccin kitaroinnista ja siitä että levyiltä löytyy paljon mielenkiintoisia sormiharjoituksia. "The only thing Columbus discovered was that he was lost! " |
JurviZ 17.03.2006 08:30:42 | |
---|
Ei tekijät sitä päätä onko musiikki hyvää vai huonoa, vaan kuulijat. Vaikka LTEn äijät itekkin olisivat sitä mieltä että LTE on pelkkää tilua ja pelleilyä, niin jos mä siitä tykkään niin sitten se on mulle hyvää musiikkia. Sama koskee tietenkin kaikkea musiikkia, kauneus on aina kuulijan korvassa. Siten vielä noista "hassuista" tahtilajeista... Ainoa syy miksi ne on hassuja on se että niitä käytetään harvoin ja ainoa syy miksi niitä käytetään harvoin on se että ne on hassuja. Kehäpäätelmä siis. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä mutta mun mielipiteeni on se että maailma olisi parempi paikka jos kaikessa musiikissa käytettäisiin enemmän erilaisia tahtilajeja. Se on ihan turha sanoa että tiluprogessa ne epätavalliset tahtilajit laitetaan sinne musaan "ihan tarkoituksella". Eiköhän mitä tahansa musiikkia sävellettäessä tehdä kaikenlaisia valintoja ihan tarkoituksella. Ihan tarkoituksella kai kaikki musiikintekijät yrittävät tehdä hyvää musiikkia. Mun mielestä tahtilajien muutokset nyt vaan kuulostaa hyvältä, joku muu voi tietenkin olla eri mieltä. Invisible flying pyramids, there are millions in the sky! |
moottorisaha 17.03.2006 10:39:57 | |
---|
^ Pointtia tuossakin. "I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio |
Modest Murskaaja 17.03.2006 12:41:30 | |
---|
Ei tekijät sitä päätä onko musiikki hyvää vai huonoa, vaan kuulijat. Vaikka LTEn äijät itekkin olisivat sitä mieltä että LTE on pelkkää tilua ja pelleilyä, niin jos mä siitä tykkään niin sitten se on mulle hyvää musiikkia. Sama koskee tietenkin kaikkea musiikkia, kauneus on aina kuulijan korvassa. Siten vielä noista "hassuista" tahtilajeista... Ainoa syy miksi ne on hassuja on se että niitä käytetään harvoin ja ainoa syy miksi niitä käytetään harvoin on se että ne on hassuja. Kehäpäätelmä siis. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä mutta mun mielipiteeni on se että maailma olisi parempi paikka jos kaikessa musiikissa käytettäisiin enemmän erilaisia tahtilajeja. Se on ihan turha sanoa että tiluprogessa ne epätavalliset tahtilajit laitetaan sinne musaan "ihan tarkoituksella". Eiköhän mitä tahansa musiikkia sävellettäessä tehdä kaikenlaisia valintoja ihan tarkoituksella. Ihan tarkoituksella kai kaikki musiikintekijät yrittävät tehdä hyvää musiikkia. Mun mielestä tahtilajien muutokset nyt vaan kuulostaa hyvältä, joku muu voi tietenkin olla eri mieltä. Niin, rumuus on katsojan korvassa:P Epätavalliset tahtilajit ovat vain mielenkiintoisia ja saavat oikein käytettynä tylsänkin melodian kiinnostusta herättäväksi. Itse tulee käytettyä ihan huomaamattakin kaikkia mitä ihmeellisimpiä tahtilajeja ja vasta sävellystä nuotintaessa huomaan että eihän tämä nyt ihan niin helposti käykään kuin odotin:D Ristiriitaisuus on hyvästä |
Rypsolisti 18.03.2006 23:07:57 | |
---|
Mä ainakin diggaan LTE:stä ja paljon! Ehkä se onkin jotai lottoprogee tai muuten vaan teknisesti vaativaa mutta mun mielestä niiden biisit kuulostaa todella hyviltä enkä ole vielä kyllästynyt vaikka olen noin vuoden LTE:tä kuunnellut tai ylikin. Universal Mind, When The Water Breaks, Acid Rain, Paradigm Shift, Biaxident, Kindred Spirits kaikki mahtavia biisejä. |
W-Man 23.03.2006 13:03:25 | |
---|
Tätä bändiä täytyy kuunnella tietyssä mielentilassa, silloin biisit toimii helkkarin hyvin. Itse en kuitenkaan pysty kuuntelemaan kahta levyä putkeen tämmöistä musiikkia, mutta muutama biisi silloin tällöin pitää rytmitajun vireessä. ;) Parhaat biisit: Acid rain ja Biaxident Jumala loi Maailman, mutta Uusis loi Jumalan! |
Strutsi 23.03.2006 15:27:07 (muokattu 23.03.2006 15:29:42) | |
---|
Ykkönen löytyy hyllystä. Tjuu onhan se pidemmän päälle aika puuduttavaa, mutta kyllähän se uutena hämmästytti. Kolmosbiisi eli kindred spirits on ehken paras. Se excellent adventure juttu on myöskin mainio. Hitto repesin kun kuulin sen bassoraidan :D Mutta joo onhan se kyllä omassa sarjassaan loistokamaa. Eihän tuollaista edes kykene vertaamaan johonkin vähän enemmän populaarimusiikkiin, kun progen ja popin viehätys tulee aaaivan eri pisteestä. |
carnation 23.03.2006 16:58:08 | |
---|
Mun mielestä LTE on oikeastaan aika hyvää taustamusiikkia, jos näin tarkemmin ajattelee. Zappan Hot Ratsissa on myös jotain samaa, on kivempi kuunnella sitä taustamusana kuin kovin keskittyneesti. |