Aihe: Dream Theatteristä
1 2 3 4 58 9 10 11 12122 123 124 125 126
jigsore
22.11.2005 09:18:26

DREAM THEATER's PORTNOY Lays Down Drums For New OSI Album - Nov. 21, 2005

DREAM THEATER drummer Mike Portnoy entered the studio this past weekend to record the drums for the second OSI (OFFICE OF STRATEGIC INFLUENCE) album, tentatively due in early 2006 via InsideOut Music.

"Initially I wasn't going to partake in the album and had passed on the offer, but I guess the moral of the story is, 'Never say never,'" Portnoy said.

OSI's upcoming CD will once again feature FATES WARNING guitarist Jim Matheos and ex-DREAM THEATER keyboardist Kevin Moore. The group's debut album, which came out in 2003 via InsideOut, also included former CYNIC bassist Sean Malone.

http://www.roadrunnerrecords.com/bl … x?mode=Article&newsitemID=44578

Jes. Eka levy oli ainakin tosi hyvä.
Illan elokuva: Lasi (jännittävä neuvostoliittolainen trilleri) IHKK #8
Flow
22.11.2005 11:11:13

DREAM THEATER drummer Mike Portnoy entered the studio this past weekend to record the drums for the second OSI (OFFICE OF STRATEGIC INFLUENCE) album, tentatively due in early 2006 via InsideOut Music.

"Initially I wasn't going to partake in the album and had passed on the offer, but I guess the moral of the story is, 'Never say never,'" Portnoy said.

OSI's upcoming CD will once again feature FATES WARNING guitarist Jim Matheos and ex-DREAM THEATER keyboardist Kevin Moore. The group's debut album, which came out in 2003 via InsideOut, also included former CYNIC bassist Sean Malone.

http://www.roadrunnerrecords.com/bl ... .aspx?mode=Article&newsitemID=44578

Jes. Eka levy oli ainakin tosi hyvä.

Toivottavasti Steven Wilson laulais tälläkin pari biisiä.
I'll take the emergency bat-tunnel. It comes out on Highway One and I can catch a bus to Gotham City - Robin
bedlam
22.11.2005 15:00:11 (muokattu 22.11.2005 15:01:22)

Metropolis part 2 koska se on aidointa Dream Theatteriä aj se on tunnetuin levy Dream Theateriltä.

Mihinkäs tämä "tunnetuin" perustuu? Veikkaan että Images&Words pitää vankasti paikkansa orkesterin yleisesti tunnetuimpana albumina.

Jes. Tätä olen joskus oikeastaan hieman toivonutkin.
http://www.mikseri.net/kiasma
moottorisaha
22.11.2005 15:09:55

Mä haluun uuden LTE-levyn!!
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
carnation
22.11.2005 16:14:08
Mä haluun uuden LTE-levyn!!

Mää haluaisin uuden Transatlantic-levyn, mutta ei taida koskaan tulla!
"Soitossani ei ole mitään epätarkkaa." (Yngwie Malmsteen)
OSTAKAA LEVYJÄ!
Dzouney
25.11.2005 11:41:31

Palatakseni vielä tähän väittelyyn, on sinänsä tärkeää, että jotkut tekevät musiikkia joka on vaikeasti ymmärrettävää, koska sitten siinä aina löytää uusia asioita, niin soiton kuin myös kuuntelun pohjalta. Ja on toisaalta hyvä, että tehdään myös yksinkertaista musiikkia, koska ihminen tahtoo välillä vain olla eräänlaisessa horroksessa. Esim. Minä kuuntelen Dream Theateriä jopa silloin kun teen läksyjä. Mutta sitten kun yritän nukkua, niin en pysty keskittymään nukkumiseen kun ruopean liikaa keskittymään siihen musiikkiin.

+

Samoilla linjoilla olen. Mielestäni lisäksi Bedlamin kuvaama tunnelmien vaihtuvuus ei ole millään tapaa huono asia, päinvastoin. Mielestäni tämä on olennainen osa DT:n omalaatuista tyyliä, josta ainakin minä pidän. Vaikka heviä tai metallia tai mitä-termiä-sitten-viitsiikään-käyttää tehtaillaankin, niin eihän se tarkoita etteikö elementeillä saisi leikitellä. Kyllä ne "paremman tyylin" omaavat bändit siellä vielä sinnittelee, antaa kaikkien kukkien kukkia.
Hard to see the dark side is.. < ' ',>
bedlam
29.11.2005 09:26:07

Mielestäni lisäksi Bedlamin kuvaama tunnelmien vaihtuvuus ei ole millään tapaa huono asia, päinvastoin.

En ole tarkoittanut, että tunnelmien vaihtuvuus ja monipuolisuus olisi mitenkään mielestäni huono asia. Niin kuin kerroin, suurimmassa osassa lempilevyjäni tunnelmat ja musiikkityylit vaihtelevat huomattavasti radikaalimmin kuin DT:n levyillä.
ydinaukio
29.11.2005 12:02:35
Palatakseni vielä tähän väittelyyn, on sinänsä tärkeää, että jotkut tekevät musiikkia joka on vaikeasti ymmärrettävää, koska sitten siinä aina löytää uusia asioita, niin soiton kuin myös kuuntelun pohjalta.

Onko sinusta DT vaikeasti ymmärrettävää?
W-Man
29.11.2005 14:53:20 (muokattu 29.11.2005 14:53:37)
A Change Of Seasons-biisissä on ehkä kaikkien aikojen siistein virvelisaundi!
Oletko koskaan tavannut seksuaalisesti häiriintynyttä pandaa?
Kärpäsruoska
29.11.2005 19:21:10
Onko sinusta DT vaikeasti ymmärrettävää?

+
Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi. THV-klubi #28 Romantikkoitkijät #34
bedlam
29.11.2005 21:15:36 (muokattu 29.11.2005 21:15:58)

Joku muukin on kanssani samaa mieltä tästä! Olen monasti laittanut levyn soimaan ihan vain kuullakseni sen virvelisoundin.
tommijk
29.11.2005 22:26:06

Ja kitarasoundi
Ällistysmies
30.11.2005 01:53:44
Ja kitarasoolot.
Tai hetkinen..
Strutsi
30.11.2005 13:36:22
Ja kitarasoundi

Komp. Välillä tuntuu että Change of seasonsin kaltainen nerokas sävellys ei voi olla tältä planeetalta kotoisin. Se on kaikin puolin lähes täydellinen biisi.
Ei se tosin minullekkaan auennut ensimmäisellä kerralla.

Muistanko oikein jos sanon että Change of seasons käsittelee jotenkin Portnoyn äidin kuolemaa?

Tuovatkohan elämän traagiset tapahtumat luovuutta muusikkoihin?
"No onhan proge ihan mukavaa jos se on hyvää eli sopivan hevahtavaa"
wavelength
30.11.2005 23:40:37

Makunsa kullakin. Sehän on semmoinen mitätön 'pap', joka ei istu ollenkaan setin yleissointiin.
En tiedä mistä puhun.
W-Man
01.12.2005 01:53:44
Makunsa kullakin. Sehän on semmoinen mitätön 'pap', joka ei istu ollenkaan setin yleissointiin.

hiljaa sinä kurja! ;)
Oletko koskaan tavannut seksuaalisesti häiriintynyttä pandaa?
moottorisaha
01.12.2005 12:39:21

Muistanko oikein jos sanon että Change of seasons käsittelee jotenkin Portnoyn äidin kuolemaa?

Sitäkin, mutta siihen yhdistyy myös pointti, ettei saa antaa elämänsä vain valua ohi.
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
Mustikkamuffinssi
01.12.2005 17:42:11
Sitäkin, mutta siihen yhdistyy myös pointti, ettei saa antaa elämänsä vain valua ohi.

Tartu hetkeen. Sitähän siinä hoetaan useempaan otteeseen. Todella hyvä biisi.
Uli Behringer Fan Club
Strutsi
01.12.2005 20:17:00
Tartu hetkeen. Sitähän siinä hoetaan useempaan otteeseen. Todella hyvä biisi.

Carpe diem
"No onhan proge ihan mukavaa jos se on hyvää eli sopivan hevahtavaa"
Dzouney
02.12.2005 00:20:43 (muokattu 02.12.2005 00:30:14)

Turhaa faktaa:

Carpe diem: 'Poimi päivä' Tämä kuuluisa sitaatti on Horatiuksen oodista (1,11,8), jossa runoilija vakuuttelee horoskooppeja tutkivalle ystävättärelleen Leukonoelle, että ei kannata saada selville tulevaisuutta; parempi on kestää kaikki minkä kohtalolta saa, juoda viiniä ja nauttia tästä hetkestä. Runon loppu kuuluu näin:

"Dum loquimur, fugerit invida aetas. Carpe diem, quam minimum credula postero."

= "Nytkin puhuessani julma aika rientää. Poimi päivä, luota huomiseen mahdollisimman vähän."
Hard to see the dark side is.. < ' ',>
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)