Aihe: Metallica
1 2 3 4 5303 304 305 306 307497 498 499 500 501
metlica
08.02.2015 18:55:08

MegaMan: Varmaa puoleen vuoteen en ole tätä ketjua lukenut, mut näköjään 3 asiaa on vuoren varmat: kuolema, verot ja eipäs-juupas-Lars-keskustelu. Vitsi tää Metallica on niin väsähtäny ilmiö.

Mullon niin tylsää duunis että pakko jauhaa. En jaksanu kovin montaa sivua lukee kyl taaksepäin, varmasti samaa lätinää. Metallica itsessään ei oo väsähtäny ilmiö. Soi lujaa taustalla. Pari vuotta piti kyllä pitää taukoa kun oli kulutettu levyt melkeen puhki.
Get it fucking done.
metlica
08.02.2015 18:56:13

Jjoo ensimmäinen aiheeseen liittyvä kommentti ja heti alko nillitys..
Get it fucking done.
rikshot
09.02.2015 02:20:38
https://www.youtube.com/watch?v=1Eq9RVKT9XQ

Siitä lämmin ja säteilevä Hetukka asian ytimessä: riffit, tunne ja työ. =D
Roadkill
09.02.2015 17:05:40 (muokattu 09.02.2015 17:06:37)

reaper666: Tiedän tämän siitä kun Chuck sanoi yhessä haastiksessa Control Deniedistä, että tällästä hän on aina halunnutkin tehdä.

Eiköhän bändit sano aina tehneensä juuri parhaan levynsä tai soittavansa just sitä mitä haluaa.

Voiko joku väittää ettei esim James mielummin tykittäisi kännissa Motorbreathia himonussijaviikset naamalla, kuin tehdä impotenttia käppää?

:)
We all like metal and Whiskey! Livin' Hard and chasin' down Hell.
pehko
10.02.2015 05:30:40

bedlam: Mikä tossa biisissä sulle tökkii? Toi on mun lemppari levyn viisuista, raskas, tarttuva jopa melkein stoner-vaikutteiseksi kai tuota vois sanoa. Ylipitkä toki, mutta niin ne kaikki. Ja onhan lopussa se loistava ominous-kohta. Mulle taas nimibiisi ja Purify oli muistaakseni ne suurimmat pökäleet. En kyllä kaikkia viisuja muista. Mutta pelkästään toi viisu pyyhkii jo Death Magneticilla lattiaa.

ehkä ne on ne lyriikat, mitkä on häiritsevän paskat. emmätiä, ei se biisi vaan nappaa.
"Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP
Pedroz
10.02.2015 09:06:57

Lukaisin tuossa Paul Branniganin ja Ian Winwoodin harmillisen hapuillen käännetyn Syntymä Metallica kuolema -historiikin, jota kuvittelin vähintään puoliviralliseksi elämäkerraksi. Mutta sehän oli ihan virkistävän kriittinen tapaus, eikä sellaisella mcivermäisellä kaikki muu kuin rässi on paskaa -tavalla. Bändiläiset haukuttiin (Jasonia lukuunottamatta) keskenkasvuisiksi ääliöiksi ja Justicekin sai yllättävän kovat risut. Yli 600 sivusta huolimatta välillä mentiin aika pintapuolisesti (ei sanaakaan Ja Rulesta, kuvitelkaa), mutta kokonaisuudessaan oikein kelvollinen teos. Mitä nyt kehtasivat ylistää Kirkin sooloja DM:llä muusikkouden mestaritöiksi.

Suosittelen lukemaan, jos kestätte sen, että bändin livekuntoa viime vuosikymmenen aikana lähinnä kehuttiin.
I Am Three People "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
kupteri
10.02.2015 18:35:22

Pedroz: Lukaisin tuossa Paul Branniganin ja Ian Winwoodin harmillisen hapuillen käännetyn Syntymä Metallica kuolema -historiikin, jota kuvittelin vähintään puoliviralliseksi elämäkerraksi. Mutta sehän oli ihan virkistävän kriittinen tapaus, eikä sellaisella mcivermäisellä kaikki muu kuin rässi on paskaa -tavalla.

Juu, tossa tuo oli parempi kuin McIverin jatkuva hehkuttaminen. Onhan niitä makuasioita noillakin toki. Ei tuo DM kyllä ittelle oikein uppoa noilla soundeilla ja biisitkin on Frankenstein-tyylisesti hassuista osista koottuja. Ei siinä että Änkyräkään, mutta siltä nyt sentään uppoaa pari ekaa ja jonku biisin introssa on kiva meno. Loadeja en oo pitäny paskoina mutta niillä nyt vaan on liikaa matskua että tiivistettynä yhteen kiekkoon ois ollu hyvä. Mustakin oli aluksi että WTF mihin se rässi hävis, lopulta se kelpas ja tuli hyväksyttyä (itte kun on "eka kosketus oli Puppets"-ikäluokkaa) muttei huippusoundeista huolimatta jaksa pyöritellä montaa kierrosta (toisin kuin ekoja neljää vois pistää repeatilla vaikka koko päivän).

Just tuossa joku päivä mietin että tuleekohan Metallicalta koskaan mitään remix-sarjaa missä Justice sais edes sen +3 dB niihin bassoihin jos eivät enempää halua "muuttaa historiaa". Mieluusti enempikin muttei liikaa, ei niillä edeltävilläkään se basso siellä mitenkään liian kuuluva ole. Jasonia ne kyllä kusi silmään pahimman kerran, uusi kaveri ja tommoinen nöyryytys heti kärkeen. Harva sitä ois siinä nielly. Onhan tuo Rob kova soittaja mutta kyllä mulle Cliffin jälkeen Jason on ollu SE ukko sinne mataliin ääniin.
metlica
10.02.2015 20:55:03

kupteri: Juu, tossa tuo oli parempi kuin McIverin jatkuva hehkuttaminen. Onhan niitä makuasioita noillakin toki. Ei tuo DM kyllä ittelle oikein uppoa noilla soundeilla ja biisitkin on Frankenstein-tyylisesti hassuista osista koottuja. Ei siinä että Änkyräkään, mutta siltä nyt sentään uppoaa pari ekaa ja jonku biisin introssa on kiva meno. Loadeja en oo pitäny paskoina mutta niillä nyt vaan on liikaa matskua että tiivistettynä yhteen kiekkoon ois ollu hyvä. Mustakin oli aluksi että WTF mihin se rässi hävis, lopulta se kelpas ja tuli hyväksyttyä (itte kun on "eka kosketus oli Puppets"-ikäluokkaa) muttei huippusoundeista huolimatta jaksa pyöritellä montaa kierrosta (toisin kuin ekoja neljää vois pistää repeatilla vaikka koko päivän).

Just tuossa joku päivä mietin että tuleekohan Metallicalta koskaan mitään remix-sarjaa missä Justice sais edes sen +3 dB niihin bassoihin jos eivät enempää halua "muuttaa historiaa". Mieluusti enempikin muttei liikaa, ei niillä edeltävilläkään se basso siellä mitenkään liian kuuluva ole. Jasonia ne kyllä kusi silmään pahimman kerran, uusi kaveri ja tommoinen nöyryytys heti kärkeen. Harva sitä ois siinä nielly. Onhan tuo Rob kova soittaja mutta kyllä mulle Cliffin jälkeen Jason on ollu SE ukko sinne mataliin ääniin.

Mulla on ainakin justicesta versio missä bassot miksattu takas.. Kyä niit on kiertäny, eikait virallinen, mutta vitun kova lätty. Jaja kyllä trujillo pieksee newstedin :) toi kirja pitää kyl lukee.
Get it fucking done.
J.Nikkanen
10.02.2015 21:38:06
metlica: Mulla on ainakin justicesta versio missä bassot miksattu takas.. Kyä niit on kiertäny, eikait virallinen, mutta vitun kova lätty. Jaja kyllä trujillo pieksee newstedin :) toi kirja pitää kyl lukee.

Trujillo sopii Metallicaan kuin puukulli perseeseen. Hyij yök.
Mukahauska allekirjoitus.
Miskendal
10.02.2015 21:54:13
Olen härski hullu mainostaja, olkaa niin hyvät

https://www.youtube.com/watch?v=5q8AlqrEHtc
Alex_K
10.02.2015 22:19:55
Trujillo pieksee Newstedin? No makunsa kullakin. Se sopisi ennemmin johonkin
The rastafars plays- Bob marley -kiertueelle.
"jokainen paska on varoituksen arvoinen"
Megadethh2
10.02.2015 22:25:14
J.Nikkanen: Trujillo sopii Metallicaan kuin puukulli perseeseen. Hyij yök.

Ei sillä että Trujillo olisi huono soittaja tai mitään, mutta se on kyllä mielestäni aivan väärässä bändissä soittamassa, Jason oli Metallicaan sopivampi basisti ihan joka tavalla. Muutenkin Jason on yksi lempibasisteistani, ehkä juurinkin sen(kin) takia että sillä ei ole kokoajan joku showoff-meinki päällä, niinkuin vaikkapa eräällä toisella ex-Metallica-basistilla, vaan se soittaa kaiken tarkasti ja tiukasti ilman jatkuvaa tilutusta niinkuin pitääkin ; )
Arkka
10.02.2015 22:31:00

Miskendal: Olen härski hullu mainostaja, olkaa niin hyvät

Kuuntelin tän jo tyylinäyteketjusta ja linkkasin välittömästi kavereille (molemmille). Hullu tempo, meikälle uppos heti syvälle sydämeen. Samalla tää on just hyvä esimerkki siitä, että nykyäänkin osataan.

Tarvii fiilistellä toi koko teidän tuotos.
metlica
10.02.2015 22:46:14

Ymmärrän, että tyyliltään (ei soitolliset) Newstedi meni paremmin. Trujillo taas soittotyyliltään on huikea ja sorminäppäryydeltään vähintään Burtonin tasoa. Mua kans aina jotenkin ärsytti Newstedin olemus. Tässä siis vastaus kysymykseen miksi. Alkushokki oli iso kun valinnasta kuulin, mutta näin nykyään.
Get it fucking done.
Emeritus
11.02.2015 01:16:46
Mitä olen itse Newstedistä ehkä eniten jäänyt kaipaamaan (näin livelevyjen ja boottien perusteella - synnyin liian myöhään), on ne yrmyt taustalaulut. Joskus saanut laulaa kokonaisia biisejäkin. Toimi kuin häkä.
bedlam
11.02.2015 06:08:04

metlica: Ymmärrän, että tyyliltään (ei soitolliset) Newstedi meni paremmin. Trujillo taas soittotyyliltään on huikea ja sorminäppäryydeltään vähintään Burtonin tasoa. Mua kans aina jotenkin ärsytti Newstedin olemus. Tässä siis vastaus kysymykseen miksi. Alkushokki oli iso kun valinnasta kuulin, mutta näin nykyään.

Mulle Trujillo oli kovimpia rockbasisteja jo pitkään ennen liittymistään Metallicaan ja olen aina kummastellut tätä dissaamista. Mulle koko juttu on pikemminkin niin päin, että Metallica on väärä bändi Trujillolle, menee hyvä basisti täysin hukkaan.
http://www.petrilampela.net
Miskendal
11.02.2015 08:27:46
Arkka: Kuuntelin tän jo tyylinäyteketjusta ja linkkasin välittömästi kavereille (molemmille). Hullu tempo, meikälle uppos heti syvälle sydämeen. Samalla tää on just hyvä esimerkki siitä, että nykyäänkin osataan.

Tarvii fiilistellä toi koko teidän tuotos.

Kiitokset suuret!
phiit
11.02.2015 09:15:22
Miskendal: Olen härski hullu mainostaja, olkaa niin hyvät

tää oli kyllä kova :)
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
J.Nikkanen
11.02.2015 09:39:58
bedlam: Mulle Trujillo oli kovimpia rockbasisteja jo pitkään ennen liittymistään Metallicaan ja olen aina kummastellut tätä dissaamista. Mulle koko juttu on pikemminkin niin päin, että Metallica on väärä bändi Trujillolle, menee hyvä basisti täysin hukkaan.

Trujillo on kova jätkä, varsinkin siinä kohtaa kun aletaan veivaamaan pomppu/funk/träshhewimedelisoppaa missä on jotain omituista twistiä. Antaa kyllä bassolle semmoista satsia että monttu auki joutuu ihmettelemään että soitti mitä että? Sopii Metallicaan? Ei. Eikä Metallica sovi Trujillolle, ihan miten päin vaan. Toivottavasti kuitenkin hän on itse sitä mieltä Metallican riveissä että tää on kovinta paskaa ikinä ja bändin muut jäsenet diggailee basistia myös. Onhan hän osa Metallica-perhettä ja Metallica rakastaa häntä, mutta mäkin olen osa sitä perhettä ja Metallica rakastaa minua myös. James sanoi niin.
Mukahauska allekirjoitus.
metlica
11.02.2015 10:43:39

J.Nikkanen: Trujillo on kova jätkä, varsinkin siinä kohtaa kun aletaan veivaamaan pomppu/funk/träshhewimedelisoppaa missä on jotain omituista twistiä. Antaa kyllä bassolle semmoista satsia että monttu auki joutuu ihmettelemään että soitti mitä että? Sopii Metallicaan? Ei. Eikä Metallica sovi Trujillolle, ihan miten päin vaan. Toivottavasti kuitenkin hän on itse sitä mieltä Metallican riveissä että tää on kovinta paskaa ikinä ja bändin muut jäsenet diggailee basistia myös. Onhan hän osa Metallica-perhettä ja Metallica rakastaa häntä, mutta mäkin olen osa sitä perhettä ja Metallica rakastaa minua myös. James sanoi niin.

Nii, mutta onhan Metallica ajan saatossa muuttunut paljon. Voihan se olla että Trujillon kädenjälkikin vielä tulee näkymään tulevassa musassa. Siinähän sit ihmettelette :)
Get it fucking done.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)