![]() 23.01.2015 09:56:51 | |
---|---|
mpekkanen: uduttavan tylsän kuuloinen, enkä usko että tämä levy olisi ollut hitti myöskään 80-luvullakaan. Biisithän ovat ihan kasa riffejä, jotka ei ole muutenkaan mitenkään ihmeellisiä. No ei varmasti olisi ollut. Metallican kantava voima alkuaikoina oli hyvät riffit ja kitaraharmoniat ja mikään Death Magnetic -levyllä ei lähentelekään kulta-aikoja. Riffejä on kyllä varmasti yhtä paljon kuin jollain Justicella, mutta ei se määrä valitettavasti korvaa laatua. http://www.petrilampela.net | |
![]() 23.01.2015 12:13:37 | |
bedlam: No ei varmasti olisi ollut. Metallican kantava voima alkuaikoina oli hyvät riffit ja kitaraharmoniat ja mikään Death Magnetic -levyllä ei lähentelekään kulta-aikoja. Riffejä on kyllä varmasti yhtä paljon kuin jollain Justicella, mutta ei se määrä valitettavasti korvaa laatua. Hyvää musaa osattiin yhtälailla arvostaa myös 80-luvulla. Musan puolesta levy olisi varmaan julkaistu Justicen jälkeen. Kaipa se ihan pidetty levy olisi ollut, mutta se olisi myös noteerattu ensimmäisenä kunnon notkahduksena bändin tuotannossa, eikä syyttä. Tämä siis silkkaa spekulointia. Valitettavaahan se on, että tältäkin foorumilta löytyy jengiä, jotka väkisin koittaa tykätä DM:stä ja hakea siitä hyviä puolia. Tai ei se itsessään ole surullista, vaan se, että bändi on nykyään niin onnettomassa jamassa, että joskus ja jouluna ilmestyvät levyt ovat kautta linjan hengettömiä. Roti hävisi täysin Load-ReLoad kokeilun ja St Anger-röydön myötä, eikä bändi oikein itsekään taida tietää, millaista musaa heidän pitäisi tehdä. Zed: Ketsuppia käyttävät vain lapset ja vammaiset. LATAA NEREUS VELOITUKSETTA! | |
![]() 23.01.2015 12:27:14 | |
LyraB: Oonko se vain minä, mutta tuntuu että tuota Truhiloa näkyy mediassa näinä päivinä eniten. Vaikka tässä videossa asia ei tulekaan ilmi kuten tarkoitan, on Robinson silti ensimmäisenä äänessä Tähän oon itekki kiinnittäny huomiota. Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä. | |
![]() 23.01.2015 12:47:35 | |
Burn: eikä bändi oikein itsekään taida tietää, millaista musaa heidän pitäisi tehdä. Jotenkin tuntuu, että bändi olisi varmaan eniten kotona sellaisessa Lynyrd Skynyrd tyylisessä blues/country&rock bändissä jota stetsonit päässä veivataan :) Radioystävällistä ja helppoa musaa. Ainakaan bändin nykyinen ilme ei siitä kovinkaan kaukana ole. | |
![]() 23.01.2015 13:05:51 | |
Kill 'em all ja lulu on esimerkiksi aika kaukana toisistaan | |
![]() 23.01.2015 13:58:13 | |
mpekkanen: Jotenkin tuntuu, että bändi olisi varmaan eniten kotona sellaisessa Lynyrd Skynyrd tyylisessä blues/country&rock bändissä jota stetsonit päässä veivataan :) Radioystävällistä ja helppoa musaa. Ainakaan bändin nykyinen ilme ei siitä kovinkaan kaukana ole. Olen samaa miettinyt. Esim. Mama said(viimeisiä hyviä metallica-sinkkuja)-biisin videoll jamesilla oli stetsoni päässä. | |
![]() 23.01.2015 14:05:13 | |
Tosi paha sanoa toista yhtyettä tältä istumalta joka ois muuttunu yhtä paljon kuin metallica, vaikka hyväähän tuo metallican musa on | |
![]() 23.01.2015 14:08:51 | |
heviäijä: Tosi paha sanoa toista yhtyettä tältä istumalta joka ois muuttunu yhtä paljon kuin metallica, vaikka hyväähän tuo metallican musa on Spinal tap. Vrt.Jazz Odyssey vs. Stonehenge | |
![]() 23.01.2015 14:10:27 | |
reaper666: Spinal tap. Vrt.Jazz Odyssey vs. Stonehenge Niin no olihan tuo mun kirjoitus aika turha ei mittään varsinaista asiaa. Kyllähän noita löytyy kun rupee ajattelee kirjoittaessani en ilmeisesti ajatellut mitään | |
![]() 24.01.2015 12:08:04 | |
En minä ainakaan yritä väkisin tykätä DM:stä ja Stankkerista. Minusta ne on ihan hyviä albumeja. Niitä en ole puhkikaan kuunnellut, kuten kasarituotannon. Minulle uusi musiikki on tärkeintä ja uusia biisejä kuuntelen aina mielummin, kuin niitä vanhoja ikivihreitä, vaikka ne parempia sinänsä ovat/olivat. Väkisin ole yrittänyt tykätä näistä nykypäivän suosituista metallibändeistä, jotka valitettavan usein valitsevat örinän laulutyylikseen.. Olen esimerkiksi Swallow The Sunista yrittänyt ottaa koppia, kuten monista muista tällä palstalla esillä olleista bändeistä, mutta ei ne vaan uppoa.. ja minusta ne ovat hämmästyttävän samankaltaisia keskenään.. örinää ja raskassoutuista blackmetallia yhdistettynä jopa klassisen musiikin sävyihin, ei uppoa.. Ehkä olen vaan pappa ja tämä nykymusiikki on nykynuorisolle. Ok Lost Society yrittää herätellä jotain kiinnostusta, mutta toistaiseksi se on minun makuuni aika onttoa kaahausta, ehkäpä he tekevät vielä joku päivä todella hyvän albumin, Avenged Sevenfoldista olen toki jonkin verran pitänyt, kuten myös Staminasta, mutta eivät ne mielestäni ihan samalle tasolle nouse. In Flames on toki myös suosikkejani, mutta onhan sekin jo vanha bändi. Toisinsanoen Metallica (ja erityisesti Megadeth) tekevät nykyäänkin minulle sopivinta metallia, vaikka eivät niitä kulta-aikojen levyjään päihitäkkään. Silti se on sinänsä parempaa, koska se on tuoreempaa. Minä kun en oikein pysty noita Metallican kasarituotantoja kuuntelemaan, koska melkein voisin ne ulkoa kuunnella mielessänikin, ilman musiikkia, eli ne ovat jo rasittavan tuttuja.. Sama pätee Maideniin, Helloweeniin, Megadethiin jne.. Tässä nyt yritin siis selittää, miksi Metallica ei nyt niin kovin huono bändi ole nykyäänkään. Se toki ärsyttää, että papoilla ei ole suurta intoa luoda uutta. | |
![]() 24.01.2015 12:13:26 | |
Basil79: En minä ainakaan yritä väkisin tykätä DM:stä ja Stankkerista. Minusta ne on ihan hyviä albumeja. Niitä en ole puhkikaan kuunnellut, kuten kasarituotannon. Minulle uusi musiikki on tärkeintä ja uusia biisejä kuuntelen aina mielummin, kuin niitä vanhoja ikivihreitä, vaikka ne parempia sinänsä ovat/olivat. Väkisin ole yrittänyt tykätä näistä nykypäivän suosituista metallibändeistä, jotka valitettavan usein valitsevat örinän laulutyylikseen.. Olen esimerkiksi Swallow The Sunista yrittänyt ottaa koppia, kuten monista muista tällä palstalla esillä olleista bändeistä, mutta ei ne vaan uppoa.. ja minusta ne ovat hämmästyttävän samankaltaisia keskenään.. örinää ja raskassoutuista blackmetallia yhdistettynä jopa klassisen musiikin sävyihin, ei uppoa.. Ehkä olen vaan pappa ja tämä nykymusiikki on nykynuorisolle. Ok Lost Society yrittää herätellä jotain kiinnostusta, mutta toistaiseksi se on minun makuuni aika onttoa kaahausta, ehkäpä he tekevät vielä joku päivä todella hyvän albumin, Avenged Sevenfoldista olen toki jonkin verran pitänyt, kuten myös Staminasta, mutta eivät ne mielestäni ihan samalle tasolle nouse. In Flames on toki myös suosikkejani, mutta onhan sekin jo vanha bändi. Toisinsanoen Metallica (ja erityisesti Megadeth) tekevät nykyäänkin minulle sopivinta metallia, vaikka eivät niitä kulta-aikojen levyjään päihitäkkään. Silti se on sinänsä parempaa, koska se on tuoreempaa. Minä kun en oikein pysty noita Metallican kasarituotantoja kuuntelemaan, koska melkein voisin ne ulkoa kuunnella mielessänikin, ilman musiikkia, eli ne ovat jo rasittavan tuttuja.. Sama pätee Maideniin, Helloweeniin, Megadethiin jne.. Tässä nyt yritin siis selittää, miksi Metallica ei nyt niin kovin huono bändi ole nykyäänkään. Se toki ärsyttää, että papoilla ei ole suurta intoa luoda uutta. Olen melko samaa mieltä tykkään nimenomaan vanhasta metallicasta vaikka on load, ReLoad, DM levyillä jotain hyviä biisejä. Ylipäätään kaikki vanha hevi/metalli on parempaa minun makuuni. Tuntuu että nykyään metallista on hävinnyt jokin mitä oli ennen (vaikka en silloin elänyt kun esim. Master of puppeets julkaistiin.). Poikkeuksiakin löytyy. Children of bodom on kova bändi(ei kyllä uusi bändi) tykkään kuunnella staminaa ja olen h*lvetin kova Lost Society fani. | |
![]() 24.01.2015 12:42:49 | |
heviäijä: Tuntuu että nykyään metallista on hävinnyt jokin mitä oli ennen Mun mielestä oikeestaan koko kevyt musiikki on muuttunut sillä tapaa, että siitä on tullut rikkonaisempaa ja protarissa kootun kuuloista siinä missä ennen biisit oli linjassa läpi biisin, fiilikseltään ytimekkäämpiä ja mukavammin rullaavia. Tää on tietenkin makuasia; monet pitää juurikin tollasesta DM-menosta, jossa fiilis vaihtuu biisin sisällä jatkuvasti. Jotenkin ollaan myös saundikeskeisempiä. Joku Motörhead toimii suorilta vaikka trubaduurihengessä, mutta joku djent-biisi ei välttämättä. Poikkeuksia on toki läjäpäin jos jaksaa kaivaa. | |
![]() 24.01.2015 15:34:13 | |
Arkka: Mun mielestä oikeestaan koko kevyt musiikki on muuttunut sillä tapaa, että siitä on tullut rikkonaisempaa ja protarissa kootun kuuloista siinä missä ennen biisit oli linjassa läpi biisin, fiilikseltään ytimekkäämpiä ja mukavammin rullaavia. Tää on tietenkin makuasia; monet pitää juurikin tollasesta DM-menosta, jossa fiilis vaihtuu biisin sisällä jatkuvasti. Jotenkin ollaan myös saundikeskeisempiä. Joku Motörhead toimii suorilta vaikka trubaduurihengessä, mutta joku djent-biisi ei välttämättä. Poikkeuksia on toki läjäpäin jos jaksaa kaivaa. Mun mielestä nykymetallista on hävinny mun oma teinihurmos ja angsti. | |
![]() 24.01.2015 15:39:16 | |
Topiello: Mun mielestä nykymetallista on hävinny mun oma teinihurmos ja angsti. Hyvin sanottu, tunnustan saman ainakin osittain. Ja tää on kaiketi se oleellisin muutos oikeesti. Sellastahan musan pitää olla mikä teininä kovaa kolisi. | |
![]() 24.01.2015 17:04:44 | |
Topiello: Mun mielestä nykymetallista on hävinny mun oma teinihurmos ja angsti. No siis juu totta mutta kyllä se oma kasvaminen eniten vaikuttaa. Tossa just kaupassa katselin Legoja. En saanut kauheesti mitään kiksejä. Muksuna olisin lauennut housuihin mansikkasorbettia jos olisin nähnyt edes jonkun Death starin legona. sama se pätee musiikkiin. | |
![]() 24.01.2015 17:21:30 | |
reaper666: No siis juu totta mutta kyllä se oma kasvaminen eniten vaikuttaa. Tossa just kaupassa katselin Legoja. En saanut kauheesti mitään kiksejä. Muksuna olisin lauennut housuihin mansikkasorbettia jos olisin nähnyt edes jonkun Death starin legona. sama se pätee musiikkiin. Nii se taitaa olla kyllähän sitä nuorena kuunnellaan angsti musaa mut vanhempana musamaku saattaa muuttua ja kuunnellaan jotain aikuisempaa musaa. | |
![]() 24.01.2015 17:30:04 | |
heviäijä: Nii se taitaa olla kyllähän sitä nuorena kuunnellaan angsti musaa mut vanhempana musamaku saattaa muuttua ja kuunnellaan jotain pikkuvanhaa musaa. Korjasin. | |
![]() 25.01.2015 16:02:17 | |
heviäijä: Nii se taitaa olla kyllähän sitä nuorena kuunnellaan angsti musaa mut vanhempana musamaku saattaa muuttua ja kuunnellaan jotain aikuisempaa musaa. Ihan en itse tuota allekirjoita täysin. Kyllä uusistakin bändeistä saa kiksejä, mutta pitää olla sitä jotain, eikä tarvitse olla ns. aikuisempaa musiikkia. Ehkä se on juuri se, mitä "vanhoissa" bändeissä oli, kuten yllä puhuttiin. Olisiko sitten se varsinainen asian ydin, joka sattuu osumaan samaan "vanhaan" tuttuun juttuun, vaikka suoria yhtäläisyyksiä ei sinänsä ole. Vortech Industrial Death Metal | |
![]() 03.02.2015 08:29:27 | |
Mä oon aina digannu St. Anger levystä, kuulee sen jäbien fiiliksen ja tunteen soitossa. Hyviä riffejäkin on!! En tiedä onko tää jo ollu täällä, mutta kannattaa kattoo kun pari kundia coveroi levyn.. Saundit kohillaan https://www.youtube.com/watch?v=lU-UI3_6HcM Get it fucking done. | |
![]() 03.02.2015 08:36:35 (muokattu 03.02.2015 08:39:31) | |
metlica: Mä oon aina digannu St. Anger levystä, kuulee sen jäbien fiiliksen ja tunteen soitossa. Hyviä riffejäkin on!! En tiedä onko tää jo ollu täällä, mutta kannattaa kattoo kun pari kundia coveroi levyn.. Saundit kohillaan https://www.youtube.com/watch?v=lU-UI3_6HcM Soundeihin kantaa ottamatta tästä puuttuu kokonaan se fiilis mikä orkkiksella on. Turhan jäykkää "hevi" soittoa ilman groovea.. Edit: ei noi soundit kyllä ainakaan paremmat ole tässä millään muotoa.. ~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~ | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)