Aihe: Iron Maiden, Vol II
1 2 3 4 533 34 35 36 37175 176 177 178 179
zodoff
09.01.2012 08:30:37
yellow: Toivottavasti seuraavalla levyllä viitsittäisiin nähdä vähän enemmän vaivaa ja pistetään soundeihin munaa.

Itse arvostaisin eniten sitä että nykykappaleiden keskimitta lyhenisi ainakin kuudella minuutilla ja introt poistuisivat vaikka kokonaan. Tai lyhenisivät nekin edes pari minuuttia.
Shit happens, sanoi koprofiili.
StJerky
09.01.2012 08:54:46 (muokattu 09.01.2012 08:57:04)
zodoff: Itse arvostaisin eniten sitä että nykykappaleiden keskimitta lyhenisi ainakin kuudella minuutilla ja introt poistuisivat vaikka kokonaan. Tai lyhenisivät nekin edes pari minuuttia.

Kannatan! Levyllä ei silti tarvitsisi olla enempää piisejä.

Steve Harrisin osuutta piisinteossa ja erityisesti tuottamisessa pitäisi vähentää. Joku uusi tuottaja jolla oma näkemys. Caveman tuntee jo Harrisin toiveet liian hyvin.

Tuomoo: Strange World tai Prodigal Son. Kaksi edellämainittua ovat mielestäni paskimmat biisit Maidenilta.

Mitä ihmettä? Nehän ovat loistavia.
Kurkkuviipale
09.01.2012 09:54:37 (muokattu 09.01.2012 09:55:06)

Omasta mielestä kaksi uusinta levyä on aivan älyttömän nätisti tuotettu. Sellanen DOD:in älytön kompressointi jätetty vähemmälle tai jopa poistettu. Kyllä ainakin minun korvaan purrut.

Se mitä tulee uusiin levyihin musiikillisesti on myös omaan mieleen tietyllä tapaa. Itsekin aloita usein uuden levyn kuuntelun 3. raidasta, mutta ei kaikista tarvitse pitää pitääkseen niistä muista. On vain ilo nähdä että sitä musiikkia ei tehdä vain faneille vaan myös itselleen. En sano etteikö näin olisi yleensä maidenin kanssa ollut, mutta liian usein hyvät yhtyeet ovat vain jatkaneet menestyslevyjen kopioimista ja yrittäneet tehdä musiikkia kaikille muille kuin itselleen. Jos se tarkoittaa pidempiä biisejä ja ehkä vähän oudompia sooloja niin eipä tuo älyttömästi haittaa.

Itse en ainakaan toivo että, NotB tehtäisiin uudestaan ja uudestaan.
Se oli tonnin seteli... ... ...tonnin seteli... ..
Tuomoo
09.01.2012 10:06:44
Kurkkuviipale: Itse en ainakaan toivo että, NotB tehtäisiin uudestaan ja uudestaan.

Sama täällä. Moni artisti sortuu sen menestyslevyn uudelleen ja uudelleen tekemiseen, ja bändistä katoaa koko hohto siinä.

Eikös Maidenin jätkät kommentoineet 2000-luvun alussa Dickinsonin ja Smithin palattua bändiin, että vaikka bändi onkin edelleen Iron Maiden, ovat he nyt uusi, kehittyneempi Iron Maiden, joka ei pyri tekemään uudelleen 80-luvun menestysalbumejaan, vaan he pyrkivät kehittymään myös musiikillisesti, kuitenkin tuntien juurensa. Sen takia mun mielestä on aivan ymmärrettävää se, että biiseissä on niitä viiden minuutin introja ym. Mä en ainakaan pysty edes kuuntelemaan samalla tavalla bändin 80-luvun tuotantoa verrattuna 2000-luvun tuotantoon. Vaikka bändi onkin sama, ei kappaleet ja levyt ole täysin verrattavissa toisiinsa, kuten ei ehkä ole tarkoitettukaan. Maiden onnistui hylkäämään kaavan "hei jätkät, tehään TNOTB uudestaan jeee!"
"IntriguingMan: Siittimen läpsyttelyn todistajamieeeesss"
zodoff
09.01.2012 10:11:01
Toki he voivat tehdä miten haluavat. Itse en kuitenkaan kuuntelijana pidä nykyisistä, järjettömän kolossaalisiksi paisuneista kappaleista. Mutta se on minun ongelmani. En myöskään tahdo, että Maiden yrittäisi toistaa mitään vanhaa. Olisi kuitenkin mukavaa, jos eivät tekisi niin jumalattoman pitkiä (mielestäni suorastaan paikallaan junnaavia) kappaleita. Voinee kuitenkin olettaa, että mikäli miehet jaksavat vielä jatkaa, he kokeilevat seuraavaksi taas jotain uutta. Ok homma. Nyky-Maiden on kehittynyt, mutta minun korvissani ei yksinomaan hyvään suuntaan.
Kurkkuviipale
09.01.2012 12:03:02

Hyviä pointteja. Tuota en ollut kuullutkaan että yrittävät olla "uusi ja kehittynyt Maiden". Ikäänkuin palasia loksahtaa paikoilleen jos noin kerran sanoivat. Itsekin lokeroinut usein maidenin kolmeen osaan. On 80, 90 ja 2000 luvut ja mitään ei oikein voi tarkastella samalta kantilta.
StJerky
09.01.2012 12:13:11
Tuomoo: uusi, kehittyneempi Iron Maiden, joka ei pyri tekemään uudelleen 80-luvun menestysalbumejaan, vaan he pyrkivät kehittymään myös musiikillisesti, kuitenkin tuntien juurensa.

Kuitenkin se kehitys näkyy ainoastaan levyjen ja piisien minuuttimääräisissä pituuksissa. Mitään erikoisen kunnianhimoista ei sävellyksissä ja soitossa ole. Pikemminkin aistin melkoista laiskuutta ja hälläväliä -meininkiä. Ilmeisesti yleisöä ei kuitenkaan ole mahdollista aliarvioida.
Elbura
09.01.2012 16:17:38
Dance Of Death oli kyllä viimenen Maiden-levy ja vuosi ennen kehäraakeiksi siirtymistä. Mutta toisaalta parhaiksi ja kiinnostavimmiksi kehäraakeiksi. "Kehäraakki" -sanalla on turhan paha kaiku, mä en tarkota sitä sillä, vaan lähinnä semmosella kivalla ja lempeellä painolla :)
crestfall
09.01.2012 17:59:55 (muokattu 09.01.2012 18:00:55)

Elbura: Dance Of Death oli kyllä viimenen Maiden-levy ja vuosi ennen kehäraakeiksi siirtymistä. Mutta toisaalta parhaiksi ja kiinnostavimmiksi kehäraakeiksi. "Kehäraakki" -sanalla on turhan paha kaiku, mä en tarkota sitä sillä, vaan lähinnä semmosella kivalla ja lempeellä painolla :)

Täh. Odotin albumia pitkään ja on edelleenkin yksi musiikillisen historiani suurimpia pettymyksiä. Siltä löytyi pari kolme ihan hyvää biisiä, muut eivät toimineet yhtään. Mun mielestä se oli bändin eka kehäraakkilevy, siinä missä BNW on edelleenkin yksi parhaita "comeback"-albumeita tähän asti.

E: eimut jaa, tää levyhän on ilmestynyt kun oot ollut 10 v, makes more sense.
Ever Circling Wolves - Matalavireistä muhjua, murinaa ja mäiskettä.
Trendkeel
09.01.2012 19:54:25
crestfall: E: eimut jaa, tää levyhän on ilmestynyt kun oot ollut 10 v, makes more sense.

No en mä henk. koht. ainakaan ota pitkätukka-ituhippi-sivarin hevilevyarvosteluja kovinkaan tosissani.
crestfall
09.01.2012 21:39:21 (muokattu 09.01.2012 21:42:32)

Trendkeel: No en mä henk. koht. ainakaan ota pitkätukka-ituhippi-sivarin hevilevyarvosteluja kovinkaan tosissani.

Vissiin mun sanoilla olisi automaagisesti enemmän painoarvoa jos olisin irokeesipäinen, kebabia mussuttava punkkari-inttisankari?
Funkånaut
09.01.2012 21:44:26

crestfall: Vissiin mun sanoilla olisi automaagisesti enemmän painoarvoa jos olisin irokeesipäinen, kebabia mussuttava punkkari-inttisankari?

Totta puhuen en noilla meriiteillä ottais kumpienkaan perusteluja tosissani. :)
Ainakin kuuntelen musiikkia. Sä vaan keskityt mnetissä ulisemiseen ja jonkun middle beerin ryystämiseen. - M4ss3 m/ Kuuntelen tälläistä
crestfall
09.01.2012 21:46:55

Funkonaut: Totta puhuen en noilla meriiteillä ottais kumpienkaan perusteluja tosissani. :)

'xactly. Tää on Internet, ei täällä oikeasti ketään kuulu tosissaan ottaa.
Kurkkuviipale
10.01.2012 15:41:16

crestfall: 'xactly. Tää on Internet, ei täällä oikeasti ketään kuulu tosissaan ottaa.

Kiitos kuitenkin, että jaoit tärkeät kantasi ja "trollasit" tätä ketjua. Voi olla, että ei olis tämä ketju ilman pärjännytkään.

Mun mielestä saa olla levystä mitä mieltä haluaa, mutta vois jättää sen oman viestin/argumentin faktaksi luokittelun vähemmälle. Vaikka "Tää on Internet". Vaikka kävit intin.
zodoff
10.01.2012 16:48:01
Remember Iron Maiden, also tomorrow.
sellisti
10.01.2012 19:13:18
Kurkkuviipale: Kiitos kuitenkin, että jaoit tärkeät kantasi ja "trollasit" tätä ketjua. Voi olla, että ei olis tämä ketju ilman pärjännytkään.

Mun mielestä saa olla levystä mitä mieltä haluaa, mutta vois jättää sen oman viestin/argumentin faktaksi luokittelun vähemmälle. Vaikka "Tää on Internet". Vaikka kävit intin.

Täh. Eiköhän se trollaaja tässä ollut Trendkeel, joka alkoi puhua pitkätukka-ituhippi-sivareista. En mä crestfallin levyarviosta löydä mitään, mikä antaisi ymmärtää että se pitäisi ottaa faktana eikä mielipiteenä. Vai viittasiko tämä johonkin muuhun kirjoitukseen?
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -jami
Trendkeel
10.01.2012 21:44:35
sellisti: Täh. Eiköhän se trollaaja tässä ollut Trendkeel, joka alkoi puhua pitkätukka-ituhippi-sivareista. En mä crestfallin levyarviosta löydä mitään, mikä antaisi ymmärtää että se pitäisi ottaa faktana eikä mielipiteenä. Vai viittasiko tämä johonkin muuhun kirjoitukseen?

Viittasin crestfallin "ai olit 10-v. kun levy ilmestyi, mielipiteelläsi ei ole väliä" -heittoon. Ensin kirjoitetaan kommentti, tsekataan profiili ja huomautetaan jostain täysin epäolennaisesta jolla "kumotaan" alkuperäinen argumentti. Ylimielistä ja halpamaista argumentaatiota.
crestfall
10.01.2012 22:25:13

Trendkeel: Viittasin crestfallin "ai olit 10-v. kun levy ilmestyi, mielipiteelläsi ei ole väliä" -heittoon. Ensin kirjoitetaan kommentti, tsekataan profiili ja huomautetaan jostain täysin epäolennaisesta jolla "kumotaan" alkuperäinen argumentti. Ylimielistä ja halpamaista argumentaatiota.

Tää kyllä menee jo naurettavaksi saivarteluksi, mutta en kyllä missään vaiheessa kumonnut omaa alkuperäistä argumenttiani, vaan sain selityksen asiaan, sillä todennäköisesti ihminen yleensä löytää bändin uusimman levyn kautta, ja DoD on todennäköisesti (anteeksi törkeä yleistykseni ja olettamukseni) henkilölle, joka on sen julkaisun aikaan ollut kymmenen kieppeillä, yhtyeen ensimmäinen kontakti. Jostain maagisesta syystä ihminen myös pitää usein sitä levyä, jolla on yhtyeen löytänyt, jotenkin paljon parempana kuin muut yhtyeen fanit keskimäärin (esim. itsellä The Smashing Pumpkinsin yleisesti melko dissattu Adore.)

Tahtoisin kuitenkin puolustaa kantaani huomauttamalla, että polveilevampia ja progehtavampia kappaleita sisältävä DoD on kuitenkin tyylillisesti lähempänä sen jälkeen ilmestyneitä levyjä, kuin BNW:tä, jonka kappaleet olivat keskimääräisesti suoraviivaisempia ja lähempänä Maidenin vanhempia, melko popahtavia radiosoittoralleja.

Sen sijaan se ei ole mikään uutuus, että kommentoin pisteliäästi, johon monet sitten reagoivat voimakkaasti. Erona kuitenkin trollailuun on siinä, että meikäläinen harvemmin röllää, vaan puhun ihan itsenäni.

Riittikö siitä tarpeeksi syväanalyysiä ja puolustuspuhetta? How does the jury find the defendant? Voidaanko palata takaisin aiheeseen?
Sakmongkol
10.01.2012 22:36:06
crestfall: How does the jury find the defendant?

Not guilcup.
crestfall
10.01.2012 22:49:52

Sakmongkol: Not guilcup.

Call the next deaf-end ant.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)