pehko 15.11.2016 08:00:49 | |
---|
Hetfield: Ite menen ihan vanhasta muistista ja fiiliksen vuoksi yöllä hakemaan. Otin perjantaiksi pekkasenkin niin ei tarvi sitäkään miettiä. Eka kuuntelu autossa, että saa luukuttaa ihan rauhassa volat kaakossa. Varo ettet aja seinään. "Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP |
ps3t 15.11.2016 11:52:32 | |
---|
Hetfield: Ite menen ihan vanhasta muistista ja fiiliksen vuoksi yöllä hakemaan. Otin perjantaiksi pekkasenkin niin ei tarvi sitäkään miettiä. Eka kuuntelu autossa, että saa luukuttaa ihan rauhassa volat kaakossa. Varo ettei bensa lopu kesken. "the only winning move is not to play" |
Hetfield 15.11.2016 12:00:20 | |
---|
Vaara vaanii joka puolella, moottorikin voi leikata kiinni kun öljynvaihtoväli on ylitetty aikaa sitten. Alright, alright, alright! |
phiit 15.11.2016 12:00:24 | |
---|
Angra Mainyu: ompa hyvä hyvä levy tää uus, ei oo yhtään liian pitkiä biisejä, biisi tuntuu silloin liian pitkältä jos siinä vaan soitetaan eikä lauleta, ei instrumentaalia jaksa kuunnella minuutti tolkulla. metallikalla verse2 yleensä alkaa n.4min kohdalla ja silloin biisi onkin sopivasti juuri noin puolessa välissä. nykybändit ei enää keksi 4min kohdalla mitään sanottavaa ja tuosta 4 minuutistakin n.puolet on renkutettu kertsia james hetfield ei kirjoita parin rivin säkeistöjä lyriikkaa. Olihan tää nyt vitsi? :) ~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~ |
ps3t 15.11.2016 13:59:34 | |
---|
Hetfield: Vaara vaanii joka puolella, moottorikin voi leikata kiinni kun öljynvaihtoväli on ylitetty aikaa sitten. Niskatukikin saatta taittua jos tykkäät levystä :) "the only winning move is not to play" |
molder 15.11.2016 14:19:57 (muokattu 15.11.2016 14:20:12) | |
---|
Henri Henri Olavi: Niinkuin yllä mainittiin, niin internet-aika on täällä. Oletko kuullut sellaisista kuin torrentit? Googlaa vaikka. Tiedän kyllä Torrentit ja Napsterit. Varo tai Lerssi URL-ich tulee ja lyö sinua pakeliitti-kapulalla päähän! Ostan tällä kertaa cd:llä koska koko muukin tuotanto löytyy lättyinä. "The SOUND of VOLUME" |
santakasa 15.11.2016 14:52:57 | |
---|
DM-levyä olin jonottamassa yömyynnissä, mutta taitaa tällä kertaa jäädä välistä. http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000000322517.html Ensimmäisenä Death Magneticin sai käteensä Jaakko Santavuori. - Fiilis on mahtava. Mulla on kannettava cd-soitin mukana, että voin kuunnella levyä jo kotimatkalla, onnellinen metallifani hehkuttiKoska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691 |
bedlam 15.11.2016 15:53:02 | |
---|
molder: Ostan tällä kertaa cd:llä koska koko muukin tuotanto löytyy lättyinä. Ostan itsekin toki vinyylinä, vaikka ennakkoon kuuntelinkin. Ei kai ne toisiaan pois sulje? Paitsi jos levy on paska. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Bullitt 15.11.2016 16:13:23 | |
---|
Ja luojan kiitos ovat älynneet sisällyttää tuohon vinyyliinkin latauskoodin. Itse olen vähän kahden vaiheilla mennäkö jo yöllä hakemaan vai seuraavana päivänä. Yöllä jos hakee niin ei vaan voi kunnolla luukuttaa heti alusta asti ja alkaa harmittamaan. Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen. |
LyraB 15.11.2016 20:24:44 (muokattu 15.11.2016 20:25:54) | |
---|
Itse en ymmärrä tätä väkinäistä odottamista. Aikoinaan itsekin toki syyllistyin moiseen, koska halusin kokea levyn ensikuuntelun "niinkuin se on tarkoitettu" Larsin ja Jamesin päättäminä marraskuun sejase pvm, kelloa huijaten puolilta öin. Se ja sama onko se nyt muutama arkipäivä sinne tänne kun kerran valmiista levystä on kyse. Keskeneräisen kuuntelu ja tuomitseminen on tietenkin väärin, kuten esim. ilmeisesti I Disappearin kanssa kävi. Toisten mielestä kyse on fyysisen levyn ostamisen tärkeydestä. Tuon harrastuksen lopetin n. 3-4 vuotta sitten, kun tajusin että en saa enää MITÄÄN kiksejä laserlevyistä. Se, että autossani soi muistitikulta tämä tuplalevy hikisen CD-kopion sijaan, ei ole mitään merkitystä itselleni. Vinyylilevyjä keräilen ja kuuntelen vieläkin harrastusiloksi, mutta harvemmin tulee osteltua/kuunneltua CD:n läpimurron jälkeen painettuja "keinotekoisia" älppäreitä. "Mutta et varmaan itsekäään tykkäisi jos sinun bändisi levy ladattaisiin ennen julkaisua!!!". -Minä olisin erittäin otettu jos jollakulla olisi näin paljon intoa. Offtopic, asiaan. Levy on ensikuuntelun jälkeen jättänyt kovin positiivisesti yllättyneet fiilikset. Aiemmin mainitut Load/Garage inc. -vibat kuulin itsekin ja en voisi olla tyytyväisempi tähän tyylisuuntaan. Ennakkopelkoni koskivat juurikin DM vol. 2 tyylistä nopeaaa ja ärsyttävää paahtamista. Muutenkin kiva kun Hetfield on laulutyylissään kokeillut eri sävyjä ja antanut periksi sille, että ääni on nyt tämmöinen viiskymppisen oma. Suurin miinus on, yllätys yllätys, Larsin virveli. Tällä kertaa tosin soundi on sinänsä kohdillaan ja paikoin oikeasti hyväkin, mutta sen liiallinen käyttö on todella ärsyttävää kuunneltavaa. Jännä juttu on, että esimerkiksi Atlas Rise! -biisissä tuo virvelin äänenvoimakkuus on selkeästi suuremmalla kuin muutamissa muissa biiseissä. Eli virveliä käytetään liikaa ja se kuuluu liian lujaa. E: Lemppari taitaa olla Now That We're Dead ja Spit Out the Bone oli kenties suurin positiivisin yllättäjä. Lisää seuraavien kuuntelukertojen jälkeen. |
bedlam 15.11.2016 22:02:56 (muokattu 15.11.2016 22:05:11) | |
---|
Murder One on ittelle ainut biisi mistä en saa mitään viiliksiä. Jopa aloitusraidan olen nyt hyväksynyt kelpoksi introksi, esim. Musta levy oli tasaista keskitempojunttaa alusta loppuun ja on ihan mukava että alussa ja lopussa on tällä kertaa vauhdikkaammat raidat. Halo on Fire on mulle uus Metallica-klassikko, niin monta tarttuvaa koukkua, hyvä tunnelma ja vielä kliimaksi loppuun. Ei ois edellisen levyn jälkeen uskonu, että tulossa on vielä yli 8-minuuttinen Metallica-biisi joka ei tunnu yhtään liian pitkältä. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
ps3t 15.11.2016 22:32:09 | |
---|
Spit out the bone on tylyintä Metallicaa koskaan. Huh! "the only winning move is not to play" |
bedlam 15.11.2016 22:39:35 | |
---|
ps3t: Spit out the bone on tylyintä Metallicaa koskaan. Huh Kyllä kai joku Damage Inc on paljon tylympi ja äkäisempi rässiveisu? Ihan kelpoisa ralli kuitenkin, en edellislevyn jälkeen arvannu että vielä tuommonen poljento lähtisi noinkin hyvin. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Gritsen 15.11.2016 22:57:38 | |
---|
bedlam: Kyllä kai joku Damage Inc on paljon tylympi ja äkäisempi rässiveisu? Ihan kelpoisa ralli kuitenkin, en edellislevyn jälkeen arvannu että vielä tuommonen poljento lähtisi noinkin hyvin. Kerran ko Damage Inc tuli radiosta, mietin että mitä perhanan metallicakloonia tää on? Paljon huonompi kuin Battery. Turns out... |
carnation 15.11.2016 22:59:38 | |
---|
Nooh, kyllä mie sanon että Spit Out the Bone pyyhkii lattiaa Damage Incillä eikä ole edes uutuudenviehätystä. Ja se tapa millä James mylväisee sen BONE-sanan. Kuuntelun jälkeen olo on lähinnä http://i.imgur.com/4G5i3Iv.jpg Toisaalta hyvä, etteivät iskeneet levyn alkuun tai ekaksi sinkuksi tätä, olisi odotukset loppulevyä kohtaan olleet aivan liian korkealla. Taittuukohan livenä? "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
bedlam 15.11.2016 23:00:24 (muokattu 15.11.2016 23:23:50) | |
---|
Gritsen: Kerran ko Damage Inc tuli radiosta, mietin että mitä perhanan metallicakloonia tää on? Paljon huonompi kuin Battery. Turns out... Minusta se Damage Incin väliriffi on just vihaisinta Metallicaa mitä olla saattaa. Ite en muuten juurikaan biisistä välitä. Enkä sen puoleen Batterystäkään introa ja välimelodiaa lukuunottamatta. Mulle tuo Bone ei ole lähelläkään uutukaisen parhaimmistoa, enempi tulee mieleen se Death Magnetic -meno siitä. Mutta parempana toki. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
ps3t 15.11.2016 23:51:33 | |
---|
bedlam: Mulle tuo Bone ei ole lähelläkään uutukaisen parhaimmistoa, enempi tulee mieleen se Death Magnetic -meno siitä. Mutta parempana toki. Itse en taas kuule tuossa mitään muuta Death Magneticiin liittyvää kun Kirkin räpeltämän soolon joka on ainoa miinus. Muuten hyvällä tavalla lohduton tunnelma tässä biisissä. "the only winning move is not to play" |
Sickness 16.11.2016 00:06:48 | |
---|
Kahdeksannen kuuntelukerran jälkeen nostan puoli pistettä eli 2.5/5 kokonaisuudelle. Dream no more, Halo on fire, Moth in flame ja SPIT OUT THE BONE! voi herra. Muut biisit jaksaisi ehkä kiinnostaa jos ne ei olis tuota 7min jämäriffiä täynnä. |
bedlam 16.11.2016 09:14:48 (muokattu 16.11.2016 10:59:07) | |
---|
Sickness: Dream no more, Halo on fire, Moth in flame ja SPIT OUT THE BONE! voi herra. Muut biisit jaksaisi ehkä kiinnostaa jos ne ei olis tuota 7min jämäriffiä täynnä. Jämäriffikin on toki mielipidekysymys. Mulle taas tuo lopetusraita olisi lähempänä sitä "jämäriffiosastoa", esim 4:45-kohdasta kaks minuuttia eteenpäin on minusta aika mitäänsanomatonta tavaraa. Voi olla toki osaltaan että se humppakomppisahaus tuntuu vain mun korvaan sitten irralliselta kun ensin on kuultu yli tunti tasaisen tappavaa junttaa, joka toimii mulle paremmin. Onhan biisissä toki jotain ihan hyviä juttuja ja se pääriffi on ihan jees. Toivottavasti kyseinen ralli iskee myöhemmin minuunkin, mutta tällä hetkellä riffien puolesta iskee esimerkiksi Am I Savage paljon kovempaa. Harvinainen tilanne käsillä, että kiinnostaisi mennä livenä katsomaan nimenomaan jos bändi soittaisi mahdollisimman paljon näitä uusia biisejä. Ei ole voinut noin todeta hetkeen. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
The Jack 16.11.2016 10:02:21 (muokattu 16.11.2016 10:04:20) | |
---|
Henri Henri Olavi: Niinkuin yllä mainittiin, niin internet-aika on täällä. Oletko kuullut sellaisista kuin torrentit? Googlaa vaikka. YouTuubista onnistuin pari kertaa kuuntelemaan sunnuntaina, mitään torrentteja en viitsi muutaman päivän takia ladata. Todennäköistä kiinnijääminen ei ole, mutta levy-yhtiöt tekevät muutamista jakajista varoittavia esimerkkejä. Suomessakin on torrent-käyttäjille noita 600-1000 euron maksulappuja kotiin lähetetty. Metallican uusin on vuoden myydyimpiä albumeita, joten sen valvontaan varmaan satsataankin normaalia enemmän. Tietysti edistyneemmät käyttäjät kätkevät jälkensä, mutta nämä ketkä nyt googlettavat "mikä on torrent" ovat vaarassa polttaa näppinsä. Odotatte nyt vaan pari päivää, ja haette levyn kaupasta. Eri asia jos julkaisuun olisi kuukausi. |