Aihe: Lempparituottajat?
1 2 3 4 5
Juhani
07.06.2005 19:35:35

Tähän sama kuin kaikkiin muihin gallupeihin -- pelkkää nimilistaa ei lue pirukaan, eli nyt jonkinlaista perustelua, kuvailua tms. kehiin. Jooko?

Totta turiset.

Lisäsin omaan juttuuni hieman perusteluja.

Mielestäni pieni esittely tuottajasta olisi kanssa hyvä lisä.
steelysam
07.06.2005 19:38:30 (muokattu 07.06.2005 19:38:49)
Rogerhan tekaisi myös iltapuhteinaan ensimmäisen sampläävän rumpukoneen Wendell.Jr:n kun ei timingit oikein Fagenille liveukoilla kelvanneet. Mä muistan ihmetelleeni että kuka ihmeen Wendell Jr.
Eiks niis levyis jossain lue että drums:Wendell Jr

Joo ja Nighflylla Startz Wonderlocket: Percussion! Se on todellisuudessa toi Wendell. Jengi kyseli Fagenilta rumpukoneen puhelinnumeroa, heh....
Trumpettisyntikat rulez, ok.
SamPpaa
07.06.2005 19:41:22
Miksei kukaan laita suomalaisia?

Jussi Jaakonaho
Antti "letku" Lehtinen
Anssi Kela (mm. Rod of Moses)

Joidenkin mielestä nuo voi olla hassuja "lemppari tuottajia", mut mä tykkään niitten aikaansaannoksista.
Notefix
07.06.2005 19:43:37 (muokattu 07.06.2005 19:44:32)

Joo ja Nighflylla Startz Wonderlocket:

Al Jarreaun levyllä löytyy mm. rumpali Chip McSticks, basisti Bob Beats ja vaikkapa rumpali Tyrone B. Feedback...
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
steelysam
07.06.2005 19:44:38
Al Jarreaun levyllä löytyy mm. rumpali Chip McSticks, basisti Bob Beats ja vaikkapa rumpali Tyrone B. Feedback...

heh
jPekka
07.06.2005 21:49:40

Daniel Lanois tulee ensimmäisenä mieleen

Samoin minulle. Jatkoksi voi sitten pistää Lanoisin oppilaan Malcolm Burnin. Sekä tietenkin parivaljakon Mitchell Froom ja Tchad Blake.
- Mitä on biljoona mikrofonia? - ??? - Yksi megafoni.
BaariMikko
08.06.2005 00:06:17

Notefix mainitsi Arif Mardinin.

No nythän on niin, että mä en loppujen lopuksi ole ihan hirveästi kiinnittänyt huomiota tuottajiin, mutta joskus jonkun levyn kuuntelu vie tsekkaamaan, että kukapa tämän mahtaa olla tuottanut.

No, Norah Jonesin Feels Like Homella mun huomio kiinnittyi mm. laulusoundiin, siihen että se mun korvaan kuulostaa olevan huomattavalla tavalla pinnassa. Ja muutenkin soundit on hienot.
"Jos 8-biitissä on groove hakusessa, niin ei siinä kiipparisti voi käsittääkseni ihmeitä tehdä. Voi tietysti ostaa rumpalille ja basistille drinkin, mutta se saattaa vain pahentaa tilannetta"
-U. Honey
steelysam
08.06.2005 10:44:26
Notefix mainitsi Arif Mardinin.

No nythän on niin, että mä en loppujen lopuksi ole ihan hirveästi kiinnittänyt huomiota tuottajiin, mutta joskus jonkun levyn kuuntelu vie tsekkaamaan, että kukapa tämän mahtaa olla tuottanut.

No, Norah Jonesin Feels Like Homella mun huomio kiinnittyi mm. laulusoundiin, siihen että se mun korvaan kuulostaa olevan huomattavalla tavalla pinnassa. Ja muutenkin soundit on hienot.

Mä olen muutenkin huomannut, että kun jengi kehuu jonkun levyn laulusaundia, niin se on yleensä sitä että laulu on todella pinnassa.
Mikael
08.06.2005 10:56:46 (muokattu 08.06.2005 10:57:44)

Kotimaisia suosikkeja:
- Jussi Jaakonaho
- Tommi Viksten
- Riku Mattila
- Janne Haavisto
"Vire on vain suositus, ei pakko" -Juzzu-
PL
08.06.2005 13:23:12
Noihin ulkolaisiin laittaisin mukaan Alan Parsonin, joka on häärännyt jos jonkinlaisten artistien taustalla.
El Condor
08.06.2005 14:25:31
Vanhana souldiggarina lisäisin listaan Norman Whithieldin, joka sai 60- ja 70-lukujen taitteessa Motown-osastolla aika pahaa jälkeä aikaiseksi, esim. Temptationsin "Papa Was A Rolling Stone" ja "Masterpiece". Funk ja soul saivat Whitfieldin käsittelyssä suorastaan eeppisiä sävyjä.
"Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time."
Notefix
08.06.2005 14:32:10

Vanhana souldiggarina lisäisin listaan Norman Whithieldin,

On muuten mahtava jäbä...ihan oma soundi!
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
pkhlo
09.06.2005 00:56:57
Ihan liian selviö, mut Rick Rubinin touhut uudella Weezerillä toimii mulle. Laulusaundi. Ei o lujalla mut silti pinnassa ja ihan suoraan naamalla. Kitaravallit on laskettu samaan kastiin laulun kanssa. Tuttuahan tää on jo AC/DC:stä mut toimii silti tossakin ympäristössä.
Pastilli? They can't prove whose vomit it was, they don't have the facilities in Scotland Yard. You can't really dust for vomit.
duane
09.06.2005 01:10:08
Mulla tulee kans mieleen parivaljakko Froom-Blake...jälkimmäistä tuli siteerattua opinnäytetyössäkin hiljattai.

Muita kovia on mm Tom Dowd ja Sir George Martin

Perusteluja? Roots...

lisäilen myöhemmin kun olen hereillä...
G#majAb
Mikael
09.06.2005 10:30:56

Pakko lisätä Lasse Kurki aiempaan suomi-listaani. Kuuntelin tuossa työmatkalla Egotripin viimeisintä ja se on kyllä klassikkokamaa - hienosti yhdistetty perus suomibändimeinikiin jousia ja torvia ja brianwilsonmaista oldschool-hommaa kuulostamatta kuitenkaan pastissilta tai päälleliimatulta. Kurjella on tosin lusikkansa monessa muussakin mainossa sopassa.
SamPpaa
09.06.2005 18:34:03
Pakko lisätä Lasse Kurki aiempaan suomi-listaani.

Sama täällä. Kurki on kyllä niin kova vaikuttaja suomalaisessa musiikissa, että oksat pois.
Ostinaatio
09.06.2005 20:15:05
Kukas tietää miten menee Zeppelinin levyillä Pagen ja Grantin osuudet tuotannosta?

No, oli kenen kolttosia tahansa, niin pakko sanoa, että Zeppelinin ekoissa levyissä on paitsi soitti niin tuotanto sellaisella mallilla, että kuulostaa vaan helvetin mielekkäältä. Ehdottomasti suosikkikamaa siis. Pagehan ei ehkä ollut sen hetkisistä kitareista aivan se sankarein, mutta tuotanto oli jätkällä hallussa.

Rubin on munkin mielestä kyllä osottanut pätevyytensä, olemalla mukana oikeilla hetkille hiton monessa hyvässä lätyssä. Ihan ideointitasolta voisi ajatella, että noi Johnny Cash säädöt on esimerkiksi hiton hienoa ollut.

No sitten tietysti köh.. Sir George Martin, mutta sen sijaan että syyksi mainittaisiin ne vallattomat Beatlesit mainitaan Jeff Beckin Blow by blow -levy, 'ken kuullut on tietyää levyn jalouden.
"Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein
BaariMikko
09.06.2005 20:47:54 (muokattu 09.06.2005 20:48:05)

Kukas tietää miten menee Zeppelinin levyillä Pagen ja Grantin osuudet tuotannosta?

No, oli kenen kolttosia tahansa, niin pakko sanoa, että Zeppelinin ekoissa levyissä on paitsi soitti niin tuotanto sellaisella mallilla, että kuulostaa vaan helvetin mielekkäältä. Ehdottomasti suosikkikamaa siis. Pagehan ei ehkä ollut sen hetkisistä kitareista aivan se sankarein, mutta tuotanto oli jätkällä hallussa.

Vaikka tässä nyt puhutaankin tuottajista, niin täytyy tähän perään hieman suitsuttaa vielä John Paul Jonesin sovituksia. Rain Song paraatiesimerkkinä.
"Jos 8-biitissä on groove hakusessa, niin ei siinä kiipparisti voi käsittääkseni ihmeitä tehdä. Voi tietysti ostaa rumpalille ja basistille drinkin, mutta se saattaa vain pahentaa tilannetta"
-U. Honey
Mikael
09.06.2005 21:11:27 (muokattu 09.06.2005 21:11:59)

Vaikka tässä nyt puhutaankin tuottajista, niin täytyy tähän perään hieman suitsuttaa vielä John Paul Jonesin sovituksia. Rain Song paraatiesimerkkinä.

John Paul muistaakseni on sovittanut tuossa kulmakiviketjussa mainitsemani R.E.M.in Automatic For The People -levyn jouset.
konehes
10.06.2005 14:33:40
Butch Vig on aika äijä kun on kyse vaihtoehtorockista ja kitaramekkalasta.
Musiikki on parhaimmillaankin paskaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)