Aihe: Wintersun
1 2 3 4 530 31 32 33 34281 282 283 284 285
janezki_
22.10.2012 13:32:41
John Titor: Rumpuja ei äänitetty uudestaan

Aijaa, jostain sitten väärää tietoa päähän työntynyt.
Mie oon vaan basisti...
Deino
22.10.2012 23:42:56 (muokattu 23.10.2012 11:05:03)

John Titor: Eiköhän raha oo syistä yksi, mutta ei ainoa. On toi kama niin raskasta kuunneltavaa ettei itsellä tulisi varmaan ikinä kuunneltua koko jotain 80 minuutin levyä läpi, vaan jossain 40-50 minuutin kohdalla tulisi väistämätön tarve hengähtää.

Sen lisäksi, että tuolla levyllä kuulostaisi olevan vain yksi asteikko käytössä (mistä kyllä revitään kaikki mahdollinen irti), on mulle myös suuri ongelma juuri tuo, että kama on niin raskasta kuunneltavaa, mutta se tarve hengähtää tulee mulla jo siinä viiden kymmenen minsan kohdalla.
phiit
23.10.2012 11:03:35
En oo koskaan tätä bändiä ennen kuunnellu, annoin tälle uudelle levylle ihan mielenkiinnosta pariinkin otteeseen mahdolisuuden, mutta aikalailla tuli fiilis että hienoa äänimassa, mutta missä sisältö? Jos tän tekemisessäkin menny siis 6v niin häh?
Karipiirto
23.10.2012 22:23:43

Siis onko tämä levy jo myynnin vai miksi Anttilassa oli tänään joku DVD;llä varustettu pienen kirjan kokoinen kotelo, jossa takakannen perusteella piti oleman sekä itse levy että joku making of-tyylinen studiopätkä-dvd. :S
"If you're going to be crazy, you have to get paid for it or else you're going to be locked up." Hunter S. Thompson
Räbbänä
23.10.2012 22:30:52
Karipiirto: Siis onko tämä levy jo myynnin vai miksi Anttilassa oli tänään joku DVD;llä varustettu pienen kirjan kokoinen kotelo, jossa takakannen perusteella piti oleman sekä itse levy että joku making of-tyylinen studiopätkä-dvd. :S

Johan tuo perjantaina julkaistiin.
↑↑↓↓←→←→BA
Karipiirto
23.10.2012 22:41:10

Räbbänä: Johan tuo perjantaina julkaistiin.

Jaa no sitten. Taidan seata päivämäärät jonkun muun levyn kanssa. Ajattelin vain että ei sunkaan Anttila ole ennakoinut.
"If you're going to be crazy, you have to get paid for it or else you're going to be locked up." Hunter S. Thompson
joonas.666
24.10.2012 00:14:11
phiit: En oo koskaan tätä bändiä ennen kuunnellu, annoin tälle uudelle levylle ihan mielenkiinnosta pariinkin otteeseen mahdolisuuden, mutta aikalailla tuli fiilis että hienoa äänimassa, mutta missä sisältö? Jos tän tekemisessäkin menny siis 6v niin häh?

kuunteles piruuttas eka levy.
Blizk
24.10.2012 00:31:33 (muokattu 24.10.2012 00:44:34)
phiit: En oo koskaan tätä bändiä ennen kuunnellu, annoin tälle uudelle levylle ihan mielenkiinnosta pariinkin otteeseen mahdolisuuden, mutta aikalailla tuli fiilis että hienoa äänimassa, mutta missä sisältö? Jos tän tekemisessäkin menny siis 6v niin häh?

Kuten Joonas edellä jo vihjasi, debyytti on jonkinasteinen metallin klassikkolevy (voin myöntää tämän vaikka en varsinaiseksi faniksi itseäni laske). Tästä johtuu huomattava hype joka tämän albumin ympärille on muodostunut. Kahdeksan vuoden julkaisuväli nojautuu melko vahvasti tuotantopuolen ongelmista johtuviin jatkuviin lykkäyksiin, minkä voi ehkä arvatakin tuosta "äänimassasta" - kakkososa kun on vielä julkaisematta ja projektin kokonaisaika on jossain 80 minuutin nurkilla. Pitää lisätä vielä että Wintersun on säveltämisen osalta yhden miehen projekti.

Levyllä (tai oikeastaan sen puolikkaalla) on hetkittäin todella hienoa sävellystyötä ja Mäenpää osoittaa mainiota melodiantajuaan, mutta juurikin tuotanto on se joka heikentää vaikutelmaa levystä. Ei ihan ole tasapainossa bändin instrumentaalisen ytimen eli kitaran ja rumpujen kanssa.
Kersu
25.10.2012 14:44:54

Ohan tämä saakuti sentään hieno äänitä! En sano vielä mittään muuta, ku vasta muutaman kerran oon kuunnellu.
"Dippasin kikkeliä omenahilloon" -Thet
Humanoid
27.10.2012 13:17:06
Spotifyssä levyn äänentaso tuntuu vaihtelevan oudosti. Hieman häiritsee kuuntelua. Oletan ettei oikeassa levyssä ole samaa ongelmaa :)
janezki_
27.10.2012 17:17:21 (muokattu 28.10.2012 02:03:18)
Humanoid: Spotifyssä levyn äänentaso tuntuu vaihtelevan oudosti. Hieman häiritsee kuuntelua. Oletan ettei oikeassa levyssä ole samaa ongelmaa :)

Kyllä siellä levyllä äänentasot jossain kohdissa vaihtelee, mutta ne on tarkoituksella tehty eivätkä häiritse. En sitten tiedä miten siellä spotifyssä ne tasot vaihtelee, kun en sitä käytä.
Mie oon vaan basisti...
Boltsa
28.10.2012 17:23:52
Soi niin pirun kovaa päässä toi Sons of winter and stars-biisin kertsi, että oli pakko hakea levy kaupasta. Onhan tämä äärettömän hyvä levy melodioiltaan, mutta en vain pidä miksauksesta. Bändi jää kovin taustalle. Tuossa nopeasti tuon dvd:n vilkaisin myös läpi ja siellä on toi licks and tricks-osio. Siellä soittavat paljon juttuja, jotka yksinkertaisesti jäävät tuon äänimassan alle ja mitä en ainakaan itse erota levyä kuunnellessa. Harmi sinänsä, sillä juuri tuollaiset pienet jutut tekevät itselle sen kokonaisuuden.
Mutta ei tuo levy missään nimessä huono ole. Biisit on hyviä ja ne ovat taitavia sävellyksiä. Mielenkiinnolla tuota toista levyä odotellessa.
Boltsa
joonas.666
29.10.2012 19:45:23
Tämäkin levy on siinä edeltäjänsä kansa samanlainen että paranee joka kuuntelukerralla. Uusi levy pääsee muuten paljon paremmin oikeuksiinsa laadukkaalla äänentoistostolla.
saastara
29.10.2012 21:32:20
joonas.666:Uusi levy pääsee muuten paljon paremmin oikeuksiinsa laadukkaalla äänentoistostolla.

Luulen, että tämä pätee melko moneen muuhunkin levyyn.
Hitler used Telefunkens.
joonas.666
29.10.2012 21:38:08
saastara: Luulen, että tämä pätee melko moneen muuhunkin levyyn.

meinasin sillä vaan että aika muhjuks vetää perus kajareilla
Perro Stupido
30.10.2012 11:42:03
http://www.youtube.com/watch?v=1mtS … HoQ&feature=channel&list=UL

Tossa kuulee ehkä vähän paremmin, mitä varsinaisella soitinosastolla tapahtuu.
John Titor
30.10.2012 13:27:52

Tää on kyllä hämmentävää. Nää "livetreeni"-pätkät kuulostaa ihan vitun hyvältä:

http://www.youtube.com/watch?v=K2p9PsVD9Ho
http://www.youtube.com/watch?v=HSiaJjqaFZE&feature=related

En oo varma, kauanko Nino käytti tän miksaamiseen, mutta muistaakseni siihen ei ihan tolkuttomasti ollut varattu aikaa. Henkilökohtaisesti mä diggaan tästä saundista enemmän, nää biisit kuulostaa itse asiassa tällee aivan saatanan siisteiltä.
Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti.
Decadetroll
30.10.2012 13:52:28
John Titor: Tää on kyllä hämmentävää. Nää "livetreeni"-pätkät kuulostaa ihan vitun hyvältä:

http://www.youtube.com/watch?v=K2p9PsVD9Ho
http://www.youtube.com/watch?v=HSiaJjqaFZE&feature=related

En oo varma, kauanko Nino käytti tän miksaamiseen, mutta muistaakseni siihen ei ihan tolkuttomasti ollut varattu aikaa. Henkilökohtaisesti mä diggaan tästä saundista enemmän, nää biisit kuulostaa itse asiassa tällee aivan saatanan siisteiltä.

Joo, ovat paljon paremmat nämä, kuten on aikasemminki todettu... Jätetty kivasti vähän taka-alalle ne orkestraatiot ja ite bändi pääsee oikeuksiinsa.
don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
ekikoo
30.10.2012 14:02:25
Jos levyn vokaalit ois sellainen joku ihannetaso mihin verrataan, niin hyvin Jari kyllä vetää vokaalit... Haluaisin tosin kuulla miltä taustanauha kuulostaa, jos joka ukolta otettaisiin yhtäkkia kirveet pois ja Kailta penkki alta.
Öyy...
John Titor
30.10.2012 14:04:55

Decadetroll: Joo, ovat paljon paremmat nämä, kuten on aikasemminki todettu... Jätetty kivasti vähän taka-alalle ne orkestraatiot ja ite bändi pääsee oikeuksiinsa.

Pistää vaan miettimään taas kerran että "7 vuotta -oliks järkee vai ei?" :D
Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)