MK73 19.12.2008 13:33:09 | |
---|
Husband-miehet Varre Vartiainen ja Anssi Nykänen hääräävät taas uuden proge-virityksen kimpussa. Herroilla tuntuu riittävän energiaa, intoa ja aikaa projektiin jos toiseenkin. Enkä minä malta olla tästäkään höyryämättä täällä, en, vaikka ensin niin ajattelin :-) Ehkä olennaisimpana osana tätä avarakatseista bändiä on kuitenkin haitaristi Pale Saarinen. Matalista äänistä vastaa vanha Q.Stone-basisti Mikko Löytty. Lisäksi mukana useita vierailijoita, mm laulaja Essi Wuorela. Mielenkiintoinen kokoonpano, totta vie! Kohtalaisen isolla tohinalla ovat liikenteessä. Tänä syksynä ilmestynyt debyyttialbumi "Screaming Baby" on jakelussa ulkomaita myöten, hienot nettisivutkin ja kaikkee.. Nähtäväksi jää, kuinka pitkälle Open Eye Bandin "vastaisku pikamusiikkikulttuurille" kantaa. www.openeyeband.com/fin/yhtye.html www.myspace.com/openeyeband |
Kiksaus 19.12.2008 15:00:02 | |
---|
Kävin lainaamassa levyn kirjastosta, mutta ei kyllä mitään ihmeempiä tuntemuksia aiheuttanut. Jotenkin vähän liian maalailemista mun makuun. Pitänee vielä muutaman kerran tuota yrittää kuunnella. Niin, eikä yhtään kunnon kitarasooloa! Mitä progea se sellainen on :-D Noin lyhyet biisitkin vielä.... "Pieni ryyppy maistuu ruoan kanssa, syö tai ei!" |
Gaines 19.12.2008 16:04:34 | |
---|
No ei paskempaa! Varsinkin tuo eka biisi Hang on My Island part two saa jalan polkemaan. Hanuri kuulostaa hyvältä tuossa taustassa. Hyvä kun toit tän esille, vois tätä kyllä enempikin kuunnella kuin pelkät näytteet munpaiseesta... Sydän lyö ja parta kasvaa! |
MK73 21.12.2008 20:10:27 | |
---|
Kävin lainaamassa levyn kirjastosta, mutta ei kyllä mitään ihmeempiä tuntemuksia aiheuttanut. Jotenkin vähän liian maalailemista mun makuun. Pitänee vielä muutaman kerran tuota yrittää kuunnella. Niin, eikä yhtään kunnon kitarasooloa! Mitä progea se sellainen on :-D Noin lyhyet biisitkin vielä.... Progea on monenlaista ja moneen makuun. Minä laitoin tämän cd:n tilaukseen myspace-biisien perusteella - itselleni joululahjaksi. Syvällisempi analyysi seuraa, kunhan saan levyn kuunteluun. :-) |
Jeiska 26.12.2008 13:59:44 | |
---|
Aivan mieletön bändi! Sain löytyltä ton levyn lainaa täs joskus ja olihan se tajunnanräjäyttäjä. Kun livenä vaan pääsis näkeen. Where the fuck is my shoelace |
MK73 30.12.2008 17:18:35 (muokattu 01.01.2009 19:11:48) | |
---|
Nyt lähti Open Eye Bandin levy pyörimään toista kertaa. Eipä tuottanut pettymystä. Näin hyvää kokeellisempaa rockia ei joka päivä julkaista, varsinkaan nykyään. Kunpa useammat artistit uskaltaisivat heittäytyä tällaiseen tyylisoppaan. Rohkea ja vieläpä onnistunut veto! Tätä sulattelee pitkään. Pari ekaa kuuntelukertaa menee mulla kevyesti pelkästään Nykäsen rummuttelusta nautiskellessa :-) Sitten alkaa huomaamaan niitä muitakin hienouksia... Jatkanpa vielä analyysiä: Arviolta kymmenes kuuntelukerta menossa; minusta tässä on ainekset "merkittäväksi kotimaiseksi progelevyksi". Vaikka albumista jää aluksi hieman hajanainen kokonaiskuva, saa kuin saakin se pidettyä kuulijansa otteessaan ja uusia "teemoja" löytyy kokoajan. Etenkin levyn keskeinen teos, kuusiosainen "Stories" on upea. Rajaton Essi Wuorela tulkitsee sen pakahduttavan kauniisti. CD:n jälkimmäisellä puoliskolla tunnelmat vaihtelevat instrumentaalipopista laulelman kautta ties mihin. Eivätkä sävellykset ole mitään tusinatavaraa. Okei, joku saa olla aivan toista mieltä, mutta tämä passaa mulle! |