Aihe: Ghost
1 2 3 4 526 27 28 29 30106 107 108 109 110
Tympee Huttunen
27.10.2015 12:25:11
Angry Pierre: Meitsille Meliora on helposti vuoden levy. Aivan täydellistä euroviisuheviä ja kokonaisuus toimii.

Mulla jäi Meliora pölyttymään. Kolme hyvää biisiä ja muuten pyöritään vähän samojen ideoiden ympärillä. Koko ajan alkoi enemmän ja enemmän tietyt maneerit ärsyttämään. Ehkä ton vois hetken päästä kaivaa hyllystä taas esille.
jtpennane
27.10.2015 12:29:30
Lastinen: Mulla jäi Meliora pölyttymään. Kolme hyvää biisiä ja muuten pyöritään vähän samojen ideoiden ympärillä. Koko ajan alkoi enemmän ja enemmän tietyt maneerit ärsyttämään. Ehkä ton vois hetken päästä kaivaa hyllystä taas esille.

Juuh. IMHO tässä on nyt jätetty kaikki turha pois ja tehty ihan suosiolla popheviä pienin progevaikuttein ja se toimii itselleni niin pirun hyvin. Levyn loppu ei kyllä ihan pärjää alun tykitykselle, mutta ostan kyllä osan siitäkin.
Juuh elikkäs
midprice
27.10.2015 14:48:35

Angry Pierre: Meitsille Meliora on helposti vuoden levy. Aivan täydellistä euroviisuheviä ja kokonaisuus toimii.

Kuten myös. Saa nähdä miten abbametalli kestää kuuntelua. Kun Ghostin vasta pari kk sitten löysin, niin tasaiseen on kaikki kolme levyä soineet non-stop.
Dr.El
29.10.2015 13:05:53
Jos jollain on tarjota ghostin keikalle yhtä lippua niin pistäkääs pikaviestiä tuleen.
Ja joo. Uus levy on kova.
Still alive suckers!
joyga
30.10.2015 12:34:53
Lippu olisi täälläkin hakusessa, joten viestiä vaan jos löytyisi ylimääräisiä.

Levyhän on kova. Ainakin näin n. viiden pyöräytyksen perusteella vielä.
phiit
30.10.2015 12:50:35 (muokattu 30.10.2015 12:51:17)
Lastinen: Mulla jäi Meliora pölyttymään. Kolme hyvää biisiä ja muuten pyöritään vähän samojen ideoiden ympärillä. Koko ajan alkoi enemmän ja enemmän tietyt maneerit ärsyttämään. Ehkä ton vois hetken päästä kaivaa hyllystä taas esille.

Joo sama, levy on kyllä hyvä mutta joku siinä pisti piikin täyteen kertaheitolla, ehkä se liiallisen täydellisyyden havittelu joka valitettavasti alkaa ärsyttämään.
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
Vessajono
30.10.2015 16:03:45
phiit: Joo sama, levy on kyllä hyvä mutta joku siinä pisti piikin täyteen kertaheitolla, ehkä se liiallisen täydellisyyden havittelu joka valitettavasti alkaa ärsyttämään.

Se on vaan liian täydellinen levy. Kyllästyis kai sitä orgasmiinkin puolen tunnin jälkeen.
Dr. Funkenstein: Hattu nousee kyllä teille, jonkunhan ne on ne rahat otettava pois. Nobelaneria ja pitkää ikää sinne.
Saappineste
30.10.2015 16:37:16
Ei oikein lähde tämä uusin levy tosiaan. Hyviä hetkiä toki on, mutta ei jotenkin pidä otteessaan entiseen malliin. Tätä ei haluttaisi sanoa, mutta tuntuu kuin "ilmiö" olisi jo nähty ja loppuun koluttu. Ensi levylle pitää ainakin minun korvaan keksiä jotain yllättävämpää.
http://serotoninsyndrome.bandcamp.com/
Regalis Apertura
30.10.2015 16:54:15 (muokattu 30.10.2015 16:54:38)
Niin. Ainahan on olemassa Lordi-tyyppinen optio eli vermeet ja musa jaksaa viehättää jonkun aikaa mutta muutaman vuoden/levyn jälkeen tulla mieleen että olisiko vaan parempi panna pillit pussiin vai peräti uudistua ja "luoda nahka uudelleen" noin musiikillisesti;)...
Dropped C
31.10.2015 13:15:36
Kyllä tämä mielestäni kuuntelua kestää. Esim. kyllä Absolution on ihan totaalisen kurko piisi vieläkin, vaikka sen on kuunnellut aika monta kertaa. Keikkaa odotellessa.
ekikoo
31.10.2015 20:10:29 (muokattu 31.10.2015 20:14:04)
Colbert Cirice live
https://www.youtube.com/watch?v=KMWeIRX-ZHE

Hauska kun leadivokaalit hukkuu taustanauhoihin :P Muuten kiva veto. Kiipparisoolon toteutusta livenä olen vähän harmitellut soundien puolesta kaikissa pätkissä mutta tuo oli vähän sinnepäin.
I would if I could...! Bitch!
Raiku
01.11.2015 10:50:12

Mikä tos oli outoa, joku nyt ei oikee kohdannu tossa. Playback?
Tigerstedt
01.11.2015 14:52:55

Vasta hiljattain löysin kaverin suosituksesta tämän orkesterin. Tämähän on erittäin toimivaa musiikkia. Uusin levy on lyhyen otannan perusteella tuotannosta lähinnä sydäntä. Hienoja melodioita ja sovituksia kautta linjan.
That gum you like is going to come back in style.
Super-Jari
02.11.2015 05:42:04
Regalis Apertura: Niin. Ainahan on olemassa Lordi-tyyppinen optio eli vermeet ja musa jaksaa viehättää jonkun aikaa mutta muutaman vuoden/levyn jälkeen tulla mieleen että olisiko vaan parempi panna pillit pussiin vai peräti uudistua ja "luoda nahka uudelleen" noin musiikillisesti;)...

Minusta tuo sama on jo tapahtunut. Siis maskit on vaihtuneet ja musa mennyt piirun raskaammaksi.
Dirtyh
02.11.2015 07:26:36

Raiku: Mikä tos oli outoa, joku nyt ei oikee kohdannu tossa. Playback?

Eikös näillä tule taustanauhoilta vähän sitä sun tätä ja nyt ne olivat melko kovalla. En mä ton perusteella osaisi epäillä etteikö lavalla olleet heebot olisi oikeastikkin soittaneet.
phiit
02.11.2015 08:24:29
Vessajono: Se on vaan liian täydellinen levy. Kyllästyis kai sitä orgasmiinkin puolen tunnin jälkeen.

Heh :D

Ei virhettä
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
Topiello
02.11.2015 10:19:46
ekikoo: Colbert Cirice live

Hauska kun leadivokaalit hukkuu taustanauhoihin :P Muuten kiva veto. Kiipparisoolon toteutusta livenä olen vähän harmitellut soundien puolesta kaikissa pätkissä mutta tuo oli vähän sinnepäin.

Hienoa showta saundeista huolimatta. Juu taustanauha puskee päälle melko voimakkaasti.
Mä oon kyllä diggaillu Ghostin bassoja. Ne on jotenki "yksinkertaisia" ja tarttuvia.

Levy kestää kuuntelua ainakin mulla. Tuo levyn pituus alkaa olla kohdillaan. Ei näitä puolentoista tunnin nykyspektaakkeleita jaksa kukaan kuunnella, ainakaan kokonaisuutena. Ehkäpä iTunes ja muut yksittäiset kappaleenostot määrittelee myös levyjen kokonaisuuksia.. En tiedä.. Ehkä... Siis tiedän..melko varmasti.
Youtube-basismisisti.
Stalkah
02.11.2015 11:57:38 (muokattu 02.11.2015 11:58:36)

Topiello: Hienoa showta saundeista huolimatta. Juu taustanauha puskee päälle melko voimakkaasti.
Mä oon kyllä diggaillu Ghostin bassoja. Ne on jotenki "yksinkertaisia" ja tarttuvia.

Levy kestää kuuntelua ainakin mulla. Tuo levyn pituus alkaa olla kohdillaan. Ei näitä puolentoista tunnin nykyspektaakkeleita jaksa kukaan kuunnella, ainakaan kokonaisuutena. Ehkäpä iTunes ja muut yksittäiset kappaleenostot määrittelee myös levyjen kokonaisuuksia.. En tiedä.. Ehkä... Siis tiedän..melko varmasti.

Iteki vasta Ghostin löytäneenä voin sanoa, että tuossa Colbertin shown livevedossa oli juuri sitä showmeininkiä, mitä musiikkiesityksissä soisi olevan enemmänkin. Luo ihan erilaisen tunnelman, kun on halutaan tarjota muutakin elämystä kuin levybiisien esittäminen livenä lavalla. Itteeni tää meininki iskee pirusti.

Hirveästi en ole paria aikasempaa levyä kuunnellut, mutta Meliora iski kyllä samoin tein. Juurikin tietty rytmillinen yksinkertaisuus antaa tilaa melodisuudelle. Jopa tuo mainitsemasi basso tuntuu muutamissa biiseissä neljäsosaiskuja tumputtaessaan sopivan kuin nenä päähän Ghostiin :P

Hieno yhtye. Pitää tutustua muihinkin levyihin. Harmi, kun Helsingin keikka tulee niin äkkiä ja taitaa olla loppuunmyytykin, olisin mieluusti poikennut kattomaan. Tosin keikkapaikkana Circus, että kyllä noita varmasti parempiakin mestoja vielä tulee.

E: Niin ja noista livesoundeista puhuttaessa tuli yleisesti mieleen Ghostin soundipolitiikka, joka hivelee juuri omaa korvaani. Satumaisen ei-ylituotettua ja orgaanista sointia. Pirun jees!
"Olennaisin kysymys lienee, että jos metsässä kaatuu puu ja kukaan ei ole kuulemassa, niin ostaako hipsteri sen levyn?"
PJS
06.11.2015 09:36:40

Regalis Apertura: Tuleekohan nuo BÖC-vertaukset siitä että Papan ääni muistuttaa ajoittain Buck Dharman ääntä?

Mun mielestä myös riffiosastolla ollaan aika vahvasti vaikutteiden äärellä, sellasta hyvällä tavalla hoopoa ja polveilevaa proto-heavy riffittelyä ja stemmaleadeja yhdistettynä saman tyyppiseen synatyöskentelyyn ja laulumelodioihin.

Esim. Burning For You on jotenkin tosi samantyylistä matskua joskin pirteemmin.
"Constantly choosing the lesser of two evils is still choosing evil."
Ianuarius
06.11.2015 19:54:18 (muokattu 06.11.2015 19:56:31)

ekikoo: Colbert Cirice live

Laulustemmojen epävireisyydet vähän surettaa, kun ne on levyllä niin upean kuuloset. :/

Muuten kyllä ehkäpä meikän suosikkibiisi bändiltä.

E: Olihan ne laulut ihan hyvät suurimmaksi osaksi kyllä tuossakin.
The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)