faq1 01.08.2005 13:17:34 | |
---|
Onko utopiaa yrittää tehdä komppikiipparilla omista sävellyksistään lopullisia versioita? Kyllähän sillä esittelyversion tietenkin tekee, joka pitäisi sitten käsittääkseni jollakin bändillä "soitattaa puhtaaksi". Ehdotuksia! Entä saako komppikeyboardien omia komppeja vapaasti käyttää kaupallisen musiikin teossa? Minne kannattaisi omia sävellyksiään yrittää antaa jatkoa ajatelleni? |
Anarkiapurilainen 03.08.2005 14:22:26 (muokattu 03.08.2005 14:23:02) | |
---|
|
JPQ 30.09.2005 14:17:16 | |
---|
Varma en ole mutta mulla on kutina kun ostat laitteen sinulla täysi kaupallinen käyttö oikeus ,saundeihin ja rytmeihin. Sitä paitsi jos rytmin pitää olla tietyngenren mukainen niin se rajaa muutenkin millainen kyseinen rumpuosuus voi oikeastaan olla aika paljonkin. |
jPekka 30.09.2005 15:04:25 | |
---|
No, kannattaa tsekata vaikkapa 22-pistepirkon tai Noitalinna huraan alkupään tuotantoa huomatakseen, että komppisyntikoilla, halvoillakin, saa aikaiseksi kaikenlaista kivaa. Siitä halpissoundista voi tehdä Sen Jutun, joka erottaa musiikin muusta tarjonnasta. Ja noita komppeja saa käsittääkseni kyllä käyttää ihan luvan kanssa, sen synan demobiisin kanssa voi vähän enemmän varoa... tosin huhutaanhan, että erään euroopanlaajuista menestystä saaneen artistin ensihitti oli melkein suoraan jonkun työaseman demobiisi. - Mitä on biljoona mikrofonia?
- ???
- Yksi megafoni. |
Säätäjä 02.10.2005 10:36:09 | |
---|
Ja noita komppeja saa käsittääkseni kyllä käyttää ihan luvan kanssa, sen synan demobiisin kanssa voi vähän enemmän varoa... tosin huhutaanhan, että erään euroopanlaajuista menestystä saaneen artistin ensihitti oli melkein suoraan jonkun työaseman demobiisi. En tiedä puhutaanko samasta artistista vai ei, mut mulla on sellainen mielikuva et se käytetty sekvenssi olis joltain valmiilta ceedeeltä ja se soundi syntikan preset, josta myös itse biisi sai nimensä. Voin olla myös väärässä. Ei täs mitn. |
JurviZ 22.12.2005 10:27:31 | |
---|
Mun käsittääkseni kaikkia ääniä mitä mistään musiikin tekemiseen tarkoitetusta vehkeestä saa pihalle voi vapaasti käyttää ja julkaista, ts royalty free. Mukaanlukien kaikki demobiisit kompit patternit jne... ja niin ne preset-soundit kanssa ;) Invisible flying pyramids, there are millions in the sky! |
Locrian 23.12.2005 12:58:27 | |
---|
Mm. leffapuolella törmää usein samplekirjastoihin jotka eivät ole vapaassa käytössä vaan rahaa pitää suunnata sinne alkuperäselle tekijälle. Homma on aika kolmipiippunen miekka, mut kannattaa olla varovainen. Puhtaasti musapuolella samplekirjastoja saa yleensä käyttää vapaasti - sitä vartenhan ne on, mutta esim. Sampletankissa tais olla joku erikoissäätö, ettei kokonaisia looppeja saanu pistää sellasenaan omaan julkaisuun. Siis ilmaseks. En muista tarkkaan. Mut eiköhän sen Casion komppeja saa vedellä surutta. 80-luku kuoli yli seitkyt vuotta sitte joten ne on vapaata matskua. Eikä firmalla sinänsä oo varmaan mitään moraalisia oikeuksiakaan noihin?? :) Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi. |