![]() 06.10.2009 14:50:26 | |
---|---|
Niin, eiköhän se mee verottajan kannalta oikeemmin tolla tavalla. Lienee ainoa oikea tapa toimia, kun huomioi vielä Liberten aikasemmat kädenväännöt verokarhun kanssa. | |
![]() 11.12.2009 15:32:00 | |
Onko kenelläkään kokemuksia/ideoita millä lailla Libertessä kannattaisi hoitaa keikan äänitys? Kyseessä on nelihenkinen bändi, rummut, basso, kitara ja laulu + parit taustalaulut. Tiskistä ei ilmeisesti saa kummempia erillislähtöjä moniraitaäänitykseen...? Onko ainut vaihtoehto strategisesti sijoiteltu stereopari vai mitähän sitä keksis? Kiitos vastauksista jo etukäteen! | |
![]() 12.12.2009 05:18:54 | |
J_Dempsey: ...Tiskistä ei ilmeisesti saa kummempia erillislähtöjä moniraitaäänitykseen...? ... Olettaen että siellä on vielä Crest XR-20, kuten nettisivuilla sanotaan, niin tuosta löytyy liitännöistä kuva suunnittelua varten: http://www.directproaudio.com/image … cfm?directid=53777&imageid=6935 Siellähän on ensimmäisessä 12:ssa kanavissa direct outit suoraan ja stereokanavatkin saa ulostettua ryhmien kautta, jos monikanavaista halajaa.. "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja | |
![]() 13.01.2010 18:39:15 | |
Olin keikalla Lack of Questin kanssa tossa maanantaina libertessä. Miksaaja (nuori rastatukkainen häiskä) oli todella paska. Kaveri oli koko duunikeikkansa pilvessä eikä pysynyt bändin perässä. Puolet biiseistä toista kitaraa ei kuulunut ollenkaan (vaihtelin paljon biisien välissä akustiseen ja sähköskeban välillä, josta oli miksaajalle toimitettu settilista missä luki milloin mikäkin keppi on kädessä) Ei saatana että ketutti! Olkaa varuillanne jos tuo tyyppi teitä miksaa. Keikka tosin oli high energy ja tunnelma katossa. -Sam | |
![]() 14.01.2010 10:01:14 (muokattu 14.01.2010 10:03:14) | |
sam.avi: Olin keikalla Lack of Questin kanssa tossa maanantaina libertessä. Miksaaja (nuori rastatukkainen häiskä) oli todella paska. Kaveri oli koko duunikeikkansa pilvessä eikä pysynyt bändin perässä. Puolet biiseistä toista kitaraa ei kuulunut ollenkaan (vaihtelin paljon biisien välissä akustiseen ja sähköskeban välillä, josta oli miksaajalle toimitettu settilista missä luki milloin mikäkin keppi on kädessä) Ei saatana että ketutti! Ei kuulunut yleisöön, vai ei kuulunut monitoreista? Oliko tasot tsekattu kunnolla ennen keikkaa? EDIT: Nastaa musaa teillä MySpacen perusteella, mutta onko noi skitat vireessä? :) | |
![]() 14.01.2010 17:44:58 | |
kid ego: Ei kuulunut yleisöön, vai ei kuulunut monitoreista? Oliko tasot tsekattu kunnolla ennen keikkaa? EDIT: Nastaa musaa teillä MySpacen perusteella, mutta onko noi skitat vireessä? :) Saunditsekki suoritettiin kaikilla kombinaatioilla. Ei kuulunut siis mihinkään, miksaaja ei seurannut keikkaa ja yhdenkin vaihdon jälkeen vasta puolen välin jälkeen biisiä saatiin tasot auki. Hienoa että diggaat :) jos viittaat biisiin "rains", on ne soinnut sen verran omituisia että saattaa kuulostaa oudolta, tosin kyllä ne vähän falskaa. Tämmönen on se eka sointu, mikä lie? -0---------------- -0--------------- -0---------------- -4------------- -5------------- -7--------- Onko kellään kyseisestä miksaajasta (siis rastatukkainen, n.175cm nuori jäbä, tykkää pössytellä) kokemuksia?? | |
![]() 15.01.2010 11:18:51 | |
Onko kellään kyseisestä miksaajasta (siis rastatukkainen, n.175cm nuori jäbä, tykkää pössytellä) kokemuksia?? Ei oo mutta onneksi tänään meillä on oma miksaaja mukana jos tälläistä tapahtuu. 31.8.08 Rami Mathalt RIP, rauhaa lepoon. | |
![]() 15.01.2010 15:24:10 (muokattu 15.01.2010 15:25:44) | |
Eilen Wernan ja Piru kangen miksaajana toiminut pipopää/kaljupää oli palttiarallaa mukavin ja asiallisin miksaaja kenen kanssa olen tekemisissä ollut. Hommat hoitui nopeasti ja ystävällisesti ja erikoistoiveitakin toteutettiin (mm. ääniraitaa pöydästä jne) kivasti. Sounditkin olivat olleet kuulemma hyvät yleisöön ja siltä ne kuulostaa lavan edestä äänitetyllä tallenteellakin. E: Basisteille tiedoksi, että paikalta löytyy Ampegin 8x10 jota saa käyttää. | |
![]() 15.01.2010 15:52:16 | |
sam.avi: Onko kellään kyseisestä miksaajasta (siis rastatukkainen, n.175cm nuori jäbä, tykkää pössytellä) kokemuksia?? Kuulostaa meikäläiseltä lukuunottamatta tuota pössyttelyä ja muutenkin meininkiä. Älkäähän sekottako jos tulen teitä vastaan keikoilla. Varmuuden vuoksi voi tulla tänään Semifinaliin mua moikkaamaan. :) Ja se siitä off topicista. Libertéssä pari kertaa miksanneena olen saanut hyvää palvelua talon mieheltä sekä kattauksen mieleisekseni vierailevana miksaajana. Ei siis sen suhteen valittamista. En tiedä mikä nykyään on tilanne, mutta mikkien ja ständien määrä on aika rajoitettu jos on yhtään mitään erikoisempaa kokoonpanossa. Kannattaa itse vähän kuunnella PA:ta koska käyttäjiä on ilmeisesti hyvin laidasta laitaan ja säätöjä myös sen mukaan. | |
![]() 15.02.2010 12:13:22 | |
sam.avi: Olin keikalla Lack of Questin kanssa tossa maanantaina libertessä. Miksaaja (nuori rastatukkainen häiskä) oli todella paska. Kaveri oli koko duunikeikkansa pilvessä eikä pysynyt bändin perässä. Puolet biiseistä toista kitaraa ei kuulunut ollenkaan (vaihtelin paljon biisien välissä akustiseen ja sähköskeban välillä, josta oli miksaajalle toimitettu settilista missä luki milloin mikäkin keppi on kädessä) Ei saatana että ketutti! Olkaa varuillanne jos tuo tyyppi teitä miksaa. Keikka tosin oli high energy ja tunnelma katossa. -Sam Hei Sam. Puhut ilmeisesti minusta. Ensiksi; Pahoittelut, jos et kuullut kitaraasi keikalla. Muistan keikanne hyvin, sillä kaiken kohkauksen keskellä fiilistelin musaanne ja jos yhtään harmitusta helpottaa, mielestäni kitarasi kyllä kuului koko keikan salin puolelle. Akkarin monitoria varmasti unohtelin availla sulle tarpeeks, ne joutuu aina vetää nollaan kun vaihdat takas sähkikseen, välttääksemme veemäisiä fjongia, tossa soundcraftissa kun mute ei mykistä aux-lähtöjä. Toiseksi; En voi kieltää, etteikö olisi kiusallista saada palautetta näin netin kautta. Mutta uskon että tässä työssä ei varmasti jää viimeiseksi kerraksi kun saan lukea palautetta internetistä, joten on varmaan parempi alkaa tottua ajatukseen. Silti, osui ja upposi. Vaikka en haluaisi päätäni tällä vaivata, kirjauduin tänne vain vastatakseni sinulle. Toivon että seuraavalla ja seuraavilla keikoillasi, osaat antaa palautetta, netti tilityksen lisäksi, myös suoraan äänimiehelle tai vaikka baarin henkilökunnalle. Palaute tulee ainakin suoraan perille ja otetaan rakentavammin vastaan. Ja jättää tietenkin minulle mahdollisuuden kertoa, mikä oli tilanne tiskinpäässä keikan aikana ja miksi mahdollisesti et kitaraasi kuullut. Kolmanneksi; Tiedäthän, tilanteet elää. Kun tuupataan kolme bändiä 14sta kanavaan, joudutaan väkisinkin samoja kanavia käyttämään toisillekkin bändille ja vaikka niitä potikoiden asentoja kuin laittais muistiin, keikan lähtötilanne ei vaan ole sama kuin soundchekin lopussa. Taas toisinaan joutuu keikan aikana vetää monitoreita hiljemmalle, mystisesti ilmestyneiden kiertojen takia ja mitä mystisyyteen tulee, onhan noita piuhoja, mikkejä, pääte EQta ja mikserin-kanavia tullut vastaan jotka on päättänyt mykistyä bändin alottaessa. Olen kokenut tämän itsekkin soittajana lukemattomia kertoja ja manannut vittuperkelettä ja isäkissanpilluja, mutta jos keikka on hyvä ja soundit ulos kunnossa, olen tyytyväinen. Vielä: Täytynee mainita, että olin pilvessä tai en, joudun keskittymään asioihin juttu kerrallaan tiskin takana. Jos keikan alussa havaitsee ongelmia jota joutuu säätää tai et joku oleellinen informaatio ei kuulu/soundaa hyvältä, saattaa olla että kitaristi tai rumpali joutuu vähän odottelemaan, koska en valitettavasti ehdi huomaamaan merkkejänne säätäessä. Varsinkin jos vielä soittelee oikealla puolella lavaa, miksauskopista katsottuna, kun siinä on se hemmetin pylväs edessä. Lopuksi: Oon myös senverta itsepäinen ja vittumainen jätkä, että jos koen että toiveet monitorien volan nostamisesta alkaa häiritä soundia ulospäin, ohitan ne vaan kylmästi, samoin jos bändin lava-volyymi on infernaalinen, sinne monariin ei paljoon kamaa heru. Mä kyllä tykkään tosi paljon miksata ja tehä soundia jos bändi on edes vähänkään hyvä ja pyrin pääsääntösesti aina, tekemään kaikkeni saadakseni sen kuulostamaan mahdollisimman hyvältä. Mutta, toisinaan ku kohtaa kaikenmaailman egotrippailua ja rokkikukkoilua, ei perus balanssien lisäks kiinnosta puunata juuri muuta. Joten olkaahaan varuillanne jos tää tyyppi teitä miksaa. -toni | |
![]() 15.02.2010 15:32:49 | |
Joten olkaahaan varuillanne jos tää tyyppi teitä miksaa. -toni Pamautin plussan, harvinaisen asiallisesti vastattu. | |
![]() 17.02.2010 09:57:23 | |
Tomppis2: Pamautin plussan, harvinaisen asiallisesti vastattu. Samoin! Luulen, että Toni miksaili myös meidän keikan tuossa pari viikkoa sitten. Ei mitään valittamista. Todella kärsivällinen ja mukava vaikka lauteilla oli kolme bändiä illan aikana. Kaikki kuulosti mielestäni hyvältä. | |
![]() 17.02.2010 11:16:02 | |
paavi: Samoin! Luulen, että Toni miksaili myös meidän keikan tuossa pari viikkoa sitten. Ei mitään valittamista. Todella kärsivällinen ja mukava vaikka lauteilla oli kolme bändiä illan aikana. Kaikki kuulosti mielestäni hyvältä. Sama jannu ilmeisesti oli miksaamassa ja yleisön puolelta voin sanoa että ei mitään valittamista soundeissa. 31.8.08 Rami Mathalt RIP, rauhaa lepoon. | |
![]() 17.02.2010 12:07:36 (muokattu 17.02.2010 12:19:39) | |
toni 2korvaa: Hei Sam. Puhut ilmeisesti minusta. Ensiksi; Pahoittelut, jos et kuullut kitaraasi keikalla. Muistan keikanne hyvin, sillä kaiken kohkauksen keskellä fiilistelin musaanne ja jos yhtään harmitusta helpottaa, mielestäni kitarasi kyllä kuului koko keikan salin puolelle. Akkarin monitoria varmasti unohtelin availla sulle tarpeeks, ne joutuu aina vetää nollaan kun vaihdat takas sähkikseen, välttääksemme veemäisiä fjongia, tossa soundcraftissa kun mute ei mykistä aux-lähtöjä. Toiseksi; En voi kieltää, etteikö olisi kiusallista saada palautetta näin netin kautta. Mutta uskon että tässä työssä ei varmasti jää viimeiseksi kerraksi kun saan lukea palautetta internetistä, joten on varmaan parempi alkaa tottua ajatukseen. Silti, osui ja upposi. Vaikka en haluaisi päätäni tällä vaivata, kirjauduin tänne vain vastatakseni sinulle. Toivon että seuraavalla ja seuraavilla keikoillasi, osaat antaa palautetta, netti tilityksen lisäksi, myös suoraan äänimiehelle tai vaikka baarin henkilökunnalle. Palaute tulee ainakin suoraan perille ja otetaan rakentavammin vastaan. Ja jättää tietenkin minulle mahdollisuuden kertoa, mikä oli tilanne tiskinpäässä keikan aikana ja miksi mahdollisesti et kitaraasi kuullut. Kolmanneksi; Tiedäthän, tilanteet elää. Kun tuupataan kolme bändiä 14sta kanavaan, joudutaan väkisinkin samoja kanavia käyttämään toisillekkin bändille ja vaikka niitä potikoiden asentoja kuin laittais muistiin, keikan lähtötilanne ei vaan ole sama kuin soundchekin lopussa. Taas toisinaan joutuu keikan aikana vetää monitoreita hiljemmalle, mystisesti ilmestyneiden kiertojen takia ja mitä mystisyyteen tulee, onhan noita piuhoja, mikkejä, pääte EQta ja mikserin-kanavia tullut vastaan jotka on päättänyt mykistyä bändin alottaessa. Olen kokenut tämän itsekkin soittajana lukemattomia kertoja ja manannut vittuperkelettä ja isäkissanpilluja, mutta jos keikka on hyvä ja soundit ulos kunnossa, olen tyytyväinen. Vielä: Täytynee mainita, että olin pilvessä tai en, joudun keskittymään asioihin juttu kerrallaan tiskin takana. Jos keikan alussa havaitsee ongelmia jota joutuu säätää tai et joku oleellinen informaatio ei kuulu/soundaa hyvältä, saattaa olla että kitaristi tai rumpali joutuu vähän odottelemaan, koska en valitettavasti ehdi huomaamaan merkkejänne säätäessä. Varsinkin jos vielä soittelee oikealla puolella lavaa, miksauskopista katsottuna, kun siinä on se hemmetin pylväs edessä. Kiitos vastauksesta Toni! Palautetta on annettu jo henkilökunnalle, jos ei ole niin annetaan varmasti. Ja anteeksi kiusallisesta palautteesta, olet kyllä oikeassa että ei ole oikea paikka, muutenkin ei pitäisi tommosessa vittuimaisessa fiiliksessä kirjoitella kenestäkään (noinkin asiattomasti) kun ei tajua mihin se vaikuttaa. Osaat varmasti hommasi hyvin tästä kokemuksesta huolimatta, ja muut bändit kuulosti salin puolelle erinomaisilta. Aikaisemmin libertessä kun on soitellut, miksaajana on aina ollut muistaakseni se kalju pipopää, jonka kanssa homma on aina rullannut hyvin. Lopuksi: Oon myös senverta itsepäinen ja vittumainen jätkä, että jos koen että toiveet monitorien volan nostamisesta alkaa häiritä soundia ulospäin, ohitan ne vaan kylmästi, samoin jos bändin lava-volyymi on infernaalinen, sinne monariin ei paljoon kamaa heru. Mä kyllä tykkään tosi paljon miksata ja tehä soundia jos bändi on edes vähänkään hyvä ja pyrin pääsääntösesti aina, tekemään kaikkeni saadakseni sen kuulostamaan mahdollisimman hyvältä. Mutta, toisinaan ku kohtaa kaikenmaailman egotrippailua ja rokkikukkoilua, ei perus balanssien lisäks kiinnosta puunata juuri muuta. Joten olkaahaan varuillanne jos tää tyyppi teitä miksaa. -toni Akustisen bändin lavavola infernaalinen? Perusbalanssia olisin itsekin kaivannut, muusta en niinkään välitä. Pystyt varmasti paljon parempaan ja toivoisin että jatkossa seuraisit keikkaa tarkemmin ja eläisit keikan mukana. Hyvä että muilla oli kokemuksia samasta miksaajasta, olin siis ainut tyytymätön ja hyvä näin. Kaikenkaikkiaan muu bändi soitti loistavasti joten ei saisi valittaa :P -Rockcock | |
![]() 17.02.2010 13:10:21 | |
Pitää nyt sen verran kusaista soppaa, että soittajan on helkkarin vaikea keskittyä siihen ulkopuolelta tulevaan soundiin. Ja jos monitorit ihan pimeänä ja vedät akkarilla, niin ei ihme jos vähän pistää vituttamaan! Hyvin on täysin mahdotonta soittaa jos ei kuule mitä vetää, eli siinnä suhteessa näissä pienemmissä paikoissa pitäisi kuitenkin tehdä jotain kompromisseja... Sinänsä ihan asia palaute, jos oikeesti jamppa vetänyt "sokkona", joskin vähän väärä paikka. Ja ihan varmasti ois vituttanut montaa muutakin. Virheistä ei kuitenkaa tarvii tappaa, vaan oppia;-) | |
![]() 18.03.2010 09:20:07 | |
eilen ainakin hoitu hommat nopeasti ja hyvin, ihan turha sitä on lavalle mitään levysoundeja haella, sillä vedetää mikä on. pääasia on luonnollisesti se että kuulostaa saliin hyvälle http://www.peergunt.com
http://www.kingweird.com | |
![]() 23.06.2010 03:19:36 | |
Tekniikkapäivitysmainostusta: Kotiuduin juuri asentamasta uutta mikseriä, samalla etupään toimintavarmuus ja työskentelyolot kohentuivat muutenkin kummasti. Äänenlaadun parannus ainakin levymusan kanssa oli hämmentävän suuri. Korokkeella kököttää tätä nykyä Soundcraft K3 varustettuna 16:sta monomoduulilla, 8:lla ryhmällä, 8:lla auxilla ja neljällä stereopaluulla. Etupään piuhoitus on rakennettu uudestaan ja räkkikamat löytyvät viimeinkin jonkinlaisesta oikeasta räkistä, jonka tarkempi sisältö on seuraava: LA Audio graafinen EQ DBX 266 Aphex Easyrider Rocktron Hush 2ch hämygate TC M300 Lexicon MPX550 Yamaha SPX990 Seuraavaksi keskitytäänkin sitten pikkuhiljaa monitorilandian uusimiseen ja pieneen mikkipäivitykseen. Kyllä se siitä vielä. -Mikko | |
![]() 14.02.2011 21:17:51 | |
Tiedoksi: Club Libertessä tapahtui sunnuntaina 13.2.2011 vesivahinko, joten ravintola on kiinni hetken aikaa ja keikat ovat luonnollisesti peruttu. Lisätietojä saneerauksen kestosta ja aukeamis ajankohdasta ravintolan nettisivuilla: http://www.clubliberte.fi -Paavo Liian paljon päätetehoa on aivan oikein | 5 by 5 Audio | |
![]() 11.03.2013 17:31:40 | |
Asiasta jotain voisivat kertoa, että mitenkä toiminta baarissa on muuttunut nyt ilmeisesti maaliskuun aikana tapahtuneen omistajan vaihdoksen jälkeen? On liikkunut huhua, että siellä olis nykyään 1500e kaljatakuu yms. Pitääkö paikkansa? | |
![]() 11.03.2013 21:12:04 | |
jortsu: Asiasta jotain voisivat kertoa, että mitenkä toiminta baarissa on muuttunut nyt ilmeisesti maaliskuun aikana tapahtuneen omistajan vaihdoksen jälkeen? On liikkunut huhua, että siellä olis nykyään 1500e kaljatakuu yms. Pitääkö paikkansa? Hmm. Me ollaan menossa sinne keikalle 27.3. Ainakin ihan sama diili on kuin ennen. 1500€ kaljatakuu kuulostaisi siltä, että se tietäisi ko. paikan tarun loppua. Hopeakala: https://www.facebook.com/Hopeakala // http://hopeakala.bandcamp.com/ | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)