Aihe: Keskustelua Iron Maidenista
1 2 3 4 5 643 44 45 46 47
Risto Mustalisä
13.05.2005 10:22:24
Mutta otapa ne riffit pois niin johan olis vaikea tunnistaa biisiä. Sehän kertoo vaan siitä että toimiva idea kestää monta erilaista toteutustapaa.

Lähinnä pointti oli se ,että eritoten Maidenin tapauksessa sointupohja on aivan liian yksinkertaistava näkökulma.Monen muunkin hevibändin kohdalla on näin ,koska hevi on niin vahvasti riffivetoista musiikkia ja ne soinnutkin usein vitosia.

Eihän kyseessä ole mikään Bob Dylan.
Born to be wild - paitsi kotona
Hern ndez
13.05.2005 12:05:52
Iron Maiden on tärkein ja rakastettavin bändi mitä on. Kaikkein eniteen soittooni vaikuttanut bändi. Mahtavimmat biisit ja riffit ja mielestäni hyvä lavaesiintyminen. Ja se hyvien biisien määrä! Ei rajotu mihinkään kymmeneen eikä kahteenkymmeneenkään. Niitä jaksaa kuunnella vuodesta toiseen ja aina löytää jotaan uutta.
Robert
13.05.2005 13:08:15
Luitko, sanoin etten TARKOITTANUT sointuja. Mitä olis pitänyt sanoa? Ihan sama mitä intetään, 90% biiseistä perustuu samaan kaavaan tavalla tai toisella.

Heh, sinä se aina sanot yhtä ja heti perään perut puheesi. No samapa tuo.

Ehkä tuo biisien kaavamaisuus korostuu eniten 90's ja siitä eteenpäin tuotannossa. Ainakin ne powerchord arpeggiot ovat jo suht kulunut sovituskikka...
:)

kalamies#4 >-)))>
Punttisika #4
C
13.05.2005 13:27:36
Livenä huono. Ainoana plussana hyvä meininki lavalla.

Aha.
"Heavy on kaunista ja melodista musiikkia." - General Njassa
Naama-amis
13.05.2005 13:34:43
Minusta Iron Maiden on aivan käsittämättömän mahtava livebändi; ensimmäistä kertaa tuon nähtyäni oli fiilis vähän pimpom; mistä tuo taika on peräisin? Mistä? Suuri kunnioitus heille siitä. Itse en kuitenkaan mitään kovin mahtavaa itse kappaleista löydä (sävellyksellisesti). Se että Maidenin musiikista nautin, perustuu mun kohdalla lähinnä esitystapaan ja siitä kumpuavaan fiilikseen. Tuohon sointuhommaan en viitsi ottaa kummemmin kantaa, kertaalleen jo jouduin Risto Mustalisän tulilinjalle kyseisen aiheen tiimoilta. :) Varmaan ihan aiheesta.

Kokonaisuutena Maiden on minusta edelleen hyvä paketti.
Karvoitus tekee turkkilaisen. Bella Italia tifoso #3
...And Justice For All
13.05.2005 13:36:01 (muokattu 13.05.2005 13:37:03)
Heh, sinä se aina sanot yhtä ja heti perään perut puheesi. No samapa tuo.

Mun puheet ymmärretään aina väärin. :)

Edit: enkä peru puheitani vaan yritän korjata ne.
Copyright ...And Justice For All. All Rights Reserved.
sellisti
13.05.2005 13:51:28
Lähinnä pointti oli se ,että eritoten Maidenin tapauksessa sointupohja on aivan liian yksinkertaistava näkökulma.Monen muunkin hevibändin kohdalla on näin ,koska hevi on niin vahvasti riffivetoista musiikkia ja ne soinnutkin usein vitosia.

Tätä mäkin tarkoitin. Jos pelkät soinnut ajateltaisiin sävellyksen pohjaksi, niin menisi aika yksitoikkoiseksi. Toiset bändit toimivat sitten enemmän sointupohjalta.

Ja sovitaanko vaikka että tässä yhteydessä "soinnuilla" tarkoitetaan nyt sitten nimenomaan niitä vitosia, kun ei sieltä nyt varmaan paljon monimutkaisempia löydy mutta aina niillä joku sointuastefunktio on.
"Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?"
...And Justice For All
13.05.2005 13:54:42
Ja sovitaanko vaikka että tässä yhteydessä "soinnuilla" tarkoitetaan nyt sitten nimenomaan niitä vitosia, .

Tota mä tarkotin.
Robert
13.05.2005 13:59:02
Mun puheet ymmärretään aina väärin. :)

Edit: enkä peru puheitani vaan yritän korjata ne.

Ok, ok :) Tulee vaan helposti väärinkäsityksiä... Mutta koska tässä oli Iron Maidenista puhe, niin sanonpa sen että on muuten paras bändi koskaan! Loistavia, persoonallisia muusikoita, ja helvetin hyviä biisejä. Roch!

kalamies#4 >-)))>
Punttisika #4
Nixzar
13.05.2005 14:03:41 (muokattu 13.05.2005 14:04:09)
Maiden on kyllä mahti bändi! Tuli käytyä 03-04 katsomassa keikat. Parhaat levyt ovat ehdottomasti: Somewhere in time, Seventh son of a seventh son ja brave new world.

Up the iron's!
*IHKK #12*
...And Justice For All
13.05.2005 14:52:11
Ok, ok :) Tulee vaan helposti väärinkäsityksiä... Mutta koska tässä oli Iron Maidenista puhe, niin sanonpa sen että on muuten paras bändi koskaan! Loistavia, persoonallisia muusikoita, ja helvetin hyviä biisejä. Roch!

Totta munassa! Pitäis mennä kattoonkin joskus, ei tänä kesänä mutta jos vielä joskus tulevat...
PoLFus
13.05.2005 15:16:45

Kaikki levyt ja dvdt ja muutama vhs löytyy hyllystä Maiden-täyteisen ylä-asteen alun seurauksena enkä ole katunut päivääkään. Maidenin ansiosta aloin kuuntelemaan heidän vaikuttajiaan mm. Jethro Tullia, yms yms, joita pääasiassa nykyän kuuntelen. Kolmas kerta keikalla nyt kesällä tulee. Hieno yhtye, hyvä meininki, hyviä bisejä.
"I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ
...And Justice For All
13.05.2005 19:04:11
Mitäs mieltä porukka on bändin debyytistä. Iron Maidenista?
Munsta se on hyvä levy, toki erilaista maidenia mutta hyvää silti.
Robert
13.05.2005 19:08:43
Mikäs biisi tämä "The Bleeding House" oikein on? Dickinson tässä laulaa... Joku bootleghässäkkä tämä taitaa olla. Iso G:kään ei osannut neuvoa. Ja, kyllä kaikki studiolevyt, ja useampi livekin löytyy ihan ostettuna :)

kalamies#4 >-)))>
Punttisika #4
yellow
13.05.2005 19:21:23
Mikäs biisi tämä "The Bleeding House" oikein on? Dickinson tässä laulaa... Joku bootleghässäkkä tämä taitaa olla. Iso G:kään ei osannut neuvoa. Ja, kyllä kaikki studiolevyt, ja useampi livekin löytyy ihan ostettuna :)

Biisihän on siis Breeding House. Ja hyvä biisi onkin.
overthewall
13.05.2005 20:10:34
Hommasin itselleni kokoelman joskus vuosi sitten pelkästään Trooper biisin takia. Muut biisit kuulosti jotenkin lapsellisilta. Fear Of the Darkia en viitsinyt kuunnella edes loppuun kun ajattelin että se on joku slovari. Vähän aikaa sitten olin baarissa huomasin että jukeboksista tulee hyvä Iron Maidenin biisi. Menin kotiin tutkimaan levyhyllyäni jospa mulla olisi se biisi siinä mun kokoelma levyllä. Ja siinähän se oli. Juuri se biisi jota en ollut kuunnellut loppuun eli Fear of the Dark. Kuuntelin sen varmaan 10 putkeen. Löytyipä siitä levyltä vielä muitakin hyviä biisejä joita en ollut kuunnellut loppuun asti aikaisemmin.
Holy Diver
13.05.2005 22:22:10
Mitäs mieltä porukka on bändin debyytistä. Iron Maidenista?
Munsta se on hyvä levy, toki erilaista maidenia mutta hyvää silti.

Hyvä debyytti se on, mutta saundit on jotenki tuhnuset... Mut onhan siellä Phantom of the Opera.
...And Justice For All
13.05.2005 22:24:52
Hyvä debyytti se on, mutta saundit on jotenki tuhnuset... Mut onhan siellä Phantom of the Opera.

Phantom on ehdottomasti kiekon paras viisu.
Running Freessa on ihan älyttömän tuhnut soundit muuhun levyyn verrattuna, ei yhtään vakuuta tuo esitys.
Onkos kukaan kuullut Maidenin demoa, the Soundhouse Tapesia?
Ei ole eksynyt käsiin, kertokaa ihmeessä jos joku on kuullut.
Robert
13.05.2005 22:29:40
Onkos kukaan kuullut Maidenin demoa, the Soundhouse Tapesia?
Ei ole eksynyt käsiin, kertokaa ihmeessä jos joku on kuullut.

Minä. Biisit soitettu hitaammalla tempolla, ja laulettu jotenkin "puhtaammin". Tai tuon Sanctuaryn ja Wrathchildin olen siltä kuullut.

kalamies#4 >-)))>
Punttisika #4
...And Justice For All
13.05.2005 22:30:49
Minä. Biisit soitettu hitaammalla tempolla, ja laulettu jotenkin "puhtaammin". Tai tuon Sanctuaryn ja Wrathchildin olen siltä kuullut.

Onkos hyviäkin versioita?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)